Kertokaas joku, mistä pinnistä PSA-dieseleiden webasto herää. Mulla on semmonen kii mersussa ja tarttis toi heräte löytää. Johdot yllättäen eri järjestyksessä kuin normaalisti. Thermo testillä sain koneen diagnostiikkapinnistä käyntiin. Tossa mallissa ei ollu ollenkaan pinnejä vesipumpulle. Niinpä weban rele laitettiin ohjaamaan vesipumppua.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Webaston toiminnasta
Collapse
X
-
Kyllä se c/z on. Heräte on nyt ykkösessä, mutta ei lähde. Koneen mukana tulleessa johtosarjan pätkässä ykkönen oli kokonaan tyhjä. Voin postailla kuvat siitä myöhemmin jos se auttaa. heräsi kuitenkin thermo testillä henkiin. Diagnoosijohdosta ei lähde maadoittamalla tulille. Eikös noissa PSA-versioissa diagnostiikka oo samassa karvassa kellon herätteen kanssa?
Edit:
Karvat menee ainoastaan pinneihin 2 (Valkoinen, sininen raita),5 (Sininen, oranssi raita),6 (punainen). Johtosarjassa lukee Fränkische (yhden muovisuojan päällä) ja webaston tarrassa numerosarja 9010754A.27006. Sillä ei auennut mitään kahan sivuilta.Last edited by Juppe; 19-11-2011, 21:08.
Comment
-
-
Originally posted by Ovlov View PostOnko normaali vaiko BMW-mallinen weba? Jos on BMW:n ohjauskortilla varustettu, niin INPAn kanssa saa todennäköisesti selville, mikä sitä riivaa. Yleismallin kanssa se kellotaulu saattaa osata kertoa jotain weban tilasta tai sitte pitää tutkia sitä webaa suoraan kaapelilla. Oletko koittanut webaa päälle uudestaan tai sitä weban nollausta sulakkeen irroittamalla? Joskushan kohtuullisesti toimiva weba saattaa aina välillä tehdä jonkin vikakoodin muistiin ja sitten kun niitä vikakoodeja on riittävän monta, niin se ei edes yritä käynnistyä.
INPA löytyy, jos liikut Tampereen tai Etelä-Pohjanmaan läheisyydessä.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostKyllä se c/z on. Heräte on nyt ykkösessä, mutta ei lähde. Koneen mukana tulleessa johtosarjan pätkässä ykkönen oli kokonaan tyhjä. Voin postailla kuvat siitä myöhemmin jos se auttaa. heräsi kuitenkin thermo testillä henkiin. Diagnoosijohdosta ei lähde maadoittamalla tulille. Eikös noissa PSA-versioissa diagnostiikka oo samassa karvassa kellon herätteen kanssa?
Edit:
Karvat menee ainoastaan pinneihin 2 (Valkoinen, sininen raita),5 (Sininen, oranssi raita),6 (punainen). Johtosarjassa lukee Fränkische (yhden muovisuojan päällä) ja webaston tarrassa numerosarja 9010754A.27006. Sillä ei auennut mitään kahan sivuilta.
Jos olet thermotestillä jo kortilla kiinni ja kokeilet herätettä, oikean pinnin ja ohjaustavan (jännite/maadoitus) löydyttyä täppä kyllä syttyy thermo testin näyttöön (mikäli kortin ohjelmaversiossa on diagnostiikka herätesignaalille) mutta uudemmat kortit eivät lähde analogisella herätteellä käyntiin silloin kun hermo test on kiinni. Täytyy ensin lokata ulos ja sitten käynnistää weba herätteellä ja sen jälkeen mennä kiinni korttiin mikäli haluaa tarkkailla toimintaa analogisella herätteellä.
Jos taas korttiin pääsee kiinni vain Wbus moodissa herää se diagnostiikkapinnistä 1533 kellolla tai T91 / T100 htm Wbus versiolla kun ohjaus on kytketty w bus pinniin näissä.
Comment
-
-
Yritin searchilla hakea mutten löytänyt ongelmaani vastausta.
Autossa E90 2008 on originaali bmw:n webasto, mutta nyt näyttää etten saa sitä käyntiin navista.
vaikuttaa muuten aika-ajoin lämmittävän konetta.
Onko siellä nyt joku vikatilassa?
Jos niin miten saa nollattua...?
Mikä lienee oem weban sulake jos sen käyttäisi irti reset tarkoituksessa.
Pitääkö vain viedä vikakoodilukuun.
Vai saako nollattua impalla? kuinka?F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
2 on diagnostiikka, 6 vesipumpun ohjaus. Jos heräte on analoginen kokeile pinniä 5 vaikka oudolta se vaikuttaa... yleensä lisälämmitinheräte on kolmospinnissä ja ohjaus joko jännitteellä tai maadoittamalla kortista riippuen.
Jos olet thermotestillä jo kortilla kiinni ja kokeilet herätettä, oikean pinnin ja ohjaustavan (jännite/maadoitus) löydyttyä täppä kyllä syttyy thermo testin näyttöön (mikäli kortin ohjelmaversiossa on diagnostiikka herätesignaalille) mutta uudemmat kortit eivät lähde analogisella herätteellä käyntiin silloin kun hermo test on kiinni. Täytyy ensin lokata ulos ja sitten käynnistää weba herätteellä ja sen jälkeen mennä kiinni korttiin mikäli haluaa tarkkailla toimintaa analogisella herätteellä.
Jos taas korttiin pääsee kiinni vain Wbus moodissa herää se diagnostiikkapinnistä 1533 kellolla tai T91 / T100 htm Wbus versiolla kun ohjaus on kytketty w bus pinniin näissä.
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostYritin searchilla hakea mutten löytänyt ongelmaani vastausta.
Autossa E90 2008 on originaali bmw:n webasto, mutta nyt näyttää etten saa sitä käyntiin navista.
vaikuttaa muuten aika-ajoin lämmittävän konetta.
Onko siellä nyt joku vikatilassa?
Jos niin miten saa nollattua...?
Mikä lienee oem weban sulake jos sen käyttäisi irti reset tarkoituksessa.
Pitääkö vain viedä vikakoodilukuun.
Vai saako nollattua impalla? kuinka?
Koetin bmw wired sivustolta katsella, mutta ei sulakkeet vaikuttaneet samoilta.
Ongelma kokeilujen jälkeen kiteytynyt sellaiseksi, että kokeilee navista tai weban kauko ohjaimesta niin ei toimi.
Ilmastoinnissa vilahtaa virrat päällä ja rupelin kuva ja sitten sammuu...F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
sulake / arvaus viaksi
Originally posted by Nettipepe View PostEikö kukaan tiedä?
Koetin bmw wired sivustolta katsella, mutta ei sulakkeet vaikuttaneet samoilta.
Ongelma kokeilujen jälkeen kiteytynyt sellaiseksi, että kokeilee navista tai weban kauko ohjaimesta niin ei toimi.
Ilmastoinnissa vilahtaa virrat päällä ja rupelin kuva ja sitten sammuu...
Arvaus viaksi !!
olisikohan kiertovesipumppu rikki ja siitä syystä webasto vikatilassa/ lukossa liian korkean palopesän lämpötilan vuoksi ??
inpalla/ DIS:llä tuota väylä webastoa voisi tutkia__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View Postsulake F7 / 20A
Arvaus viaksi !!
olisikohan kiertovesipumppu rikki ja siitä syystä webasto vikatilassa/ lukossa liian korkean palopesän lämpötilan vuoksi ??
inpalla/ DIS:llä tuota väylä webastoa voisi tutkia
Viikko sitten vielä toimi moitteetta pitemmänkin aikaa, joten olisiko vesipumppu sitten aiheuttajana. pidetään sormet ja varpaat ristissä
Öö, koetin katsoa sulaketta, mutta 7 paikassa on joku pienempi 5A sulake
Voiko olla erilaisia variaatioita vai enkö vain osaa lukea tuota kaaviota?
vasemmalla ylhäällä 1-5
alempana 6-10 jne
?F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostYritin searchilla hakea mutten löytänyt ongelmaani vastausta.
Autossa E90 2008 on originaali bmw:n webasto, mutta nyt näyttää etten saa sitä käyntiin navista.
vaikuttaa muuten aika-ajoin lämmittävän konetta.
Onko siellä nyt joku vikatilassa?
Jos niin miten saa nollattua...?
-08 E9x webastoon pääsee käsiksi vain DIS (tai ista), webastoa ei löydy omana moduulinaan listalta vaan täytyy ensin lukea vikakoodit ihkalta, ja tämä näyttääkin sitten webaston vikakoodit, jos lukossa niin valitaan "control unit fuctions" ja tämän valitseminen sitten mahdollistaa "function selection" kohdan valitsemisen, sieltä service functions alta löytyy testimoduulit nollaukselle ja koekäytölle (valitaan valitsemalla aktiiviseksi ja klikkaamalla test schedule). Myös liekkivahdin eli hehkutulpan mittaukselle löytyy testimoduuli (joka kertoo myös sen että mittaus tulee tehdä webaston käydessä täydellä teholla, sen vertaa lukutaitoa ei eräässä merkkiliikeessä ollut kun oli kehotettu asiakasta vaihtamaan koko webasto vaikka liekkivahdin mittaus oli lapun mukaan selvästikin tehty webasto kymänä...).
Myös inpalla näkee webaston vikakoodit ihkalta mutta ei taida nollaus onnistua, tai itse en jaksanut etsiä siitä ko toimintoa vaan otin suosiolla dis käyttöön.
Comment
-
-
Olen tässä yrittänyt päivittää e65 740d webastoa ajonaikaisesta esilämmittimeksi ja päässyt siihen pisteeseen,että järjestelmästä puuttuu enää changeover venttiili,joka luullakseni on aikalailla samanlainen kun esim. e60;ssä.Eli minkälainen vastus tuohon on sopiva laittaa? Ja sikäli kun asian oikein käsitin se tulisi pinnin 4 ja maan väliin.
edit. 13ohm vissin on ainakin sopivaLast edited by exautisti; 23-11-2011, 21:23.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTuollainen ominaisuus ei onnistu koodaamalla. Saa toki pysyvästi pois lisälämmitysominaisuuden. Jos lämpötila-asetukset laittaa minimiin (16 C), niin Weba ei lähde päälle. Toinen vaihtoehto on rakentaa kytkin Weban jännite- tai väyläpiuhaan.
Tuolla lämpötilan asettamisella näyttäisi toimivan niin kuin haluan. Myöskin puhalluksen sammuttaminen kokonaan vaikuttaisi aiheuttavan saman lopputuloksen, tästä se etu että palautuu normaaliksi vain AUTO -nappia painamalla.
Pitänee rakentaa kytkin joko jännite- tai väyläpiuhaan samalla kun asennan tuon hyllyssä odottavan GSM-releen :thinkE39 530dA Touring -03
Comment
-
-
Webaston ohjelmointi
Kertokaapas webastoa tuntevat, että saako ajonaikaista toimintaa ohjelmoitua jotenkin? Mulla webasto lähtee käyntiin vielä vaikka lämmöt olisivat mielestäni tarpeeksi korkealla. Jos siis ajelen lyhyitä ajoja, ja moottorin lämmöt tipahtavat pysähdyksen aikana lämpömittarin ekalle viivalle eli noin kello 11 -asentoon, webasto lähtee liikkeelle lähdettäessä käyntiin. Lauhoilla ilmoillahan kone lämpenisi vielä tuosta asennosta itsekin muutaman kilometrin ajossa.
Joskus luin, että toisilla webasto sammuu mittarin sinisen viivan ylärajalla, ja se olisi minusta hyvä toimintatapa. Todella kylmillä ilmoillahan webaston voisi kytkeä kellosta päälle, jos lämmöt eivät nouse kuljettajan mieleisiksi.
Webastoni on siis kello-ohjattu, ei ajotietokoneesta.
Comment
-
Comment