Eli laitoitko K-väyläjohtoon (valkoinen punakeltaisella raidoituksella) tuon kytkimen? Minulla on jo tuo GMS käynnistin asennettuna niin se saisi jäädä toimintaan, eli tällöin maa/virtapiuhaan ei tuota kytkintä varmaan kannata asentaa
Saisiko vielä vahvistusta tähän hommaan, jos laittaa katkaisijan tuohon K-väyläjohtoon. Eli jos K-väylä on katkaisijan takana niin vaikuttaako tuo millään tavalla tuohon webaston toimintaan esilämmittimenä? Lähinnä että lähteekö sisäpuhallin päälle vai mistä webasto ohjaa tuota puhallinta? Itsellä kun on tuo GSM käynnistin asennettuna.
Saisiko vielä vahvistusta tähän hommaan, jos laittaa katkaisijan tuohon K-väyläjohtoon. Eli jos K-väylä on katkaisijan takana niin vaikuttaako tuo millään tavalla tuohon webaston toimintaan esilämmittimenä? Lähinnä että lähteekö sisäpuhallin päälle vai mistä webasto ohjaa tuota puhallinta? Itsellä kun on tuo GSM käynnistin asennettuna.
Weba ei lähde jänniteohjattunakaan päälle, jos K-väylä on poikki. Jänniteohjattuna Weba pyytää käynnistyskäskyn IHKA:lta ja IHKA antaa sen väyläkomentona, kuten lisälämmittimenä toimiessaan. Samoin Weba aktivoi IHKA:n väyläkomennolla.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Weba ei lähde jänniteohjattunakaan päälle, jos K-väylä on poikki. Jänniteohjattuna Weba pyytää käynnistyskäskyn IHKA:lta ja IHKA antaa sen väyläkomentona, kuten lisälämmittimenä toimiessaan. Samoin Weba aktivoi IHKA:n väyläkomennolla.
Kiitos selvennyksestä. Eli pitää sitten vaan muistaa laittaa katkaisija aina päälle kun sammuttaa auton ja haluaa käynnistää webaston esilämmittimenä...
Onko normaalia että eberin päällä oleva ohuessa kirkaassa pollttoaine? letkussa n 3-4mm paksu, kulkee pieniä ilma kuplia webastolta pois päin välillä..
Webaston oireet seuraavan laiset, aamulla lähtee käyntiin ja sammuu ennen kuin ehtii edes käynnistyä koko teholle, käy n.2min ja sammuu. Kauko ohjaimessa lukee ERR..
Mutta kun auto on seissyt ajon jälkeen vaikka tunnin että lämmöt on jo nollassa niin lähtee käyntiin ja toimii normaalisti.
Akku on vuojen vanha 90amp, webasto ei lähde vaikka on ollut yön yli ylläpitolaturissa ja akku täysi..
Oireet alko kun 2 joutu päivässa antaan apuvirtaa toiseen autoon ja webastoa käytettiin pari kertaa , mutta akku ei ehtiny lyhyessä ajassa ladata itteä täyteen, seuraavana aamuna tuli tuo ERR... lukemaan ohjaimeen ja toisella yrittämällä käynnisty webasto,, puoli tuntia kävi ja menin käynnistään autoa mutta virta oli loppunu..
Sen jälkeen joka aamu tehny tuota ERRORIA.. akun miinus napa oli aivan hapettunu kun sitä toissaviikolla tutkin putsauksesta ei mainittavaa hyötyä.
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Terve haluaisiko joku tehdä minulle Satakunnan alueella webastoon muutoksen jolla saa veden heti kulkemaan koneeseen ettei vaan sisätilan lämmitykseen.
Oliskohan Bensawebaston dieselöinti millainen homma? Selviääkö kortin ja palokammion vaihdolla? Jäi käteen edellisestä autosta TT C bensa ja nyt ehkä olis tarvetta dieselille. Helpointa tuo olis tietenkin vaihtaa kokonaan diesel malliseen... Sitten vaan jää nurkkiin pyörimään toi bensakone. Oliskohan jollain vastaavaa ongelmaa toisinpäin
Oliskohan Bensawebaston dieselöinti millainen homma? Selviääkö kortin ja palokammion vaihdolla? Jäi käteen edellisestä autosta TT C bensa ja nyt ehkä olis tarvetta dieselille. Helpointa tuo olis tietenkin vaihtaa kokonaan diesel malliseen... Sitten vaan jää nurkkiin pyörimään toi bensakone. Oliskohan jollain vastaavaa ongelmaa toisinpäin
En osaa kysymyksees vastata, mutta jos halua säästää tuntuvan summan rahaa niin tilaa ne ohjainkorttis jne täältä http://www.impek-berlin.de/shop/prod...roducts_id=471. Kyseinen ohjainkortti siis eberille, maksaa suomessa 250e ja itse maksoin tuolta tilatessa 150e posteineen. Tuolta löytyy myös webastolle varaosat. Polttoaineletku ainakin on diesel webastolle paksumpaa, että pääsee nafta läpi.
Laitetaans tännekin tuolta E39 puolen keskustelusta:
E53, 3.0d, orgiswebasto.
Alkutilanne; Weba ei lähde käyntiin ollenkaan IHKA:n ohjauksella. Tsekkaus livedataan ja "overheat" täppä päällä.
Weballe resetti ja tuo täppä sammuu. Tämän jälkeen yrittää IHKA:ltakin käyntiin, mutta lopettaa kesken.
INPA:llakin käynnistettäessä hehkuttaa, puhaltaa, pumppaa polttoainetta (flame detected täppäkin päällä), kunnes pitäisi käynnistyä, niin flame detected täppä sammuu, tulee fan interrupt ja cooling.
Ainoa vikakoodi webalta kuvassa, tuo tulee joka kerta uudelleen nollauksen jälkeen kun yrittää webaa käyntiin.
Mikäs siitä nyt on vuorostaan mennyt, melkein uudesta laitteesta?
Oliskohan Bensawebaston dieselöinti millainen homma? Selviääkö kortin ja palokammion vaihdolla? Jäi käteen edellisestä autosta TT C bensa ja nyt ehkä olis tarvetta dieselille. Helpointa tuo olis tietenkin vaihtaa kokonaan diesel malliseen... Sitten vaan jää nurkkiin pyörimään toi bensakone. Oliskohan jollain vastaavaa ongelmaa toisinpäin
Ttcssä ohjainkortti ja poltin vaihtoon. Bensaweban polttoainepumppu toimii dieselissä, toisinpäinkin toimii hetken mutta dieselin pumppu ei kestä bensiiniä. Soittele meille, saat ohjainkortin ja polttimen edullisesti jos annat vanhat vaihdossa, myös koko laitteen vaihto toiseen käytettyyn käy.
Thermotop evoon olis thermo testerillä tarkoitus päästä. Meneekö homma k-line adapterilla seuraavasti: K-line-pinni webaston w-bus-piuhaan, lisäksi autosta +12 ja maa adapterin groundiin ja poweriin? Onko com-portin asetukset samat ku ediabaksen kanssa?
Edit.
Näin se meni eli w-bus menee k-line interfacen pinnin 7, akulta +12 pinniin 16 ja maa pinneihin 4 ja 5.
Comment