Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    Originally posted by Alfonzo View Post
    Itse tuore 530dA:n omistaja.

    Haluaisin tulevaa talvea varten poistaa tuon automaattisen lisälämmityksen rakentamalla kytkimen kabiinin puolelle. Mistä näihin ko. piuhoihin pääsisi kätevimmin käsiksi? Vai pitääkö vetää piuhat webastolle asti?

    Eli lähteekö tuolta ilmastoinnin paneelilta jokin johto, jonka voisi katkaista ja vetää kytkimen kautta? Värikoodi ja/tai liittimen nro. olisi tervetullut lisä.

    Webaston päässä näyttäisi tulevan useita johtoja tuohon oletettavasti 6-napaiseen liittimeen. Mikä tuon liittimen johdoista on nyt sitten se väyläjohto ja millä värikoodilla se on? Tai miten tuon liittimen pinnejä luetaan, en löytänyt siitä mitään numeroita?

    Ja olikos se väyläjohto nyt sitten pinnissä 2 vai 6?

    Hieman sekavaa, mutta tässä koitetaan pikkuhiljaa päästä tuon hankinnan sielunelämään sisälle
    Webalta kabiinin puolelle piuhojen läpivienti on kuskin jalkatilassa maton alla. Sieltä muutoksen saa näteimmin tehtyä. K-väyläjohto on valkoinen punakeltaisella raidoituksella. Jännite punainen keltaisella raidalla ja maadoitus ruskea. Webaston liittimellä väylä on 2 pinnissa, 6 pinnissä Weban PA-pumppu ja 1 pinnissä kauko-ohjaus, mikäli se on asennettu.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      Originally posted by Alfonzo View Post
      Itse tuore 530dA:n omistaja.

      Haluaisin tulevaa talvea varten poistaa tuon automaattisen lisälämmityksen rakentamalla kytkimen kabiinin puolelle. Mistä näihin ko. piuhoihin pääsisi kätevimmin käsiksi? Vai pitääkö vetää piuhat webastolle asti?

      Eli lähteekö tuolta ilmastoinnin paneelilta jokin johto, jonka voisi katkaista ja vetää kytkimen kautta? Värikoodi ja/tai liittimen nro. olisi tervetullut lisä.

      Webaston päässä näyttäisi tulevan useita johtoja tuohon oletettavasti 6-napaiseen liittimeen. Mikä tuon liittimen johdoista on nyt sitten se väyläjohto ja millä värikoodilla se on? Tai miten tuon liittimen pinnejä luetaan, en löytänyt siitä mitään numeroita?

      Ja olikos se väyläjohto nyt sitten pinnissä 2 vai 6?

      Hieman sekavaa, mutta tässä koitetaan pikkuhiljaa päästä tuon hankinnan sielunelämään sisälle
      Riippuu auton vuosimallista onko se edes väyläohjattu.
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        Originally posted by exautisti View Post
        Riippuu auton vuosimallista onko se edes väyläohjattu.
        Jep, valmistuksen alussa 9/98-3/99 Weba on jänniteohjattu. 3/99 jälkeen aina väyläohjauksella.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Alfonzo
          Bimmer Rookie
          • Sep 2012
          • 55
          • Kanta-Häme

          Originally posted by Clavurion View Post
          Webalta kabiinin puolelle piuhojen läpivienti on kuskin jalkatilassa maton alla. Sieltä muutoksen saa näteimmin tehtyä. K-väyläjohto on valkoinen punakeltaisella raidoituksella. Jännite punainen keltaisella raidalla ja maadoitus ruskea. Webaston liittimellä väylä on 2 pinnissa, 6 pinnissä Weban PA-pumppu ja 1 pinnissä kauko-ohjaus, mikäli se on asennettu.
          Kiitoksia.

          Kaivoin ko. piuhat jalkatilasta näkyville, sieltähän ne tuli nätisti vasemman jalan lepuutustuen takaa läpi. Kytkinkin on nyt asennettu, joten kylmiä kelejä odotellessa...

          Vielä pitäisi asennella tuohon 1-pinniin GSM kauko-ohjain.

          Nyt lisätty signature, niin ei tule sekaannuksia vuosimallin kanssa
          E39 530dA Touring M-Sport Individual -04
          SAAB 9-3 2.0t BioPower -02

          Comment

          • Donatsu
            Newbiemmer
            • Jul 2007
            • 22
            • Vihanti

            Mikä on thermotop T ja S ero? Samannäkösiä päällepäin ja varaosatkin paljo yhteneväisiä, eli voisiko T:n tilalle vaihtaa S mallin kamppeen?
            E34 540i 6-gang 387/797

            Comment

            • Juha2k
              Newbiemmer
              • Aug 2011
              • 18
              • Vaasa

              Webasto lakkasi toimimasta kesän jälkeen... Webasto ei yritäkään lähteä käyntiin, jotain naksutusta sieltä kuuluu (ei pa-pumppu).

              Onnistuin lukemaan vikakoodit wtt:llä ja obd-usb kaapelilla. Ongelmana on että webaston "supply voltage" heittele melkoisesti, noin 6.5V - 13.5V. Component test ei yleensä onnistu, vaan jännite sakkaa ja yhteys webastoon katkeaa. Tämä tapahtuu vaikka moottori on käynnissä ja jännite on webastolta mitattuna 13+ V. protocol ikkunaan tulee muutaman kerran "timeout!".

              Vikakoodit:

              Error:
              ------
              Fault 1................................................. ...... Metering pump short circuit
              Code.............................................. .............................. 9820/00
              Counter........................................... .................................... 1
              Temperature....................................... ................................... 49 [°C]
              Operating state............................................. .................. Off state
              Fault 2................................................. ......................... No start
              Code.............................................. .............................. 9800/00
              Counter........................................... .................................... 1
              Temperature....................................... ................................... 14 [°C]
              Operating state........................................ Flame detector measuring phase 1

              Olisko kellään ideoita, mikä webastoa vaivaa? Mitkä asetukset teillä on sarjaportissa?
              Click image for larger version

Name:	webasto_ongelma_jännite.png
Views:	1
Size:	25.8 KB
ID:	4825580

              Click image for larger version

Name:	webasto_ongelma_timeout.png
Views:	1
Size:	13.1 KB
ID:	4825581
              Last edited by Juha2k; 01-11-2012, 21:02.
              BMW 330d sedan 2003 M57N

              Comment

              • Enska2
                Bimmer Rookie
                • Jan 2007
                • 113
                • Känkkylä

                Päivänselvä korttivika.
                Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!

                Comment

                • Juha2k
                  Newbiemmer
                  • Aug 2011
                  • 18
                  • Vaasa

                  diagnostiikan yhteys webastoon katkeaa heti kun yrittää testata jotain enemmän virtaa kuluttavaa esim. polttoainepumppua. Voiko ohjauskortti olla osittain rikki? Ohjaus antaa vikakoodit, käyttötunnit jne. mutta ei anna tarpeeksi virtaa komponenteille, onko mahdollista? Onko korteissa joku tyyppivika, voiko korjata itse? Voiko ohjainkorttia testata jotenkin yleismittarilla?
                  BMW 330d sedan 2003 M57N

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    Tarkasta nyt ekana sähkön saanti, eli lämmittimelle tuleva jännite.
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • exautisti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1267
                      • oulu

                      Originally posted by Jürgen_ View Post
                      Tarkasta nyt ekana sähkön saanti, eli lämmittimelle tuleva jännite.
                      Turhaa hommaa,kortti on rikki.
                      -99 punane passatti

                      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                      Tuikun softat
                      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                      www.mcars.fi

                      Kysy 041-5056506

                      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                      Comment

                      • zeniitti
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2011
                        • 574
                        • 127.0.0.1

                        Olisi yksi -01 530dA ja siinä on joku webasto, joka löytyy myös VIN-numerolla varustelistalta. Tässä ohjaus tapahtuu 16:9 navin tai erillisen BMW-kaukon kautta. Tässä on automaatti-ilmastointi.
                        Sitten olis toinen -01 525dA. Tässä weba ei löydy varustelistalta eli lienee jälkiasennettu. Cd-soittimen alla ei ole erikseen nappia, josta weban saisi päälle eikä kukaan meistä oikein tiedä kummankaan lämmittimen sielunelämää muutenkaan. Tässä kiesissä on manuaali-ilmastointi.

                        Molemmat on Saksantuoneja. Taisin inpalla katsoa, että molemmissa on glow error eli hehkut olisi sököt.

                        Mistä inpalla pääsee sinne "live-valikkoon", josta pääsee katsomaan tarkemmin vikoja? Mitä tässä kannattaisi puuhastella vikojen selvittämiseksi? Inpan piuhaa en tohtis rikkoa webaston testiohjelmaa varten. DIS-löytyy myös, olisiko sillä parempi kattella vikoja? Millä näitä muuten ohjelmoidaan, NCS:llä? Ja tässä meinaan ohjelmointia, missä lämpötilassa käynnistyy jne.

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          Osaakos joku sanoa mikä korvaava komponentti käy webaston z/c ohjainkortilla olevan lämpötila-anturin tilalle?
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9138
                            • Oulu

                            Originally posted by jannmann View Post
                            Osaakos joku sanoa mikä korvaava komponentti käy webaston z/c ohjainkortilla olevan lämpötila-anturin tilalle?
                            Kysäisepä Puhemieheltä. KLIK
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • miccou
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2005
                              • 488
                              • Iisalmi

                              Originally posted by Alfonzo View Post
                              Kiitoksia.

                              Kaivoin ko. piuhat jalkatilasta näkyville, sieltähän ne tuli nätisti vasemman jalan lepuutustuen takaa läpi. Kytkinkin on nyt asennettu, joten kylmiä kelejä odotellessa...
                              Minullakin on ollut mielessä asentaa kytkin tuohon webastoon kun ei joka kerta tarvitsisi lähteä webasto käyntiin, jos autoa vaikka siirtää kaupan pihasta toiseen tai muuten tekee lyhyen siirtymän. Tällöinhän webasto taitaa aika hyvin karstoittua jos ei ole päällä tarpeeksi pitkään.

                              Eli laitoitko K-väyläjohtoon (valkoinen punakeltaisella raidoituksella) tuon kytkimen? Minulla on jo tuo GMS käynnistin asennettuna niin se saisi jäädä toimintaan, eli tällöin maa/virtapiuhaan ei tuota kytkintä varmaan kannata asentaa
                              VW Passat 1.8t -04


                              X1 20Da X-Drive -13
                              E39 530Da Touring -01
                              E39 525iA Touring -01
                              E46 325iA Sedan -01
                              E46 320D Touring -00
                              Audi A3 1.9TDI -01
                              VW Multivan 2.5 TDI -05

                              Comment

                              • BmwGt
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2012
                                • 95
                                • Kempele

                                BMW e46 330d

                                Onko normaalia että eberin päällä oleva ohuessa kirkaassa pollttoaine? letkussa n 3-4mm paksu, kulkee pieniä ilma kuplia webastolta pois päin välillä..

                                Webaston oireet seuraavan laiset, aamulla lähtee käyntiin ja sammuu ennen kuin ehtii edes käynnistyä koko teholle, käy n.2min ja sammuu. Kauko ohjaimessa lukee ERR..

                                Mutta kun auto on seissyt ajon jälkeen vaikka tunnin että lämmöt on jo nollassa niin lähtee käyntiin ja toimii normaalisti.

                                Akku on vuojen vanha 90amp, webasto ei lähde vaikka on ollut yön yli ylläpitolaturissa ja akku täysi..

                                Oireet alko kun 2 joutu päivässa antaan apuvirtaa toiseen autoon ja webastoa käytettiin pari kertaa , mutta akku ei ehtiny lyhyessä ajassa ladata itteä täyteen, seuraavana aamuna tuli tuo ERR... lukemaan ohjaimeen ja toisella yrittämällä käynnisty webasto,, puoli tuntia kävi ja menin käynnistään autoa mutta virta oli loppunu..

                                Sen jälkeen joka aamu tehny tuota ERRORIA.. akun miinus napa oli aivan hapettunu kun sitä toissaviikolla tutkin putsauksesta ei mainittavaa hyötyä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎