Originally posted by mr.man-85
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Hemi View PostEi tule käytännössä näillä leveysasteilla onnistumaan. Jos kaikki nastarenkaat poistetaan liikennevirrasta, poistuu myös niiden ajoretojen jääpintaa karhentava vaikutus.Last edited by jani; 24-10-2009, 09:33.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostOnkohan tästä asiasta mitään konkreettista tutkimusta tehty vai onko tämä nastarenkaiden karhentava vaikutus esson baarin puhetta nastarenkaiden suosioilta? En ole vielä huomannut talvisin, että tiet olisivat karheata jäätikköä vaan kyllä ne ovat sileätä jäätä kun nämä jääkelit sattuvat. Eli tällöin vaihdoehdot ovat a: nastarengas karhennus on fiktio tai b: savossa ei käytetä nastarenkaita.
Kitkojen toiminta perustuu juuri renkaan kykyyn tarttua pieniin epätasaisuuksiin kiinni. Mitä enemmän mikroskooppisen pieniä tartuntakohtia, sitä suurempi kitkakerroin µ ja sitä parempi pito :thinkHarrasteauto: Z3 coupe
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostOnkohan tästä asiasta mitään konkreettista tutkimusta tehty vai onko tämä nastarenkaiden karhentava vaikutus esson baarin puhetta nastarenkaiden suosioilta? En ole vielä huomannut talvisin, että tiet olisivat karheata jäätikköä vaan kyllä ne ovat sileätä jäätä kun nämä jääkelit sattuvat. Eli tällöin vaihdoehdot ovat a: nastarengas karhennus on fiktio tai b: savossa ei käytetä nastarenkaita.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by zetailija View PostKyllähän talvella ajaa vaikka kesärenkailla. Kokemusta on aikanaan Audi 80:llä kuskina. Illan päätteeksi 10cm lunta ja 100km ajoa kesärenkailla. No problem.
Tuoreempaa kokemusta kesärenkailla peilijäällä 150km lenkki viimeviikolla. Kaikkea se laiskuus teettääF82 harraste
Comment
-
-
Nyt tarvis jeesiä.
Auto E60 ja alla Misu X-ice northit (vanha malli) 225/50/17 koossa.
Aluksi en kiinnittänyt asiaan huomiota, mutta tosiaan nyt liikaakin. Auto alkoi humisemaan pahasti talvikumien allelaiton jälkeen. Ääni alkaa noin 40kmh ja jatkuu ikävänä 60-70kmh asti, jonka jälkeen se niinkuin häviää.
Onko X-iceissä jotain eroja, koska mun aikaisempi erä E39:iin oli täysin hiljainen. Nämä humisee aivan helvetisti.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
kitkat vuodesta
-01->
Itsellä hankookin w300 kitkat. 225/45R17. Erittäin tyytyväinen olen. Ensiksi olin vähän skeptinen koska aikaisemmin olen käyttänyt vain nokian ja continentalin kitkoja joihin olen ollut tyytyväinen. En uskonut että kiinassa/japanissa osattais kitkoja tehdä. Nämä kumit tulivat auton mukana. Muista kiinan gumeista mulla ei ole yhtään hyvää sanottavaa. Suosittelen!Last edited by leed; 24-10-2009, 16:22.
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostMikä olisi optimaalinen ilmanpaine 15" nastarenkaisiin? 2.0barilla ovat tällä hetkellä mutta onko liian vähän? :think
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostRiippuu varmaan renkaista ja autosta.Onko kumit sitten 205/50R15 tai 33¤12,5R15 vai jotain muuta.Ja onko ne asennettu Nissan Micraan vai E39:iin tai...
Comment
-
-
Originally posted by Rubu View Post2.5bar on meillä päin tapa ollut suositella tuollaiseen.
Comment
-
Comment