Maalaustopic 3

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rage_
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Maalautin vannekeskiöt, joten ei tullut maalin litrahinta puheeksi. Perus automaalin hinnoissa lienee. Tässä netistä vastaan tullut resepti Glasuritin systeemissä:
    Kiitos tästä

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Maalautin vannekeskiöt, joten ei tullut maalin litrahinta puheeksi. Perus automaalin hinnoissa lienee. Tässä netistä vastaan tullut resepti Glasuritin systeemissä:

    Leave a comment:


  • Rage_
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Automaalikaupat ja automaalaamot sekottaa kyllä. Eiköhän useimmilta löydy resepti. Omasta paikallisestamaalaamosta ainakin löyty.
    Autokeskus airportista ei löytynyt. Mitähän mahtaa litra maksaa?

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Rage_ View Post
    Mistä BMW Nogaro Silber #243 väriä?
    Automaalikaupat ja automaalaamot sekottaa kyllä. Eiköhän useimmilta löydy resepti. Omasta paikallisesta maalaamosta ainakin löyty.
    Last edited by Skarpa; 22-09-2016, 16:52.

    Leave a comment:


  • Rage_
    replied
    Mistä BMW Nogaro Silber #243 väriä?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Rockford View Post
    Maxit/Weber tukkuvarasto/aluevarasto Myllypurossa: http://www.yritysopas.com/sijainti/s...weber-oy-ab15/

    0.1-0.6mm 25kg säkkejä. Maksaa muutaman euron säkki. Juuri hain pari viikkoa sitten satsin ja käyttänyt tuota jo pitkään hiekkapuhallushiekan suhteen.

    Säkistä imeväistä olen käyttänyt vuosikausia ja lyömätön vehje ruostekukkiin vielä tänäkin päivänä. Kokeilussa on myös pallomallinen pyörillä oleva hiekkapuhalluslaite, mutta säkkivehkeen näppäryys menee kyllä edelle.
    Pieniin rupiin ja sisätiloissa tapahtuvaan puhallukseen on näppäräksi osoittautunut hiekkaa kierrättävä pikkupuhallin:


    Kaikki nämä vaatii taakseen reippaasti kuivaa ilmaa toimiakseen moitteetta. Myös ruostekukkien "avaus" ennen varsinaista puhallusta on kannattavaa ottaa huomioon.
    Tuhannet kiitokset nyt on 160kg hiekkaa takakontissa ja maksanu ei paljo mitää... loppuu se bilteman kalliin hiekan ostelu.

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Kiitoksia vastauksesta.
    Minkälaista tuo esim. Motonetissä myytävä alumiinioksidi on vs. hiekka?
    Ilmeisesti siis tuo motonetin alle 20€ laite on ihan käypä?

    Minkälaisia hengityssuojaimia puhaltaessa olisi hyvä käyttää?
    Suojaukseen tosiaan kannattaa panostaa, tuo hienojakoisin hiekka nimittäin tunkeutuu joka paikkaan. Hengityssuojaimeksi riittää vähän kevyempi puolinaamari. Varmaan laadukas venttiilipaperisuojainkin toimii, jos ei joka päivä puhalla.

    Enemmänkin kasvosuojaimeen kannattaa panostaa, iskee kasvoihin aika huolella tuo hiekka. Joku koko naaman peittävä suojain ja tukkupaketti visiirikalvoja. Nekin kuluu nimittäin nopeasti. Tai vaihtoehtoisesti tähän tarkoitukseen tehty hiekkapuhallushuppu.

    Sadetakkia tulee käytettyä itse, niin kehtaa lounaallekin lähteä vielä puhalluksen jälkeen Se kun hylkii myös hiekkaa.
    Korvatulpat ihan ehdottomat. Hienojakoisella hiekalla tapana myös löytää korvakäytävät helposti.

    Tämäkin nyt tietysti vähän tapauskohtaista, että puhaltaako yhden pienen ruostekukan keskeltä kylkeä vrt. vaikkapa takakaaret kokonaisuudessaan.

    Ja juurikin tuo Motonetin tai Bilteman säkkivehje on se mikä itselläkin käytössä. Tuota alumiinioksidia en ole kokeillut.
    Last edited by Rockford; 12-09-2016, 09:27.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by Rockford View Post
    Maxit/Weber tukkuvarasto/aluevarasto Myllypurossa: http://www.yritysopas.com/sijainti/s...weber-oy-ab15/

    0.1-0.6mm 25kg säkkejä. Maksaa muutaman euron säkki. Juuri hain pari viikkoa sitten satsin ja käyttänyt tuota jo pitkään hiekkapuhallushiekan suhteen.

    Säkistä imeväistä olen käyttänyt vuosikausia ja lyömätön vehje ruostekukkiin vielä tänäkin päivänä. Kokeilussa on myös pallomallinen pyörillä oleva hiekkapuhalluslaite, mutta säkkivehkeen näppäryys menee kyllä edelle.
    Pieniin rupiin ja sisätiloissa tapahtuvaan puhallukseen on näppäräksi osoittautunut hiekkaa kierrättävä pikkupuhallin:


    Kaikki nämä vaatii taakseen reippaasti kuivaa ilmaa toimiakseen moitteetta. Myös ruostekukkien "avaus" ennen varsinaista puhallusta on kannattavaa ottaa huomioon.
    Kiitoksia vastauksesta.
    Minkälaista tuo esim. Motonetissä myytävä alumiinioksidi on vs. hiekka?
    Ilmeisesti siis tuo motonetin alle 20€ laite on ihan käypä?

    Minkälaisia hengityssuojaimia puhaltaessa olisi hyvä käyttää?

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Mistä Pirkanmaalta voisi kysellä hiekkapuhallushiekkaa?

    Minkä kokoista hiekkaa tähän kannattaa ostaa?

    En ole tuota mätänetin vehjettä vielä hakenut, joten senkin kommentointi ei ole vielä myöhäistä.

    Samalla tarkoitus hankkia vielä vedenerotinkin.
    Maxit/Weber tukkuvarasto/aluevarasto Myllypurossa: http://www.yritysopas.com/sijainti/s...weber-oy-ab15/

    0.1-0.6mm 25kg säkkejä. Maksaa muutaman euron säkki. Juuri hain pari viikkoa sitten satsin ja käyttänyt tuota jo pitkään hiekkapuhallushiekan suhteen.

    Säkistä imeväistä olen käyttänyt vuosikausia ja lyömätön vehje ruostekukkiin vielä tänäkin päivänä. Kokeilussa on myös pallomallinen pyörillä oleva hiekkapuhalluslaite, mutta säkkivehkeen näppäryys menee kyllä edelle.
    Pieniin rupiin ja sisätiloissa tapahtuvaan puhallukseen on näppäräksi osoittautunut hiekkaa kierrättävä pikkupuhallin:


    Kaikki nämä vaatii taakseen reippaasti kuivaa ilmaa toimiakseen moitteetta. Myös ruostekukkien "avaus" ennen varsinaista puhallusta on kannattavaa ottaa huomioon.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Mistä Pirkanmaalta voisi kysellä hiekkapuhallushiekkaa?

    Minkä kokoista hiekkaa tähän kannattaa ostaa?

    En ole tuota mätänetin vehjettä vielä hakenut, joten senkin kommentointi ei ole vielä myöhäistä.

    Samalla tarkoitus hankkia vielä vedenerotinkin.

    Leave a comment:


  • Jyke koo
    replied
    Tänään maalasi mipan metallimassalla ja ohjeessa oli että heti perään pitäis lakata, mutta aikataulu syistä tätä nyt ei kerennyt tehdä. Joten kannattaako massan pinta ennen tulevaa lakkausta matata vai voiko lakan vetää suoraan päälle, massaan vedin vikan kerroksen "kynnet"

    Leave a comment:


  • Jasuuu
    replied
    Polyuretaanimaalille maalausohjetta? Turha vissiin yrittää minkään 1.0mm suuttimen läpi?

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Taisi tai olikin liima/tiivistysmassa. Tuntuu että tapoja on monia,ite sain ohjeet maalarilta kuka alalla työskennellyt 15v. Syytä ei osannut sanoa kuin että joku reaktio tapahtunut liiman/kiveniskun kanssa.
    Selkeästi ei ole ollut täysin kuiva PU-massa. Kuivuu huomattavan pitkään läpikuivaksi ja kaikki vähänkin tuoreen massan päälle laitetut kemikaalit jäävät tahmeaksi. Maali varsinkin jää tahmaiseksi ja ei kuivu sen koommin, jos alla ei ole läpikuiva sauma.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Miku View Post

    Se sinkki kyllä pysynee sen pu liiman alla sen mitä tommonen sinkki nyt muutenkaan pysyy.
    Ei pysy, tai se sinkki pysyy, mutta liimakitti ei välttämättä pysy sinkissä.
    Alkaa siis pikku hiljaa PU-saumakitti kuoria ajan päälle reunoistaan irti ja sen saa jossain kohtaa pahimmassa tapauksessa vetää ”yhtenä matona” irti sinkin päältä.
    Eli joko saumakitti suoraan pellille, tai sinkki+hiontapohjaväri/tai epoksi jonka päälle jo voi sitten vetää myös saumakitin.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Taisi tai olikin liima/tiivistysmassa. Tuntuu että tapoja on monia,ite sain ohjeet maalarilta kuka alalla työskennellyt 15v. Syytä ei osannut sanoa kuin että joku reaktio tapahtunut liiman/kiveniskun kanssa.
    Eli jos nyt kyseessä normaali PU-pohjainen ”korikitti”/saumakitti/koriliima, niin sen päälle ei saa vetää mitään ennen kuin on kuivunut(vaatii kuivuakseen ilmankosteutta jonka pinnat voi estää ja voi ”raakana” alle jäädessään estää pintakamojen täyden kovettumisen).
    En nyt tiedä siis miten vedetty ja siitäkään en ole varma mitä on vedetty, joten nyt jäi kyllä hieman hämärän peittoon mistä on kyse?

    Leave a comment:

Working...
X