Announcement

Collapse
No announcement yet.

alumiinivanteiden hoito/kunnostus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Newbie
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Pulverfix laittaa myös märkämaalia.

Kiitos, sinne lähtivät, asiallisesti vastasivat tiedusteluun, eli ainakin asiakaspalvelu toimii

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Itse olin yhteydessä aluweldiin tuossa keväällä kun oli myös lippavanteet jotka kaipasivat kunnostusta ja maalia. Aluweldillä olisi onnistunut lippojen kunnostus, mutta maalaus ei sinänsä kauheasti kiinnostanut - käsitin että teettävät tarvittaessa alihankintana sitten.

Vein lopuksi vanteet Pulverfixille, siellä laittoivat lipat kiiltäväksi ja keskiöiden päälle tuli pulverimaali. Olin tyytyväinen työn jälkeen, mutta ei toki auta sinua jos nimenomaan märkämaalia halusit.
    Pulverfix laittaa myös märkämaalia.

Leave a comment:

• MikeDry
    replied
    Osaako joku sanoa, että miksi?
    Kun kiilloittaa alumiini vannetta, niin kuiva hionnalla saa kirkkaamman peili kiillon, kuin vesissä tulee sellainen matta kiilto/syvempi kiilto

EDIT tämä selvisi, tarvii paaaaaljon enemmän vettä ja todellakin vielä useimmin paperin puhditusta. Kun se hiottu alumiini hiukkanen jää pyörimään sinne väliin, meinasi usko loppua kesken, että vieläkö enemmän vettä ja useimmin paperin huuhtelua
    Last edited by MikeDry; 25-06-2020, 21:41.

Leave a comment:

• ekkoo1
    replied
    Originally posted by Newbie View Post
    Rimfix taitaa olla juurikin tuo nykyisnen RMX.

Laitoin wheel doctorille kyselyn ja AV Specialille. Sitten löytyi vielä sellainen kuin Aluweld, onko noista kolmesta kelllään kokemusta? Kyseisisssä vanteissa kanttarirupea ja jotain pientä syöpymääkin ja haluaisin niihin oikealal sävyllä märkämaalauksen. Ostin ne "kunnostettuina" no niissä oli rupien päälle vedetty väärällä värillä pulveri.... oma moka.
    Itse olin yhteydessä aluweldiin tuossa keväällä kun oli myös lippavanteet jotka kaipasivat kunnostusta ja maalia. Aluweldillä olisi onnistunut lippojen kunnostus, mutta maalaus ei sinänsä kauheasti kiinnostanut - käsitin että teettävät tarvittaessa alihankintana sitten.

Vein lopuksi vanteet Pulverfixille, siellä laittoivat lipat kiiltäväksi ja keskiöiden päälle tuli pulverimaali. Olin tyytyväinen työn jälkeen, mutta ei toki auta sinua jos nimenomaan märkämaalia halusit.

Leave a comment:

• Newbie
    replied
    Originally posted by Boomster View Post
    Tekikös Rimfix?
    Jotenkin sellainen muistikuva...:think
    Toinen oli wheeldoctor

Rimfix taitaa olla juurikin tuo nykyisnen RMX.

Laitoin wheel doctorille kyselyn ja AV Specialille. Sitten löytyi vielä sellainen kuin Aluweld, onko noista kolmesta kelllään kokemusta? Kyseisisssä vanteissa kanttarirupea ja jotain pientä syöpymääkin ja haluaisin niihin oikealal sävyllä märkämaalauksen. Ostin ne "kunnostettuina" no niissä oli rupien päälle vedetty väärällä värillä pulveri.... oma moka.

Leave a comment:

• Boomster
    replied
    Tekikös Rimfix?
    Jotenkin sellainen muistikuva...:think
    Toinen oli wheeldoctor

Leave a comment:

• Newbie
    replied
    Originally posted by hopsu View Post
    Ääni RMX:lle, komeaa jälkeä tuli kun yhdet vanteet piti kunnostaa ja maalata.
    Olin heihin yhteydessä, mutta kertoivat lopettaneensa vanteiden kunnostukset. Mikähän olisi sitten paras vaihtoehto?

Leave a comment:

• hopsu
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post

Ääni RMX:lle, komeaa jälkeä tuli kun yhdet vanteet piti kunnostaa ja maalata.

Leave a comment:

• MikeDry
    replied
    Lähtö oli kevyen pronssin väristä, toiset tein hiomalla, tavallaan jees.

Tollaiset tuli, kokeilin ja lakkasin tuon huulen tuosta, ihan siistit omasta mielestä

Mutta sitten päätin kokeilla toisella tyylillä, niin parempaa olisi tiedossa. On kesken

Toiseen kerkesin jo näyttää 320 hiekkapaperia, mutta kokeilen jos saisi noilla 1000, 1200, 2000, mut tohon toiseen kokeilen suoraan tuota mother alu kiilloitus ainetta. Itse värimaali lähtee nopesti, mutta tuon alla harmaa maali on todella kovaa kiinni ja paksulti. Taitaa olla jauhemaalattu. Tehokkain maalinpoistoaine tällä hetkellä on Wurth tiiviste/maalinpoistoaine, tehostettuna jätesäkissä pidän noita. Nitromors huono ja myös RK, ei noihin purrut, niin nopeasti ja tehokkaasti kuin tuo Wurth

Leave a comment:

• Newbie
    replied
    Onko Turun seudulla hyvää toimijaa, joka puhaltaisi, täyttäisi/korjaisi kanttariruven ja maalaisi vanteet (märkämaalaus orkkissävyllä olisi tarvoitteena). Joskus muistelin Ruskolla mainitun jonkun toimijan, mutta en sitä nyt hakemalla löytänyt.

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Sastamala ?

Pirkanmaalta

Last edited by BMW525Xda; 11-05-2020, 19:40.

Leave a comment:

• niemenmaa
    replied
    Vanteen korjaus

Morjesta!

En nyt tiedä kuuluuko tämä tänne suoranaisesti, mutta tietäiskö ketään täältä alumiinivanteen korjaajaa Satakunnasta? Omassa vanteessa on halkeama, mikä pitäis hitsata. Koitin googletella mistä mahtaisi Satakunnasta semmonen paikka löytyä, mutta sieltä ei tullut mitään järkevää vastausta.

Leave a comment:

• RiZ3*
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mistä tuo väri tulee, lakastako?
    Juuri näin.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by RiZ3* View Post
    Ei ole anodisoitu.
    Tärykiilloitettu ja sitten lakattu.
    Mistä tuo väri tulee, lakastako?

Leave a comment:

• Rale
    replied
    Kiitos vastauksesta.
    Mä kävin tuossa viemässä maalinpoistoon pari settiä vanteita,
    Joka tekee myös maalauksia, niin suositteli kiilloitetulle alumiinille pulveri lakkausta. On kuulemma parempi adheesio.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎