Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    Originally posted by WSE1 View Post
    Thermo top V siis kyseessä, ei saa polttoainetta. Siellä ei taas ole varmaankaan luettu testausohjeita eli hehku testataan laite käynnissä, ja kun laitetta ei saada käynnistymään ei myöskään hehkun resistanssia voi oikealla tavalla bmw testerillä testata ja vianrajoitus sen osalta on huuhaata, toki webasto testerillä saadaan hehkua ohjattua erikseen, mutta testeri on työläs kytkeä E9x suoraan webaston liittimelle. Polttoainepumppu tuskin on rikki, mutta jotakin muuta ongelmaa tai linja tyhjänä jostakin syystä. Ei noin uudessa ole palopesässä vikaa, mutta karstainenhan se voisi lyhyistä pätkäkäytöistä johtuen olla jolloin laite ei syty kunnolla, sen huomaa kyllä runsaasta savutuksesta sytytysvaiheessa.
    Näillä taustatiedoilla, veikataan pahasti karstoittunutta palopesää.
    Kiitos WSE1!

    Juurikin Thermo top V, ja on ollut varmaankin koko elinkaaren ajan pätkäajossa jos luottaa BMW:n testeriin! Yli 6300 onnistunutta käynnistystä noinkin uudessa autossa!

    Viimeksi kun itse huomasin weban olevan päällä se savutti tosiaan kovasti.

    Eli siis menen tallin omaavalle kaverille kylään ja weba näkösälle
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      Varaat vaan runsaasti WD40 spraytä, parit pienet teräsharjat ja patapataa ja rassaat sen kattilan kuntoon. Jos sieltä on ilmareiät tukossa ei varmasti pala kunnolla. Ensin uitat sen sprayllä, harjaat ja rapsuttelet paskat pois ja huuhtelet tulikuumalla vedellä. V-mallia en oo purkanut, joten en tiedä, millaisia tiivisteitä sinne pitää hankkia (vai tarviiko ollenkaan?).

      Mulla on tosta omasta webasta vielä herätepinni kateissa. Tarttis can-boksille (puhaltimen ohjaus) saada heräte. Kait se toi mun kone on sitten Z koska siinä ei oo tosiaan vesipumppupuolta ollenkaan. Kellon laitoin kolmoseen ja sillä tosiaan lähti tulille. On muuten mersussa ihan paskassa paikassa toi kone. Rapa lentää sisälokarista huolimatta suoraan koneen kylkeen. Nyt olis suojamuovi tehty koneelle ja tarttis se vielä laittaa paikoilleen.

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        Originally posted by Perlenbacher View Post
        Sellainen huomio, että kun tilanteen huomasin tullessani autolle, painoin liekkinappia, jolloin näyttö pimeni (kuten normaalisti) ja sitten painoin toisen kerran niin laite hörähti käyntiin ihan normaalisti. !?! Ihan kuin ohjain olisi luullut (ainakin kello) että webasto käy normaalisti, vaikka oli aivan mykkä.
        Kiitos paljon WSE1!

        Osaisko tuohon joku kommentoida jotain? Yritetty etsiä valmistajan PDF:istä ja ympäriinsä muttei löydy tietoa...

        Comment

        • Pexi_87
          Bimmer Rookie
          • Feb 2011
          • 86
          • Kangasala

          Potilaana 540i -00 vuotisessa oleva Webasto Z. Vaihdoin laitteeseen palopesän ja nyt olen yrittänyt saada sitä käyntiin. Paloilmapuhallin lähtee pyörimään ja bensa haisee, mutta ei lähde polttamaan. Vikakoodeina edelleen (oli jo ennen palopesän vaihtoa) liitteessä näkyvät. Mitä seuraavaksi, ohjainkortti vaihtoon?
          Last edited by Pexi_87; 23-03-2012, 11:36.

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            Originally posted by Pexi_87 View Post
            Potilaana 540i -00 vuotisessa oleva Webasto Z. Vaihdoin laitteeseen palopesän ja nyt olen yrittänyt saada sitä käyntiin. Paloilmapuhallin lähtee pyörimään ja bensa haisee, mutta ei lähde polttamaan. Vikakoodeina edelleen (oli jo ennen palopesän vaihtoa) liitteessä näkyvät. Mitä seuraavaksi, ohjainkortti vaihtoon?
            Webaston kv pumpussa lienee vikaa (tämä tuskin ohjainkortilla) ja kun palopesä ja hehku ovat uudet on ohjainkortilla vikaa hehkun mittauspiirissä.
            Peruskorjaus ohjainkortille, (sercap huoltopalvelut) ja uusi tai varmasti toimiva vesipumppu (mtt trading, eeperi.com). Itsekin korjaan ohjainkortteja mutta ei ole oikein aikaa enää tänä vuonna.

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              Pystyykö webaa käyttämään "piuhoista" ilman ohjainkorttia? Ei vissiinkään? Aattelin vaan että sais testattua tuon.
              Toki kun kävis ihan jossain weba huollossa, niin siellähän se onnistuisi...
              Tai ottaisi tuon autosta irti ja sitte ihmettelis lisää..
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • Pexi_87
                Bimmer Rookie
                • Feb 2011
                • 86
                • Kangasala

                Originally posted by WSE1 View Post
                Webaston kv pumpussa lienee vikaa (tämä tuskin ohjainkortilla) ja kun palopesä ja hehku ovat uudet on ohjainkortilla vikaa hehkun mittauspiirissä.
                Peruskorjaus ohjainkortille, (sercap huoltopalvelut) ja uusi tai varmasti toimiva vesipumppu (mtt trading, eeperi.com). Itsekin korjaan ohjainkortteja mutta ei ole oikein aikaa enää tänä vuonna.
                Nyt kun kokeilin sitä tietokoneella käyntiin niin kokeilun jälkeen ilmesty ilmalukko kun sisälle ei tullut lämmintä ja ilmailun tuoksinnassa huomasin että iskaritolpassa vesiventtiilien alla oleva kiertovesipumppu myös toimii. Voisiko tämä tarkoittaa sitä, että se laitteen oma kiertovesipumppu toimii kun sai ilman liikkeelle, joten viaksi jää enää tuo ohjainkorttivika?

                Comment

                • Perlenbacher
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2010
                  • 1103
                  • Suomi

                  Originally posted by Perlenbacher View Post
                  Vikahan oli se että ajastettuna autolle mennessä weba ei ollut päällä, vähän bensa tuoksahti, eli oli ilmeisesti yrittänyt käynnistyä. Kellossa paloi taustavalo ja liekin kuva, aivan kuten jos olisi toiminut normaalisti. Muutaman kerran toistunut. Olisko ettei syty, tai alijännite?
                  Anyone? Alkaa masentaa...

                  Comment

                  • siksta
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 675
                    • Orimattila

                    Laitetaan tää mun tilanne tännekin, jos vaikka tulis nopeemmin vastauksia..
                    Eli ongelma, ratkaisu ja uusi ongelma tuossa alla..

                    Originally posted by siksta View Post
                    Ei kellään sattuis olemaan mitään ohjetta, miten
                    Webaston piuhat tulee kytkeä automaatti-ilmastoinnin paneelin taakse, että
                    lämmitin saisi myös sisätilat lämpimäksi?

                    Auto siis 318i vm. 98, automaatti-ilmastoinnilla.
                    Jälkiasenteinen Webasto ja lämmittää tällä hetkellä vain moottorin eli
                    on joskus muinnoin ilmeisesti jätetty tuo puhaltimen ohjaus kytkemättä.. :think
                    Originally posted by siksta View Post
                    Ei nyt ihan vielä putkeen menny tuo Webaston sisäpuhalluksen ohjaus.
                    Sain kyllä Webaston herättämään ilmastointipaneelin henkiin, mutta silti
                    puhallus ei lähde päälle. :think

                    Tuohan toimii siis yleensä niin, että puhallinmoottorille tulee jatkuva +12V ja
                    paneeli vaan kertoo sille pitääkö sen pyöriä ja kuinka kovaa.
                    Mutta jostain syystä juuri tässä mun autossa ei tule tuota jatkuvaa jännitettä,
                    vaan pitää ensin olla avaimesta käännettynä virrat päälle.

                    Eli nyt joutuu ilmeisesti jonkun relevirityksen kehittämään, että saa puhaltimen toimimaan? :think
                    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                    Comment

                    • Perlenbacher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2010
                      • 1103
                      • Suomi

                      Vaihtoreleellä paneelille plussa, ja samoin puhaltimen siilin positiiviseen napaan. Näitä vaihtoreleitä sitten ohjataan webaston puhaltimen piuhalla. Eli kun releet on kylmänä niin virta kulkee miten valmistaja haluaa ja kun webasto laittaa puhalluksen päälle niin molemmat releet vetää erillisestä plus-piuhasta virtaa näytölle ja puhaltimen siilille. Voit käyttää puhaltimen ja näytön erillisenä virtajohtona sitä webaston puhaltimen ohjausta ja samalla piuhalla hoituu releiden ohjaus. Eli älä ota auton valmiista kaapelista virtaa paneelille ilman että katkaiset sen kulun sulakeboksille, muuten syttyy muutkin vehkeet tulille jotka ovat saman sulakkeen takana.

                      Lisäksi jos haluat kunnolla hoitaa kytkennät niin laita rele vetämään ilmaläppämoottorien ohjaus kylmäksi kun autossa ei ole virtoja päällä, silloin kun valitset sisäilmankierron ennen kuin sammutat auton, niin se jää päälle.

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        Mulla tohon riitti yksi johto panelin johtosarjaan. En enää muista pinnin numeroa, mutta ei siihen sen kummempia tarvittu. Heräs vain ilmastointi ja se oli ohjattavissa panelin nappuloista. Auto oli 330i -02 aut ilmastoinnilla.

                        Comment

                        • siksta
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 675
                          • Orimattila

                          Originally posted by Perlenbacher View Post
                          Vaihtoreleellä paneelille plussa, ja samoin puhaltimen siilin positiiviseen napaan. Näitä vaihtoreleitä sitten ohjataan webaston puhaltimen piuhalla. Eli kun releet on kylmänä niin virta kulkee miten valmistaja haluaa ja kun webasto laittaa puhalluksen päälle niin molemmat releet vetää erillisestä plus-piuhasta virtaa näytölle ja puhaltimen siilille. Voit käyttää puhaltimen ja näytön erillisenä virtajohtona sitä webaston puhaltimen ohjausta ja samalla piuhalla hoituu releiden ohjaus. Eli älä ota auton valmiista kaapelista virtaa paneelille ilman että katkaiset sen kulun sulakeboksille, muuten syttyy muutkin vehkeet tulille jotka ovat saman sulakkeen takana.

                          Lisäksi jos haluat kunnolla hoitaa kytkennät niin laita rele vetämään ilmaläppämoottorien ohjaus kylmäksi kun autossa ei ole virtoja päällä, silloin kun valitset sisäilmankierron ennen kuin sammutat auton, niin se jää päälle.
                          Noin mäkin tän jotenkin ajattelin.
                          Mutta riittääkö, jos ohjaa pelkkää siiliä vai tarvisko suoraan puhaltimen moottorillekin antaa virtaa? :think

                          Originally posted by Juppe View Post
                          Mulla tohon riitti yksi johto panelin johtosarjaan. En enää muista pinnin numeroa, mutta ei siihen sen kummempia tarvittu. Heräs vain ilmastointi ja se oli ohjattavissa panelin nappuloista. Auto oli 330i -02 aut ilmastoinnilla.
                          Juu mäkin katkaisin paneelille menevän vihreä/keltaisen-johdon, ja siihen väliin
                          nuo Webaston ohjausjohdot, mutta se herätti mulla pelkän paneelin..
                          Jopa valtuutettu Webaston asennus/huolto-firma ihmetteli miksei puhallus toimi, koska bemarien pitäis toimia kuulemma pelkästään sillä.

                          Voisko olla niin, että ois jotenkin auton ohjelmoinnista tää homma kiinni?
                          Osaisko tähän joku specialisti sanoa jotain? WSE1 ? Dunky? :think


                          E: Tota ohjelmointi-hommaa mietin, koska jos on siitä kiinni, ni ei sitte viitti alkaa suotta auton johtosarjoja puukottamaan.
                          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            Originally posted by siksta View Post
                            Noin mäkin tän jotenkin ajattelin.
                            Mutta riittääkö, jos ohjaa pelkkää siiliä vai tarvisko suoraan puhaltimen moottorillekin antaa virtaa? :think



                            Juu mäkin katkaisin paneelille menevän vihreä/keltaisen-johdon, ja siihen väliin
                            nuo Webaston ohjausjohdot, mutta se herätti mulla pelkän paneelin..
                            Jopa valtuutettu Webaston asennus/huolto-firma ihmetteli miksei puhallus toimi, koska bemarien pitäis toimia kuulemma pelkästään sillä.
                            Riittää että laittaa puhaltimen siilin sisäänmenolle voltteja, silloin siili herää henkiin ja ohjaa puhallinta IHKA:n käskemänä. Voihan tuohon tietty olla vaihtoehtoisia tapoja.

                            Comment

                            • siksta
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 675
                              • Orimattila

                              Originally posted by Perlenbacher View Post
                              Riittää että laittaa puhaltimen siilin sisäänmenolle voltteja, silloin siili herää henkiin ja ohjaa puhallinta IHKA:n käskemänä. Voihan tuohon tietty olla vaihtoehtoisia tapoja.
                              Osaisitkohan vielä sanoa mikä siilin piuhoista on tuo herätepiuha? :think

                              Kiitoksia hyvistä vinkeistä.
                              F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                              Comment

                              • Perlenbacher
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2010
                                • 1103
                                • Suomi



                                2,5mm^2 Keltavihreään pistät elektroneja niin rupee skulaan.

                                E:ainiin ja kunnon liitos johtoon, propellin virta kulkee tuota kautta. Ja tuo on sitten eri kaapeli kuin IHKA:n virtajohto.
                                Last edited by Perlenbacher; 28-11-2011, 09:14.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎