Maalaustopic 3

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jokes911
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Muoviosaan aina pohjalle muovitartunta-aine
    Sitten se struktuuri pois ruiskukitin ja hionnan avulla varoen ettei puhkea.
    Sitten normaalien käytäntöjen mukainen maalaus
    Thanks

    Noin minäkin sen olin ajatellut mutta hyvä että sain vahvistettua. Pitää kesällä harjotella tuota ruiskumaalausta.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by jokes911 View Post
    Mulla olis kysymys noiden muovisten puskurien yms peilien maalaamisesta.

    Niissä kun on yleensä jotain rypyä pinnassa eli eivät ole tasaisia, niin oletteko ne vaan kevyesti karhentanut ennen tartuntamaalia ja sitten hioneet pohjamaalin kanssa tasaiseksi vai hioneet itse muoviosan ihan tasaiseksi ja sen päälle sitten tartunta+pohja+päälimaalit?

    Olisko antaa jotain hyviä neuvoja (ja tuotteita) näiden muoviosien maalaukselle?
    Muoviosaan aina pohjalle muovitartunta-aine
    Sitten se struktuuri pois ruiskukitin ja hionnan avulla varoen ettei puhkea.
    Sitten normaalien käytäntöjen mukainen maalaus

    Leave a comment:


  • jokes911
    replied
    Mulla olis kysymys noiden muovisten puskurien yms peilien maalaamisesta.

    Niissä kun on yleensä jotain rypyä pinnassa eli eivät ole tasaisia, niin oletteko ne vaan kevyesti karhentanut ennen tartuntamaalia ja sitten hioneet pohjamaalin kanssa tasaiseksi vai hioneet itse muoviosan ihan tasaiseksi ja sen päälle sitten tartunta+pohja+päälimaalit?

    Olisko antaa jotain hyviä neuvoja (ja tuotteita) näiden muoviosien maalaukselle?

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Jos ei kiinnosta tallia sotkea eikä pihalla maalata hyttysten kanssa niin kiinalaiselta löytyy tämmöinen

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Itse käytän Mastonin 121 spray pullosta. Aivan orggis muovipinnan näköinen pinta, mikä kestää aurinkoa, suolakylpyä, vahaa jne.
    Originally posted by mikae34 View Post
    Motipin bumber spray on ainakin tuollaista. Se on todella hyvä tuote paukkupullossa muoviosille. Pinnan struktuuri ei muutu mutta tulee kaunis satiininen pinta.

    Okei hyvä, kiitoksia paljon!

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Oon yrittänyt etsiä, mutta en löydä enää.

    Mikäs oli se hyvä spray-maali millä sai mustista muoviosista orkkiksen näköisiä? Jossakin projektissa esim. ilmansuodatinkotelosta tai e30 maskeista tuli kuin uusia, kun se maalattiin tällä maalilla ja pinta oli orkkiksen näköinen. Hämärä muistikuva, että oli Motipin maalia, mutta en mene takuuseen. Muistikuva myös, että sai Motonetistä.
    Motipin bumber spray on ainakin tuollaista. Se on todella hyvä tuote paukkupullossa muoviosille. Pinnan struktuuri ei muutu mutta tulee kaunis satiininen pinta.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Itse käytän Mastonin 121 spray pullosta. Aivan orggis muovipinnan näköinen pinta, mikä kestää aurinkoa, suolakylpyä, vahaa jne.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Oon yrittänyt etsiä, mutta en löydä enää.

    Mikäs oli se hyvä spray-maali millä sai mustista muoviosista orkkiksen näköisiä? Jossakin projektissa esim. ilmansuodatinkotelosta tai e30 maskeista tuli kuin uusia, kun se maalattiin tällä maalilla ja pinta oli orkkiksen näköinen. Hämärä muistikuva, että oli Motipin maalia, mutta en mene takuuseen. Muistikuva myös, että sai Motonetistä.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Joo ei tietenkään. Mutta ilmotin vaan että se ei kestä edes kittiä. Se ei tunnu kestävän yhtään mitään. Kitti aina paljaalle pellille jos mahdollista

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Kaverilla on a manta puhallettu kauttaaltaan ja joku punanen happoväri siinä. Vittu se ei kestä edes kittiä pitää pyyhkiä tinnerillä vissiin koko auto tai suihkii jotain muuta happoa mikä kestäis seuraavat kerrokset. Maalari taas osas asiansa
    Hapon päälle ei kitata. Hinkkaväri vaikka päälle ensin

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by poke View Post
    kerroit happopohjasta ensin ja sitten epoxipohjasta.

    mun mielestä jos laitat epoxipohjan ja raptorin päälle niin väliin ei tarvii mitään.
    kuten edellinenkin sanoi niin kuivatat epoxin nahkeeksi ja raptori päälle.
    se miksi kerroin tuoteperheistä aiemmin on se, että happovärin päälle esim hiontapohjalla vedät on tuotteista kiinni ne kuivatusajat ettei korkkaa.
    jotkut happovärit ei siedä esim epoxia päällensä.
    Kaverilla on a manta puhallettu kauttaaltaan ja joku punanen happoväri siinä. Vittu se ei kestä edes kittiä pitää pyyhkiä tinnerillä vissiin koko auto tai suihkii jotain muuta happoa mikä kestäis seuraavat kerrokset. Maalari taas osas asiansa

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by poke View Post
    kerroit happopohjasta ensin ja sitten epoxipohjasta.
    Typo ja termit sekaisin..

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Jees, kiitoksia. Ei oo mitään väliä, kun toi raptor lava pinnoite maali on paksua kamaa ja teippi tulee päälle, jossain vaihees.
    kerroit happopohjasta ensin ja sitten epoxipohjasta.

    mun mielestä jos laitat epoxipohjan ja raptorin päälle niin väliin ei tarvii mitään.
    kuten edellinenkin sanoi niin kuivatat epoxin nahkeeksi ja raptori päälle.
    se miksi kerroin tuoteperheistä aiemmin on se, että happovärin päälle esim hiontapohjalla vedät on tuotteista kiinni ne kuivatusajat ettei korkkaa.
    jotkut happovärit ei siedä esim epoxia päällensä.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Jees, kiitoksia. Ei oo mitään väliä, kun toi raptor lava pinnoite maali on paksua kamaa ja teippi tulee päälle, jossain vaihees.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Jos yhtään on sävyllä väliä niin sitten pohjaväri. Muuten ei tarvi laitella. Märkää-märälle meinaa kuivumista kuitenkin välissä. Kosketuskuiva kun on niin antaa soittaa seuraavaa kerrosta. Eli käytännössä kun mattaantuu kuivuessaan niin voi vetää seuraavaa kerrosta/värimassaa/mitä ikinä laittaakaan. Joissain mipan ohjeissa oli 24h kuluessa tai välihionta. Semmosen 20-30min annat haihtua jos perus talli ilman kunnon lämpöä (+25) ja ilmanvaihtoa niin toimii varmasti

    Leave a comment:

Working...
X