Maalaustopic 3

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • inno.o
    replied
    Mitä maalia alustan osiin? Ruosteet hinkattu pois ja fosforihapotettu, nyt tars saada kestävää pintaa aikaiseksi.

    Leave a comment:


  • DerMeister
    replied
    Originally posted by PPmotor View Post
    Tapoja konetilan maalaukseen kun mottia ei nosteta pois ja muutenkin puretaan mahdollisimman vähän ympäriltä?
    Saako millään esim. vaahtomuovisiveltimellä edes kohtalaista pintaa? Vai olisiko jollain pienellä ruiskulla mahdollista ilman että koko halli pölyää..
    Glasuritilta löytyy ainakin tela- ja sivellinlisäaine mikä tasoittaa telan jäljet. Ei kokemusta, mutta kuuleman mukaan kohtuullista jälkeä saatu juuri konetiloissa ym.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by PPmotor View Post
    Tapoja konetilan maalaukseen kun mottia ei nosteta pois ja muutenkin puretaan mahdollisimman vähän ympäriltä?
    Saako millään esim. vaahtomuovisiveltimellä edes kohtalaista pintaa? Vai olisiko jollain pienellä ruiskulla mahdollista ilman että koko halli pölyää..
    Kyllä mä vetäisin pienellä ruiskulla vaan.
    Esim. Toi on hiton hyvä


    Sellanen ohut suojamuovi auton suojaukseen tarkoitettuna ei maksa paljon mitään ja sillä suojaa tallista äkkiä paikat ja muut autot.

    Leave a comment:


  • kimmon
    replied
    Originally posted by PPmotor View Post
    Tapoja konetilan maalaukseen kun mottia ei nosteta pois ja muutenkin puretaan mahdollisimman vähän ympäriltä?
    Saako millään esim. vaahtomuovisiveltimellä edes kohtalaista pintaa? Vai olisiko jollain pienellä ruiskulla mahdollista ilman että koko halli pölyää..
    Kaikki kama vaan koneen päälle ja siihen suojaus. Sitten konehuoneen hionta/pohjat ja hommaat tämän pintävärin vetoon niin ei tartte minkään pensseleiden kanssa leikkiä https://www.nettimaalikauppa.fi/epag.../HVLPDETAILGUN

    Snadi matalapaineruisku mikä ei pöllytä ja saa todella asiallista jälkeä muutenkin. Erittäin kätevä kapistus kaikin puolin pieniin ja ahtaisiin paikkoihin. Omasta kokemuksesta voin suositella ja hinta/laatusuhde on kohdallaan!

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by PPmotor View Post
    Tapoja konetilan maalaukseen kun mottia ei nosteta pois ja muutenkin puretaan mahdollisimman vähän ympäriltä?
    Saako millään esim. vaahtomuovisiveltimellä edes kohtalaista pintaa? Vai olisiko jollain pienellä ruiskulla mahdollista ilman että koko halli pölyää..

    Vaikea se on siveltimellä saada kovin tarkasti maalattua sopukoita ja pinnan laatu on vähän niin ja näin. Itse kokeilisin niin, että purkaa tarvittavan sälän koneen ympäriltä pois (nestesäiliöt, johtosarjat etc.). Moottorin ja muut paikalleen jäävät huputtaa muovilla samoin kuin moottoritilan ympäristön ja muun auton. Perus ilmahajotteiset ruiskut tuppaavat tuottamaan suhteellisen paljon maalisumua. Jos saisi kynäruiskun lainaan, voisi sillä olla ihan mukava maalata, eikä ohisumua varmaan olisi ihan yhtä paljon. Kynäruiskujahan saa muutamalla kympilläkin, mutta mulla ei ole kokemusta halpojen kynäruiskujen maalausjäljestä. Värinvaihtoa näillä metodeilla ei varmasti kannata lähteä tekemään, koska hyvin herkästi käy niin, että vanha väri pilkistää jostain.
    Last edited by Skarpa; 19-02-2020, 10:36.

    Leave a comment:


  • PPmotor
    replied
    Tapoja konetilan maalaukseen kun mottia ei nosteta pois ja muutenkin puretaan mahdollisimman vähän ympäriltä?
    Saako millään esim. vaahtomuovisiveltimellä edes kohtalaista pintaa? Vai olisiko jollain pienellä ruiskulla mahdollista ilman että koko halli pölyää..

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Onko noille jarrusatuloille mitään värikoodia?
    Joku tummanharmaa. E36 M3
    En tiedä, onko oikea, mutta tiedän, että BMW on kehittänyt Nogarosilber -sävyn pitäen silmällä muun muassa sitä, että jarrupöly ei näy siinä. Ihan hyvä valinta siis. Sehän on tumma, sinertävä metallinhohtoharmaa.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Onko noille jarrusatuloille mitään värikoodia?
    Joku tummanharmaa. E36 M3

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Jotain vinyyliä se on. Motonetin tmv halpapaskan maalilla suhautin tosta pikkuveljen e30 kattoverhoilun ja aurinkolipat. No jäi jotenkin tahmeaksi vaikka on hierottu, harjattu, hangattu ym. Laadukasta vinyylimaalia niin pääset parhaaseen lopputulokseen, tai sitten uuden teko. On niin simppeli malliltaan että tommosen tekee vaikka kuka.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    E28:sta aattelin katttoverhoilun maalata mustaksi. se on kankaanoloista ilmeisesti esim e30 on samaa matskua.
    Suosituksia millä homma hoituisi? maali- ja esiläsittelyvinkkejä?

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Mikään 1k kama ei ole hyvää. Suosittelen lämmöklä 2k paukkupulloa jossa on pohjassa se rikottava kapseli josta kovete leviää perusmaaliin
    Riippuu varmaan ihan käyttötarkoituksesta

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Mikään 1k kama ei ole hyvää. Suosittelen lämmöklä 2k paukkupulloa jossa on pohjassa se rikottava kapseli josta kovete leviää perusmaaliin

    Leave a comment:


  • teeaa
    replied
    Kiitos

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by teeaa View Post
    E61:stä kyseisen kannakkeen maali kuoriutuu oudosti. Kannake alumiinia kun ei ota ruostetta?
    Onnistuuko maalaus paikallaan, ilmeisesti happoprimer +mattamusta maali päälle. Ei huvittaisi irrotella koko kaidetta tuon takia.
    Voiko tuo happopohjamaali vahingoittaa maalipintaa muualla? Kuinka tujua ainetta tuo on?
    Suojaus maalarinteippiä ja sanomalehteä?[ATTACH]156402[/ATTACH]
    -Huolellinen teippaus esim jeesusteipillä kun hiot tuon sileäksi(ettet hio maalipintaa)

    -suojaus maalarinteipillä/paperilla, kannattaa peittää iso alue(vauriosta 1.5m joka suuntaan) niin ei pölly ei toivotulle alueelle. Rajaus luonnollisesti tuohon ”yläkaiteeseen”.

    -alumiinille sopivaa pohjamaalia(60-00545 motonet)

    -pinta maali,esim motonetista saatava 1k car rep hyvää tavaraa.
    Last edited by arben; 29-01-2020, 16:32.

    Leave a comment:


  • teeaa
    replied
    Kattokaiteen kannakkeen maalaus

    E61:stä kyseisen kannakkeen maali kuoriutuu oudosti. Kannake alumiinia kun ei ota ruostetta?
    Onnistuuko maalaus paikallaan, ilmeisesti happoprimer +mattamusta maali päälle. Ei huvittaisi irrotella koko kaidetta tuon takia.
    Voiko tuo happopohjamaali vahingoittaa maalipintaa muualla? Kuinka tujua ainetta tuo on?
    Suojaus maalarinteippiä ja sanomalehteä?Click image for larger version

Name:	IMG_20200129_145032.jpg
Views:	1
Size:	224.9 KB
ID:	4837886

    Leave a comment:

Working...
X