Originally posted by BMW525Xda
View Post
Maalaustopic 3
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
ThanksOriginally posted by jannmann View Post
Tarkoitus olisi maalata e46Ci puhtaan mattavalkoiseksi ja sovitella M-sport raidat siihen. Ehdotuksia raitojen paikoista ja malleista otetaan vastaan. Hakusessa racing henkinen maalaus.
Mielessä pyörinyt:
Puhdas mattavalkoinen
Katto mattamusta sekä peilin kuoret ja munuaiset.
Vanteet ? (Mattavalkoinen vai musta ?)
M-sport raidat auton yli pituussuunnassa hieman jommalle kummalle laidalle sijoittuen noin 5cm leveinä/kpl.
Leave a comment:
-
Originally posted by BMW525Xda View PostTietäisikö joku M-raitojen värikoodit ?.
punainen-sininen-sininen.
2sekunnin googletus kertoo tollasta.
Leave a comment:
-
Kiitos! Ei tuossa mene kuin viikko tai kaksi, että pääsee maalaamaan sen hapon jälkeen.Originally posted by Pazi88 View PostEikai siinä rajaa ole. Kuhan ei oo mitään ruostetäpliä kerenny ilmestymään. Mulla in ollu puolikin vuotta pelkkä happo pinnassa ja sit vasta epoksi.
Leave a comment:
-
Eikai siinä rajaa ole. Kuhan ei oo mitään ruostetäpliä kerenny ilmestymään. Mulla in ollu puolikin vuotta pelkkä happo pinnassa ja sit vasta epoksi.
Leave a comment:
-
En löytänyt Googlella enkä haulla.
Kuinka pian happomaalin päälle pitäisi vetää pohjamaali? Autoon tehdään siis ruostekorjaus lattiaan ja ajattelin, että jos kuitenkin tekisin tuon loppumaalauksen itse niin tietää ainakin mitä aineita on käytetty.
Leave a comment:
-
Itse vetelen tällä hetkellä devilbiss gti pro kahvoilla jotka ei mun tietääkseni eroa noista lite kahvoista muuten, kuin muotoilun ja painonsa puolesta. Värien levitykseen käytän tuota te20 ilmasuutinta ja lakkauksessa te10. Omasta mielestä ero on kuin yöllä ja päivällä pelkässä lakkauksessa. Olen myös kokeillut te30 suutinta ja sitä en ainakaan suosittele mihinkään muuhun kun sisustan rappaus maalauksiin.Originally posted by jannmann View PostOnkos täällä kokemusta devilbiss gti pro liten lvlp te10 ja te20 ilmasuuttimien eroista lakkauksessa? Saako te10 etua pinnan laadussa, edellyttäen että osaa hyödyntää sitä ruiskiessa.
Mielstäni te10 ja te20 välilläkin on merkittävä ero, ja tuolla te10 on helpompi hakea pinnat. Tavaraa tulee vähän vähempi läpi, viuhka ehkä inan leveämpi ja lakka tulee huomattavasti pienempinä pisaroina pintaan mikä helpottaa pintojen haussa. Tosin putsauksen suhteenkin on huomattavasti krantumpi kun nuo ilmareijätkin menee melko pieniksi tuossa te10 suuttimessa.
Pillikauppiaalla oli katalogi mukana myydessään missä oli eritelty mikä suutin toimii parhaiten minkäkin valmistajan lakan/värin kanssa. Lienee silläkin vaikutusta mikä kannattaa huomioida suutinta valikoidessa.
Leave a comment:
-
milläs aineella poistaa värimassasta sabluunan liimajämät hellästi?
suositukset molempiin värimassoihin vesiväreihin ja tinneriohenteisiin.
Leave a comment:
-
Onkos täällä kokemusta devilbiss gti pro liten lvlp te10 ja te20 ilmasuuttimien eroista lakkauksessa? Saako te10 etua pinnan laadussa, edellyttäen että osaa hyödyntää sitä ruiskiessa.
Leave a comment:
-
Ei aivan bmw, mutta saksalainen kuitenkin. Eli harraste kuljettimen virkaa toimittavan mersun maalaus alkaisi olla lähellä. Ikinä en autoa ole ruiskulla maalannut joten mitään näyttelypintaa ei ole hakusessa, kunhan saisi suurimmat ruosteet pois vielä kun on jossainkohin edes peltiä jäljellä...
Tehtävänä olisi siis kylkien/ovien hitsailua, kittailua ja maalaus.
Halvalla pitäisi selvitä, joten kysytäänkin että onnistuuko näin:
- Ruostepaikkojen korjaus, kittaus ja pintojen tasottelu
- Vanhan maalin hionta karheaksi kauttaaltaan
- Pyyhintä silikonin poistajalla
- Väri niskaan: http://www.automaalit.eu/tb510-kiilt...alliin&kat=206
Värin sävylläkään ei juuri merkitystä, kunhan edes vähän on valkoinen...
Kuinkas paljon maalia, putsausaineita yms kuluu tuollaisen pitkän ja korkean w903 sprinterin maalaukseen?
Leave a comment:
-
Oon tässä vähän etsinyt sellaista pronssin väristä metalliväri spraymaalia mutta ei oikein tunnu löytyvän valmiina. Tottakai liikkeestä saa värin ku värin mutta noita valmiina saa kolme purkkia yhden liikkeen sekoittaman hinnalla.
Tuollainen suunnilleen olisi hakusessa. Motonetissä oli monenlaista metallimaalia mutta ei noita ruskean sävyjä oikein. Ärsyttävää kun ei noilla eri maalivalmistajilla näy purkeissa mitään yhteistä värikoodia.
Leave a comment:
-
Varmaan vähän saman tyylisiä kuin automaalikauppojen myyvät 2k-spray maalit. Niissä kovete ja maali/lakka sekoitetaan painamalla purkin pohjasta nappi ja sen jälkeen voi ruiskia. Ulos tuleva maali/lakka vastaa ihan oikeeta 2k automaalia, koska sitä se on. Toki jos haluaa yhtä paksun pinnan kuin ruiskumaalauksessakin, niin yhdellä purkilla maalattava pinta-ala on aika olematon. Toi mastonin purkki voi olla samanlainen tai jotenkin hienostuneempi systeemi.Originally posted by petterihi View PostHuomasin Mastonin 2K Two mainoksen, lupaavat 2K kestävyyden pitkällä säilyvyydellä. Onkohan mistään kotoisin?
http://www.maston.fi/fi/etusivu/tuot...t/two-2k-spray
EDIT joku mastonin oma systeemi on. En osaa sanoa onko vastaava kuin oikea 2k maali vai ei.
Joka tapauksessa toimiva ja hyvä ratkaisu, mutta kallis. Jos maalattavana on joku pikku läntti, niin sillon ok. Mutta jos meinaa esim. lokarin maalata, niin noilla 2k-spray maaleilla hintaa tulee varmasti tuplasti ruiskumaalaukseen verrattuna. Vaatinee joku pari purkkia pohjamaalia ainakin. Toiset pari purkkia maalia ja vielä pari purkkia lakkaa. Eli noin 150€ eestä spraypurkkeja.Last edited by Pazi88; 27-04-2017, 12:55.
Leave a comment:
-
Huomasin Mastonin 2K Two mainoksen, lupaavat 2K kestävyyden pitkällä säilyvyydellä. Onkohan mistään kotoisin?
Leave a comment:
-
Ei minustakaan sitä miranolia kannata autoon sotkea. Se on liian pehmää kuivuttuaan. Se ei kestä auton pohjassa kulutusta ja auton pinnassa naarmuuntuu helposti. Nykyään 2k automaaleja saa vaikka netistä tilattua todella edullisesti, ettei miranoliin kannata koskea edes sillä perusteella ettei paikkakunnalla ole automaalikauppaa.
Leave a comment:
Leave a comment: