Originally posted by Skarpa
View Post
Maalaustopic 3
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Maalautin vannekeskiöt, joten ei tullut maalin litrahinta puheeksi. Perus automaalin hinnoissa lienee. Tässä netistä vastaan tullut resepti Glasuritin systeemissä:
Leave a comment:
-
Tuhannet kiitokset nyt on 160kg hiekkaa takakontissa ja maksanu ei paljo mitää... loppuu se bilteman kalliin hiekan ostelu.Originally posted by Rockford View PostMaxit/Weber tukkuvarasto/aluevarasto Myllypurossa: http://www.yritysopas.com/sijainti/s...weber-oy-ab15/
0.1-0.6mm 25kg säkkejä. Maksaa muutaman euron säkki. Juuri hain pari viikkoa sitten satsin ja käyttänyt tuota jo pitkään hiekkapuhallushiekan suhteen.
Säkistä imeväistä olen käyttänyt vuosikausia ja lyömätön vehje ruostekukkiin vielä tänäkin päivänä. Kokeilussa on myös pallomallinen pyörillä oleva hiekkapuhalluslaite, mutta säkkivehkeen näppäryys menee kyllä edelle.
Pieniin rupiin ja sisätiloissa tapahtuvaan puhallukseen on näppäräksi osoittautunut hiekkaa kierrättävä pikkupuhallin:

Kaikki nämä vaatii taakseen reippaasti kuivaa ilmaa toimiakseen moitteetta. Myös ruostekukkien "avaus" ennen varsinaista puhallusta on kannattavaa ottaa huomioon.
Leave a comment:
-
Suojaukseen tosiaan kannattaa panostaa, tuo hienojakoisin hiekka nimittäin tunkeutuu joka paikkaan. Hengityssuojaimeksi riittää vähän kevyempi puolinaamari. Varmaan laadukas venttiilipaperisuojainkin toimii, jos ei joka päivä puhalla.Originally posted by QUASIMODO View PostKiitoksia vastauksesta.
Minkälaista tuo esim. Motonetissä myytävä alumiinioksidi on vs. hiekka?
Ilmeisesti siis tuo motonetin alle 20€ laite on ihan käypä?
Minkälaisia hengityssuojaimia puhaltaessa olisi hyvä käyttää?
Enemmänkin kasvosuojaimeen kannattaa panostaa, iskee kasvoihin aika huolella tuo hiekka. Joku koko naaman peittävä suojain ja tukkupaketti visiirikalvoja. Nekin kuluu nimittäin nopeasti. Tai vaihtoehtoisesti tähän tarkoitukseen tehty hiekkapuhallushuppu.
Sadetakkia tulee käytettyä itse, niin kehtaa lounaallekin lähteä vielä puhalluksen jälkeen
Se kun hylkii myös hiekkaa.
Korvatulpat ihan ehdottomat. Hienojakoisella hiekalla tapana myös löytää korvakäytävät helposti.
Tämäkin nyt tietysti vähän tapauskohtaista, että puhaltaako yhden pienen ruostekukan keskeltä kylkeä vrt. vaikkapa takakaaret kokonaisuudessaan.
Ja juurikin tuo Motonetin tai Bilteman säkkivehje on se mikä itselläkin käytössä. Tuota alumiinioksidia en ole kokeillut.Last edited by Rockford; 12-09-2016, 09:27.
Leave a comment:
-
Kiitoksia vastauksesta.Originally posted by Rockford View PostMaxit/Weber tukkuvarasto/aluevarasto Myllypurossa: http://www.yritysopas.com/sijainti/s...weber-oy-ab15/
0.1-0.6mm 25kg säkkejä. Maksaa muutaman euron säkki. Juuri hain pari viikkoa sitten satsin ja käyttänyt tuota jo pitkään hiekkapuhallushiekan suhteen.
Säkistä imeväistä olen käyttänyt vuosikausia ja lyömätön vehje ruostekukkiin vielä tänäkin päivänä. Kokeilussa on myös pallomallinen pyörillä oleva hiekkapuhalluslaite, mutta säkkivehkeen näppäryys menee kyllä edelle.
Pieniin rupiin ja sisätiloissa tapahtuvaan puhallukseen on näppäräksi osoittautunut hiekkaa kierrättävä pikkupuhallin:

Kaikki nämä vaatii taakseen reippaasti kuivaa ilmaa toimiakseen moitteetta. Myös ruostekukkien "avaus" ennen varsinaista puhallusta on kannattavaa ottaa huomioon.
Minkälaista tuo esim. Motonetissä myytävä alumiinioksidi on vs. hiekka?
Ilmeisesti siis tuo motonetin alle 20€ laite on ihan käypä?
Minkälaisia hengityssuojaimia puhaltaessa olisi hyvä käyttää?
Leave a comment:
-
Maxit/Weber tukkuvarasto/aluevarasto Myllypurossa: http://www.yritysopas.com/sijainti/s...weber-oy-ab15/Originally posted by QUASIMODO View PostMistä Pirkanmaalta voisi kysellä hiekkapuhallushiekkaa?
Minkä kokoista hiekkaa tähän kannattaa ostaa?
En ole tuota mätänetin vehjettä vielä hakenut, joten senkin kommentointi ei ole vielä myöhäistä.

Samalla tarkoitus hankkia vielä vedenerotinkin.
0.1-0.6mm 25kg säkkejä. Maksaa muutaman euron säkki. Juuri hain pari viikkoa sitten satsin ja käyttänyt tuota jo pitkään hiekkapuhallushiekan suhteen.
Säkistä imeväistä olen käyttänyt vuosikausia ja lyömätön vehje ruostekukkiin vielä tänäkin päivänä. Kokeilussa on myös pallomallinen pyörillä oleva hiekkapuhalluslaite, mutta säkkivehkeen näppäryys menee kyllä edelle.
Pieniin rupiin ja sisätiloissa tapahtuvaan puhallukseen on näppäräksi osoittautunut hiekkaa kierrättävä pikkupuhallin:

Kaikki nämä vaatii taakseen reippaasti kuivaa ilmaa toimiakseen moitteetta. Myös ruostekukkien "avaus" ennen varsinaista puhallusta on kannattavaa ottaa huomioon.
Leave a comment:
-
Mistä Pirkanmaalta voisi kysellä hiekkapuhallushiekkaa?
Minkä kokoista hiekkaa tähän kannattaa ostaa?
En ole tuota mätänetin vehjettä vielä hakenut, joten senkin kommentointi ei ole vielä myöhäistä.

Samalla tarkoitus hankkia vielä vedenerotinkin.
Leave a comment:
-
Tänään maalasi mipan metallimassalla ja ohjeessa oli että heti perään pitäis lakata, mutta aikataulu syistä tätä nyt ei kerennyt tehdä. Joten kannattaako massan pinta ennen tulevaa lakkausta matata vai voiko lakan vetää suoraan päälle, massaan vedin vikan kerroksen "kynnet"
Leave a comment:
-
Polyuretaanimaalille maalausohjetta? Turha vissiin yrittää minkään 1.0mm suuttimen läpi?
Leave a comment:
-
Selkeästi ei ole ollut täysin kuiva PU-massa. Kuivuu huomattavan pitkään läpikuivaksi ja kaikki vähänkin tuoreen massan päälle laitetut kemikaalit jäävät tahmeaksi. Maali varsinkin jää tahmaiseksi ja ei kuivu sen koommin, jos alla ei ole läpikuiva sauma.Originally posted by arben View PostTaisi tai olikin liima/tiivistysmassa. Tuntuu että tapoja on monia,ite sain ohjeet maalarilta kuka alalla työskennellyt 15v. Syytä ei osannut sanoa kuin että joku reaktio tapahtunut liiman/kiveniskun kanssa.
Leave a comment:
-
Ei pysy, tai se sinkki pysyy, mutta liimakitti ei välttämättä pysy sinkissä.Originally posted by Miku View Post
Se sinkki kyllä pysynee sen pu liiman alla sen mitä tommonen sinkki nyt muutenkaan pysyy.
Alkaa siis pikku hiljaa PU-saumakitti kuoria ajan päälle reunoistaan irti ja sen saa jossain kohtaa pahimmassa tapauksessa vetää ”yhtenä matona” irti sinkin päältä.
Eli joko saumakitti suoraan pellille, tai sinkki+hiontapohjaväri/tai epoksi jonka päälle jo voi sitten vetää myös saumakitin.
Leave a comment:
-
Eli jos nyt kyseessä normaali PU-pohjainen ”korikitti”/saumakitti/koriliima, niin sen päälle ei saa vetää mitään ennen kuin on kuivunut(vaatii kuivuakseen ilmankosteutta jonka pinnat voi estää ja voi ”raakana” alle jäädessään estää pintakamojen täyden kovettumisen).Originally posted by arben View PostTaisi tai olikin liima/tiivistysmassa. Tuntuu että tapoja on monia,ite sain ohjeet maalarilta kuka alalla työskennellyt 15v. Syytä ei osannut sanoa kuin että joku reaktio tapahtunut liiman/kiveniskun kanssa.
En nyt tiedä siis miten vedetty ja siitäkään en ole varma mitä on vedetty, joten nyt jäi kyllä hieman hämärän peittoon mistä on kyse?
Leave a comment:
Leave a comment: