Originally posted by Alfonzo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Webaston toiminnasta
Collapse
X
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by Alfonzo View PostItse tuore 530dA:n omistaja.
Haluaisin tulevaa talvea varten poistaa tuon automaattisen lisälämmityksen rakentamalla kytkimen kabiinin puolelle. Mistä näihin ko. piuhoihin pääsisi kätevimmin käsiksi? Vai pitääkö vetää piuhat webastolle asti?
Eli lähteekö tuolta ilmastoinnin paneelilta jokin johto, jonka voisi katkaista ja vetää kytkimen kautta? Värikoodi ja/tai liittimen nro. olisi tervetullut lisä.
Webaston päässä näyttäisi tulevan useita johtoja tuohon oletettavasti 6-napaiseen liittimeen. Mikä tuon liittimen johdoista on nyt sitten se väyläjohto ja millä värikoodilla se on? Tai miten tuon liittimen pinnejä luetaan, en löytänyt siitä mitään numeroita?
Ja olikos se väyläjohto nyt sitten pinnissä 2 vai 6?
Hieman sekavaa, mutta tässä koitetaan pikkuhiljaa päästä tuon hankinnan sielunelämään sisälle-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View PostRiippuu auton vuosimallista onko se edes väyläohjattu.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostWebalta kabiinin puolelle piuhojen läpivienti on kuskin jalkatilassa maton alla. Sieltä muutoksen saa näteimmin tehtyä. K-väyläjohto on valkoinen punakeltaisella raidoituksella. Jännite punainen keltaisella raidalla ja maadoitus ruskea. Webaston liittimellä väylä on 2 pinnissa, 6 pinnissä Weban PA-pumppu ja 1 pinnissä kauko-ohjaus, mikäli se on asennettu.
Kaivoin ko. piuhat jalkatilasta näkyville, sieltähän ne tuli nätisti vasemman jalan lepuutustuen takaa läpi. Kytkinkin on nyt asennettu, joten kylmiä kelejä odotellessa...
Vielä pitäisi asennella tuohon 1-pinniin GSM kauko-ohjain.
Nyt lisätty signature, niin ei tule sekaannuksia vuosimallin kanssaE39 530dA Touring M-Sport Individual -04
SAAB 9-3 2.0t BioPower -02
Comment
-
-
Webasto lakkasi toimimasta kesän jälkeen... Webasto ei yritäkään lähteä käyntiin, jotain naksutusta sieltä kuuluu (ei pa-pumppu).
Onnistuin lukemaan vikakoodit wtt:llä ja obd-usb kaapelilla. Ongelmana on että webaston "supply voltage" heittele melkoisesti, noin 6.5V - 13.5V. Component test ei yleensä onnistu, vaan jännite sakkaa ja yhteys webastoon katkeaa. Tämä tapahtuu vaikka moottori on käynnissä ja jännite on webastolta mitattuna 13+ V. protocol ikkunaan tulee muutaman kerran "timeout!".
Vikakoodit:
Error:
------
Fault 1................................................. ...... Metering pump short circuit
Code.............................................. .............................. 9820/00
Counter........................................... .................................... 1
Temperature....................................... ................................... 49 [°C]
Operating state............................................. .................. Off state
Fault 2................................................. ......................... No start
Code.............................................. .............................. 9800/00
Counter........................................... .................................... 1
Temperature....................................... ................................... 14 [°C]
Operating state........................................ Flame detector measuring phase 1
Olisko kellään ideoita, mikä webastoa vaivaa? Mitkä asetukset teillä on sarjaportissa?
Last edited by Juha2k; 01-11-2012, 21:02.BMW 330d sedan 2003 M57N
Comment
-
-
diagnostiikan yhteys webastoon katkeaa heti kun yrittää testata jotain enemmän virtaa kuluttavaa esim. polttoainepumppua. Voiko ohjauskortti olla osittain rikki? Ohjaus antaa vikakoodit, käyttötunnit jne. mutta ei anna tarpeeksi virtaa komponenteille, onko mahdollista? Onko korteissa joku tyyppivika, voiko korjata itse? Voiko ohjainkorttia testata jotenkin yleismittarilla?BMW 330d sedan 2003 M57N
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostTarkasta nyt ekana sähkön saanti, eli lämmittimelle tuleva jännite.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Olisi yksi -01 530dA ja siinä on joku webasto, joka löytyy myös VIN-numerolla varustelistalta. Tässä ohjaus tapahtuu 16:9 navin tai erillisen BMW-kaukon kautta. Tässä on automaatti-ilmastointi.
Sitten olis toinen -01 525dA. Tässä weba ei löydy varustelistalta eli lienee jälkiasennettu. Cd-soittimen alla ei ole erikseen nappia, josta weban saisi päälle eikä kukaan meistä oikein tiedä kummankaan lämmittimen sielunelämää muutenkaan. Tässä kiesissä on manuaali-ilmastointi.
Molemmat on Saksantuoneja. Taisin inpalla katsoa, että molemmissa on glow error eli hehkut olisi sököt.
Mistä inpalla pääsee sinne "live-valikkoon", josta pääsee katsomaan tarkemmin vikoja? Mitä tässä kannattaisi puuhastella vikojen selvittämiseksi? Inpan piuhaa en tohtis rikkoa webaston testiohjelmaa varten. DIS-löytyy myös, olisiko sillä parempi kattella vikoja? Millä näitä muuten ohjelmoidaan, NCS:llä? Ja tässä meinaan ohjelmointia, missä lämpötilassa käynnistyy jne.
Comment
-
-
Originally posted by Alfonzo View PostKiitoksia.
Kaivoin ko. piuhat jalkatilasta näkyville, sieltähän ne tuli nätisti vasemman jalan lepuutustuen takaa läpi. Kytkinkin on nyt asennettu, joten kylmiä kelejä odotellessa...
Eli laitoitko K-väyläjohtoon (valkoinen punakeltaisella raidoituksella) tuon kytkimen? Minulla on jo tuo GMS käynnistin asennettuna niin se saisi jäädä toimintaan, eli tällöin maa/virtapiuhaan ei tuota kytkintä varmaan kannata asentaaVW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
-
BMW e46 330d
Onko normaalia että eberin päällä oleva ohuessa kirkaassa pollttoaine? letkussa n 3-4mm paksu, kulkee pieniä ilma kuplia webastolta pois päin välillä..
Webaston oireet seuraavan laiset, aamulla lähtee käyntiin ja sammuu ennen kuin ehtii edes käynnistyä koko teholle, käy n.2min ja sammuu. Kauko ohjaimessa lukee ERR..
Mutta kun auto on seissyt ajon jälkeen vaikka tunnin että lämmöt on jo nollassa niin lähtee käyntiin ja toimii normaalisti.
Akku on vuojen vanha 90amp, webasto ei lähde vaikka on ollut yön yli ylläpitolaturissa ja akku täysi..
Oireet alko kun 2 joutu päivässa antaan apuvirtaa toiseen autoon ja webastoa käytettiin pari kertaa , mutta akku ei ehtiny lyhyessä ajassa ladata itteä täyteen, seuraavana aamuna tuli tuo ERR... lukemaan ohjaimeen ja toisella yrittämällä käynnisty webasto,, puoli tuntia kävi ja menin käynnistään autoa mutta virta oli loppunu..
Sen jälkeen joka aamu tehny tuota ERRORIA.. akun miinus napa oli aivan hapettunu kun sitä toissaviikolla tutkin putsauksesta ei mainittavaa hyötyä.
Comment
-
Comment