Talvirengaskeskustelu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Antsah
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Huippupitoa en oletakkaan saavani. Parhaat renkaat koskaan ne mahtaa kuitenkin allekirjoittaneelle. Aina ajellut käytetyillä, joita ostanut milloin mistäki, jos ei ole auton mukana soveliaita tullut.

    18" koossa alkaa vain olla hintaa suhteettoman paljon siihen mitä olisin valmis talvipommin renkaisiin sijoittamaan. Uusiin "laatumerkin" renkaisiin saa menemään helposti tonninkin, käytettyjä todella vähän tarjolla, tai sitten ovat lähes uusien hintaisia.

    Eli ostaakko käytetyt kitkat tai nastat hintaan 400-600 €, vai uudet pinnoitetut nastat alle 400 €.

    Järki sanoo, että uudet pinnoitetut nastat, mutta ihmisten kokemukset puhuvat toisin.
    Itsellä on vanhojen talviruoskien osalta kokemuksia noista pinnoitetuista, että 155/175 leveinä 13" jopa pitoa saattaa löytyä, tosin hintaero pinnatun ja halvimpien ei-pinnattujen välillä on tuossa kokoluokassa aika olematon. Nastat noista pinnatuista tuppaa lähtemään aika vauhdilla irti.
    Last edited by Antsah; 11-10-2010, 14:48.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Olenko minä julistanut kitkarenkain ajavat itsemurhakandinaateiksi tai kitkoja itsessään hengenvaarallisiksi? Missähän kohtaa?
    En minäkään tietääkseni sinua siitä syyttänyt :think

    Leave a comment:


  • jsa014
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Huippupitoa en oletakkaan saavani. Parhaat renkaat koskaan ne mahtaa kuitenkin allekirjoittaneelle. Aina ajellut käytetyillä, joita ostanut milloin mistäki, jos ei ole auton mukana soveliaita tullut.

    18" koossa alkaa vain olla hintaa suhteettoman paljon siihen mitä olisin valmis talvipommin renkaisiin sijoittamaan. Uusiin "laatumerkin" renkaisiin saa menemään helposti tonninkin, käytettyjä todella vähän tarjolla, tai sitten ovat lähes uusien hintaisia.

    Eli ostaakko käytetyt kitkat tai nastat hintaan 400-600 €, vai uudet pinnoitetut nastat alle 400 €.

    Järki sanoo, että uudet pinnoitetut nastat, mutta ihmisten kokemukset puhuvat toisin.
    Eikös kannattais laittaa 15/16" pyörät niin saa laaturengastakin alle 400? Omat kokemukset rajoittuu toissatalven talviCorollan 13" eko-turbo pinnattuihin nastoihin ja ne olivat kyllä suoraan rinnastettavissa pulkkaan pito-ominaisuuksiltaan.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by Deckki View Post
    En tiedä nykytasosta, mutta joskus 5 vuotta sitten ostin pinnoitetut nastarenkaat. Pito oli surkeaa mutta pärjäsi niillä, pärjäähän kitkoillakin... Mutta en kyllä oman kokemuksen perusteella suosittele.
    Huippupitoa en oletakkaan saavani. Parhaat renkaat koskaan ne mahtaa kuitenkin allekirjoittaneelle. Aina ajellut käytetyillä, joita ostanut milloin mistäki, jos ei ole auton mukana soveliaita tullut.

    18" koossa alkaa vain olla hintaa suhteettoman paljon siihen mitä olisin valmis talvipommin renkaisiin sijoittamaan. Uusiin "laatumerkin" renkaisiin saa menemään helposti tonninkin, käytettyjä todella vähän tarjolla, tai sitten ovat lähes uusien hintaisia.

    Eli ostaakko käytetyt kitkat tai nastat hintaan 400-600 €, vai uudet pinnoitetut nastat alle 400 €.

    Järki sanoo, että uudet pinnoitetut nastat, mutta ihmisten kokemukset puhuvat toisin.

    Leave a comment:


  • Hammu
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Muistaakseni penaltin määrä on aivan perkeleellinen. Itse en ole ottanut, mutta täällä foorumilla oli jossain asiasta juttua, ja oliko niin, että matkanteko tyssäsi siihen ja kamalat sakot. Joka tapauksessa suhteeton penalti siitä muistaakseni tulee, jos tuosta jää kiinni.

    Tero

    Joo, ne ei taida hirveesti arvostaa nastoilla ajelua siel.
    No, jos niin sattuukin että tarttee lähteä tolla nelivedolla mönkimään saksan suuntaan ni onneks mulla on kitkat että nastat siihen.

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by Hammu View Post
    Käsittääkseni tämä oli talvirengaskeskustelu eikä nasta vs kitka pelkästään.


    Onko kukaan kokeillu ottaa rapsuja vaikka saksassa nastoista?
    Paljonko tulee penaltia?
    Muistaakseni penaltin määrä on aivan perkeleellinen. Itse en ole ottanut, mutta täällä foorumilla oli jossain asiasta juttua, ja oliko niin, että matkanteko tyssäsi siihen ja kamalat sakot. Joka tapauksessa suhteeton penalti siitä muistaakseni tulee, jos tuosta jää kiinni.

    Tero

    Leave a comment:


  • Deckki
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Täällä on kyl mahtavat keskustelut.

    Mie lisään soppaan vielä pinnoitetut renkaat. Noita kun näyttäs halvalla saavan.

    Onko kellään kokemuksia? En kaipaa isiltä kuultuja juttua, jostain sota-ajalta, kun renkaat oli vielä neliönmuotoisia, eikä muita saanut kuin pinnoitettuja.

    Eli onko joku ostanut ihan viimevuosina uusia pinnoitettuja talvirenkaita? Kokemuksia?

    Itse ajan max 5000 km per talvi, enimmäkseen kaupungissa, tai taajamassa, maximissaan 100 km päässä. Muut ajot ajetaan toisella autolla.

    Eli en tarvitse niitä maailman hiljaisimpia, enkä pitävimpiä renkaita, vaan edullisesti renkaat, joilla pääsen ajamaan 2-3 talvea.
    En tiedä nykytasosta, mutta joskus 5 vuotta sitten ostin pinnoitetut nastarenkaat. Pito oli surkeaa mutta pärjäsi niillä, pärjäähän kitkoillakin... Mutta en kyllä oman kokemuksen perusteella suosittele.

    Leave a comment:


  • Hammu
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Mutta miten se liittyy noiden renkaiden keskinäisiin eroihin tai "paremmuuteen"?

    Tero
    Käsittääkseni tämä oli talvirengaskeskustelu eikä nasta vs kitka pelkästään.


    Onko kukaan kokeillu ottaa rapsuja vaikka saksassa nastoista?
    Paljonko tulee penaltia?

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by Hammu View Post
    Mites hemi noiden nastarenkaiden kanssa jos tarttee reissaa euroopassa talvella?
    Tuohan on selvä juttu: nastat on monessa maassa k-euroopassa kiellettyjä, joten joko vaihtaa reissulle laatukitkat taikka ajelee lainvastaisesti nastoilla. Tai ajelee koko vuoden kitkoilla täällä Suomessa, niin ei tarvi vekslata renkaita. Saahan sitä ajella, millä huvittaa... .

    Mutta miten se liittyy noiden renkaiden keskinäisiin eroihin tai "paremmuuteen"?

    Tero

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Hammu View Post
    Mites hemi noiden nastarenkaiden kanssa jos tarttee reissaa euroopassa talvella?
    Huoh......sitten vissiin ajellaan Saksankitkalla täällä talvet läpeensä.....

    Leave a comment:


  • Hammu
    replied
    Mites hemi noiden nastarenkaiden kanssa jos tarttee reissaa euroopassa talvella?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Osa tuntuu vaan heti kitkoilla ajavat julistavan itsemurhakanditaateiksi ja kitkat hengenvaarallisiksi.
    Minusta on hieman erikoista heti tyrmätä kirjoitukset, joissa joku vähänkään kehuu kitkarengasta.
    Olenko minä julistanut kitkarenkain ajavat itsemurhakandinaateiksi tai kitkoja itsessään hengenvaarallisiksi? Missähän kohtaa?
    Kitkarengasta voi toki talvirenkaana itse kukin kehua juuri niin paljon kun haluaa, mutta jos ne kehut perustuvat vääriin ja valheellisiin olettamuksiin kitkarenkaiden suorituskyvystä suhteessa nastarenkaisiin, ei mielestäni asiaa ole mitään syytä "hyssytellä".
    Eli kitkarengasta toki saa kehua ihan kuinka paljon haluaa, mutta jos kehut ovat sitä tasoa kuinka paljon kitkarengas kulloinkin on sen käyttäjän mielestä suorituskykyisempi talvirengas kuin uudet nastarenkaat, ei tällaista "totuutta" pidäkkään hyväksiä koska se ei ole millään mitattavissa olevalla mittarilla tosi(ääntä lukuunottamatta).
    Tätä vain ei tunnu juuri kukaan kitkarenkaita käyttävä myöntävän, joten keskustelua riittää ja pitääkin riittää.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Täällä on kyl mahtavat keskustelut.

    Mie lisään soppaan vielä pinnoitetut renkaat. Noita kun näyttäs halvalla saavan.

    Onko kellään kokemuksia? En kaipaa isiltä kuultuja juttua, jostain sota-ajalta, kun renkaat oli vielä neliönmuotoisia, eikä muita saanut kuin pinnoitettuja.

    Eli onko joku ostanut ihan viimevuosina uusia pinnoitettuja talvirenkaita? Kokemuksia?

    Itse ajan max 5000 km per talvi, enimmäkseen kaupungissa, tai taajamassa, maximissaan 100 km päässä. Muut ajot ajetaan toisella autolla.

    Eli en tarvitse niitä maailman hiljaisimpia, enkä pitävimpiä renkaita, vaan edullisesti renkaat, joilla pääsen ajamaan 2-3 talvea.
    Last edited by ruupanen; 11-10-2010, 13:30.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Uskomatonta miten jotkut pitävät TM:n rengastestiä raamattuna?! Kerroin jo aikaisemminkin, että ostin kesärenkaat, jotka TM oli testeissään todennut ykköseksi ja voi taivas, mutta oli ne huonot!! Yhden kesän jälkeen lähti vaihtoon. Autokin vaikuttaa renkaaseen ja sen ominaisuuksiin, painopiste, etuveto-takaveto-neliveto, jne jne

    Se mitä nyt olen lukenut näitä juttuja, niin en ole huomannut kenenkään sanovan, että kitkarengas olisi PAREMPI kuin nasta, mutta kitkoilla ajavat vaan ovat todenneet hyväksi ko. renkaan ja sen vuoksi ajavat niillä, itseni mukaan lukien.

    Aikaisemmin oli todettu, että ei ne kitkoilla ajavat aja yhtään hiljempaa kuin nastoilla ajavatkaan, no itse olen samoilla linjoilla, että nopeusrajoituksien mukaan mennään ja miksi tarvitsisi ajaa hiljempaa kun kuitenkin suolapaska lentää ja asfaltilla mennään.

    Sitten tulee joku lässyttämään, että kun tulee tota jäätä tohon asfalttiin, joo tulee mutta ei se peilijäätä ole ja kitkoilla pärjää aivan hyvin!!


    mutta sitten kun on kunnon peilijää kelit, niin onhan ne kitkat vähän helvetin liukkaat ja selvästi vaarallisemmat mitä nastarenkaat ja just noilla keleillä helposti tapahtuu niitä onnettomuuksia. siitä asiasta on kitkamiestenkin ihan turha enempää lässyttää

    kyllä kitkoilla pärjää, mutta on ne silti liukkaammat kuin nastarenkaat.

    tapelkaa pojat niin saatte tupakkia...

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Uskomatonta miten jotkut pitävät TM:n rengastestiä raamattuna?! Kerroin jo aikaisemminkin, että ostin kesärenkaat, jotka TM oli testeissään todennut ykköseksi ja voi taivas, mutta oli ne huonot!! Yhden kesän jälkeen lähti vaihtoon. Autokin vaikuttaa renkaaseen ja sen ominaisuuksiin, painopiste, etuveto-takaveto-neliveto, jne jne

    Se mitä nyt olen lukenut näitä juttuja, niin en ole huomannut kenenkään sanovan, että kitkarengas olisi PAREMPI kuin nasta, mutta kitkoilla ajavat vaan ovat todenneet hyväksi ko. renkaan ja sen vuoksi ajavat niillä, itseni mukaan lukien.

    Aikaisemmin oli todettu, että ei ne kitkoilla ajavat aja yhtään hiljempaa kuin nastoilla ajavatkaan, no itse olen samoilla linjoilla, että nopeusrajoituksien mukaan mennään ja miksi tarvitsisi ajaa hiljempaa kun kuitenkin suolapaska lentää ja asfaltilla mennään.

    Sitten tulee joku lässyttämään, että kun tulee tota jäätä tohon asfalttiin, joo tulee mutta ei se peilijäätä ole ja kitkoilla pärjää aivan hyvin!!

    Leave a comment:

Working...
X