Lötyiskö vinkkejä roiskemaalaukseen. Tarkoituksena olis yhteen sivuprojektiin kokeilla tämän tyyppistä maalipintaa:
 https://www.flickr.com/photos/retromotoring/4514953491
Mietin lähinnä työjärjestystä ja lakan käyttöä. Maalit on suorakiiltoisia, eli sikäli lakka ei olisi välttämätön mutta voisi parantaa ulkonäköä ja pinnan kestävyyttä. Koko prosessiin menee varmasti niin pitkään, että kaikkea ei ehdi tehdä märkää märälle. Roiskeita ei kannattane alkaa välihioa. Lähtevät vielä kokonaan. Mietin, että jos vetäis ensin mustan värin, karhentaisi sen, sitten tekisi roiskeet ja lopuksi lakka päälle märkää märälle. Kommentteja?
Maalaustopic 3
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Jos uudempi kuin 90-luvulta, ei ”massaa”, vaan vedä vaikka sudilla PU-koriliimaa/saumakittiä.Originally posted by rasssi View PostPerän vahvikelaput pitäis ens viikolla pistää kiinni. Miten edetään? Paljaalle pellille, happopohjamaali, pohjamaali, pintaväri, massa? Maalauskokemusta ei ihan hirveesti ole, parit mopon tankit on kyllä maalattu.
Kiitos jo etukäteen mestareille!
Leave a comment:
-
Perän vahvikelaput pitäis ens viikolla pistää kiinni. Miten edetään? Paljaalle pellille, happopohjamaali, pohjamaali, pintaväri, massa? Maalauskokemusta ei ihan hirveesti ole, parit mopon tankit on kyllä maalattu.
Kiitos jo etukäteen mestareille!
Leave a comment:
-
Kiitos vinkeistä, ja lisääkin otetaan aina vastaan.
Nykyisissä ruiskuissa ei ole valinnan varaa kasvattaa suutin kokoa vain yhtä numeroa, joten jotain pitäisi kehitellä.
Leave a comment:
-
Ruisku itsessään kyllä riittää aina jos kyse ihan täysikokoisesta oikeasta maaliruiskusta. Suutinkokoa numero ylöspäin.Originally posted by Harju View PostLöytyykö joltain suosituksia hyvästä ruiskusta vesivärimassoille?
Tuntuu vesiohenteisetmaalit olevan hieman paksumpia kuin liuotinohenteiset, eivätkä sen takia ruisku ihan yhtä nätisti ulos samasta ruiskusta. Vai löytyisikö jotain vinkkejä miten vesiohenteisilla saisi yhtä nättiä jälkeä?
Leave a comment:
-
Guest repliedDeVilbiss GTI pro 1,3mm T1 suuttimella.Originally posted by Harju View PostLöytyykö joltain suosituksia hyvästä ruiskusta vesivärimassoille?
Tuntuu vesiohenteisetmaalit olevan hieman paksumpia kuin liuotinohenteiset, eivätkä sen takia ruisku ihan yhtä nätisti ulos samasta ruiskusta. Vai löytyisikö jotain vinkkejä miten vesiohenteisilla saisi yhtä nättiä jälkeä?
Leave a comment:
-
Löytyykö joltain suosituksia hyvästä ruiskusta vesivärimassoille?
Tuntuu vesiohenteisetmaalit olevan hieman paksumpia kuin liuotinohenteiset, eivätkä sen takia ruisku ihan yhtä nätisti ulos samasta ruiskusta. Vai löytyisikö jotain vinkkejä miten vesiohenteisilla saisi yhtä nättiä jälkeä?
Leave a comment:
-
Mä maalautin entisen e46:n A-pilarit samasta syystä tuulilasin vaihdon yhteydessä. Merkkiliikkeessä laskuttivat mua kolmen kiveniskemästä lähteneen ruosterypyn korjaamisesta 370e. Tuulilasi töineen meni vakuutuksesta.Originally posted by lj123 View PostMitä voi/kannattaa/pitääkö tehdä noille kuvissa näkyville kohdille. Toinen on a-pilarissa oleva kiveniskemä ja toinen on takana puskurin sauman kohdalla oleva. Myös tankin luukun takana saumassa on saman näköistä.
Auto mahdollisesti joskus maalataan uudelleen, mutta noita ei varmaan kovin hyvin saa paikkailtua siististi, kun ovat sellaisissa kohdissa, että rajausta on vaikea tehdä pienelle alueelle.
En tiedä miten rajasivat ja mihin, mutta ainakaan mun silmään ei osunut rajoja. Halusin teettää tuon lasin vaihdon yhteydessä, jotta mahdolliset vauriot lasin alla saataisiin myös kiinni.
Leave a comment:
-
Onnistuuko 2K-epoksin päällemaalaus? Ensin joku hiontamaali vai suoraan päälimaali?
Vetäsin moottoritilan aiemmin epoksilla. Myös auton lattia sisältä on epoksilla. Ruosteet on puhdistettu jo ekana ja peitetty 2K happomaalilla. Nyt enää loppumaalaus.
Leave a comment:
-
Pitäs alkaa taas fiksailemaan autoa kemoralla tapahtuneen mällin seurauksena
Kysymykset:
1. Takaovi (hopea) ja tälle värinvaihto vihreään, kuinka toimin? hionta 320p/400p läpi -> hinkkaväri päälle, minkä jälkeen vesissä/kuivana 600p paperilla?
2. Pellille hiottuihin kohtiin käy varmaan kitti-> epoksi-> välihionta? ->hinkkaväri (Kitin paikka ennen vai jälkeen epoksin?)
3. Noille terveille paikoille riittää varmaan, että pinta rikotaan 500p/600p ja that's it?
4. Lokasuoja (uusi) hioin jo 400p paperilla läpi mataksi ja siihen suihkutan hinkkavärin päälle. Noitten uusien osien musta väri taitaa olla vain varastointiväri? :thinkLast edited by MikkoJII; 20-07-2016, 19:39.
Leave a comment:
-
Mitä voi/kannattaa/pitääkö tehdä noille kuvissa näkyville kohdille. Toinen on a-pilarissa oleva kiveniskemä ja toinen on takana puskurin sauman kohdalla oleva. Myös tankin luukun takana saumassa on saman näköistä.
Auto mahdollisesti joskus maalataan uudelleen, mutta noita ei varmaan kovin hyvin saa paikkailtua siististi, kun ovat sellaisissa kohdissa, että rajausta on vaikea tehdä pienelle alueelle.

Last edited by lj123; 15-07-2016, 10:53.
Leave a comment:
-
Voi käyttää, eli tämän päälle voi kitata ja tämän voi vetää suoraan kitin päälle.Originally posted by vellihousu View PostMoi
Jaksaako Hemi antaa vinkkiä onnistuuko ja miten, tollasen vm.1979 "museoauton" maalaus.
Ajattelin tolla combi maalilla roiskasta, mutta mitenköhän noi kittikohtien maalaukset? Autoon tulossa kuitenkin jonkin verran uutta peltiä. Eli voiko tuota maalia käyttää myös pohjamaalina jonka päälle kittaa, ja hiomisen päälle uutta maalia?
Leave a comment:
-
Moi
Jaksaako Hemi antaa vinkkiä onnistuuko ja miten, tollasen vm.1979 "museoauton" maalaus.
Ajattelin tolla combi maalilla roiskasta, mutta mitenköhän noi kittikohtien maalaukset? Autoon tulossa kuitenkin jonkin verran uutta peltiä. Eli voiko tuota maalia käyttää myös pohjamaalina jonka päälle kittaa, ja hiomisen päälle uutta maalia?
Leave a comment:
Leave a comment: