Maalaustopic 3

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • concorde
    replied
    Oliskohan tämä topic lähinnä mun kysymystä...

    Potilaana Saksan tuonti, jossa on ollut leveämpi kilpi/kilpialusta etupuskuriin ruuvattuna. Nyt Suomen kilpien vieressä näkyy ne rumat reiät...

    Mikä olisi paras tapa saada noi ruuvin reiät huomaamattomiksi? Mattopuukon terällä sain ruuvauksessa puskurin pinnasta nousseet "riekaleet" nätisti irti, eli nyt on vaan siistit, ehkä 4mm reiät puskurissa.

    Maalaukseen riittänee korjausmaalikynä, mutta mikä on järkevä tapa täyttää noi reiät niin, että ne pysyy kiinni (tuli ajatukseen joku pakkeli, mutta pysyykö sellainen tossa kesät/talvet? Ja jos pysyy, niin millainen filleri tohon tarvittais?

    Ja tarvittava määrä on tosiaan todella pieni...
    Last edited by concorde; 16-05-2022, 18:02.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Millä kannattaa maalailla alustanosia? Akryyli ruiskulla? Musta tulee väriksi.

    Jarrusatuloille ajattelin tätä:


    Pitäs tosiaan sigun autosta maalailla ainakin tolpat, jarrukilvet, etuvakaaja ja satulat kun ovat niin ruosteessa.
    Ite oon maalannut puhallettuja alustanosia seuraavalla kaavalla:
    Pohjalle epoksi ja pintaan polyuretaanimaali. Hyvin on maalit pysyneet kesäauton tukivarsissa ja jarruissa. Paras vaihtoehto olisi varmasti jauhemaalaus.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Lievää lakan hilseilyä 22 vuotta vanhassa autossa pienellä alueella. Onnistuuko lakkaus häivyttämällä jossain pk-seudulla jottei tarvitsisi lakata puolta autoa?

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Millä kannattaa maalailla alustanosia? Akryyli ruiskulla? Musta tulee väriksi.

    Jarrusatuloille ajattelin tätä:


    Pitäs tosiaan sigun autosta maalailla ainakin tolpat, jarrukilvet, etuvakaaja ja satulat kun ovat niin ruosteessa.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Saakos vaikkapa Motonetistä jotain oikeasti hyvää verhoilukankaan maalaamiseen soveltuvaa paukkupullokamaa, vai meneekö ulkomailta tilaamiseksi? Perinteinen purppuraksi muuttunut E39:n hattuhylly tarttis saaha takaisin mustaksi.. :think
    Mastonin 121:llä ne on noita mustanneet. Muutama kerros maalia ja välissä aina harjaus ja imurointi.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Eikös vinyyli- & keinonahkapinnalle tarkoitetulla maalilla tule kangaspinnalle suihkiessa vääränlainen tekstuuri, siis pinnan tuntuman osalta? Voi toki olla että kyselen ihan tyhmiä kun ei ole ennen tullut verhoilukankaita fiksattua kun ei ole ollut tarvetta.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Saakos vaikkapa Motonetistä jotain oikeasti hyvää verhoilukankaan maalaamiseen soveltuvaa paukkupullokamaa, vai meneekö ulkomailta tilaamiseksi? Perinteinen purppuraksi muuttunut E39:n hattuhylly tarttis saaha takaisin mustaksi.. :think
    E34 hattuhyllyyn käytin vinyylimaalia, muuten ok mutta pari länttiä missä oli se nukka tms. irronnut niin tuntui ettei oikein väri tartu.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Saakos vaikkapa Motonetistä jotain oikeasti hyvää verhoilukankaan maalaamiseen soveltuvaa paukkupullokamaa, vai meneekö ulkomailta tilaamiseksi? Perinteinen purppuraksi muuttunut E39:n hattuhylly tarttis saaha takaisin mustaksi.. :think

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by ooopeee View Post
    Puuilo RK maalinpoistoaine. Onko siellä mitään pohjamaalia? Kyllä kesii pois jos pelkälle puhtaalle venakopalle maalattu. Mitä lie onkaan tarkalleen materiaali.
    vaikutti ettei olis, tai enintään alkuperäistä maalia, joka on lähtenyt kaikki wrinklen mukana irti.

    Originally posted by MikeDry View Post
    Tehokkain maalinpoistoaine mitä oon huomannut itse, puuilosta vaikka wurth tiiviste/maalinpoisto spray.
    Suosittelen kokeilee
    missasin tämän itse samalla kun Puuilon valikoimasta mainitsemani Mastonin löysin, ja RK:nkin bongasin.

    voisin testata melkein molempia, jos Wurthinkin purkki löytyy. on näköjään ilmestynyt hyllypaikat
    tuotteille Puuilonkin sivuille, ja tuolle purkille ei Porist paikkaa löydä, mutta RKn aineelle löytyy,
    että sillä nyt ainakin ensimmäistä kokeilen alkuun.

    kiitokset vinkeistä.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Tehokkain maalinpoistoaine mitä oon huomannut itse, puuilosta vaikka wurth tiiviste/maalinpoisto spray.
    Suosittelen kokeilee

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    en tiedä minkä valmistajan wrinkle mulla venakopissa on, mutta sitä on jo sen verran paljon irronnut,
    että ois syytä uusia pinta kokonaan, enkä jaksais kuivana raapia pois.

    kokemuksia wrinklen poistosta vaikkapa Mastonin maalinpoistospraylla?
    Puuilo RK maalinpoistoaine. Onko siellä mitään pohjamaalia? Kyllä kesii pois jos pelkälle puhtaalle venakopalle maalattu. Mitä lie onkaan tarkalleen materiaali.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    en tiedä minkä valmistajan wrinkle mulla venakopissa on, mutta sitä on jo sen verran paljon irronnut,
    että ois syytä uusia pinta kokonaan, enkä jaksais kuivana raapia pois.

    kokemuksia wrinklen poistosta vaikkapa Mastonin maalinpoistospraylla?

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Karhennus 600:lla ja kilikalimaali pintaan, kolme vuotta on pysynyt hyvin.
    Last edited by BMW525Xda; 16-02-2022, 17:36.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by jokes911 View Post
    Mulla olis kysymys noiden muovisten puskurien yms peilien maalaamisesta.

    Niissä kun on yleensä jotain rypyä pinnassa eli eivät ole tasaisia, niin oletteko ne vaan kevyesti karhentanut ennen tartuntamaalia ja sitten hioneet pohjamaalin kanssa tasaiseksi vai hioneet itse muoviosan ihan tasaiseksi ja sen päälle sitten tartunta+pohja+päälimaalit?

    Olisko antaa jotain hyviä neuvoja (ja tuotteita) näiden muoviosien maalaukselle?
    Miksi pitää saada tasaiseksi? Monesti se tuo lisänäköä. Mustaksi oon ite maalannu että villalla mattaus, muovipesulla käsittely, tartunta ja pari ohkasta kerrosta mustaa akryylia. Toinen vaihtoehto on vetää kunnolla märäks ja sit kaukaanta pienellä paineella räkii sen pinnan uudestaan semmoseks eläväiseksi.

    Jos taas sileeks haluat niin hiot suurimmat pois ja muutama kerros täyttävää pohjaväriä ja hioo sen sitten suoraks. Muuten sama järjestys käytettävissä aineissa eli aina pesu ja sitten tartunta, ellei saa tartuntaa suoraan väriin sekotettua

    Leave a comment:


  • DerMeister
    replied
    Originally posted by jokes911 View Post
    Thanks

    Noin minäkin sen olin ajatellut mutta hyvä että sain vahvistettua. Pitää kesällä harjotella tuota ruiskumaalausta.
    Älä kuitenkaan tuohon ruiskukittiin sekaannu, vaan pysy ihan pohjamaaleissa

    Leave a comment:

Working...
X