Oliskohan tämä topic lähinnä mun kysymystä...
Potilaana Saksan tuonti, jossa on ollut leveämpi kilpi/kilpialusta etupuskuriin ruuvattuna. Nyt Suomen kilpien vieressä näkyy ne rumat reiät...
Mikä olisi paras tapa saada noi ruuvin reiät huomaamattomiksi? Mattopuukon terällä sain ruuvauksessa puskurin pinnasta nousseet "riekaleet" nätisti irti, eli nyt on vaan siistit, ehkä 4mm reiät puskurissa.
Maalaukseen riittänee korjausmaalikynä, mutta mikä on järkevä tapa täyttää noi reiät niin, että ne pysyy kiinni (tuli ajatukseen joku pakkeli, mutta pysyykö sellainen tossa kesät/talvet? Ja jos pysyy, niin millainen filleri tohon tarvittais?
Ja tarvittava määrä on tosiaan todella pieni...
Maalaustopic 3
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ite oon maalannut puhallettuja alustanosia seuraavalla kaavalla:Originally posted by MikkoJII View Post
Pohjalle epoksi ja pintaan polyuretaanimaali. Hyvin on maalit pysyneet kesäauton tukivarsissa ja jarruissa. Paras vaihtoehto olisi varmasti jauhemaalaus.
Leave a comment:
-
Lievää lakan hilseilyä 22 vuotta vanhassa autossa pienellä alueella. Onnistuuko lakkaus häivyttämällä jossain pk-seudulla jottei tarvitsisi lakata puolta autoa?
Leave a comment:
-
Mastonin 121:llä ne on noita mustanneet. Muutama kerros maalia ja välissä aina harjaus ja imurointi.Originally posted by Wespa View PostSaakos vaikkapa Motonetistä jotain oikeasti hyvää verhoilukankaan maalaamiseen soveltuvaa paukkupullokamaa, vai meneekö ulkomailta tilaamiseksi? Perinteinen purppuraksi muuttunut E39:n hattuhylly tarttis saaha takaisin mustaksi.. :think
Leave a comment:
-
Eikös vinyyli- & keinonahkapinnalle tarkoitetulla maalilla tule kangaspinnalle suihkiessa vääränlainen tekstuuri, siis pinnan tuntuman osalta? Voi toki olla että kyselen ihan tyhmiä kun ei ole ennen tullut verhoilukankaita fiksattua kun ei ole ollut tarvetta.
Leave a comment:
-
E34 hattuhyllyyn käytin vinyylimaalia, muuten ok mutta pari länttiä missä oli se nukka tms. irronnut niin tuntui ettei oikein väri tartu.Originally posted by Wespa View PostSaakos vaikkapa Motonetistä jotain oikeasti hyvää verhoilukankaan maalaamiseen soveltuvaa paukkupullokamaa, vai meneekö ulkomailta tilaamiseksi? Perinteinen purppuraksi muuttunut E39:n hattuhylly tarttis saaha takaisin mustaksi.. :think
Leave a comment:
-
Saakos vaikkapa Motonetistä jotain oikeasti hyvää verhoilukankaan maalaamiseen soveltuvaa paukkupullokamaa, vai meneekö ulkomailta tilaamiseksi? Perinteinen purppuraksi muuttunut E39:n hattuhylly tarttis saaha takaisin mustaksi.. :think
Leave a comment:
-
vaikutti ettei olis, tai enintään alkuperäistä maalia, joka on lähtenyt kaikki wrinklen mukana irti.Originally posted by ooopeee View PostPuuilo RK maalinpoistoaine. Onko siellä mitään pohjamaalia? Kyllä kesii pois jos pelkälle puhtaalle venakopalle maalattu. Mitä lie onkaan tarkalleen materiaali.
missasin tämän itse samalla kun Puuilon valikoimasta mainitsemani Mastonin löysin, ja RK:nkin bongasin.Originally posted by MikeDry View PostTehokkain maalinpoistoaine mitä oon huomannut itse, puuilosta vaikka wurth tiiviste/maalinpoisto spray.
Suosittelen kokeilee
voisin testata melkein molempia, jos Wurthinkin purkki löytyy. on näköjään ilmestynyt hyllypaikat
tuotteille Puuilonkin sivuille, ja tuolle purkille ei Porist paikkaa löydä, mutta RKn aineelle löytyy,
että sillä nyt ainakin ensimmäistä kokeilen alkuun.
kiitokset vinkeistä
.
Leave a comment:
-
Tehokkain maalinpoistoaine mitä oon huomannut itse, puuilosta vaikka wurth tiiviste/maalinpoisto spray.
Suosittelen kokeilee
Leave a comment:
-
Puuilo RK maalinpoistoaine. Onko siellä mitään pohjamaalia? Kyllä kesii pois jos pelkälle puhtaalle venakopalle maalattu. Mitä lie onkaan tarkalleen materiaali.Originally posted by aae30 View Posten tiedä minkä valmistajan wrinkle mulla venakopissa on, mutta sitä on jo sen verran paljon irronnut,
että ois syytä uusia pinta kokonaan, enkä jaksais kuivana raapia pois.
kokemuksia wrinklen poistosta vaikkapa Mastonin maalinpoistospraylla?
Leave a comment:
-
en tiedä minkä valmistajan wrinkle mulla venakopissa on, mutta sitä on jo sen verran paljon irronnut,
että ois syytä uusia pinta kokonaan, enkä jaksais kuivana raapia pois.
kokemuksia wrinklen poistosta vaikkapa Mastonin maalinpoistospraylla?
Leave a comment:
-
Miksi pitää saada tasaiseksi? Monesti se tuo lisänäköä. Mustaksi oon ite maalannu että villalla mattaus, muovipesulla käsittely, tartunta ja pari ohkasta kerrosta mustaa akryylia. Toinen vaihtoehto on vetää kunnolla märäks ja sit kaukaanta pienellä paineella räkii sen pinnan uudestaan semmoseks eläväiseksi.Originally posted by jokes911 View PostMulla olis kysymys noiden muovisten puskurien yms peilien maalaamisesta.
Niissä kun on yleensä jotain rypyä pinnassa eli eivät ole tasaisia, niin oletteko ne vaan kevyesti karhentanut ennen tartuntamaalia ja sitten hioneet pohjamaalin kanssa tasaiseksi vai hioneet itse muoviosan ihan tasaiseksi ja sen päälle sitten tartunta+pohja+päälimaalit?
Olisko antaa jotain hyviä neuvoja (ja tuotteita) näiden muoviosien maalaukselle?
Jos taas sileeks haluat niin hiot suurimmat pois ja muutama kerros täyttävää pohjaväriä ja hioo sen sitten suoraks. Muuten sama järjestys käytettävissä aineissa eli aina pesu ja sitten tartunta, ellei saa tartuntaa suoraan väriin sekotettua
Leave a comment:
-
Älä kuitenkaan tuohon ruiskukittiin sekaannu, vaan pysy ihan pohjamaaleissaOriginally posted by jokes911 View PostThanks
Noin minäkin sen olin ajatellut mutta hyvä että sain vahvistettua. Pitää kesällä harjotella tuota ruiskumaalausta.
Leave a comment:
Leave a comment: