Originally posted by Soiled
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
4x100 -> 5x120?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Rocla View PostOstat 4*100 vanteet, Melkeimpä kaikilla kombinaatioilla jarrut muuttuvat paljon.
Kiitoksia tästä tiedosta.
Tullut vaan kaikki osat uusittuu (zimmermanit / greenstuffit) jne jokaikinen osa alustaan
ja nyt tuli sit mieleen haluta 17" bbs 5*120 10"taakse (et15) 8 1/2" eteen (et15)
ni en oo ostamassa 4*100 vanteita!Last edited by Tomp_pa; 20-07-2009, 19:08.xXx
Comment
-
-
ite suunnittelin näin..korjata saa ja pitää jos ei onnistu..voiko joku vahvistaa
etupää:
-e36 navat soviteholkilla
-e30 325 levyt (uuden jaon rei"ät porattava)
-e30 325 satulat 5mm lisäpalikka väliin..
takapää:
-e36 323 compactin navat
-e36 323 compactin levyt(jos sama halk. ku e30 takana)??
-e30 325 seisonjarrun osat
-e30 325 satulat
Comment
-
-
Originally posted by afafaf View Postite suunnittelin näin..korjata saa ja pitää jos ei onnistu..voiko joku vahvistaa
etupää:
-e36 navat soviteholkilla
-e30 325 levyt (uuden jaon rei"ät porattava)
-e30 325 satulat 5mm lisäpalikka väliin..
takapää:
-e36 323 compactin navat
-e36 323 compactin levyt(jos sama halk. ku e30 takana)??
-e30 325 seisonjarrun osat
-e30 325 satulat
-e36 etu navat huono ratkaisu jollei tee autoon kaari pullistuksia, kun tulee 20mm pihalle päin normaalis e30 navasta.
-Takapää on kyl aika vittumainen homma.
Kaikista helpointen pääsee m3 osilla.Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873
Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
Myös projekti kertomus fasessa
Comment
-
-
Originally posted by jouni.325 View Post-e36 etu navat huono ratkaisu jollei tee autoon kaari pullistuksia, kun tulee 20mm pihalle päin normaalis e30 navasta.E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by afafaf View Postite suunnittelin näin..korjata saa ja pitää jos ei onnistu..voiko joku vahvistaa
etupää:
-e36 navat soviteholkilla
-e30 325 levyt (uuden jaon rei"ät porattava)
-e30 325 satulat 5mm lisäpalikka väliin..
takapää:
-e36 323 compactin navat
-e36 323 compactin levyt(jos sama halk. ku e30 takana)??
-e30 325 seisonjarrun osat
-e30 325 satulat
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View Post...e30 ja e36 tietääkseni sama jako tuossa iskaritornin yläpäässä.
Ei ole...
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View Postoletkohan nyt kokeillut ihan e36 navalla, kun eipä niitten pitäis tulla kun 5mm ulospäin verrattuna vakio..
Tekee e30 napaan sovite holkin joka hitsataan ja jyrsimellä plaatataan suoraksi näin menee vakio jarrut paikalleenTäällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873
Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
Myös projekti kertomus fasessa
Comment
-
-
Voisikos joku joka on OIKEASTI asentanut onnistuneesti tuon e36 etunapa+laakeripaketin e30 etutolppaan kertoa?
Mihin väliin tarvii sorvata ja mitä? napa tulee ilmeisesti 5mm ulommas ku alkuperäinen? sopiiko alkuperäinen e30 325 jarru paikalleen vai pitääkö/joutuuko käyttämään e36 jarrusatulaa+levyä?
Jos löytyy joku parempi/helpompi napa+laakeri tohon etupäähän niin kertokaa...tarkotuksena käyttää alkuperäisiä jarruja eikä tehdä mitään isojarru päivitystä johtuen 16" vanteestaLast edited by wille; 05-10-2009, 22:24.E30 325i cabrio
E21 315
E70 x5 30xd
Comment
-
-
No niin olisi itselläkin aika muuttaa jako 4x100 -> 5x120. Olen lukenut täältä foorumilta kyseisestä operaatiosta juttua ja mitä enemmän luen, sitä enemmän sekaisin vaan menen
Eikös etupää nyt ole helpoin/halvin toteuttaa tuolla e36:sen navalla ja soviteholkilla? Ja jarrusatulalle 5mm sovitepala niin pystyy käyttämään omia e30:sen jarruja? Onkos noissa e36:sen navoissa jotain eroja? Eli minkä mallin napaa pitää käyttää jos niillä eroja on? E36 325:sen?
Takapäästä olen lukenut juttua että 1-sarjan e87 navalla olisi helppo toteuttaa tuo takapää. Mutta...e87 napa on 5mm lyhyempi kuin e30:sen ja luin että kässärinkaa tulee tila ongelmia? Onko jollain ketä tuon takapään on toteuttanu tuolla e87 navalla pistää faktat pöytään että jarrulevy ei sovi vaan ottaa kiinni käsijärru hilppeisiin.
Jos laittaa 5mm spacerin kynkän ja navan väliin niin silloinhan tuo napa olisi samalla kohdalla kuin e30:sen omalla navalla, mutta vetarin spoorista jäisi 5mm ilman kosketusta, jonka jälkeen se ottaa noin 35mm matkalta napaan. Onkohan tuo kuinka vakava juttu jos kosketus jää uupumaan 5mm matkalta? Tietysti kokeilemallahan sekin selviää
Mutta neuvot ja niksit on tervetulleita.
Ps joo e30 M3 osilla olisi helpoin ja järkevin toteuttaa tuo takapää, mutta mistä osat
Comment
-
-
Originally posted by Blacksatin View PostPs joo e30 M3 osilla olisi helpoin ja järkevin toteuttaa tuo takapää, mutta mistä osat
Tolpat
Kääntövarret
Siitä vielä etusatulat samaan konkurssiin
Satulat'88 325i cabrio
'90 318is
Comment
-
-
Originally posted by Kytölä View Post
Kyllä sinne eteen saa kelpaa ne e36:sen navat. Mutta toi takapää nyt askarruttaa...
Comment
-
Comment