Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    Kertokaas joku, mistä pinnistä PSA-dieseleiden webasto herää. Mulla on semmonen kii mersussa ja tarttis toi heräte löytää. Johdot yllättäen eri järjestyksessä kuin normaalisti. Thermo testillä sain koneen diagnostiikkapinnistä käyntiin. Tossa mallissa ei ollu ollenkaan pinnejä vesipumpulle. Niinpä weban rele laitettiin ohjaamaan vesipumppua.

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      Mikäli se on ThermoTop C/Z niin pinni 1 ja ThermoTop V niin pinni 2. Ihan normipaikoissa ne pitäis olla :think
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        Kyllä se c/z on. Heräte on nyt ykkösessä, mutta ei lähde. Koneen mukana tulleessa johtosarjan pätkässä ykkönen oli kokonaan tyhjä. Voin postailla kuvat siitä myöhemmin jos se auttaa. heräsi kuitenkin thermo testillä henkiin. Diagnoosijohdosta ei lähde maadoittamalla tulille. Eikös noissa PSA-versioissa diagnostiikka oo samassa karvassa kellon herätteen kanssa?

        Edit:
        Karvat menee ainoastaan pinneihin 2 (Valkoinen, sininen raita),5 (Sininen, oranssi raita),6 (punainen). Johtosarjassa lukee Fränkische (yhden muovisuojan päällä) ja webaston tarrassa numerosarja 9010754A.27006. Sillä ei auennut mitään kahan sivuilta.
        Last edited by Juppe; 19-11-2011, 21:08.

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          Originally posted by Ovlov View Post
          Onko normaali vaiko BMW-mallinen weba? Jos on BMW:n ohjauskortilla varustettu, niin INPAn kanssa saa todennäköisesti selville, mikä sitä riivaa. Yleismallin kanssa se kellotaulu saattaa osata kertoa jotain weban tilasta tai sitte pitää tutkia sitä webaa suoraan kaapelilla. Oletko koittanut webaa päälle uudestaan tai sitä weban nollausta sulakkeen irroittamalla? Joskushan kohtuullisesti toimiva weba saattaa aina välillä tehdä jonkin vikakoodin muistiin ja sitten kun niitä vikakoodeja on riittävän monta, niin se ei edes yritä käynnistyä.

          INPA löytyy, jos liikut Tampereen tai Etelä-Pohjanmaan läheisyydessä.
          Kiitos. Kellotaulun mukaan webasto oli muka päällä, taustavalo paloi ja liekin kuva. Mitään ei vain ollut tapahtunut, oli laite ihan mykkänä.. Painoin nappia ja näyyyö sammui, sitten painoin uudestaan päälle ja lähti normaalisti eloon. Outoa. Webasto retrofitti TT E. Webaston testausohjelma löytyy kyllä, uutta kaapelia odotellessa. Eiköhän koodeilla selviäisi jotain sitten. Kauanko nuo koodit pysyvät muistissa?

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            Originally posted by Juppe View Post
            Kyllä se c/z on. Heräte on nyt ykkösessä, mutta ei lähde. Koneen mukana tulleessa johtosarjan pätkässä ykkönen oli kokonaan tyhjä. Voin postailla kuvat siitä myöhemmin jos se auttaa. heräsi kuitenkin thermo testillä henkiin. Diagnoosijohdosta ei lähde maadoittamalla tulille. Eikös noissa PSA-versioissa diagnostiikka oo samassa karvassa kellon herätteen kanssa?

            Edit:
            Karvat menee ainoastaan pinneihin 2 (Valkoinen, sininen raita),5 (Sininen, oranssi raita),6 (punainen). Johtosarjassa lukee Fränkische (yhden muovisuojan päällä) ja webaston tarrassa numerosarja 9010754A.27006. Sillä ei auennut mitään kahan sivuilta.
            2 on diagnostiikka, 6 vesipumpun ohjaus. Jos heräte on analoginen kokeile pinniä 5 vaikka oudolta se vaikuttaa... yleensä lisälämmitinheräte on kolmospinnissä ja ohjaus joko jännitteellä tai maadoittamalla kortista riippuen.
            Jos olet thermotestillä jo kortilla kiinni ja kokeilet herätettä, oikean pinnin ja ohjaustavan (jännite/maadoitus) löydyttyä täppä kyllä syttyy thermo testin näyttöön (mikäli kortin ohjelmaversiossa on diagnostiikka herätesignaalille) mutta uudemmat kortit eivät lähde analogisella herätteellä käyntiin silloin kun hermo test on kiinni. Täytyy ensin lokata ulos ja sitten käynnistää weba herätteellä ja sen jälkeen mennä kiinni korttiin mikäli haluaa tarkkailla toimintaa analogisella herätteellä.
            Jos taas korttiin pääsee kiinni vain Wbus moodissa herää se diagnostiikkapinnistä 1533 kellolla tai T91 / T100 htm Wbus versiolla kun ohjaus on kytketty w bus pinniin näissä.

            Comment

            • Nettipepe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1341
              • Kajaani

              Yritin searchilla hakea mutten löytänyt ongelmaani vastausta.

              Autossa E90 2008 on originaali bmw:n webasto, mutta nyt näyttää etten saa sitä käyntiin navista.
              vaikuttaa muuten aika-ajoin lämmittävän konetta.
              Onko siellä nyt joku vikatilassa?

              Jos niin miten saa nollattua...?

              Mikä lienee oem weban sulake jos sen käyttäisi irti reset tarkoituksessa.

              Pitääkö vain viedä vikakoodilukuun.

              Vai saako nollattua impalla? kuinka?
              F30 320xia
              Ex E90 325da
              Ex E90 320da
              Ex E46 330D

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                2 on diagnostiikka, 6 vesipumpun ohjaus. Jos heräte on analoginen kokeile pinniä 5 vaikka oudolta se vaikuttaa... yleensä lisälämmitinheräte on kolmospinnissä ja ohjaus joko jännitteellä tai maadoittamalla kortista riippuen.
                Jos olet thermotestillä jo kortilla kiinni ja kokeilet herätettä, oikean pinnin ja ohjaustavan (jännite/maadoitus) löydyttyä täppä kyllä syttyy thermo testin näyttöön (mikäli kortin ohjelmaversiossa on diagnostiikka herätesignaalille) mutta uudemmat kortit eivät lähde analogisella herätteellä käyntiin silloin kun hermo test on kiinni. Täytyy ensin lokata ulos ja sitten käynnistää weba herätteellä ja sen jälkeen mennä kiinni korttiin mikäli haluaa tarkkailla toimintaa analogisella herätteellä.
                Jos taas korttiin pääsee kiinni vain Wbus moodissa herää se diagnostiikkapinnistä 1533 kellolla tai T91 / T100 htm Wbus versiolla kun ohjaus on kytketty w bus pinniin näissä.
                Mahtaisko olla tuossa webastossa vielä mitään väyläohjausta. On valmistettu 2005. Etiketin kyljessä merkinnät 2006, 2007, 2008. Täytyy koittaa tarjota herätettä vitospinniin ja katsoa lähteekö tulille. Diagnostiikka toimii oikein ja se varmaan meneekin sitten tohon kakkoseen. Täytyy testata mittarilla vielä.

                Comment

                • Nettipepe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1341
                  • Kajaani

                  Originally posted by Nettipepe View Post
                  Yritin searchilla hakea mutten löytänyt ongelmaani vastausta.

                  Autossa E90 2008 on originaali bmw:n webasto, mutta nyt näyttää etten saa sitä käyntiin navista.
                  vaikuttaa muuten aika-ajoin lämmittävän konetta.
                  Onko siellä nyt joku vikatilassa?

                  Jos niin miten saa nollattua...?

                  Mikä lienee oem weban sulake jos sen käyttäisi irti reset tarkoituksessa.

                  Pitääkö vain viedä vikakoodilukuun.

                  Vai saako nollattua impalla? kuinka?
                  Eikö kukaan tiedä?

                  Koetin bmw wired sivustolta katsella, mutta ei sulakkeet vaikuttaneet samoilta.

                  Ongelma kokeilujen jälkeen kiteytynyt sellaiseksi, että kokeilee navista tai weban kauko ohjaimesta niin ei toimi.

                  Ilmastoinnissa vilahtaa virrat päällä ja rupelin kuva ja sitten sammuu...
                  F30 320xia
                  Ex E90 325da
                  Ex E90 320da
                  Ex E46 330D

                  Comment

                  • e46touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1327
                    • Tornio

                    sulake / arvaus viaksi

                    Originally posted by Nettipepe View Post
                    Eikö kukaan tiedä?

                    Koetin bmw wired sivustolta katsella, mutta ei sulakkeet vaikuttaneet samoilta.

                    Ongelma kokeilujen jälkeen kiteytynyt sellaiseksi, että kokeilee navista tai weban kauko ohjaimesta niin ei toimi.

                    Ilmastoinnissa vilahtaa virrat päällä ja rupelin kuva ja sitten sammuu...
                    sulake F7 / 20A

                    Arvaus viaksi !!
                    olisikohan kiertovesipumppu rikki ja siitä syystä webasto vikatilassa/ lukossa liian korkean palopesän lämpötilan vuoksi ??

                    inpalla/ DIS:llä tuota väylä webastoa voisi tutkia
                    __________________________________________________ ____________
                    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                    Comment

                    • Nettipepe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1341
                      • Kajaani

                      Originally posted by e46touring View Post
                      sulake F7 / 20A

                      Arvaus viaksi !!
                      olisikohan kiertovesipumppu rikki ja siitä syystä webasto vikatilassa/ lukossa liian korkean palopesän lämpötilan vuoksi ??

                      inpalla/ DIS:llä tuota väylä webastoa voisi tutkia
                      Voi olla tuo palopesän lämpötila, kun tullut ajettua tosi lyhyttä pätkä ajoa ja weba peijoona aina haluaa käynnistyä...

                      Viikko sitten vielä toimi moitteetta pitemmänkin aikaa, joten olisiko vesipumppu sitten aiheuttajana. pidetään sormet ja varpaat ristissä

                      Öö, koetin katsoa sulaketta, mutta 7 paikassa on joku pienempi 5A sulake
                      Voiko olla erilaisia variaatioita vai enkö vain osaa lukea tuota kaaviota?
                      vasemmalla ylhäällä 1-5
                      alempana 6-10 jne
                      ?
                      Last edited by Nettipepe; 22-11-2011, 15:22. Reason: lisää huomioita
                      F30 320xia
                      Ex E90 325da
                      Ex E90 320da
                      Ex E46 330D

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        Originally posted by Nettipepe View Post
                        Yritin searchilla hakea mutten löytänyt ongelmaani vastausta.

                        Autossa E90 2008 on originaali bmw:n webasto, mutta nyt näyttää etten saa sitä käyntiin navista.
                        vaikuttaa muuten aika-ajoin lämmittävän konetta.
                        Onko siellä nyt joku vikatilassa?

                        Jos niin miten saa nollattua...?

                        -08 E9x webastoon pääsee käsiksi vain DIS (tai ista), webastoa ei löydy omana moduulinaan listalta vaan täytyy ensin lukea vikakoodit ihkalta, ja tämä näyttääkin sitten webaston vikakoodit, jos lukossa niin valitaan "control unit fuctions" ja tämän valitseminen sitten mahdollistaa "function selection" kohdan valitsemisen, sieltä service functions alta löytyy testimoduulit nollaukselle ja koekäytölle (valitaan valitsemalla aktiiviseksi ja klikkaamalla test schedule). Myös liekkivahdin eli hehkutulpan mittaukselle löytyy testimoduuli (joka kertoo myös sen että mittaus tulee tehdä webaston käydessä täydellä teholla, sen vertaa lukutaitoa ei eräässä merkkiliikeessä ollut kun oli kehotettu asiakasta vaihtamaan koko webasto vaikka liekkivahdin mittaus oli lapun mukaan selvästikin tehty webasto kymänä...).
                        Myös inpalla näkee webaston vikakoodit ihkalta mutta ei taida nollaus onnistua, tai itse en jaksanut etsiä siitä ko toimintoa vaan otin suosiolla dis käyttöön.

                        Comment

                        • exautisti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1267
                          • oulu

                          Olen tässä yrittänyt päivittää e65 740d webastoa ajonaikaisesta esilämmittimeksi ja päässyt siihen pisteeseen,että järjestelmästä puuttuu enää changeover venttiili,joka luullakseni on aikalailla samanlainen kun esim. e60;ssä.Eli minkälainen vastus tuohon on sopiva laittaa? Ja sikäli kun asian oikein käsitin se tulisi pinnin 4 ja maan väliin.

                          edit. 13ohm vissin on ainakin sopiva
                          Last edited by exautisti; 23-11-2011, 21:23.
                          -99 punane passatti

                          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                          Tuikun softat
                          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                          www.mcars.fi

                          Kysy 041-5056506

                          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                          Comment

                          • api-75
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 30
                            • Espoo

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Tuollainen ominaisuus ei onnistu koodaamalla. Saa toki pysyvästi pois lisälämmitysominaisuuden. Jos lämpötila-asetukset laittaa minimiin (16 C), niin Weba ei lähde päälle. Toinen vaihtoehto on rakentaa kytkin Weban jännite- tai väyläpiuhaan.
                            Kiitokset

                            Tuolla lämpötilan asettamisella näyttäisi toimivan niin kuin haluan. Myöskin puhalluksen sammuttaminen kokonaan vaikuttaisi aiheuttavan saman lopputuloksen, tästä se etu että palautuu normaaliksi vain AUTO -nappia painamalla.

                            Pitänee rakentaa kytkin joko jännite- tai väyläpiuhaan samalla kun asennan tuon hyllyssä odottavan GSM-releen :think
                            E39 530dA Touring -03

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              Toivottavasti et hankkinut tällaista relettä:'


                              Mä hankin ja niin teki kaverikin. Voidaan molemmat vakuuttaa, ettei toimi ainakaan Suomessa. Testattu Soneran, DNA:n ja Elisan simmeillä. Ei löydä verkkoa.

                              Comment

                              • Tiku
                                BTCF Member
                                • Jan 2011
                                • 47
                                • Kainuu

                                Webaston ohjelmointi

                                Kertokaapas webastoa tuntevat, että saako ajonaikaista toimintaa ohjelmoitua jotenkin? Mulla webasto lähtee käyntiin vielä vaikka lämmöt olisivat mielestäni tarpeeksi korkealla. Jos siis ajelen lyhyitä ajoja, ja moottorin lämmöt tipahtavat pysähdyksen aikana lämpömittarin ekalle viivalle eli noin kello 11 -asentoon, webasto lähtee liikkeelle lähdettäessä käyntiin. Lauhoilla ilmoillahan kone lämpenisi vielä tuosta asennosta itsekin muutaman kilometrin ajossa.

                                Joskus luin, että toisilla webasto sammuu mittarin sinisen viivan ylärajalla, ja se olisi minusta hyvä toimintatapa. Todella kylmillä ilmoillahan webaston voisi kytkeä kellosta päälle, jos lämmöt eivät nouse kuljettajan mieleisiksi.

                                Webastoni on siis kello-ohjattu, ei ajotietokoneesta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎