Muotojen hakua kittaamalla menossa. Meneekö metsään jos suihkauttaa paukkumustaa tässä vaiheessa, kun päälle tulee kuitenkin 2k hiomaväri ennen maalia ja sitä paukkumaaliakin todnäk joutuu hiomaan pois.
-Anssi
Maalaustopic 3
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ihan on hyvä maali siihen tarkoitukseen. Itse joskus ex 02:n vetelin tuolla. Tarttuu parhaiten puhallettuun pintaan. Putsaa, jos mahdollista teknosolv:lla räteillä hankailemalla ennen maalausta.Originally posted by Skarpa View PostTeknoplast Primer 5 - Ei varmaan oo mitään estettä käyttää pohjamaalina auton pohjapuolella?
Sitä nimittäin sattuu olemaan 5 litraa ylimääräsenä. Pohjapuolelle ajattelin muutenkin vetää jonkun teollisuusmaalin sävytettynä mahd. lähelle korin sävyä.
TÄRKEIN: Suojaa itsesi erityisen hyvin, kun maalaat ko. maalilla.
Leave a comment:
-
Onko kukaan käyttänyt tämän Tuusulalaisen maalaamon tiloja omiin pohjiin ja/tai maalailuihin? - http://www.ti-maalaamo.fi/
Leave a comment:
-
Teknoplast Primer 5 - Ei varmaan oo mitään estettä käyttää pohjamaalina auton pohjapuolella?
Sitä nimittäin sattuu olemaan 5 litraa ylimääräsenä. Pohjapuolelle ajattelin muutenkin vetää jonkun teollisuusmaalin sävytettynä mahd. lähelle korin sävyä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Urpo_rotta View Post...
1. Hiekkapuhallus (paljon parempi kuin laikkahomma)
2. Annitrol käsittely tai happomaali.
3. 2 komponenttinen epoksi ( 1k aineita ei lähellekään mitään autoja)
4. Toinen epoksikerros
5. Mahdollinen kiveniskumassa
6. Pintamaali
Tällä menetelmällä takaan että ei ihan heti sama paikka kuki.
...Originally posted by Pazi88 View Post...
Minusta tuossa on vain kaksi järkevää vaihtoehtoa:
A ajelet niin iauan menemään, et katastusmies lyö hylsyn noista mätäkohdista ja pistät sit romun paaliin/myyt osiksi.
B leikkaat nuo mätäkohdat auki ja korjaat kerralla kunnolla. Sisärakenteita myöten. Sit jatkat kuten urpo-rotta jo kertoikin. Dinitrollin aineista ei kannata käyttää kuin ml kotelosuojaa, annitrolia (tämän kanssa saa olla pirun tarkka, jos meinaa maalata päälle) ja sit 447 kiveniskusuojaa. Ja tuo 447 ei edes ole mikään erityisen hyvä kiveniskusuoja, mut menettelee se, jos ei raski ostaa oikeita 2k röpömassoja.Kiitoksia kaikille vastanneille!Originally posted by Mr.Speed View Post...
Tuohon tunkkauspaikka asiaan oma mielipide että kannattaa pari kertaa miettiä mihin on ryhtymässä ennen kuin alkaa ainakaan rälläköimään. Itse joskus tunkinpaikkaa korjanneena voin sanoa että 100 varmasti vittumaisin työ minkä olen tehnyt.
Auto on tarkoitus yrittää pitää vielä pitkään (kesä)liikenteessä, eli pitänee alkaa selvittelemään tarkemmin tuota B-vaihtoehtoa.
Tästä ketjusta muuten löytyi hyvät kuvat E36:n helmakotelon rakenteesta ja ruostekorjauksesta, jos joku muu etsii joskus apua samaan ongelmaan...
Leave a comment:
-
En ehkä lähtis sillä. Ennemmin johonkin kovaan (vaikka lattaraudan pätkä) tiukalle paperia ympärille ja sillä varovasti höylää kohouman pois. Lopuksi kiillottaa kun alkaa paperi ottamaan siitä vierestäkin ja on tasainen. Alkuun voit laittaa vaikka ohutta teippiä korjatun kohdan viereen niin uskaltaa hinkata paremmin. Vaikka suihkasis ihan sprayta harson niin näkee mistä se paperi syö. Lopuksi pyyhkäsee tinnerirätillä puhtaaksi. Konsteja on jokaiselle tekijälle
Leave a comment:
-
Kiitos vinkistä, pitää koittaaOriginally posted by pazq View PostRiippuu paljon väristä. Joku perus suorakiilto niin voi pyyhkäistä siihen kohdille ja kiillotella sen huomaamattomaksi. Metalliväreilläkin onnistuu muttei yhtä helposti välttämättä, riippuen taas kerran väristä. Kyllä ite uskaltaisin perus akryyliin vetää naarmun täyteen vaikka pikku siveltimellä ja valumahöylällä varovasti kohouma pois ja sitten hienolla paperilla ja lopuksi lumppua ja tahnaa. Moni varmasti tekis toisin mut näin tekisin itse.
Ajaako muuten ihan perus sikli saman asian kuin netistä bongaamani Mirkan valumahöylä?
Last edited by Pekkude; 15-01-2017, 09:05.
Leave a comment:
-
Riippuu paljon väristä. Joku perus suorakiilto niin voi pyyhkäistä siihen kohdille ja kiillotella sen huomaamattomaksi. Metalliväreilläkin onnistuu muttei yhtä helposti välttämättä, riippuen taas kerran väristä. Kyllä ite uskaltaisin perus akryyliin vetää naarmun täyteen vaikka pikku siveltimellä ja valumahöylällä varovasti kohouma pois ja sitten hienolla paperilla ja lopuksi lumppua ja tahnaa. Moni varmasti tekis toisin mut näin tekisin itse.
Leave a comment:
-
Onko mitään keinoa saada puhki mennyt/kulunut maalipinta elvytettyä kuntoon ilman koko alueen maalausta(kylki)? Tuli harjoiteltua puleerausta ja pohjamaali pääsi näkyviin (n.10mm pitkä viiru)
Leave a comment:
-
Oisko jollain antaa fiksu ja tietysti pettämätön ohje kaarien rupujen hifistelyy kondiksee?
Onnistuuko värikoodilla pullotetulla sprayllä? Väri täysin perus musta schwartz.
T:innokas tekijä ilman kunnon ohjeita
Leave a comment:
-
Kyllähän porukka tota on kehunnu et kestävä pinta tulee.Originally posted by Lyr3 View Posthttp://www.nettivari.fi/u-pol-raptor-pinnoite-1l
Tuota oon miettiny et miten toimis alustassa ja helmoissa. Varmaan kestävempää ois, ku nuo 1k kamat.
Kaveri maalas yli koko auton tolla ;D
Leave a comment:
-
Tuota oon miettiny et miten toimis alustassa ja helmoissa. Varmaan kestävempää ois, ku nuo 1k kamat.
Leave a comment:
-
Guest repliedEli kyseessä on "2-osainen ruiskutettava saumatiiviste" Polyuretaani.Originally posted by Skarpa View Post3M:n 08800 ainakin. Tulee pusseissa, joissa kaksi erillistä komponenttia ja sisäänrakennettu sekoitusnokka. Vaatii oman levitysruiskun, oliko se nyt numeroltaan 08801 :think Ostin omaan projektiin 6 pussia ja levitysruiskun. Pitäis riittää koko pohjaan. Brittiläinen firma Spraygunsdirect oli nopealla googlailulla halvin. Hintaa tuli pari sataa.
Okei, no nyt tietää tämänkin. Aika arvokasta tosiaan tuntuu vaan olevan kun ~18€ 2,5 desin pussi
dinitrolin 447 litran ruiskupurkki maksaa sen 11€ ja samanverran tuota 3M 72€ halvimmillaan, ja sillä litralla ei vielä paljoa tehdä. On varmasti kyllä hyvää tavaraa.
Leave a comment:
-
Vähän ehkä epäselvästi sanottu, mutta siis muita maaleja maalatessa näin on käynyt. Ei metalli basen kanssa, kun ne on tullut sellaisenaan maalikaupasta. Niin vesi kuin liukkarimassat.Originally posted by MS74 View PostNo toivottavasti et oikeesti ole laittanu kovetinta metallihohtomassan sekaa
Varmaan jo siksi, että vesimassa on ihan vesiliukoista ja se kovetin ei edes liukene siihen. Saatikka edes vaikuttaa siihen, kun kuivuminen perustuu siihen että vesi haihtuu pois. Mut sitä en tiedä voiko liuotin ohenteiseen massaan sekoittaa kovetetta.Originally posted by SanMiguel View PostHerää kysymys miksi ihmeessä vesimassan sekaan ei voisi sekoittaa kovetinta? Esim kolme kerros maalauksessa alimpaan kerrokseen on ainakin spiesheckerin tuotteilla sekoitettava jysärikin.Last edited by Pazi88; 09-01-2017, 12:29.
Leave a comment:
-
Herää kysymys miksi ihmeessä vesimassan sekaan ei voisi sekoittaa kovetinta? Esim kolme kerros maalauksessa alimpaan kerrokseen on ainakin spiesheckerin tuotteilla sekoitettava jysärikin.Originally posted by MS74 View PostNo toivottavasti et oikeesti ole laittanu kovetinta metallihohtomassan sekaa
Ja varsinkin jos ruiskutetaan talli olosuhteissa niin on melkeinpä suotavaakin käyttää kovettajaa :think
Toki vesimassoilla on omat kovettajansa eikä sekaan voi sotkea mitä vaan kovetinta.
Mitä tulee tuohon kiveniskumassoihin, itse olen suosinut terosonin tuotteita. Vaikka onkin "1k" kamaa niin voi siihenkin lisätä vaikka ihan tavan lakkojen kovettajia sekaan millä saa kovemman pinnan aikaiseksi. Miinuksena voi pitää sitä että tällä kovettajan lisäyksellä pinta jää hieman kiiltävemmäksi mutta päälle maalattaessa sillä ei toki ole merkitystä.
Leave a comment:
Leave a comment: