Maalaustopic 3
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ainakaan väriä ei ihan varmasti oo tuota 400ml
Taitaa olla ponneaine mukaanlukien. Tommosella 400ml satsilla jotain metalliväriä vetää puol autoa. Spraypullolla ei ihan onnistu 😁
-
Tää onko hauska aihe, oli varmaan tarkotettuna just noihin raptori juttuihin, mutta tartun silti.Originally posted by GOOFY View PostTuolla on kilikoli purkki 26,90. Jos ei tarvi paljoa maalata niin kannattaako ruiskua alkaa sotkemaan? Eli siis 0,8 litraa kilikolia maksaa 54e ja 0.95 litraa ruiskukamaa maksaa 41 euroa.
Jos ajatusleikkinä 400ml vaikka ruisku vesimassaa maksaa 60€ ja väri koodilla haettu 400ml kilikoli 26€ niin kannattaako ruiskua tosiaan sotkea.. kuinka moni todellisuudessa tietää paljonko sitä väriä oikeasti on siellä kannussa?
Leave a comment:
-
Noilla Raptor kilikoleilla tulee aika sileetä pintaa, kokeilin myös sillä niiden massaruiskulla ja litran purkkitavaraa niin tuli taas aika karkeeta röpöä.
Isommat määrät kannattanee ottaa litratavarana kuitenkin, veikkaan että tuo 400ml kilikolista sisältää myös ponnekaasut yms. kun tuntui että tuommoinen kilikoli kyllä tyhjeni vauhdilla.
Tykkäsin siitä Raptorin epoksista myös, vaikutti ihan hyvältä tavaralta.
Leave a comment:
-
Näköjää toi raptorin 4 pullon musta setti noussu 12€, kun vuosi sitten oli 12€ halvempi
Leave a comment:
-
Ärsyttää tommoset kaupat jotka ensin nostaa tuotteen hintaa ja sit laittavat muka tarjoukseen niin tuote on silti kalliimpi tarjouksessa kuin oikea hinta ois.Originally posted by kimmon View PostSävytä suoraan tuo Raptor niin ei tartte vetää pintaväriä? https://www.nettimaalikauppa.fi/epag...APTOR_pinnoite
Tuolla on kilikoli purkki 26,90. Jos ei tarvi paljoa maalata niin kannattaako ruiskua alkaa sotkemaan? Eli siis 0,8 litraa kilikolia maksaa 54e ja 0.95 litraa ruiskukamaa maksaa 41 euroa.Last edited by GOOFY; 02-06-2021, 10:03.
Leave a comment:
-
Fast thinner luki ohjeessa. Akryyliin toi kuitenki sekotetaan jos haluaa sävyttää.Originally posted by Dokumon View PostMillä tuota raptoria ohennetaan? En ainakaan tosta ohjeesta löytänyt mainintaa. Asetonilla ruiskun pesu oli vaan mainittu.
Ja tuohon sävytykseen, nyt tulee tota raptor lineria nii sävytän sen valmiiksi ainakin osittain.
Tosta valmetista tulee raptorilla tosiaan pelkät lokarien sisäpinnat ja renkaan vierustat kopin kyljistä ja ovien alalaidat. Muuten sen kopin joutuu maalaamaan kuitenkin perus maalilla.
Onhan siinä työtä. Koppi ja ovet sinapin väriin, penkin runkoa ym mustaksi, katto ja vanteet valkoiseksi ja konepeitto ruskeella. Mut sittenhän on 903 valmetti pelastettu taas käyttöjuhdaksi. Kerralla vaan kaikki niin ei myöhemmin enää tarvi mälvätä.
Leave a comment:
-
Sävytä suoraan tuo Raptor niin ei tartte vetää pintaväriä? https://www.nettimaalikauppa.fi/epag...APTOR_pinnoiteOriginally posted by pazq View PostOnko ukot ja akat maalannu raptorilla mitään? Pitäis vklp vanhasta valmetista vetää lokarien sisäpinnat ja kopin kyljet sillä ja sitten yhteen väriin siihen päälle. Lähinnä kysymys koskee että kuinka karheeksi toi jää ja pystyykö tasottamaan vähän hiomalla esim?
Nyt hiekkapuhallettuna koko peli. Ensin vedän epoksin, sitten raptorin ja lopuksi värin. Täytyy vähän tutkia vielä vaatiiko toi raptori päällensä mitään ennen pu-maalia. Raptori on nyt sen takia valittu kun talvella on ketjut niin kyyti on kylmää lokareilla jossain kohtaa kuitenkin. Jossei kenelläkään ole parempaa ehdottaa niin tuolla mennäänLast edited by kimmon; 31-05-2021, 22:14.
Leave a comment:
-
Millä tuota raptoria ohennetaan? En ainakaan tosta ohjeesta löytänyt mainintaa. Asetonilla ruiskun pesu oli vaan mainittu.
Leave a comment:
-
Löysinkin tämän saman kun selailin. Lähinnä kokemuksia kyselin että miten onnistuu. No onnistuuhan se. Kaveri olikin maalaillu tolla jotain, tuli vaan puheeksi ohimennen kun näin sattumaltaOriginally posted by Dokumon View PostTuosta https://www.nettivari.fi/documents/A...te_ja_ohje.pdf löytyy pari esimerkkiä ruiskulla vedetystä pinnastakin.
Leave a comment:
-
Tuosta https://www.nettivari.fi/documents/A...te_ja_ohje.pdf löytyy pari esimerkkiä ruiskulla vedetystä pinnastakin.Originally posted by pazq View PostIhan normilla ruiskulla meinasinkin. Jollain 1.8 tai jos vaatii isomman niin sitten täytyy käydä ostamassa. Hinkkaväriä oon rapannu tolla 1.8. ral ei nyt käy kun on valmetin oma väri. Ja sitä värikoodiahan ei taas valmetti kerro niin se on katottu värikameralla. Mikä lie sinappi onkaan
joku koodi löyty jostain mut ei noi liikkeen koneet edes tuntenu sellasta kun ei ollu tietoo minkä värivalmistajan kaava oli.
Mutta niin, jos se edes suht tasaseksi tulee ohennettuna niin täytyy vetää muutama kerros niin saa vahvuuttakin.
Leave a comment:
-
Ihan normilla ruiskulla meinasinkin. Jollain 1.8 tai jos vaatii isomman niin sitten täytyy käydä ostamassa. Hinkkaväriä oon rapannu tolla 1.8. ral ei nyt käy kun on valmetin oma väri. Ja sitä värikoodiahan ei taas valmetti kerro niin se on katottu värikameralla. Mikä lie sinappi onkaan
joku koodi löyty jostain mut ei noi liikkeen koneet edes tuntenu sellasta kun ei ollu tietoo minkä värivalmistajan kaava oli.
Mutta niin, jos se edes suht tasaseksi tulee ohennettuna niin täytyy vetää muutama kerros niin saa vahvuuttakin.
Leave a comment:
-
Sitähän ei oo pakko vetää sillä massaruiskulla, vaan voi ohentaa ja vetää myös normi ruiskulla isolla suuttimella. Silleen saat paljon tasasemman pinnan. Raptoriahan löytyy myös ainakin RAL väreihin sävytettynä.Originally posted by pazq View PostOnko ukot ja akat maalannu raptorilla mitään? Pitäis vklp vanhasta valmetista vetää lokarien sisäpinnat ja kopin kyljet sillä ja sitten yhteen väriin siihen päälle. Lähinnä kysymys koskee että kuinka karheeksi toi jää ja pystyykö tasottamaan vähän hiomalla esim?
Nyt hiekkapuhallettuna koko peli. Ensin vedän epoksin, sitten raptorin ja lopuksi värin. Täytyy vähän tutkia vielä vaatiiko toi raptori päällensä mitään ennen pu-maalia. Raptori on nyt sen takia valittu kun talvella on ketjut niin kyyti on kylmää lokareilla jossain kohtaa kuitenkin. Jossei kenelläkään ole parempaa ehdottaa niin tuolla mennään
Leave a comment:
-
Onko ukot ja akat maalannu raptorilla mitään? Pitäis vklp vanhasta valmetista vetää lokarien sisäpinnat ja kopin kyljet sillä ja sitten yhteen väriin siihen päälle. Lähinnä kysymys koskee että kuinka karheeksi toi jää ja pystyykö tasottamaan vähän hiomalla esim?
Nyt hiekkapuhallettuna koko peli. Ensin vedän epoksin, sitten raptorin ja lopuksi värin. Täytyy vähän tutkia vielä vaatiiko toi raptori päällensä mitään ennen pu-maalia. Raptori on nyt sen takia valittu kun talvella on ketjut niin kyyti on kylmää lokareilla jossain kohtaa kuitenkin. Jossei kenelläkään ole parempaa ehdottaa niin tuolla mennään
Leave a comment:
-
Toi tila missä ite kävin viimesimmäksi maalailemassa pikkuserkun luona on vanhan navetan joku, mikä lie karsina ollukaan. Sinne on lattiaan tehty 100mm syvät ja 300mm leveät kourut missä poikkilankut päällä. Niiden päällä vaneri normaalisti kun ei käytössä. Kuilut yhdistyy y-haarana ja menee seinän toiselle puolelle jossa nousee lattiaan 315 kanavana ja siinä perässä on poistokone. Ihan joku maalaamon tmv että voi hiekkapuhaltaakin ja tää kone seuloo ne tomut rumpusuodattimiin. Alipainetta sai todella rajusti sinne huoneeseen mitä nuo mittaili. Masteri on nurkassa lämmittämässä jos haluaa kuumaa ja saa olla käynnissä maalauksenkin ajan. Kaikki tomu menee kivasti auton helmojen kohdilta railoihin eikä jää leijailemaan. Lakkauksen jälkeen meni pari minuuttia niin tila käytännössä sumuton.Originally posted by Pazi88 View PostMeillä on iso tuuletin tallilla millä saa koko tallin jonkinsortin ylipaineeseen jos ovet on kiinni. Maalauspaikan vierestä ovi auki ja puhallin päälle, niin hyvin kulkeutuu maalisumu pois maalaustilasta välittömästi. Jos ilmanvaihto ei ole kunnossa, niin se maalisumu pääsee laskeutumaan pinnoille ja vastamaalatusta pinnasta tulee tympeän karhea. Plus joka prkl paikka tallista on sen maalisumun peitossa. Kylmemmillä ilmoilla on sitten isohko masteri pöhisemässä maalaustilaan, niin pysyy lämpimänä vaikka ilma vaihtuukin.
Vähän turha postaus mutta kiinnitin huomiota tuohon ylipaineeseen :think se saattaa puskea muualle sitä käryä eikä yhtä tehokkaasti poista leijailevia roskia. Tai näin ainakin ite sen miellän
Leave a comment:
-
Paljonkohan maksaisi ykkössarjalaisen konepellin ja etupuskurin maalaus?
Kiveniskuja, yms.
Noin hintaluokkana, ei tarvii olla näyttelypintaa. Mutta värisävy mielellään kohdallaan ja ei appelsiiniä, tms. kovin näkyvää virhettä. Sattuuko nuo valkean sävyt yleensä miten helpolla, vai onko vaikea väri? Alpinweiss lll.
Leave a comment:
Leave a comment: