Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jubi_
    BTCF Member
    • Dec 2003
    • 572
    • Lieksa

    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Jälkiasennetun (aftermarket) Webaston vikakoodeissa ei ole mitään vesiventtiliherjoja. Onko se vikakoodi luettu Webaston vai auton diagnoosipistokkeesta?
    webastosta siitä keltaisesta piuhasta. Siellä webastoliikkeessä luki ne vikakoodit. Myös autoliikkeessä lukivat sen saman koodin.
    Last edited by _Jubi_; 17-10-2011, 21:06.
    E91 320d x-drive -10
    E34 520i touring - 94
    E12 528ia - 79





    ex:
    E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

    Comment

    • J0akim
      Newbiemmer
      • Oct 2011
      • 14
      • Pohjanmaa

      Originally posted by kt0510 View Post
      Järjestä en tiedä mutta usein €:t ratkaisee kumpaan vaihtoehtoon kääntyy. Weba/Eberi on luonnollisesti hinnakkaampi mutta myös monikäyttöisempi.
      Pysäköintilämmitys => moottorin jälkilämpö puhalletaan hyttiin
      Saakohan sitten tuon webaston tai eberin koodattua silleen että toimii i-drivesta? Ja eikös bmwllä ole jokin webaston tyyppinen tominto? olisiko nimi sitten auxilary heating tai independent heating vai mikä lie. Mistä kannataisi kysyä tarjouksia tuommoisten asennuksesta?

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        Originally posted by J0akim View Post
        Saakohan sitten tuon webaston tai eberin koodattua silleen että toimii i-drivesta? Ja eikös bmwllä ole jokin webaston tyyppinen tominto? olisiko nimi sitten auxilary heating tai independent heating vai mikä lie. Mistä kannataisi kysyä tarjouksia tuommoisten asennuksesta?
        Käsittääkseni autossasi pitäisi olla vakiona ajonaikana toimiva Webasto? Vai oonko nyt väärässä.
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5400
          • S:t Karins

          Originally posted by J0akim View Post
          Saakohan sitten tuon webaston tai eberin koodattua silleen että toimii i-drivesta? Ja eikös bmwllä ole jokin webaston tyyppinen tominto? olisiko nimi sitten auxilary heating tai independent heating vai mikä lie. Mistä kannataisi kysyä tarjouksia tuommoisten asennuksesta?
          Moi
          Merkkikohtaista Webastoa voi ohjata i-Driven kautta. Tällöin käytössä on kaksi ohjelmoitavaa kelloa. Siihen se hauskuus sitten loppuukin verrattuna jälkiasennus webaan. Kaukosäätimellä onnistuu myös käynnistys. Jos merkkiliikkeessä asennetaan tuo retrofit weba paketti niin weba lämmittää sitten vain hytin EI moottoria . Tuon tyhmän ominaisuuden pystyy kiertämään parilla eri kikalla. Jälkiasennettu weba tai eberi taas kytketään heti niin että lämmittää moottorin.
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            Originally posted by _Jubi_ View Post
            Kenelläkää hajua webaston vikakoodeista? Mallin voin vielä tarkistaa, mutta joku thermo top se oli.

            Auto 525iA Touring 10/2001 Suomiauto, ja muuta lämmitintä ei webaston lisäksi ole.
            Herjaa vesiventtiiliä.

            Onko webasto mahdollisesti jotenkin kytketty vesiventtiilille? Virallinen webaston korjaaja/asentaja ei osannut sanoa mitään koska ei ollu koskaan nähnytkään tällaista vikakoodia. Hän oli sitä mieltä, että jos webasto on laakkosella asennettu niin se voi olla yhteydessä vesiventtiiliin?

            Vikakoodienluvun ja nollauksen jälkeen lähtee webasto hetkeksi pöhisemään, mutta toista kertaa ei tulille lähde ja antaa saman vikakoodin. Ja ei siis puhalla tällöinkään sisälle mitään.

            Liikkeessä josta auton ostin niin kovasti vakuuttelivat, että vesiventtiilin vaihdolla rupeaa webastoki pelaamaan. Turhaan vain en viitsisi osia vaihdella.
            Webastosi ohjainkortti ei siis ole yleismalli vaan jokin merkkikohtainen. On myös mahdollista että joku olisi asentanut autoosi jostakin syystä/tietämättään jonkin muun merkin ohjainkortin, toki tämä ohjainkortin tyyppi ja malli näkyy erittäin selvästi webaston testerillä.
            Vai herjasiko webasto kuitenkin vesipumppua?

            Comment

            • Nettipepe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1341
              • Kajaani

              Originally posted by kt0510 View Post
              Moi
              Merkkikohtaista Webastoa voi ohjata i-Driven kautta. Tällöin käytössä on kaksi ohjelmoitavaa kelloa. Siihen se hauskuus sitten loppuukin verrattuna jälkiasennus webaan. Kaukosäätimellä onnistuu myös käynnistys. Jos merkkiliikkeessä asennetaan tuo retrofit weba paketti niin weba lämmittää sitten vain hytin EI moottoria . Tuon tyhmän ominaisuuden pystyy kiertämään parilla eri kikalla. Jälkiasennettu weba tai eberi taas kytketään heti niin että lämmittää moottorin.
              Miten nuo wepa jutut menee?
              Koskeeko tuo "tyhmä" kabiinin lämmitys wepalla kaikkia "alkuperäisiä BMW:n wepoja" ?
              Vai vain retrofitiä?

              Itselle tulossa jossainvälissä saksasta vm. 2008 325D jossa pitäisi olla original wepa with remote control. (S536A)

              Pitääkö tuota siis heti alkaa "puukottamaan" jollain tavalla, että saa moottorinkin lämpimäksi?
              Lisätietoja älkää kysykö kun en tiedä itsekään autosta vielä mitään
              Last edited by Nettipepe; 19-10-2011, 13:35. Reason: Lisätty varustenumero
              F30 320xia
              Ex E90 325da
              Ex E90 320da
              Ex E46 330D

              Comment

              • J0akim
                Newbiemmer
                • Oct 2011
                • 14
                • Pohjanmaa

                Originally posted by kt0510 View Post
                Moi
                Merkkikohtaista Webastoa voi ohjata i-Driven kautta. Tällöin käytössä on kaksi ohjelmoitavaa kelloa. Siihen se hauskuus sitten loppuukin verrattuna jälkiasennus webaan. Kaukosäätimellä onnistuu myös käynnistys. Jos merkkiliikkeessä asennetaan tuo retrofit weba paketti niin weba lämmittää sitten vain hytin EI moottoria . Tuon tyhmän ominaisuuden pystyy kiertämään parilla eri kikalla. Jälkiasennettu weba tai eberi taas kytketään heti niin että lämmittää moottorin.
                Tuo merkkikohtainen webasto joka toimii i-drvien kautta on varmasti myös aika arvokas. Mutta olisihan se tietysti "hienompi" ettei tarvitsisi laittaa mitään näyttöä/ajastinta auton sisälle sille jälkiasennus webastolle. Vai tarviiko kaikki jälkiasennus webastot jonkin sortin ajastimen/näytön auton hyttiin? Vai pystyykö sen jättämään pois jos käyttäisi vain kaukoohjainta? Ja tuo moottorin lämmitys taitaa olla aika pakko suomessa diisselikoneelle.

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5400
                  • S:t Karins

                  Originally posted by Nettipepe View Post
                  Miten nuo wepa jutut menee?
                  Koskeeko tuo "tyhmä" kabiinin lämmitys wepalla kaikkia "alkuperäisiä BMW:n wepoja" ?
                  Vai vain retrofitiä?

                  Itselle tulossa jossainvälissä saksasta vm. 2008 325D jossa pitäisi olla original wepa with remote control. (S536A)

                  Pitääkö tuota siis heti alkaa "puukottamaan" jollain tavalla, että saa moottorinkin lämpimäksi?
                  Lisätietoja älkää kysykö kun en tiedä itsekään autosta vielä mitään
                  Eipä taida koskea kuin E60/61???
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5400
                    • S:t Karins

                    tuplana...
                    Last edited by Tommix; 24-10-2011, 19:06. Reason: tuli tuplana
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Nettipepe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1341
                      • Kajaani

                      No niin, auto pihassa ja webaakin testattu.
                      Idrivesta toimii hienosti, mutta mukana olevalla kaukosäätimellä en saa laitteeseen eloa.
                      Patterit kaukosäätimestä olivat tyhjät varmaankin.
                      Kaukosäädin pitäisi varmaan "koodata" patterin vaihdon jälkeen vai?
                      webaston ohjeen mukaan, pitäisi käyttää sulake wepasta irti ja sitten painella nappeja, mutta missä lienee orkkis wepan sulake?
                      Ja tuleeko muita ongelmia.... pelko perseessä, ettei sulakkeen irroituksen jälkeen pelaa millään ohajustavalla.
                      Sinänsä minun käytöllä idrive ajastuskin riittää, mutta kivahan tuo kakekin olisi saada toimimaan kun kerran sellainenkin on
                      F30 320xia
                      Ex E90 325da
                      Ex E90 320da
                      Ex E46 330D

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        Originally posted by J0akim View Post
                        Vai tarviiko kaikki jälkiasennus webastot jonkin sortin ajastimen/näytön auton hyttiin? Vai pystyykö sen jättämään pois jos käyttäisi vain kaukoohjainta? Ja tuo moottorin lämmitys taitaa olla aika pakko suomessa diisselikoneelle.
                        Ei tarvitse mitään näkyvää kabiiniin jälkiasenteinenkaan. Webaston T100 htm kaukosäädin tai eberin easystart R+ kaukosäädin mahdollistaa myös ajastamisen etänä (vieläpä älykkäästi siten ettei tarvitse syöttää kuin aika jolloin aiot lähteä ja haluttu mukavuus (->lämpötila) taso, vastaanottimen ohjelmisto laskee tarvittavan lämmitysajan sisälämpöanturinsa perusteella. Molemmilla voi myös ohjata jänniteohjattua "kilpailevan merkinkin" laitetta

                        Comment

                        • Kema
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2011
                          • 71
                          • Oulu

                          Originally posted by Nettipepe View Post
                          Patterit kaukosäätimestä olivat tyhjät varmaankin.
                          Kaukosäädin pitäisi varmaan "koodata" patterin vaihdon jälkeen vai?
                          Ei tarvitse. Jos on kolminappinen niin painat ensin mode kunnes palaa vihreä ledi ja sitten vasta on/off.

                          Comment

                          • kaikkone
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 933
                            • Villähde

                            Tuotanoin, kylmien saapuessa alkaa kaipaamaan webaston täydellistä toimintaa..
                            Tällä hetkellä webasto toimii kun auto ei liiku tai ei ole käynnissä.
                            Webasto toimii myös jos se saa aikaa käynnistyä 5-10min ja sen jälkeen lähtee vasta ajamaan. Muutoin sammuu ajon aikana.

                            Webastosta on poistettu pakoputki sekä ilmanottoletku. Voisikohan vaikuttaa asiaan?, ilmavirta joka tukahduttaa liekin?
                            edit: tarkennan. pakoputken äänenvaimennin on otettu pois. pakoletku kyllä on

                            Eli webastossa ei tuntuisi olevan mitään vikaa jos sitä käyttää auton ollessa paikoillaan ja auton ollessa sammutettuna.

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              Originally posted by kaikkone View Post
                              Tuotanoin, kylmien saapuessa alkaa kaipaamaan webaston täydellistä toimintaa..
                              Tällä hetkellä webasto toimii kun auto ei liiku tai ei ole käynnissä.
                              Webasto toimii myös jos se saa aikaa käynnistyä 5-10min ja sen jälkeen lähtee vasta ajamaan. Muutoin sammuu ajon aikana.

                              Webastosta on poistettu pakoputki sekä ilmanottoletku. Voisikohan vaikuttaa asiaan?, ilmavirta joka tukahduttaa liekin?
                              edit: tarkennan. pakoputken äänenvaimennin on otettu pois. pakoletku kyllä on

                              Eli webastossa ei tuntuisi olevan mitään vikaa jos sitä käyttää auton ollessa paikoillaan ja auton ollessa sammutettuna.
                              Kannattaa sinne putkea ainakin laittaa, katso esim. http://techwebasto.com/heater_main/907512.pdf tuosta dokkarista minimipituudet mitä tulee kumpaakin olla.

                              Comment

                              • Jürgen_
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2008
                                • 2707
                                • Mylsä

                                Kaikkosellahan on DW50 bensiinikäyttöiseksi modifioituna.
                                Katsopa Thermotestillä mitä tapahtuu kun käynnistät auton Webaston ollessa hehkutusvaiheessa :think Mahdollisesti jännitteen aleneminen sammuttaa sen käynnistyksen hetkeellä...
                                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎