Nyt on oma D2 paikallaan ja ensivaikutelmat tosi hyvät! Ei minusta liian kova vaikka on jämäkkä! Huomenna vielä pyöränkulmat kohdalleen ja sit pitäs olla ajettavuus kunnossa. Ja maa läheni pohjaa kummasti...ei enää hirvet ali juoksentele!
Ja jos olen oikein tajunnut tuon katsastus asian niin jousien takiahan ne sen tuv todistuksen vaatii jos autoa madaltaa... Ja jos jousien valmistajalta on todistus mallikohtaisesta sopivuudesta niin menee läpi... korjatkaa jos olen väärässä.
No jos autoon vaihdetaan vaikka alkuperäisten paikalle madallusjouset, niin silloin vaaditaan todistus niiden mallikohtaisesta sopivuudesta. Jos taas jouset vaihdetaan alkuperäiseen rakenteeseen suoraan sopimattomiin, niin silloin myös niihin liittyvistä osista tarvitaan todistus.
Ja hyväksyttävän todistuksen voi kirjoittaa ainoastaan riippumaton tekninen tutkimuslaitos.
Sitäpaitsi noista D2 sarjoista ei valmistaja edes ole mitään todistuksia kirjoittanut. Niissä kauppiaiden omavaltaisesti kirjoittamissa lapuissa viitataan johonkin testiin joka ei liity mallikohtaiseen sopivuuteen, ja niihin on heitetty hatusta kyseiseen autoon sopivat akselimassat.
No jos autoon vaihdetaan vaikka alkuperäisten paikalle madallusjouset, niin silloin vaaditaan todistus niiden mallikohtaisesta sopivuudesta. Jos taas jouset vaihdetaan alkuperäiseen rakenteeseen suoraan sopimattomiin, niin silloin myös niihin liittyvistä osista tarvitaan todistus.
Ja hyväksyttävän todistuksen voi kirjoittaa ainoastaan riippumaton tekninen tutkimuslaitos.
Sitäpaitsi noista D2 sarjoista ei valmistaja edes ole mitään todistuksia kirjoittanut. Niissä kauppiaiden omavaltaisesti kirjoittamissa lapuissa viitataan johonkin testiin joka ei liity mallikohtaiseen sopivuuteen, ja niihin on heitetty hatusta kyseiseen autoon sopivat akselimassat.
Oletko katsastusmies itse vai miks hankaat niin kovasti tota ton sarjan katsastusta vastaan? Mulle kyllä on ihan sama jos se menee katsastuksesta läpi että kuka sen todistuksen on kirjottanu ja vaikka se ei just ois kaikkien suomen pykälien mukaan oikea... sillonhan se on laillinen kun se on hyväksyttävästi katsastettu! Ja suomen maassa liikkuu sellasia pommeja jotka ois pitäny haudata suohon jo ajat sitte mut silti ne vaan menee katsastuksista läpi...
Onko tuosta pakkaskestävyydestä mitään uutta tietoa? Listalla on D2 tai FK königsport(konin tolpat) säädettävä satsi. FK vähän hinnakkaampi, mutta mutta:think
Siinähän lukee aivan suoraan, että on ihan hyvä alustasarja. Olisi pitänyt varmaan laittaa jokin tällainen tai tällainen siihen mukaan. Itse en vain oikein vain osaa käyttää hymiöitä.
Omallani olen nyt ajellut varmaan jonkin 1000km ja toistaiseksi ollut tyytyväinen. Edestä tällä hetkellä 10 naksua löysimmästä kireemmällä ja takana löysimmillään. Ei tuolla voi kyllä mihinkään töyssyyn/rotvallinreunaan kovaa ajaa, mutta ei kai niihin ole tapana muutenkaan ajaa. Eli ei mielestäni mikään ihan "kivireki". Eikä sillä kyllä olisi mitään väliä vaikka olisi jos suomen tiet olisivat paremmassa kunnossa. PK-alueella tahtoo olla kaikki tiet täynnä reikiä ja asfaltti on yhtä sileää kuin soratie. Jos nyt tuntuu siltä, että ei voi talvella ajella tällä alustalla, niin ongelma ratkeaa ostamalla jonkin toinen auto talveksi.
Soiled: Yhdellä tutulla korkkasi FK alustasarjasta etutolppa, olikohan puolenveuoden sisään, E36 alla. Ne on ainakin ihan surkeita
Jos nyt tuntuu siltä, että ei voi talvella ajella tällä alustalla, niin ongelma ratkeaa ostamalla jonkin toinen auto talveksi.
Soiled: Yhdellä tutulla korkkasi FK alustasarjasta etutolppa, olikohan puolenveuoden sisään, E36 alla. Ne on ainakin ihan surkeita
Vaikka mulla on 4kpl bemuja pihassa jo ennestään niin silti haluan sellaisen alustan, että voin halutessani siirtää autoja talvisaikaan paikasta toiseen ilman, että tarvitsee pelätä iskareiden hajoamista ja mahdollisen takuun raukeamista. Ja tätä varten en halua ostaa yhtään autoa lisää
Oliko kyseessä jokin halvempi FK:n alustasatsi vai ihan Konin tolpilla oleva korkeussäädettävä? Itsellä ollu konin iskarit alla jo 3 autossa eikä ongelmia ollut vaikka madallusta oli enemmän kuin riittävästi. FK:n omista tolpista en osaa sanoa mitn, koska en noin halpaan kauraan kuitenkaan kehtaa rahojani tuhlata
Bilsteiniä on ollu alla parissa autossa myös ja nykyisessa cäbi projektissa myös. Kaikki on kestäneet ajella hyvin myös talvellakin niin kumma jos ei D2 kestä, kun kuitenkin voidaan puhua jo vähän korkeamman luokan kamasta ainakin noin hinnaltaan ~1000€ (tosin ebaysta saa jo reiluun 500€).
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Niille joilla on varmaa tietoa miten D2et paukkuu joka täysikuun aikaan, voi esittää kysymyksen - miksi maahantuovat tahot nostivat tehtaan 1 vuoden takuun juuri hiljattain vapaaehtoisesti 2 vuoteen, taaten itse yhden ylimääräisen vuoden täyden takuun.
Ei ainakaan siksi, että tolppia olisi paukkunut kasoittain ja tavoitteena olisi lisää rahanmenoa suhteessa tuloihin?
Järki käteen, myyntimäärissä D2 mennään varmasti jo tuhansien puolella Suomessa jo 2-3vuoden ajalta, ja takuutapauksia on yhä ja edelleen vain parisen kymmentä koko tältä ajalta. Niistäkin osassa takuu on korvannut mm. kuluvia osia tuoteimagon ylläpitämiseksi. Kyllä se takuukaruselli pyörii "isoillakin" alustamerkeillä, siitä vaan ei kohista kun kaikki nämä nimet jo tuntevat.
Niille taasen jotka kertovat alustan olevan "kivireki" edullisen hintansa vuoksi, vinkkaisin sen verran että jousijäykkyydethän saa alustoihin valita tilatessaan, kannattaa kertoa jos haluaa hieman pehmeämpää. Jousiahan saa myös jälkikäteen erittäin edulliseen hintaan kuten myös muita varaosia halutessaan, kannattaa ottaa yhteyttä tahoon josta on alustansa ostanut ja kysyä.
Mitä katsastukseen tulee, nämä "ei-mene-läpi-ilman-sitä-ja-tätä" kommentit tulevat poikkeuksetta ihmisiltä, joilla ei alustaa ole. Sen sijaan vuosien aikana koskaan ei ole D2 alustalla ajava kuski tullut kertomaan, että alusta ei mennyt läpi. Päinvastoin jopa '08 vm. autoissa leimaa on lyöty minkä inssit kerkiävät.
Vertailukohtana voi miettiä TEIN ym. vastaavat alustat jotka ovat jo vanhoja tekijöitä alustarintamalla, ilman _minkään_ sortin lausuntoja tai hyväksyntöjä, ja jopa niitäkin leimataan uusiinkin autoihin - tässä D2 tapauksessa siis on jo sentään selvää mustaa valkoisella mitä näyttää onneksi.
Afterall, kaikilla on makuasiansa ja itsekin esim. omissa bmw.issä arvostan korkealle H&R tuotteita jne., kun jostain on sellainen mielikuva mielen sopukkaan juurtunu - mutta että pidetään realiteetit kunnossa kun spekuloidaan
Niille joilla on varmaa tietoa miten D2et paukkuu joka täysikuun aikaan, voi esittää kysymyksen - miksi maahantuovat tahot nostivat tehtaan 1 vuoden takuun juuri hiljattain vapaaehtoisesti 2 vuoteen, taaten itse yhden ylimääräisen vuoden täyden takuun.
Ei ainakaan siksi, että tolppia olisi paukkunut kasoittain ja tavoitteena olisi lisää rahanmenoa suhteessa tuloihin?
Järki käteen, myyntimäärissä D2 mennään varmasti jo tuhansien puolella Suomessa jo 2-3vuoden ajalta, ja takuutapauksia on yhä ja edelleen vain parisen kymmentä koko tältä ajalta. Niistäkin osassa takuu on korvannut mm. kuluvia osia tuoteimagon ylläpitämiseksi.
Kyllä se takuukaruselli pyörii "isoillakin" alustamerkeillä, siitä vaan ei kohista kun kaikki nämä nimet jo tuntevat.
Niille taasen jotka kertovat alustan olevan "kivireki" edullisen hintansa vuoksi, terottaisin että jousijäykkyydethän saa alustoihin valita tilatessaan, kannattaa kertoa jos haluaa hieman pehmeämpää. Jousiahan saa myös jälkikäteen erittäin edulliseen hintaan kuten myös muita varaosia halutessaan.
Mitä katsastukseen tulee, nämä "ei-mene-läpi-ilman-sitä-ja-tätä" kommentit tulevat poikkeuksetta ihmisiltä, joilla ei alustaa ole. Sen sijaan vuosien aikana koskaan ei ole D2 alustalla ajava kuski tullut kertomaan, että alusta ei mennyt läpi. Päinvastoin jopa '08 vm. autoissa leimaa on lyöty minkä inssit kerkiävät.
Vertailukohtana voi miettiä TEIN ym. vastaavat alustat jotka ovat jo vanhoja tekijöitä alustarintamalla, ilman _minkään_ sortin lausuntoja tai hyväksyntöjä, ja jopa niitäkin leimataan uusiinkin autoihin - tässä D2 tapauksessa siis on jo sentään selvää mustaa valkoisella mitä näyttää onneksi.
Entäs tämä pakkasraja sitten? Saako tästäkin tehtaan vapauttavan lausunnon, että vaikka on -35C niin ajelemaan huoletta.
Eipähän mikään alusta ole ikuinen ja hyvin on tyytyväinen ollut alustaansa. Talven pakkasilla toimi normaalisti eikä ongelmia ollut.
Ja noista jousen jäykkyyksistä kun ei ostaessa tiedä hevonv- niin mitenpä siinä valitset sen sopivan radalla tosin tuo jäykkä setuppi toimii todella hyvin.
Hyvä homma että takuuta luvataan 2v, se tosiaan antaa luotettavan kuvan sekä käyttäjälle vähemmän huolta tulevasta...
Itsekin voisin laittaa D2:sen, tuntuu kuitenkin hinta-laatu suhde olevan kohdallaan.
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Comment