Announcement

Collapse
No announcement yet.

D2 säädettävä alustasarja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eddiew
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 77
    • Lievestuore

    #31
    Nyt on oma D2 paikallaan ja ensivaikutelmat tosi hyvät! Ei minusta liian kova vaikka on jämäkkä! Huomenna vielä pyöränkulmat kohdalleen ja sit pitäs olla ajettavuus kunnossa. Ja maa läheni pohjaa kummasti...ei enää hirvet ali juoksentele!
    BMW 320Ci Cabriolet M-Sport II

    Comment

    • Karva
      Bimmer Rookie
      • May 2008
      • 125

      #32
      Originally posted by eddiew View Post
      Ja jos olen oikein tajunnut tuon katsastus asian niin jousien takiahan ne sen tuv todistuksen vaatii jos autoa madaltaa... Ja jos jousien valmistajalta on todistus mallikohtaisesta sopivuudesta niin menee läpi... korjatkaa jos olen väärässä.
      No jos autoon vaihdetaan vaikka alkuperäisten paikalle madallusjouset, niin silloin vaaditaan todistus niiden mallikohtaisesta sopivuudesta. Jos taas jouset vaihdetaan alkuperäiseen rakenteeseen suoraan sopimattomiin, niin silloin myös niihin liittyvistä osista tarvitaan todistus.

      Ja hyväksyttävän todistuksen voi kirjoittaa ainoastaan riippumaton tekninen tutkimuslaitos.

      Sitäpaitsi noista D2 sarjoista ei valmistaja edes ole mitään todistuksia kirjoittanut. Niissä kauppiaiden omavaltaisesti kirjoittamissa lapuissa viitataan johonkin testiin joka ei liity mallikohtaiseen sopivuuteen, ja niihin on heitetty hatusta kyseiseen autoon sopivat akselimassat.
      Last edited by Karva; 11-06-2008, 22:36.

      Comment

      • eddiew
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 77
        • Lievestuore

        #33
        Originally posted by Karva View Post
        No jos autoon vaihdetaan vaikka alkuperäisten paikalle madallusjouset, niin silloin vaaditaan todistus niiden mallikohtaisesta sopivuudesta. Jos taas jouset vaihdetaan alkuperäiseen rakenteeseen suoraan sopimattomiin, niin silloin myös niihin liittyvistä osista tarvitaan todistus.

        Ja hyväksyttävän todistuksen voi kirjoittaa ainoastaan riippumaton tekninen tutkimuslaitos.

        Sitäpaitsi noista D2 sarjoista ei valmistaja edes ole mitään todistuksia kirjoittanut. Niissä kauppiaiden omavaltaisesti kirjoittamissa lapuissa viitataan johonkin testiin joka ei liity mallikohtaiseen sopivuuteen, ja niihin on heitetty hatusta kyseiseen autoon sopivat akselimassat.
        Oletko katsastusmies itse vai miks hankaat niin kovasti tota ton sarjan katsastusta vastaan? Mulle kyllä on ihan sama jos se menee katsastuksesta läpi että kuka sen todistuksen on kirjottanu ja vaikka se ei just ois kaikkien suomen pykälien mukaan oikea... sillonhan se on laillinen kun se on hyväksyttävästi katsastettu! Ja suomen maassa liikkuu sellasia pommeja jotka ois pitäny haudata suohon jo ajat sitte mut silti ne vaan menee katsastuksista läpi...
        BMW 320Ci Cabriolet M-Sport II

        Comment

        • reekoon
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 3426
          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

          #34
          Totta kai se on huono, koska on uusi ja kerhon vanhemmista jäsenistä ei sitä kenelläkään ole.
          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


          E36 316i Compact Hellrot

          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

          Comment

          • Soiled
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3216
            • Mystinen Kuopio

            #35
            Onko tuosta pakkaskestävyydestä mitään uutta tietoa? Listalla on D2 tai FK königsport(konin tolpat) säädettävä satsi. FK vähän hinnakkaampi, mutta mutta:think
            Mystinen.Fi @ FB
            IG @tarmohanninen
            http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
            Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
            Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
            Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

            Comment

            • Camo
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1662
              • Lahti

              #36
              Originally posted by reekoon View Post
              Totta kai se on huono, koska on uusi ja kerhon vanhemmista jäsenistä ei sitä kenelläkään ole.
              Mitä sä oikein selität? Täällä on monella henkilöllä ja pidempäänkin BMW:tä harrastaneella ko. alusta ja kokemukset ovat olleet hyviä..
              Last edited by Camo; 12-06-2008, 07:40.
              Current:
              Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
              DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


              Previous:
              Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
              E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
              Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
              E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

              Comment

              • reekoon
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 3426
                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                #37
                Siinähän lukee aivan suoraan, että on ihan hyvä alustasarja. Olisi pitänyt varmaan laittaa jokin tällainen tai tällainen siihen mukaan. Itse en vain oikein vain osaa käyttää hymiöitä.
                Omallani olen nyt ajellut varmaan jonkin 1000km ja toistaiseksi ollut tyytyväinen. Edestä tällä hetkellä 10 naksua löysimmästä kireemmällä ja takana löysimmillään. Ei tuolla voi kyllä mihinkään töyssyyn/rotvallinreunaan kovaa ajaa, mutta ei kai niihin ole tapana muutenkaan ajaa. Eli ei mielestäni mikään ihan "kivireki". Eikä sillä kyllä olisi mitään väliä vaikka olisi jos suomen tiet olisivat paremmassa kunnossa. PK-alueella tahtoo olla kaikki tiet täynnä reikiä ja asfaltti on yhtä sileää kuin soratie. Jos nyt tuntuu siltä, että ei voi talvella ajella tällä alustalla, niin ongelma ratkeaa ostamalla jonkin toinen auto talveksi.
                Soiled: Yhdellä tutulla korkkasi FK alustasarjasta etutolppa, olikohan puolenveuoden sisään, E36 alla. Ne on ainakin ihan surkeita
                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                E36 316i Compact Hellrot

                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                Comment

                • Soiled
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3216
                  • Mystinen Kuopio

                  #38
                  Originally posted by reekoon View Post
                  Jos nyt tuntuu siltä, että ei voi talvella ajella tällä alustalla, niin ongelma ratkeaa ostamalla jonkin toinen auto talveksi.
                  Soiled: Yhdellä tutulla korkkasi FK alustasarjasta etutolppa, olikohan puolenveuoden sisään, E36 alla. Ne on ainakin ihan surkeita
                  Vaikka mulla on 4kpl bemuja pihassa jo ennestään niin silti haluan sellaisen alustan, että voin halutessani siirtää autoja talvisaikaan paikasta toiseen ilman, että tarvitsee pelätä iskareiden hajoamista ja mahdollisen takuun raukeamista. Ja tätä varten en halua ostaa yhtään autoa lisää

                  Oliko kyseessä jokin halvempi FK:n alustasatsi vai ihan Konin tolpilla oleva korkeussäädettävä? Itsellä ollu konin iskarit alla jo 3 autossa eikä ongelmia ollut vaikka madallusta oli enemmän kuin riittävästi. FK:n omista tolpista en osaa sanoa mitn, koska en noin halpaan kauraan kuitenkaan kehtaa rahojani tuhlata
                  Bilsteiniä on ollu alla parissa autossa myös ja nykyisessa cäbi projektissa myös. Kaikki on kestäneet ajella hyvin myös talvellakin niin kumma jos ei D2 kestä, kun kuitenkin voidaan puhua jo vähän korkeamman luokan kamasta ainakin noin hinnaltaan ~1000€ (tosin ebaysta saa jo reiluun 500€).
                  Mystinen.Fi @ FB
                  IG @tarmohanninen
                  http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                  Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                  Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                  Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                  Comment

                  • reekoon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 3426
                    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                    #39
                    Ei ollut säädettävä vaan jokin ihan perus madaltava.
                    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                    E36 316i Compact Hellrot

                    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                    Comment

                    • ///MJ
                      BTCF Member
                      • Jan 2004
                      • 1869
                      • Joensuu

                      #40
                      Kaverilla E39:ssä ollut viime kesästä asti talven yli päivittäisessä käytössä ja nyt näyttäisi että takaiskarit ovat vaihtokunnossa :think

                      Menee kait takuuseen...
                      F36 428iA GC M-Sport
                      Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                      M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                      M: E36 328i osia

                      M: E39 business cd ja info display

                      M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                      Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3426
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        #41
                        Originally posted by ///MJ View Post
                        Kaverilla E39:ssä ollut viime kesästä asti talven yli päivittäisessä käytössä ja nyt näyttäisi että takaiskarit ovat vaihtokunnossa :think

                        Menee kait takuuseen...
                        Osaatko sanoa yhtään minkä takia?
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • ///MJ
                          BTCF Member
                          • Jan 2004
                          • 1869
                          • Joensuu

                          #42
                          Originally posted by reekoon View Post
                          Osaatko sanoa yhtään minkä takia?
                          Eipä sitä osaa sanoa.
                          F36 428iA GC M-Sport
                          Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                          M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                          M: E36 328i osia

                          M: E39 business cd ja info display

                          M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                          Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                          Comment

                          • _Dexi
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2006
                            • 769
                            • Vihti

                            #43
                            Niille joilla on varmaa tietoa miten D2et paukkuu joka täysikuun aikaan, voi esittää kysymyksen - miksi maahantuovat tahot nostivat tehtaan 1 vuoden takuun juuri hiljattain vapaaehtoisesti 2 vuoteen, taaten itse yhden ylimääräisen vuoden täyden takuun.

                            Ei ainakaan siksi, että tolppia olisi paukkunut kasoittain ja tavoitteena olisi lisää rahanmenoa suhteessa tuloihin?

                            Järki käteen, myyntimäärissä D2 mennään varmasti jo tuhansien puolella Suomessa jo 2-3vuoden ajalta, ja takuutapauksia on yhä ja edelleen vain parisen kymmentä koko tältä ajalta. Niistäkin osassa takuu on korvannut mm. kuluvia osia tuoteimagon ylläpitämiseksi. Kyllä se takuukaruselli pyörii "isoillakin" alustamerkeillä, siitä vaan ei kohista kun kaikki nämä nimet jo tuntevat.


                            Niille taasen jotka kertovat alustan olevan "kivireki" edullisen hintansa vuoksi, vinkkaisin sen verran että jousijäykkyydethän saa alustoihin valita tilatessaan, kannattaa kertoa jos haluaa hieman pehmeämpää. Jousiahan saa myös jälkikäteen erittäin edulliseen hintaan kuten myös muita varaosia halutessaan, kannattaa ottaa yhteyttä tahoon josta on alustansa ostanut ja kysyä.


                            Mitä katsastukseen tulee, nämä "ei-mene-läpi-ilman-sitä-ja-tätä" kommentit tulevat poikkeuksetta ihmisiltä, joilla ei alustaa ole. Sen sijaan vuosien aikana koskaan ei ole D2 alustalla ajava kuski tullut kertomaan, että alusta ei mennyt läpi. Päinvastoin jopa '08 vm. autoissa leimaa on lyöty minkä inssit kerkiävät.

                            Vertailukohtana voi miettiä TEIN ym. vastaavat alustat jotka ovat jo vanhoja tekijöitä alustarintamalla, ilman _minkään_ sortin lausuntoja tai hyväksyntöjä, ja jopa niitäkin leimataan uusiinkin autoihin - tässä D2 tapauksessa siis on jo sentään selvää mustaa valkoisella mitä näyttää onneksi.

                            Afterall, kaikilla on makuasiansa ja itsekin esim. omissa bmw.issä arvostan korkealle H&R tuotteita jne., kun jostain on sellainen mielikuva mielen sopukkaan juurtunu - mutta että pidetään realiteetit kunnossa kun spekuloidaan
                            Last edited by _Dexi; 12-06-2008, 11:20.
                            **********
                            & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                            (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                            (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                            (ex. E60 530Da '04)
                            (ex. E39 M5 Facelift '99)
                            (ex. E39 540i '98)
                            *

                            Comment

                            • Soiled
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3216
                              • Mystinen Kuopio

                              #44
                              Originally posted by _Dexi View Post
                              Niille joilla on varmaa tietoa miten D2et paukkuu joka täysikuun aikaan, voi esittää kysymyksen - miksi maahantuovat tahot nostivat tehtaan 1 vuoden takuun juuri hiljattain vapaaehtoisesti 2 vuoteen, taaten itse yhden ylimääräisen vuoden täyden takuun.

                              Ei ainakaan siksi, että tolppia olisi paukkunut kasoittain ja tavoitteena olisi lisää rahanmenoa suhteessa tuloihin?

                              Järki käteen, myyntimäärissä D2 mennään varmasti jo tuhansien puolella Suomessa jo 2-3vuoden ajalta, ja takuutapauksia on yhä ja edelleen vain parisen kymmentä koko tältä ajalta. Niistäkin osassa takuu on korvannut mm. kuluvia osia tuoteimagon ylläpitämiseksi.

                              Kyllä se takuukaruselli pyörii "isoillakin" alustamerkeillä, siitä vaan ei kohista kun kaikki nämä nimet jo tuntevat.

                              Niille taasen jotka kertovat alustan olevan "kivireki" edullisen hintansa vuoksi, terottaisin että jousijäykkyydethän saa alustoihin valita tilatessaan, kannattaa kertoa jos haluaa hieman pehmeämpää. Jousiahan saa myös jälkikäteen erittäin edulliseen hintaan kuten myös muita varaosia halutessaan.

                              Mitä katsastukseen tulee, nämä "ei-mene-läpi-ilman-sitä-ja-tätä" kommentit tulevat poikkeuksetta ihmisiltä, joilla ei alustaa ole. Sen sijaan vuosien aikana koskaan ei ole D2 alustalla ajava kuski tullut kertomaan, että alusta ei mennyt läpi. Päinvastoin jopa '08 vm. autoissa leimaa on lyöty minkä inssit kerkiävät.

                              Vertailukohtana voi miettiä TEIN ym. vastaavat alustat jotka ovat jo vanhoja tekijöitä alustarintamalla, ilman _minkään_ sortin lausuntoja tai hyväksyntöjä, ja jopa niitäkin leimataan uusiinkin autoihin - tässä D2 tapauksessa siis on jo sentään selvää mustaa valkoisella mitä näyttää onneksi.
                              Entäs tämä pakkasraja sitten? Saako tästäkin tehtaan vapauttavan lausunnon, että vaikka on -35C niin ajelemaan huoletta.
                              Mystinen.Fi @ FB
                              IG @tarmohanninen
                              http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                              Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                              Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                              Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                              Comment

                              • ///MJ
                                BTCF Member
                                • Jan 2004
                                • 1869
                                • Joensuu

                                #45
                                Eipähän mikään alusta ole ikuinen ja hyvin on tyytyväinen ollut alustaansa. Talven pakkasilla toimi normaalisti eikä ongelmia ollut.

                                Ja noista jousen jäykkyyksistä kun ei ostaessa tiedä hevonv- niin mitenpä siinä valitset sen sopivan radalla tosin tuo jäykkä setuppi toimii todella hyvin.

                                Hyvä homma että takuuta luvataan 2v, se tosiaan antaa luotettavan kuvan sekä käyttäjälle vähemmän huolta tulevasta...

                                Itsekin voisin laittaa D2:sen, tuntuu kuitenkin hinta-laatu suhde olevan kohdallaan.
                                F36 428iA GC M-Sport
                                Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                                M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                                M: E36 328i osia

                                M: E39 business cd ja info display

                                M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                                Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎