Maalaustopic 3

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pablo
    replied
    Muotojen hakua kittaamalla menossa. Meneekö metsään jos suihkauttaa paukkumustaa tässä vaiheessa, kun päälle tulee kuitenkin 2k hiomaväri ennen maalia ja sitä paukkumaaliakin todnäk joutuu hiomaan pois.

    -Anssi

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Teknoplast Primer 5 - Ei varmaan oo mitään estettä käyttää pohjamaalina auton pohjapuolella?



    Sitä nimittäin sattuu olemaan 5 litraa ylimääräsenä. Pohjapuolelle ajattelin muutenkin vetää jonkun teollisuusmaalin sävytettynä mahd. lähelle korin sävyä.
    Ihan on hyvä maali siihen tarkoitukseen. Itse joskus ex 02:n vetelin tuolla. Tarttuu parhaiten puhallettuun pintaan. Putsaa, jos mahdollista teknosolv:lla räteillä hankailemalla ennen maalausta.

    TÄRKEIN: Suojaa itsesi erityisen hyvin, kun maalaat ko. maalilla.

    Leave a comment:


  • petterihi
    replied
    Onko kukaan käyttänyt tämän Tuusulalaisen maalaamon tiloja omiin pohjiin ja/tai maalailuihin? - http://www.ti-maalaamo.fi/

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Teknoplast Primer 5 - Ei varmaan oo mitään estettä käyttää pohjamaalina auton pohjapuolella?



    Sitä nimittäin sattuu olemaan 5 litraa ylimääräsenä. Pohjapuolelle ajattelin muutenkin vetää jonkun teollisuusmaalin sävytettynä mahd. lähelle korin sävyä.

    Leave a comment:


  • Fibo
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    ...
    1. Hiekkapuhallus (paljon parempi kuin laikkahomma)
    2. Annitrol käsittely tai happomaali.
    3. 2 komponenttinen epoksi ( 1k aineita ei lähellekään mitään autoja)
    4. Toinen epoksikerros
    5. Mahdollinen kiveniskumassa
    6. Pintamaali

    Tällä menetelmällä takaan että ei ihan heti sama paikka kuki.
    ...
    Originally posted by Pazi88 View Post
    ...
    Minusta tuossa on vain kaksi järkevää vaihtoehtoa:

    A ajelet niin iauan menemään, et katastusmies lyö hylsyn noista mätäkohdista ja pistät sit romun paaliin/myyt osiksi.

    B leikkaat nuo mätäkohdat auki ja korjaat kerralla kunnolla. Sisärakenteita myöten. Sit jatkat kuten urpo-rotta jo kertoikin. Dinitrollin aineista ei kannata käyttää kuin ml kotelosuojaa, annitrolia (tämän kanssa saa olla pirun tarkka, jos meinaa maalata päälle) ja sit 447 kiveniskusuojaa. Ja tuo 447 ei edes ole mikään erityisen hyvä kiveniskusuoja, mut menettelee se, jos ei raski ostaa oikeita 2k röpömassoja.
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    ...
    Tuohon tunkkauspaikka asiaan oma mielipide että kannattaa pari kertaa miettiä mihin on ryhtymässä ennen kuin alkaa ainakaan rälläköimään. Itse joskus tunkinpaikkaa korjanneena voin sanoa että 100 varmasti vittumaisin työ minkä olen tehnyt.
    Kiitoksia kaikille vastanneille!
    Auto on tarkoitus yrittää pitää vielä pitkään (kesä)liikenteessä, eli pitänee alkaa selvittelemään tarkemmin tuota B-vaihtoehtoa.
    Tästä ketjusta muuten löytyi hyvät kuvat E36:n helmakotelon rakenteesta ja ruostekorjauksesta, jos joku muu etsii joskus apua samaan ongelmaan...

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    En ehkä lähtis sillä. Ennemmin johonkin kovaan (vaikka lattaraudan pätkä) tiukalle paperia ympärille ja sillä varovasti höylää kohouman pois. Lopuksi kiillottaa kun alkaa paperi ottamaan siitä vierestäkin ja on tasainen. Alkuun voit laittaa vaikka ohutta teippiä korjatun kohdan viereen niin uskaltaa hinkata paremmin. Vaikka suihkasis ihan sprayta harson niin näkee mistä se paperi syö. Lopuksi pyyhkäsee tinnerirätillä puhtaaksi. Konsteja on jokaiselle tekijälle

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Riippuu paljon väristä. Joku perus suorakiilto niin voi pyyhkäistä siihen kohdille ja kiillotella sen huomaamattomaksi. Metalliväreilläkin onnistuu muttei yhtä helposti välttämättä, riippuen taas kerran väristä. Kyllä ite uskaltaisin perus akryyliin vetää naarmun täyteen vaikka pikku siveltimellä ja valumahöylällä varovasti kohouma pois ja sitten hienolla paperilla ja lopuksi lumppua ja tahnaa. Moni varmasti tekis toisin mut näin tekisin itse.
    Kiitos vinkistä, pitää koittaa Ajaako muuten ihan perus sikli saman asian kuin netistä bongaamani Mirkan valumahöylä?
    Last edited by Pekkude; 15-01-2017, 09:05.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Riippuu paljon väristä. Joku perus suorakiilto niin voi pyyhkäistä siihen kohdille ja kiillotella sen huomaamattomaksi. Metalliväreilläkin onnistuu muttei yhtä helposti välttämättä, riippuen taas kerran väristä. Kyllä ite uskaltaisin perus akryyliin vetää naarmun täyteen vaikka pikku siveltimellä ja valumahöylällä varovasti kohouma pois ja sitten hienolla paperilla ja lopuksi lumppua ja tahnaa. Moni varmasti tekis toisin mut näin tekisin itse.

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Onko mitään keinoa saada puhki mennyt/kulunut maalipinta elvytettyä kuntoon ilman koko alueen maalausta(kylki)? Tuli harjoiteltua puleerausta ja pohjamaali pääsi näkyviin (n.10mm pitkä viiru)

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Oisko jollain antaa fiksu ja tietysti pettämätön ohje kaarien rupujen hifistelyy kondiksee?
    Onnistuuko värikoodilla pullotetulla sprayllä? Väri täysin perus musta schwartz.

    T:innokas tekijä ilman kunnon ohjeita

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by Lyr3 View Post
    http://www.nettivari.fi/u-pol-raptor-pinnoite-1l


    Tuota oon miettiny et miten toimis alustassa ja helmoissa. Varmaan kestävempää ois, ku nuo 1k kamat.
    Kyllähän porukka tota on kehunnu et kestävä pinta tulee.

    Kaveri maalas yli koko auton tolla ;D

    Leave a comment:


  • LyyraN
    replied



    Tuota oon miettiny et miten toimis alustassa ja helmoissa. Varmaan kestävempää ois, ku nuo 1k kamat.

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    3M:n 08800 ainakin. Tulee pusseissa, joissa kaksi erillistä komponenttia ja sisäänrakennettu sekoitusnokka. Vaatii oman levitysruiskun, oliko se nyt numeroltaan 08801 :think Ostin omaan projektiin 6 pussia ja levitysruiskun. Pitäis riittää koko pohjaan. Brittiläinen firma Spraygunsdirect oli nopealla googlailulla halvin. Hintaa tuli pari sataa.
    Eli kyseessä on "2-osainen ruiskutettava saumatiiviste" Polyuretaani.

    Okei, no nyt tietää tämänkin. Aika arvokasta tosiaan tuntuu vaan olevan kun ~18€ 2,5 desin pussi dinitrolin 447 litran ruiskupurkki maksaa sen 11€ ja samanverran tuota 3M 72€ halvimmillaan, ja sillä litralla ei vielä paljoa tehdä. On varmasti kyllä hyvää tavaraa.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by MS74 View Post
    No toivottavasti et oikeesti ole laittanu kovetinta metallihohtomassan sekaa
    Vähän ehkä epäselvästi sanottu, mutta siis muita maaleja maalatessa näin on käynyt. Ei metalli basen kanssa, kun ne on tullut sellaisenaan maalikaupasta. Niin vesi kuin liukkarimassat.

    Originally posted by SanMiguel View Post
    Herää kysymys miksi ihmeessä vesimassan sekaan ei voisi sekoittaa kovetinta? Esim kolme kerros maalauksessa alimpaan kerrokseen on ainakin spiesheckerin tuotteilla sekoitettava jysärikin.
    Varmaan jo siksi, että vesimassa on ihan vesiliukoista ja se kovetin ei edes liukene siihen. Saatikka edes vaikuttaa siihen, kun kuivuminen perustuu siihen että vesi haihtuu pois. Mut sitä en tiedä voiko liuotin ohenteiseen massaan sekoittaa kovetetta.
    Last edited by Pazi88; 09-01-2017, 12:29.

    Leave a comment:


  • SanMiguel
    replied
    Originally posted by MS74 View Post
    No toivottavasti et oikeesti ole laittanu kovetinta metallihohtomassan sekaa
    Herää kysymys miksi ihmeessä vesimassan sekaan ei voisi sekoittaa kovetinta? Esim kolme kerros maalauksessa alimpaan kerrokseen on ainakin spiesheckerin tuotteilla sekoitettava jysärikin.
    Ja varsinkin jos ruiskutetaan talli olosuhteissa niin on melkeinpä suotavaakin käyttää kovettajaa :think
    Toki vesimassoilla on omat kovettajansa eikä sekaan voi sotkea mitä vaan kovetinta.

    Mitä tulee tuohon kiveniskumassoihin, itse olen suosinut terosonin tuotteita. Vaikka onkin "1k" kamaa niin voi siihenkin lisätä vaikka ihan tavan lakkojen kovettajia sekaan millä saa kovemman pinnan aikaiseksi. Miinuksena voi pitää sitä että tällä kovettajan lisäyksellä pinta jää hieman kiiltävemmäksi mutta päälle maalattaessa sillä ei toki ole merkitystä.

    Leave a comment:

Working...
X