Maalaustopic 3

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • poke
    replied
    Originally posted by JHo View Post
    Kannattaako tuohon nyt mitään 2k pohjamaaleja alle laittaa jos meinaa miranoolin vetää päälle. Ennemmin sitte vetää päällekkin jotain oikeaa maalia..
    nimenomaan. kun ei se mirkun peittokaan ole kunnon automaalin veroista. En näe edes isoa hintasäästöä miranolilla maalaamisessa.

    Leave a comment:


  • JHo
    replied
    Kannattaako tuohon nyt mitään 2k pohjamaaleja alle laittaa jos meinaa miranoolin vetää päälle. Ennemmin sitte vetää päällekkin jotain oikeaa maalia..

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by Rockford View Post
    Vedä silti varman päälle 2K-hiontaväriä ohennettuna pohjamaaliksi satsit, happo peittoon ja Miranolit perään, niin ei tule taatusti ongelmia.
    Näin teemme, kiitos.

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Voiko 1k happopohjan päälle vetää suoraan pintavärin (miranol ruiskulla) vai pitääkö väliin laittaa 2k pohjamaali? Auton pohjan osittainen maalaus joten pinnalla ei niin väliä kunhan ei nyt kiehuisi tai tekisi muitakaan ihme temppuja.
    Happoväri kiehahtaa herkästi, mutta Miranol taas toisaalta muiden alkydivärien kanssa ei ole niin tarkka pohjistaan. Muistan -90-luvulla maalanneeni Miranolilla autoja ja alle olin suihkuttanut "vaan jotain" 1K-pohjamaalia.

    Vedä silti varman päälle 2K-hiontaväriä ohennettuna pohjamaaliksi satsit, happo peittoon ja Miranolit perään, niin ei tule taatusti ongelmia.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Voiko 1k happopohjan päälle vetää suoraan pintavärin (miranol ruiskulla) vai pitääkö väliin laittaa 2k pohjamaali? Auton pohjan osittainen maalaus joten pinnalla ei niin väliä kunhan ei nyt kiehuisi tai tekisi muitakaan ihme temppuja.
    Vetäisin itse 2-k epoksin siihen väliin.

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Voiko 1k happopohjan päälle vetää suoraan pintavärin (miranol ruiskulla) vai pitääkö väliin laittaa 2k pohjamaali? Auton pohjan osittainen maalaus joten pinnalla ei niin väliä kunhan ei nyt kiehuisi tai tekisi muitakaan ihme temppuja.

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Eli tarkoitus olisi kuiduttaa zetaan ducktail ja maalauttaa koko auto yli. Eli onko täällä tiedossa mitä kittejä ja hiontavärejä voin käyttää ettei tule lopullisen maalin kanssa ongelmia? Vai menenkö maalarin juttusille kysymään asiaa? :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    kysytääs taas typeriä, eli tollanen autonraato rojektina, johon vedetty jos jotakin maalia, nyt päällä mattamusta ilmeisesti kilikoli jonka alla telalla vedetty keltanen, no nämä tietty hiodaan mitä jaksetaan, sit ostin siihen pohjamaaliksi trotonin filleriä, mutta millä karkeudella kannattaa hionta tehdä ennen tätä? päälle tulee sitten mipan akryyli ja sekin mietityttää millä karkeudella tuo hinkka kannattas hioda ennen pintaa? mitään näyttelytasoa ei olla tekemässä, eikä siihen riitä osamminen eikä tilatkaan, joten ihan viimesiä hifistelyjä ei olla tekemässä..
    120 kuivahionta riittää ennen filleriä. Ja joku 500-600 kuivana ennen pintaa tai 800 märkähiontana. Kannattaa ostaa semmosia verkkomallisia hiontaluiskoja tohon 500 kuivahiontaan. Ja jonkinsortin hiontatuki niille. Saa tehtyä melko vauhilla valmista jälkeä.

    Tämä esim. tehtiin ko. taktiikalla ja samoilla tököteillä.

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    kysytääs taas typeriä, eli tollanen autonraato rojektina, johon vedetty jos jotakin maalia, nyt päällä mattamusta ilmeisesti kilikoli jonka alla telalla vedetty keltanen, no nämä tietty hiodaan mitä jaksetaan, sit ostin siihen pohjamaaliksi trotonin filleriä, mutta millä karkeudella kannattaa hionta tehdä ennen tätä? päälle tulee sitten mipan akryyli ja sekin mietityttää millä karkeudella tuo hinkka kannattas hioda ennen pintaa? mitään näyttelytasoa ei olla tekemässä, eikä siihen riitä osamminen eikä tilatkaan, joten ihan viimesiä hifistelyjä ei olla tekemässä..

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Voiko 2k kilikali lakalla vetää perus akryyli kilikalin päälle?

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Jos on kompura edes jonkinlainen ja pikkuruisku niin vetäisin sillä. Saa tarkemmin ja paksummin. Jos taas ei niin sitten kilikali 2-k:na

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Juu noilla saa ihan yhtä kestävän pinnan mitä oikeilla 2k ruiskumaaleilla. Mut tosiaan hintaa on sen verran etttä vain pikku paikkojen korjailu on järkevää.

    Leave a comment:


  • petterihi
    replied
    Tekeekös näillä 2K-spräykannuilla mitään? Esim. http://www.motormarket.fi/2k-epoksi-...31667-918.html



    Kuvitellaan tilannetta jossa halutaan jotain pienehköä korjailla ilman paineilmaa mutta ei haluta tehdä heti uusiksi kuten marketin kilikaleilla.

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by pablo View Post
    Muotojen hakua kittaamalla menossa. Meneekö metsään jos suihkauttaa paukkumustaa tässä vaiheessa, kun päälle tulee kuitenkin 2k hiomaväri ennen maalia ja sitä paukkumaaliakin todnäk joutuu hiomaan pois.

    -Anssi
    Kuten edellä mainittiinkin, lähtee rasvanpoistovaiheessa ennen hinkkaväriä helposti loput jäämät pois. Jos vähän johonkin kohtiin on kittiin imenyt enemmän, ei aiheuta yleensä mitään reaktioita vielä hiontavärivaiheessa.

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Originally posted by pablo View Post
    Muotojen hakua kittaamalla menossa. Meneekö metsään jos suihkauttaa paukkumustaa tässä vaiheessa, kun päälle tulee kuitenkin 2k hiomaväri ennen maalia ja sitä paukkumaaliakin todnäk joutuu hiomaan pois.

    -Anssi
    Pyyhkäsee tinnerirätillä lopuksi pois ennen hinkkaväriä.

    Leave a comment:

Working...
X