Jännä muuten kun noilla nelivetofoorumeilla tää rengashomma ei ole niin uskonsotaa ja pyhää vihaa.
Enemmänkin objektiivista tarkastelua eikä "JOS KÄYTÄT KITKOJA NI OOT TURVALLISUUSRISKI!" tyylistä settiä.
Ihan sama kyl mulle, ajakaa millä ajatte.
Talvirengaskeskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostTämäkin topicci kulminoituu yhteen perussuomalaiseen asiaan...yritetään väkisin syöttää sitä asiaa/omaa kantaa muille,minkä itse näkee/kokee itselleen parhaimmaksi!Yksi ajaa kitkoilla toinen nastoilla,thats it and so what.
Varsinkin, kun oikeasti tässä maassa kuolee ihmisiä paljon enemmän kaikkeen muuhun "vaaralliseen" kuin liikenteeseen,
on tämä keskustelu saanut jo aivan poskettomia piirteitä..Last edited by Vesper; 08-10-2010, 11:54.
Leave a comment:
-
Nasta juttu.
Entäs kun ABS-valo palaa ja Luistonestokaan ei toimi? Tai kun iskarit on huonot? Ohjauskulmat ei ole kohdallaan? Etu- tai takavalo pimeä? Tuulilasi paskainen tai huono? Jäkättävä ämmä kyydissä? Pesuneste jäätynyt? rengaspaineet väärät? Huurteenpoisto ei toimi? Puutteessa? Peräpukamat? Närästää? Silmälasit jäi kotiin? Puhelin korvassa? Vetää varpaasta suonta? Radiossa kehutaan kitkarenkaita...ei kestä... vaihdan kanavaa.. MF ratti ei suostu ohjaaman radiota?
Onneksi voi silti ajella luottavaisin mielin kun on alla nastarenkaat. Turvallisuus on maksimoitu oikeilla rangasvalinnoilla! Ja tottakai kaikilla muillakin kun on uudenkarheat hyvät nastarenkaat alla niin kaikki on hyvin. Kun vaan sais noi kitkamiehet nyt tajuamaan itsekkyytensä. Olisi sitten se liukkaan kelin pahin vaaratekijä eliminoitu.
JEPU.
Leave a comment:
-
On tässä eräs ryhmä nuo paskanpuhujatkin, jotka esittävät omia mutuilujaan faktana. Esim asfaltin kulumisen ja katupölyn suhteen.
Leave a comment:
-
Tämäkin topicci kulminoituu yhteen perussuomalaiseen asiaan...yritetään väkisin syöttää sitä asiaa/omaa kantaa muille,minkä itse näkee/kokee itselleen parhaimmaksi!Yksi ajaa kitkoilla toinen nastoilla,thats it and so what.
Leave a comment:
-
Originally posted by jussi_r View PostHöpö, höpö ja löpö, löpö.
Turvallisuus, kuten moni muukin asia, on aina jonkinlainen kompromissi. Tässä rengasasiassa se on esimerkiksi sitä, että on määritelty millaisilla renkailla sinäkin saat teitä tuhota. Lähdepä rallirenkailla tienpäälle, niin ennen pitkää tulee penaltia. Toiset taas eivät katso tarvitsevansa mitään metallia kumeihinsa, ja jos kompromissistaan tietoisena päätöksen tekevät, niin asiassa ei ole mitään sanomista kenelläkään. Liikennelentämisessä se kompromissi voidaan löytää vaikka heti siitä, että matkustajia ei istuteta Martin-Bakerin nolla-nolla-penkkeihin matkan ajaksi. Mahtaakohan edes Air Force One:ssa olla VIP:eille moisia jakkaroita tarjolla?
Kitkarenkaan valinta nastan sijasta ei ole sinnepäinkään samaa kaliiberia oleva kompromissi. Nastan valinta ei tee ketään köyhäksi siinä kun kitkan valinta olisi "halpa". Nastan valinta ei tee mitään mahdottomaksi siinä kun kitkan valinta olisi "kaiken mahdollistaja". Nastan valinta ei tee elämää onnettomaksi, siinä kun kitkan valinta olisi aivan mahtava juttu.
Rengasvalinta ei mullista kenenkään elämää. Se on lopulta pikku juttu. Se on pieni asia, jossa voi oikeilla valinnoilla nappasta pienen palan lisää turvallisuutta omaan liikkumiseen (ja muiden). Se, että otit tuon heittoistuin esimerkin tuohon osoittaa sen, ettet tajunnut yhtään, mitä yritin sanoa.
Tero
Leave a comment:
-
Originally posted by Vanquish View PostPointti oli se, että jokaisella rengastyypillä on vahvuutensa ja heikkoutensa. Eli valitset minkä tahansa niin jossakin olosuhteessa joku toinen voi olla juuri sen ratkaisevan metrin pari parempi.
kitka asfaltilla (ehkä), märällä
saksan kitka, keväällä lämpimällä kelillä, syksyllä, märällä
nasta, jäällä lumella, sohjossa
kesärengas voittaa kaikki edelliset toukokuussa jos ei ole lunta.
Eli et voi AINA valita parasta mahdollista! Voi se marginaali olla liian pieni myös testivoittajarenkaalla. Siksi ratkaisevaa olisi ajaa tilanteen mukaan. Tietty en itsekään tähän ihan pysty..
Harmittaahan se ajaa hesassa kehää 50km päivässä nastoilla kun on paljasta asfalttia. Talvisin siis. Ja on sitä kertaalleenkin joutunu tekemään täysjarrutuksen nastoillakin niin, että takalasista sai kattella savupilveä, kun joku oli säätäny edessä ja jono pysähtyy kuin seinään. Pysähty sentään ajoissa. Ei siinä turvavälit auta kuin hetken ylipäätänsä. Tänäänkin aamulla esimerkiksi parikin autoa vaihtoi kaistaa sellaseen auton mittaseen jo valmiiksi ahtaaseen väliin.
Silti tartten nastat.
Niin ja kasviksilla ja ruisleivällä mennään tänään lounas
Leave a comment:
-
Originally posted by Hemi View PostTämäkään "pointti" EI tee kitkarenkaasta parempaa talvirengasta, mutta toki joku voi kitkarengasvalintaansa tälläkin itselleen selitellä....vaikka ihan samoin ne nastakumit voi pyöräyttää alle kun hiukan katsoo ihan säätiedotuksia.
BMW on parempi auto ajaa kuin Toyota, silti monet pärjäävät vallan hyvin tällä riisikupillakin. Kitkarenkaillakin pärjää vaarantamatta itseään tai muita, kun niillä keleillä joita on 5% koko liukkaasta ajasta, tiedostaa heikomman pidon ja ajaa sen mukaisesti.
Toisaalta, kitkat myös vaihdetaan yleensä parempina pois. Siitä ei voi olla kukaan eri mieltä, etteikö uusi kitkarengas pidä paremmin kuin 5-6milliin kulunut nastarengas jossa nastat ovat tylsyneet ja heiluu koloissaan= taittuu alle ja ei pidä hevon vitun paskaa. Silti 50% autoilijoista kuitenkin ajaa näillä ~5-6mm kulutuspinnalla olevilla nastarenkailla, jolla on ikää jo yli 3 vuotta...
Leave a comment:
-
Originally posted by jsa014 View PostNo enpä ole omaa puolustanut muutakuin toteamalla että olen ollut siihen kovin tyytyväinen. Se on ihan se ja sama mitä muut siitä mieltä on. Työpaikan parkkiksella vaan syksyisin ja keväisin katellut kun kesägummit alla jopa kuukauden sen jälkeen kun itse vaihtanut ja samoin keväällä kuukautta ennen.
Leave a comment:
-
Originally posted by jsa014 View PostNo enpä ole omaa puolustanut muutakuin toteamalla että olen ollut siihen kovin tyytyväinen. Se on ihan se ja sama mitä muut siitä mieltä on. Työpaikan parkkiksella vaan syksyisin ja keväisin katellut kun kesägummit alla jopa kuukauden sen jälkeen kun itse vaihtanut ja samoin keväällä kuukautta ennen.
Leave a comment:
-
Originally posted by peto2 View Posthassunhauskoja keskustelijoita, jos ei rengastaan pysty enää muuten puolustamaan niin arvioidaan/moititaan toiselaisen renkaan valinneiden vaihtoajankohtaa
Leave a comment:
-
Originally posted by jsa014 View PostTää on kyl niin hassunhauska topikki
Olisi kiinnostavaa nähdä talvisella kelillä ajettujen kolareiden ja ulosajojen tilastoa siten että siinä näkyisi päivämäärä. Koska väitänpä että suurin osa kitka-auoilijoista vaihtaa ne kitkat alle aiemmin kuin nastakuskit ja vastaavasti myöhemmin pois. Ja joka syksy saa lukea kuinka aamuliukkaat yllättivät autoilijat ja keväisin kuinka kohelletaan suvikumeilla aamuisin.
Eli pointtini on, että vaikka ne kitkat olisivatkin sinä muutamana päivänä talvessa huonommat, niin kuitenkin ne muutamat viikot syksyllä/keväällä ajetaan verraten kitkamiehen kitkoja ja nastamiehen suvigummeja.
Vai kuinka moni nastakuski vaihtaa renkaat lokakuussa/toukokuussa? Näin minä teen, kohtaa onkin aika vaihtaa alle loistavat Misukan XI2:t.
Leave a comment:
-
Tää on kyl niin hassunhauska topikki
Olisi kiinnostavaa nähdä talvisella kelillä ajettujen kolareiden ja ulosajojen tilastoa siten että siinä näkyisi päivämäärä. Koska väitänpä että suurin osa kitka-auoilijoista vaihtaa ne kitkat alle aiemmin kuin nastakuskit ja vastaavasti myöhemmin pois. Ja joka syksy saa lukea kuinka aamuliukkaat yllättivät autoilijat ja keväisin kuinka kohelletaan suvikumeilla aamuisin.
Eli pointtini on, että vaikka ne kitkat olisivatkin sinä muutamana päivänä talvessa huonommat, niin kuitenkin ne muutamat viikot syksyllä/keväällä ajetaan verraten kitkamiehen kitkoja ja nastamiehen suvigummeja.
Vai kuinka moni nastakuski vaihtaa renkaat lokakuussa/toukokuussa? Näin minä teen, kohtaa onkin aika vaihtaa alle loistavat Misukan XI2:t.
Leave a comment:
Leave a comment: