Talvirengaskeskustelu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Irl-Racing
    replied
    Originally posted by Tiguan View Post
    Luitteko rengas valmistajan sivuilta kokemuksia osion: http://www.greendiamond.info/fi/kokemuksia.shtml

    Mutta eikö kellään foorumilaisella ole omakohtaisia kokemuksia? niitä olisi myös kiva kuulla. :think

    Meillä kun on semmoinen tilanne että myös emäntä ajaa autolla talvella ja näin ollen olen suosinut nastarenkaita. Kuitenkin haluaisin itse ostaa/testata kitkat, mutta hallitus lyö jarruja päälle.

    Näin ollen jos "Vihreä timantti" pitää paremmin kuin normi kitka. Ero nasta ja kitkarenkaan pidon välilä olisi pienempi. Ja kuitenkin saisi kitkarenkaan mukavuuden.

    Kysyin Tarjouksen Tampereen Askosaarelta ko.renkaasta:

    215/55-16 Green diamond asennettuna hintaan 388,-

    Hinta ei ainakaan ole paha.
    Greendiamondi ei ole huono tuote mutta ei todellakaan lähelläkään laadultaan yhtä hyvä kuin eurooppalaiset kitkat varsinki jos kitka on pohjosmaisella kumiseoksella nii ei greendiamondilla ole mitään mahiksia olla esim testeissä voittajana . eli jos haluaa kitkat laita hiukan enempi rahaa että saat eurooppalaiset kitkat , jos kelpaa hiukan kehnompi nii green diamond menee ihan hyvin myös makunsa kullakin.

    pinnatuissa on tota pystyheiton ominaisuuksia riippuu niin paljon mihin runkoon se on laitettu. micelinin rungoilla olevat on suht pyöreitä

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Tiguan View Post
    Luitteko rengas valmistajan sivuilta kokemuksia osion: http://www.greendiamond.info/fi/kokemuksia.shtml

    Mutta eikö kellään foorumilaisella ole omakohtaisia kokemuksia? niitä olisi myös kiva kuulla. :think

    Meillä kun on semmoinen tilanne että myös emäntä ajaa autolla talvella ja näin ollen olen suosinut nastarenkaita. Kuitenkin haluaisin itse ostaa/testata kitkat, mutta hallitus lyö jarruja päälle.

    Näin ollen jos "Vihreä timantti" pitää paremmin kuin normi kitka. Ero nasta ja kitkarenkaan pidon välilä olisi pienempi. Ja kuitenkin saisi kitkarenkaan mukavuuden.

    Kysyin Tarjouksen Tampereen Askosaarelta ko.renkaasta:

    215/55-16 Green diamond asennettuna hintaan 388,-

    Hinta ei ainakaan ole paha.
    Täyttä paskaa

    Leave a comment:


  • Ravermeister
    replied
    Tässä yksi kokemus Green Diamondeista:

    Olen rengasliikkeessä töissä, ja asiakas hylkäsi tollaset hyvällä pinnalla olevat green diamondit ostaessaan uudet renkaat.
    Ukkopuolen E39:siin ruuvattiin sitten kokeilumielessä ne alle ns. välikelin renkaiksi, eli syksyn ja kevään huonoja kelejä varten jolloin ei viitsi nastoilla ropistella.
    -Nätisti noita ei saanut pyörimään millään, joka renkaassa pientä pystyheittoa.
    -Ajomelu samaa luokkaa kuin 18" kesärenkaissa.
    Kunnon talvikelejä noilla ei ole testattu, mutta epäilen niiden pitoa koska pinta ei todellakaan ole pehmeä ja kunnolla lamelloitu niin kuin muissa pohjolaan tarkoitetuissa talvirenkaissa. Enemmänkin vaikuttavat joltain kesärenkaalta mihin saipattu muutama ura lisää ja sotkettu pikkukiviä joukkoon

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Originally posted by Tiguan View Post
    Luitteko rengas valmistajan sivuilta kokemuksia osion: http://www.greendiamond.info/fi/kokemuksia.shtml

    Mutta eikö kellään foorumilaisella ole omakohtaisia kokemuksia? niitä olisi myös kiva kuulla. :think

    Meillä kun on semmoinen tilanne että myös emäntä ajaa autolla talvella ja näin ollen olen suosinut nastarenkaita. Kuitenkin haluaisin itse ostaa/testata kitkat, mutta hallitus lyö jarruja päälle.

    Näin ollen jos "Vihreä timantti" pitää paremmin kuin normi kitka. Ero nasta ja kitkarenkaan pidon välilä olisi pienempi. Ja kuitenkin saisi kitkarenkaan mukavuuden.

    Kysyin Tarjouksen Tampereen Askosaarelta ko.renkaasta:

    215/55-16 Green diamond asennettuna hintaan 388,-

    Hinta ei ainakaan ole paha.
    Kaikki kokemuksia kuvat on kuvattu kesällä tai ei ainakaan talvisissa olosuhteissa.

    Leave a comment:


  • Tiguan
    replied
    Luitteko rengas valmistajan sivuilta kokemuksia osion: http://www.greendiamond.info/fi/kokemuksia.shtml

    Mutta eikö kellään foorumilaisella ole omakohtaisia kokemuksia? niitä olisi myös kiva kuulla. :think

    Meillä kun on semmoinen tilanne että myös emäntä ajaa autolla talvella ja näin ollen olen suosinut nastarenkaita. Kuitenkin haluaisin itse ostaa/testata kitkat, mutta hallitus lyö jarruja päälle.

    Näin ollen jos "Vihreä timantti" pitää paremmin kuin normi kitka. Ero nasta ja kitkarenkaan pidon välilä olisi pienempi. Ja kuitenkin saisi kitkarenkaan mukavuuden.

    Kysyin Tarjouksen Tampereen Askosaarelta ko.renkaasta:

    215/55-16 Green diamond asennettuna hintaan 388,-

    Hinta ei ainakaan ole paha.

    Leave a comment:


  • Laxa
    replied
    Originally posted by lao View Post
    Kilopondi on voiman yksikkö eikä paineen. Tuo 10 000 kilopondia ei kerro yhtään mitään. Ensimmäinen asia mikä haisee.
    Juurikin näin.

    Leave a comment:


  • jsa014
    replied
    Originally posted by Tiguan View Post
    Onko Kellään kokemusta Green Diamondeista?


    Green Diamond -pinnoitetussa renkaassa kulutuspintakumiin on sekoitettu noin 1 mm:n läpimittaisia granulaatteja, jotka on valmistettu puristamalla kumin tartunta-aineen kanssa alumiinioksidia ja piikarbidia yhteen yli 10 000 kilopondin paineessa. Näin syntyy granulaatteja, jotka vastaavat kovuudeltaan teollisuustimantteja.
    "Vihreät timantit" takaavat pidon
    Green Diamond -renkaalla ajettaessa granulaattien särmät tulevat pintaan noin 2000 ajokilometrin jälkeen. Pinnalla olevat granulaatit kuluvat tai irtoavat renkaan kulumisen tahdissa, mutta samalla paljastuu uusia "timantteja" aina renkaan viimeiseen kilometriin asti.

    http://www.greendiamond.info/fi/uutuus.shtml
    Eiköhän nämä tosiaankin ole vaan ihan täyttä paskaa. Jos tuollainen taikagranulaatti olisi hyvä tai edes kehityskelpoinen idea, miksi ihmeessä vain yksi pieni pulju sellaista käyttää. Ja edelleen, jos olisikin loistava, ja olisivat onnistuneet suojaamaan sen kattavalla patentilla, miksi ihmeessä nuo eivät komeile testien ja myyntitilastojen kärjessä.

    Leave a comment:


  • lao
    replied
    Originally posted by Tiguan View Post
    Onko Kellään kokemusta Green Diamondeista?


    Green Diamond -pinnoitetussa renkaassa kulutuspintakumiin on sekoitettu noin 1 mm:n läpimittaisia granulaatteja, jotka on valmistettu puristamalla kumin tartunta-aineen kanssa alumiinioksidia ja piikarbidia yhteen yli 10 000 kilopondin paineessa. Näin syntyy granulaatteja, jotka vastaavat kovuudeltaan teollisuustimantteja.
    "Vihreät timantit" takaavat pidon
    Green Diamond -renkaalla ajettaessa granulaattien särmät tulevat pintaan noin 2000 ajokilometrin jälkeen. Pinnalla olevat granulaatit kuluvat tai irtoavat renkaan kulumisen tahdissa, mutta samalla paljastuu uusia "timantteja" aina renkaan viimeiseen kilometriin asti.

    http://www.greendiamond.info/fi/uutuus.shtml
    Kilopondi on voiman yksikkö eikä paineen. Tuo 10 000 kilopondia ei kerro yhtään mitään. Ensimmäinen asia mikä haisee. Toisekseen tuo prosessin kuvaus tuo mieleen lähinnä nämä magneetit, jotka laitetaan polttoainelinjaan autossa ja kulutus pienenee, kun polttoainemolekyylin rakenne muuttuu tjsp. Eli muka hienolla teknisellä puuta heinää olevalla sepostuksella koitetaan antaa vakuuttava kuva. Sitten tuo, että aja 2000km ja sitten rengas rupeaa pitämään. Eli huijaus ei paljastu heti.

    Leave a comment:


  • Tiguan
    replied
    Onko Kellään kokemusta Green Diamondeista?


    Green Diamond -pinnoitetussa renkaassa kulutuspintakumiin on sekoitettu noin 1 mm:n läpimittaisia granulaatteja, jotka on valmistettu puristamalla kumin tartunta-aineen kanssa alumiinioksidia ja piikarbidia yhteen yli 10 000 kilopondin paineessa. Näin syntyy granulaatteja, jotka vastaavat kovuudeltaan teollisuustimantteja.
    "Vihreät timantit" takaavat pidon
    Green Diamond -renkaalla ajettaessa granulaattien särmät tulevat pintaan noin 2000 ajokilometrin jälkeen. Pinnalla olevat granulaatit kuluvat tai irtoavat renkaan kulumisen tahdissa, mutta samalla paljastuu uusia "timantteja" aina renkaan viimeiseen kilometriin asti.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by Vesper View Post
    ...ja on kiistaton fakta, että ylinopeus tappaa Suomessa aivan varmasti
    ...
    Ei se vauhti tapa vaan se äkkäpyssäys.
    En ole koskaan kuullut kenenkään kuolleen vain siksi että se ajaa vaikkapa 100:n alueella 120:ä. Sensijaan saa lehdestä lukea että joku kädetön kuski ajaa autonsa tieltä ulos ja saa surmansa törmättyään kylän suurimpaan puuhun tai johonkin muuhun ylivoimaiseen esteeseen.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    EI KUKAAN voi sanoa, että onneksi oli nastarenkaat eikä kitkarenkaat!! Jäärata-ajo erikseen, mitä itsekin harrastan ja tosiaan kitkoilla ei siellä tee mitään.
    Suomessa liikenne talvisilla pääteillä on kuin onkin kuitenkin juuri jäärata-ajoa, paitsi ehkä niille jotka pyörivät kehän sisällä?
    Vähemmän sladia, mutta alusta on tismalleen sama.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Ja nastat tuovat juurikin noilla jäisillä teillä myös yhtälailla "itsepetoksen" Eipä se nastakaan siinä paljon kiilottuneella jäällä pidä...joopa joo...
    Pitää se nastarengas nyt kuitenkin puolet paremmin ja nimenomaan nastarenkaalla on aina tarjolla reilusti enemmän sivuttaispitoa, jolloin pienet sivuttaisheilahdukset ei irroita pitoa läheskään samalla tasolla kuin kitkalla.
    Testeissä kitkan sivuttaispito irtoaa nimenomaan on/off ja siis juuri päinvastoin kuin nastarenkaalla jolla pidon ja luiston välillä on aina kontrolli kelistä riippumatta.
    Nastarenkaalla näin siis myös ajonhallintajärjestelmät toimivat koska aina on tarjolla jonkinasteista pitoa renkaan ja tienpinnan välissä.
    aika harvoin kuitenkin näkee talviliikenteessä että juuri kitkarenkain varustetut autot vetäisivät joukolla letkaa selkeästi alle suurimman sallitun.
    Todellisuudessa ne kulkevat aivan samaa tahtia muun liikenteen mukana vaikka jarrutusmatkat heillä on kolmanneksen tai puolet pidempiä kuin nastarenkailla varustetuilla ja sivuttaispitoa polanteilla tai uraisilla jäätyneellä asfaltilla puolet vähemmän käytettävissä.
    Aika lapsellista hurskastella kuinka kitkarengaskuskit sopeuttavat ajonopeutensa täysin erilailla kuin nastarengaskuljettajat huonoissa talvikeleissä. Ainakaan minä en ole tällaista vielä havainnut 25:n talven ja talvella ajamani n.600tkm:n kokemuksella(joista n.500tkm nastoilla ja 100tkm kitkoilla), niin itseni kuin muidenkaan tiellä liikkujien toimesta?

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Ja nastat tuovat juurikin noilla jäisillä teillä myös yhtälailla "itsepetoksen" Eipä se nastakaan siinä paljon kiilottuneella jäällä pidä...joopa joo...

    noi jarrutusmatkatestit on sinusta sitten täysin huuhaata? kyllähän se nasta on se mikä jäähän raapii.


    edit: kyllähän sitä on itsekin sen verran tullut kitkoilla ajeltua, että pärjäähän niillä, kun ajaa ennakoivasti liukkaalla kelillä.

    mutta mutta, entäs sitten, kun tulee paniikkitilanne mitä ei ehdi ennakoimaan? silloin ratkaisee jarrutusmatka. esim. lapset juoksee tielle, tai vaikkapa puomittomassa tasoristeyksessä et huomaa junaa ajoissa ym. ym.
    Last edited by bemu2000; 05-10-2010, 01:07.

    Leave a comment:


  • Kaivo
    replied
    Mä voin tulla kertomaan sitten tän talven jälkeen, miten kitka toimii PK-seudun talvessa. Eka talvi 231hp:n tehoisella automaatti-takavedolla. Ja kyllä. Kitkarenkain. Jännä nähä, kieltämättä :

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Grolsch View Post
    Väittelyn lomassa kysyn onko kokemusta E60 (520dA) ja Hakkapeliitta 7 205/60-16 tai 225/55-16 koossa?

    Toimiiko miten ko auton alla, meteli yms piirteet ko renkaasta? Vai onko jokin muu parempi ko auton alla...
    On kokemusta.
    ko.auton alla parempi ajettavuudeltaan on 17" tai 18" kokoluokan Hkpl7 ja Hkpl4.

    Leave a comment:

Working...
X