Maalaustopic 3

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _nixu_
    replied
    Tuohon riittää kestopinnoite :think

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Onkohan täällä ollut juttua ajovalojen pleksien lakkauksesta kotioloissa?
    Onko sopivaa lakkaa (UV suojalla) saatavilla paukkupulloon vai vaatiiko aina ruiskun?

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by -Tate- View Post
    Minkälaisia paineensäätimiä/vedenerottimia on käytössä kotimaalareilla? Itsellä pitäisi hommata ensimmäinen vakavemmin otettava ruisku ja nykyinen kompuran paineensäädin on tiensä päässä. Pitäisi siis ostaa uusi paineensäädin ja mietin millainen suodatus pitää olla jos aikoo liuotinohenteisia maaleja ruiskutella kotioloissa? Pärjääkö kotitallissa noilla halvoilla alle satasen suodattimilla missä paineensäädin samassa?
    Kompressoripäässä riittää perus paineensäädin ja siihen lähtöön heti vedenerotin väliin. On toki myytävänä sellaisiakin missä on säädin ja vedenerotin samassa paketissa, jos sellaisen haluaa jostain syystä laittaa. Lisäksi tarvitset ruiskulle oman paineensäätimen mikä on se tärkein, ja mielellään vielä ns.letkumallin vedenerottimen.

    Leave a comment:


  • -Tate-
    replied
    Minkälaisia paineensäätimiä/vedenerottimia on käytössä kotimaalareilla? Itsellä pitäisi hommata ensimmäinen vakavemmin otettava ruisku ja nykyinen kompuran paineensäädin on tiensä päässä. Pitäisi siis ostaa uusi paineensäädin ja mietin millainen suodatus pitää olla jos aikoo liuotinohenteisia maaleja ruiskutella kotioloissa? Pärjääkö kotitallissa noilla halvoilla alle satasen suodattimilla missä paineensäädin samassa?

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by A^A View Post
    Onko muovissa olevalle pienelle lommolle (4cm x 4cm) mitää tehtävissä kotioloissa? Maali on ehjä.
    Kuumailmalla pystyy oikomaan useita muistavia muovilaatuja.

    Leave a comment:


  • A^A
    replied
    Onko muovissa olevalle pienelle lommolle (4cm x 4cm) mitää tehtävissä kotioloissa? Maali on ehjä.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Lisäkysymystä eri aiheesta.

    E61 koristelistoista näyttää lähtevän orkkis pinta irti. Liekö tuo jotain kumimaalia, mutta enivei, olisiko maali suosituksia näiden maalamiseen. OEM luukki hakusessa.

    Testiksi otin kuskinpuolelta sen pikkulokeron irti ja rapsutin siitä luukusta sen pinnan irti. Alla on ihan sileä musta muovipinta. Tuon joutuu luonnollisesti ensin karhentamaan jollain hienolla paperilla (600p?), sen jälkeen vetämään muovitartunnan ja sen jälkeen maali päälle. Tarviiko lakkaa? kiiltävää en näistä kuitenkaan halua.

    Maalata pitäisi ainakin tuo kuskinlokero, CCC-yksikön edessä oleva koristelista ja näemmä vielä kuskin ja vänkärin puolelta peilien ja sähkölasien lista.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Pitäis e61 ratin nahka maalailla uusiksi kun alkaa olla melko karsean näköinen.

    Onko kellään kokemusta tästä setistä?
    https://autodude.fi/tuote/nahkaratin...4aAlKQEALw_wcB
    Ei ole kokemusta setistä mutta palikat näyttää olevan kohdillaan ja Furniture Clinicin tuotteisiin uskaltaisin muutenkin tuossa hommassa luottaa. Tietysti jos nahka on päässyt lohkeilemaan niin sitten siihen tarvitaan vielä täyteainetta jota tuossa setissä ei näyttäisi tulevan mukana.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Pitäis e61 ratin nahka maalailla uusiksi kun alkaa olla melko karsean näköinen.

    Onko kellään kokemusta tästä setistä?

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Kävin nyt hakemassa SEMin nahkamaalii ihan maalikaupasta. 0.5L otin ja katotaan riittääkö noihin neljään sivupaneeliin. Beigestä suklaan väriseksi :think kuulemma ihan vettä on ja oikein ohkasia huntuja ruiskulla kunnes miellyttää värin määrä. Tossa on nyt kaikki samassa sotkettu. Pohjat, sidokset, värit ja puolihimmeä "lakka". Saa nähä kuin äijän käy vklp

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Löytyykö turku/raisio-sektorilla jotain muoviosan muovaajaa ja maalaajaa? Pitäisi korjata ja editoida (muovihitsausta) tuota puskuria.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Mitenkäs nuo ovipahvien ja sivupaneelien maalaus? Pitäisi tuosta e30 avosta maalata beiget osat tumman ruskeiksi. Onko suositella jotain hyväksi todettua maalia minkä ruiskulla ruikkasee? Ja vedetäänkö joku tartuntapohja ensin. Lattiamatto on selvä. Maalia, harjaa ja imuria kunnes haluttu lopputulos on käsillä.

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by inno.o View Post
    Mitä maalia alustan osiin? Ruosteet hinkattu pois ja fosforihapotettu, nyt tars saada kestävää pintaa aikaiseksi.
    Suosittelen pulverimaalausta jos sellaiseen vain on mahdollisuus.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by inno.o View Post
    Mitä maalia alustan osiin? Ruosteet hinkattu pois ja fosforihapotettu, nyt tars saada kestävää pintaa aikaiseksi.
    Itse vetäisin hiekkapuhallettuun pintaan epoksin pohjille ja polyuretaanin pintaan. Molemmat pinnat ruiskulla ja hyvää jälkeä tuli.

    Leave a comment:


  • kimmon
    replied
    Originally posted by inno.o View Post
    Mitä maalia alustan osiin? Ruosteet hinkattu pois ja fosforihapotettu, nyt tars saada kestävää pintaa aikaiseksi.
    Pulveri tai epoksi

    Leave a comment:

Working...
X