Maalaustopic 3

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Miku
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Taisi tai olikin liima/tiivistysmassa. Tuntuu että tapoja on monia,ite sain ohjeet maalarilta kuka alalla työskennellyt 15v. Syytä ei osannut sanoa kuin että joku reaktio tapahtunut liiman/kiveniskun kanssa.
    Jep. Muistelen että itselläkin käynyt joskus sama pu liiman kanssa että kivenisku kuivanut tosi hitaasti sen päältä mutta muistelen kyllä että se ajan kanssa olisi kuivanut.

    En tiedä onko tuossa kiveniskussa jotain ohennetta mikä pehmittää sitä liimaa jos ei ole kunnolla kuivanut vai mistä johtunee.

    Se sinkki kyllä pysynee sen pu liiman alla sen mitä tommonen sinkki nyt muutenkaan pysyy.

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Taisi tai olikin liima/tiivistysmassa. Tuntuu että tapoja on monia,ite sain ohjeet maalarilta kuka alalla työskennellyt 15v. Syytä ei osannut sanoa kuin että joku reaktio tapahtunut liiman/kiveniskun kanssa.

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Seuraava operaatio tuli tehtyä..

    Sinkki>koriliima>kivenisku suoja. Ongelma että liiman kohdalta tuo kiveniskusuoja ihan tahmeaa vaikka vedin sen kuivan liiman päälle?
    Puhummeko siis nyt ihan koriliimasta mitä käytetään liimaamaan peltejä kiinni vai korikitistä/koriakryylistä mitä käytetty esim hitsisaumojen tiivistämiseen.

    Originally posted by Hemi View Post
    Mikään 1K kama ei pysy koriliiman alla ja kaikki koriliimat ovat tietenkin normaalisti päällemaalattavissa kuivumisen jälkeen.
    Kyllä esim 3m koriliima pitäisi putsata niin että ei jää maalin alle sitä ainakaan näkyviin paikkoihin kuten skarpa tuossa aiemmalla sivulla mainitsikin.

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Mikään 1K kama ei pysy koriliiman alla ja kaikki koriliimat ovat tietenkin normaalisti päällemaalattavissa kuivumisen jälkeen.
    Liiman ohjeessa oli voidaan maalata heti päälle. Juuri äsken koitin niin liima on kuivaa kyllä,kivenisku tahmeaa. Se mitä sinkille on tapahtunut koriliiman alla niin en tiedä. Tuskin mitään?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Ohjeessa oli märkää märälle,no mutta paikka ei oo kun 10cm pitkä..katotaan jos se kivenisku kuivaa joskus. Missään en löytänyt varmaa tietoa vedänkö liiman suoraan pellille vai ohuen sinkkikerroksen päälle.
    Mikään 1K kama ei pysy koriliiman alla ja kaikki koriliimat ovat tietenkin normaalisti päällemaalattavissa kuivumisen jälkeen.

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Ainakaan 3M ei suosittele maalaamaan koriliiman päälle. Tossa vähän ylempänä keskusyelua aiheesta.
    Ohjeessa oli märkää märälle,no mutta paikka ei oo kun 10cm pitkä..katotaan jos se kivenisku kuivaa joskus. Missään en löytänyt varmaa tietoa vedänkö liiman suoraan pellille vai ohuen sinkkikerroksen päälle.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Seuraava operaatio tuli tehtyä..

    Sinkki>koriliima>kivenisku suoja. Ongelma että liiman kohdalta tuo kiveniskusuoja ihan tahmeaa vaikka vedin sen kuivan liiman päälle?
    Ainakaan 3M ei suosittele maalaamaan koriliiman päälle. Tossa vähän ylempänä keskustelua aiheesta.
    Last edited by Skarpa; 28-08-2016, 20:12.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Seuraava operaatio tuli tehtyä..

    Sinkki>koriliima>kivenisku suoja. Ongelma että liiman kohdalta tuo kiveniskusuoja ihan tahmeaa vaikka vedin sen kuivan liiman päälle?
    Siis jos vedit vedit tuon koriliiman spraysinkin päälle, niin ei tule pysymään?

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Seuraava operaatio tuli tehtyä..

    Sinkki>koriliima>kivenisku suoja. Ongelma että liiman kohdalta tuo kiveniskusuoja ihan tahmeaa vaikka vedin sen kuivan liiman päälle?

    Leave a comment:


  • cucco
    replied
    Originally posted by AnttiR View Post
    Onko olemassa joku valmis tuote millä tilkitään ovien ja luukkujen raot maalauksen ajaksi ettei ole maalisumut siellä joka välissä?
    http://www.automaalikauppa.fi/3M-Vaahtomuoviteippi esim tuo, halvempiakin vaihtoehtoja on mutta tuo tuli ensimmäisenä vastaan

    Leave a comment:


  • AnttiR
    replied
    Onko olemassa joku valmis tuote millä tilkitään ovien ja luukkujen raot maalauksen ajaksi ettei ole maalisumut siellä joka välissä?
    Last edited by AnttiR; 14-08-2016, 22:29.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Rockford View Post
    Yleensä aloittelijakin ymmärtää, että pakkeli aina puhtaalle paljaalle peltipinnalle tai karhennetulle epoksi-/hinkkaväri-/orkkis-maalipinnalle.
    Juuri näin.
    Mikäli kitattavalla alueella on vähänkään saumaa tai/ja yleensäkkään elämisen vaaraa, aina alimmaiseksi ohut lasi tai hiilikuitukitti(tosin itse teen sen aina niin että sekoitan siihen muutenkin käytettyyn kittiin ”saksittua” lasikuitua, jolloin oikaisuhionnassa ei tule sitä vaaraa että alta paljastuva kovempi tavara antaa ”aaltoa tai pattia".

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by Rockford View Post
    Jos kommentit on tuota luokkaa, niin kannattaa varmaan miettiä pari kertaa ennen submitin painamista :redface
    Samat sanat. Ylimielisyys ei ole hyve.

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Näyttää olevan metodit hanskassa ja hiekkaa pillussa.
    Jos kommentit on tuota luokkaa, niin kannattaa varmaan miettiä pari kertaa ennen submitin painamista

    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Jos peltiä ei pohjusteta millään ensin, niin en minä ainakaan sinne laittaisi lasikuitukittiä pohjalle.
    Yleensä aloittelijakin ymmärtää, että pakkeli aina puhtaalle paljaalle peltipinnalle tai karhennetulle epoksi-/hinkkaväri-/orkkis-maalipinnalle.

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by Rockford View Post
    Jos en ihan väärin muista, niin en tainnut kysellä sinulta mitään neuvoja - metodit alkaa hiljalleen olemaan hanskassa, vaikkakin opin vielä tänäkin päivänä uutta ja kokeilen mielelläni uusia juttuja. Ja ihan kokopäivätyössä. Vapaasti voit harrastella niitä "kemiallisia hitsauksia" tykönäsi, mutta tässä tietääkseni oli tarkoitus neuvoa kysyjää ja kysyjälle helppoa selkeää toimivaa ratkaisua.
    Näyttää olevan metodit hanskassa ja hiekkaa pillussa.

    Jos peltiä ei pohjusteta millään ensin, niin en minä ainakaan sinne laittaisi lasikuitukittiä pohjalle. Ennemmin metallipakkeli, esim. vaku60. Korvaa tinan.

    Leave a comment:

Working...
X