Nyt on oma D2 paikallaan ja ensivaikutelmat tosi hyvät! Ei minusta liian kova vaikka on jämäkkä! Huomenna vielä pyöränkulmat kohdalleen ja sit pitäs olla ajettavuus kunnossa. Ja maa läheni pohjaa kummasti...ei enää hirvet ali juoksentele!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
D2 säädettävä alustasarja
Collapse
X
-
Originally posted by eddiew View PostJa jos olen oikein tajunnut tuon katsastus asian niin jousien takiahan ne sen tuv todistuksen vaatii jos autoa madaltaa... Ja jos jousien valmistajalta on todistus mallikohtaisesta sopivuudesta niin menee läpi... korjatkaa jos olen väärässä.
Ja hyväksyttävän todistuksen voi kirjoittaa ainoastaan riippumaton tekninen tutkimuslaitos.
Sitäpaitsi noista D2 sarjoista ei valmistaja edes ole mitään todistuksia kirjoittanut. Niissä kauppiaiden omavaltaisesti kirjoittamissa lapuissa viitataan johonkin testiin joka ei liity mallikohtaiseen sopivuuteen, ja niihin on heitetty hatusta kyseiseen autoon sopivat akselimassat.Last edited by Karva; 11-06-2008, 22:36.
Comment
-
-
Originally posted by Karva View PostNo jos autoon vaihdetaan vaikka alkuperäisten paikalle madallusjouset, niin silloin vaaditaan todistus niiden mallikohtaisesta sopivuudesta. Jos taas jouset vaihdetaan alkuperäiseen rakenteeseen suoraan sopimattomiin, niin silloin myös niihin liittyvistä osista tarvitaan todistus.
Ja hyväksyttävän todistuksen voi kirjoittaa ainoastaan riippumaton tekninen tutkimuslaitos.
Sitäpaitsi noista D2 sarjoista ei valmistaja edes ole mitään todistuksia kirjoittanut. Niissä kauppiaiden omavaltaisesti kirjoittamissa lapuissa viitataan johonkin testiin joka ei liity mallikohtaiseen sopivuuteen, ja niihin on heitetty hatusta kyseiseen autoon sopivat akselimassat.
Comment
-
-
Totta kai se on huono, koska on uusi ja kerhon vanhemmista jäsenistä ei sitä kenelläkään ole.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Onko tuosta pakkaskestävyydestä mitään uutta tietoa? Listalla on D2 tai FK königsport(konin tolpat) säädettävä satsi. FK vähän hinnakkaampi, mutta mutta:thinkMystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostTotta kai se on huono, koska on uusi ja kerhon vanhemmista jäsenistä ei sitä kenelläkään ole.Last edited by Camo; 12-06-2008, 07:40.Current:
Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73
Previous:
Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i
Comment
-
-
Siinähän lukee aivan suoraan, että on ihan hyvä alustasarja. Olisi pitänyt varmaan laittaa jokin tällainen tai tällainen siihen mukaan. Itse en vain oikein vain osaa käyttää hymiöitä.
Omallani olen nyt ajellut varmaan jonkin 1000km ja toistaiseksi ollut tyytyväinen. Edestä tällä hetkellä 10 naksua löysimmästä kireemmällä ja takana löysimmillään. Ei tuolla voi kyllä mihinkään töyssyyn/rotvallinreunaan kovaa ajaa, mutta ei kai niihin ole tapana muutenkaan ajaa. Eli ei mielestäni mikään ihan "kivireki". Eikä sillä kyllä olisi mitään väliä vaikka olisi jos suomen tiet olisivat paremmassa kunnossa. PK-alueella tahtoo olla kaikki tiet täynnä reikiä ja asfaltti on yhtä sileää kuin soratie. Jos nyt tuntuu siltä, että ei voi talvella ajella tällä alustalla, niin ongelma ratkeaa ostamalla jonkin toinen auto talveksi.
Soiled: Yhdellä tutulla korkkasi FK alustasarjasta etutolppa, olikohan puolenveuoden sisään, E36 alla. Ne on ainakin ihan surkeitaE91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostJos nyt tuntuu siltä, että ei voi talvella ajella tällä alustalla, niin ongelma ratkeaa ostamalla jonkin toinen auto talveksi.
Soiled: Yhdellä tutulla korkkasi FK alustasarjasta etutolppa, olikohan puolenveuoden sisään, E36 alla. Ne on ainakin ihan surkeita
Oliko kyseessä jokin halvempi FK:n alustasatsi vai ihan Konin tolpilla oleva korkeussäädettävä? Itsellä ollu konin iskarit alla jo 3 autossa eikä ongelmia ollut vaikka madallusta oli enemmän kuin riittävästi. FK:n omista tolpista en osaa sanoa mitn, koska en noin halpaan kauraan kuitenkaan kehtaa rahojani tuhlata
Bilsteiniä on ollu alla parissa autossa myös ja nykyisessa cäbi projektissa myös. Kaikki on kestäneet ajella hyvin myös talvellakin niin kumma jos ei D2 kestä, kun kuitenkin voidaan puhua jo vähän korkeamman luokan kamasta ainakin noin hinnaltaan ~1000€ (tosin ebaysta saa jo reiluun 500€).Mystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
-
Ei ollut säädettävä vaan jokin ihan perus madaltava.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Kaverilla E39:ssä ollut viime kesästä asti talven yli päivittäisessä käytössä ja nyt näyttäisi että takaiskarit ovat vaihtokunnossa :think
Menee kait takuuseen...F36 428iA GC M-Sport
Z3 2.8i Roadster Myytävänä
M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16
M: E36 328i osia
M: E39 business cd ja info display
M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Comment
-
-
Originally posted by ///MJ View PostKaverilla E39:ssä ollut viime kesästä asti talven yli päivittäisessä käytössä ja nyt näyttäisi että takaiskarit ovat vaihtokunnossa :think
Menee kait takuuseen...E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostOsaatko sanoa yhtään minkä takia?F36 428iA GC M-Sport
Z3 2.8i Roadster Myytävänä
M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16
M: E36 328i osia
M: E39 business cd ja info display
M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Comment
-
-
Niille joilla on varmaa tietoa miten D2et paukkuu joka täysikuun aikaan, voi esittää kysymyksen - miksi maahantuovat tahot nostivat tehtaan 1 vuoden takuun juuri hiljattain vapaaehtoisesti 2 vuoteen, taaten itse yhden ylimääräisen vuoden täyden takuun.
Ei ainakaan siksi, että tolppia olisi paukkunut kasoittain ja tavoitteena olisi lisää rahanmenoa suhteessa tuloihin?
Järki käteen, myyntimäärissä D2 mennään varmasti jo tuhansien puolella Suomessa jo 2-3vuoden ajalta, ja takuutapauksia on yhä ja edelleen vain parisen kymmentä koko tältä ajalta. Niistäkin osassa takuu on korvannut mm. kuluvia osia tuoteimagon ylläpitämiseksi. Kyllä se takuukaruselli pyörii "isoillakin" alustamerkeillä, siitä vaan ei kohista kun kaikki nämä nimet jo tuntevat.
Niille taasen jotka kertovat alustan olevan "kivireki" edullisen hintansa vuoksi, vinkkaisin sen verran että jousijäykkyydethän saa alustoihin valita tilatessaan, kannattaa kertoa jos haluaa hieman pehmeämpää. Jousiahan saa myös jälkikäteen erittäin edulliseen hintaan kuten myös muita varaosia halutessaan, kannattaa ottaa yhteyttä tahoon josta on alustansa ostanut ja kysyä.
Mitä katsastukseen tulee, nämä "ei-mene-läpi-ilman-sitä-ja-tätä" kommentit tulevat poikkeuksetta ihmisiltä, joilla ei alustaa ole. Sen sijaan vuosien aikana koskaan ei ole D2 alustalla ajava kuski tullut kertomaan, että alusta ei mennyt läpi. Päinvastoin jopa '08 vm. autoissa leimaa on lyöty minkä inssit kerkiävät.
Vertailukohtana voi miettiä TEIN ym. vastaavat alustat jotka ovat jo vanhoja tekijöitä alustarintamalla, ilman _minkään_ sortin lausuntoja tai hyväksyntöjä, ja jopa niitäkin leimataan uusiinkin autoihin - tässä D2 tapauksessa siis on jo sentään selvää mustaa valkoisella mitä näyttää onneksi.
Afterall, kaikilla on makuasiansa ja itsekin esim. omissa bmw.issä arvostan korkealle H&R tuotteita jne., kun jostain on sellainen mielikuva mielen sopukkaan juurtunu - mutta että pidetään realiteetit kunnossa kun spekuloidaanLast edited by _Dexi; 12-06-2008, 11:20.**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
Originally posted by _Dexi View PostNiille joilla on varmaa tietoa miten D2et paukkuu joka täysikuun aikaan, voi esittää kysymyksen - miksi maahantuovat tahot nostivat tehtaan 1 vuoden takuun juuri hiljattain vapaaehtoisesti 2 vuoteen, taaten itse yhden ylimääräisen vuoden täyden takuun.
Ei ainakaan siksi, että tolppia olisi paukkunut kasoittain ja tavoitteena olisi lisää rahanmenoa suhteessa tuloihin?
Järki käteen, myyntimäärissä D2 mennään varmasti jo tuhansien puolella Suomessa jo 2-3vuoden ajalta, ja takuutapauksia on yhä ja edelleen vain parisen kymmentä koko tältä ajalta. Niistäkin osassa takuu on korvannut mm. kuluvia osia tuoteimagon ylläpitämiseksi.
Kyllä se takuukaruselli pyörii "isoillakin" alustamerkeillä, siitä vaan ei kohista kun kaikki nämä nimet jo tuntevat.
Niille taasen jotka kertovat alustan olevan "kivireki" edullisen hintansa vuoksi, terottaisin että jousijäykkyydethän saa alustoihin valita tilatessaan, kannattaa kertoa jos haluaa hieman pehmeämpää. Jousiahan saa myös jälkikäteen erittäin edulliseen hintaan kuten myös muita varaosia halutessaan.
Mitä katsastukseen tulee, nämä "ei-mene-läpi-ilman-sitä-ja-tätä" kommentit tulevat poikkeuksetta ihmisiltä, joilla ei alustaa ole. Sen sijaan vuosien aikana koskaan ei ole D2 alustalla ajava kuski tullut kertomaan, että alusta ei mennyt läpi. Päinvastoin jopa '08 vm. autoissa leimaa on lyöty minkä inssit kerkiävät.
Vertailukohtana voi miettiä TEIN ym. vastaavat alustat jotka ovat jo vanhoja tekijöitä alustarintamalla, ilman _minkään_ sortin lausuntoja tai hyväksyntöjä, ja jopa niitäkin leimataan uusiinkin autoihin - tässä D2 tapauksessa siis on jo sentään selvää mustaa valkoisella mitä näyttää onneksi.Mystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
-
Eipähän mikään alusta ole ikuinen ja hyvin on tyytyväinen ollut alustaansa. Talven pakkasilla toimi normaalisti eikä ongelmia ollut.
Ja noista jousen jäykkyyksistä kun ei ostaessa tiedä hevonv- niin mitenpä siinä valitset sen sopivan radalla tosin tuo jäykkä setuppi toimii todella hyvin.
Hyvä homma että takuuta luvataan 2v, se tosiaan antaa luotettavan kuvan sekä käyttäjälle vähemmän huolta tulevasta...
Itsekin voisin laittaa D2:sen, tuntuu kuitenkin hinta-laatu suhde olevan kohdallaan.F36 428iA GC M-Sport
Z3 2.8i Roadster Myytävänä
M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16
M: E36 328i osia
M: E39 business cd ja info display
M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Comment
-
Comment