Lykkää pakokaasuanalysaattori kii weban putkeen ja kato miten palaa. Mullakin pelas alkuun ihan hyvin, mutta analysaattorilla selvis, että HC liian korkealla. Pitäisi säätää uusiksi. Tilasin juuri weban diagnoosijohdon, niin pääsee säätelemään soppia laihemmalle. Sitä ei muuten pysty tekemään, kun veden lämpö on yli 50c joten aika huono ajaa korjaamolle pikaiseen säätöön. Kone jäähtyy ikuisuuksia ja kun sen laittaa päälle, että pääsis säätämään, on veden lämmöt hetkessä yli 50.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Webaston toiminnasta
Collapse
X
-
Toi voi tosiaan olla. Toi oli täysin diesel webasto. Tosin bensa autossa. Nyt laitoin siihe viimein bensahöyrystimen. Kylmänä se ainakin eilen tuntu pelaavan, nyt kokeilin niin et ajoin töistä kotia ja kotona sitten käytin ni eipäs pelannukka. auto oli jo kerinny lämmetä.
Tosin jürgen sano et tuossa mallissa mikä mul on ni on olemassa kaks eri bensasyöttöä/pumppua, dieselissä eri ja bensassa eri. Tiedä sitä sitten onko niin että bensassa olisi pienempi syöttö
Comment
-
-
tilaamalla saksasta uuden osan jos keksit mikä varaosa ja vaihdat ite :>
..
Ainiin. katselin yhden videon jonka nauhotin eilen ni tuli mieleen että onko ihan normaalia että webasto naksuu?, siis naksumalla sellai ihan ku siel sisäl joku naksus. en vaan keksiny mikä.
..
edit: kah, youtubes jollai toisel pitää samanlaista naksuntaa. tosin se loppu aika nopeastiLast edited by kaikkone; 16-09-2010, 16:53.
Comment
-
-
Toi voi tosiaan olla. Toi oli täysin diesel webasto. Tosin bensa autossa. Nyt laitoin siihe viimein bensahöyrystimen. Kylmänä se ainakin eilen tuntu pelaavan, nyt kokeilin niin et ajoin töistä kotia ja kotona sitten käytin ni eipäs pelannukka. auto oli jo kerinny lämmetä.
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View Posttilaamalla saksasta uuden osan jos keksit mikä varaosa ja vaihdat ite :>
..
Ainiin. katselin yhden videon jonka nauhotin eilen ni tuli mieleen että onko ihan normaalia että webasto naksuu?, siis naksumalla sellai ihan ku siel sisäl joku naksus. en vaan keksiny mikä.
..
edit: kah, youtubes jollai toisel pitää samanlaista naksuntaa. tosin se loppu aika nopeasti
Siellä sisällä naksuttaa just se pumppu joka sitä soppaa syöttää.Last edited by Jürgen_; 16-09-2010, 16:57.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostTossa on sitten vielä semmonen juttu, että kolmen epäonnistuneen palotapahtuman jälkeen se menee vikatilaan. Lähtee kyllä olevinaan käynnistymään, mutta sammuttaa itsensä muutaman minuutin kuluttua vaikka kaikki pelaisikin oikein. Vikakoodit nollaamalla yrittää taas sitten pidempään poltella. Eberissä ei tätä "murhetta" ole, mutta toisaalta se sitten saattaa palaa ihan miten sattuu, ilman että käyttäjällä on siitä mitään käryä. 59e + e5 pk oli weban diagnostiikkasetti saksan ebayssä. Sanoisin, että maksaa itsensä aika nopeasti takaisin.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostTossa on sitten vielä semmonen juttu, että kolmen epäonnistuneen palotapahtuman jälkeen se menee vikatilaan. Lähtee kyllä olevinaan käynnistymään, mutta sammuttaa itsensä muutaman minuutin kuluttua vaikka kaikki pelaisikin oikein. Vikakoodit nollaamalla yrittää taas sitten pidempään poltella. Eberissä ei tätä "murhetta" ole, mutta toisaalta se sitten saattaa palaa ihan miten sattuu, ilman että käyttäjällä on siitä mitään käryä. 59e + e5 pk oli weban diagnostiikkasetti saksan ebayssä. Sanoisin, että maksaa itsensä aika nopeasti takaisin.
Se diagnostiikkasetti ei ole mikään autuaaksi tekevä vaan sitäkin pitää osata käyttää eli siis lukea oikein niitä arvoja ja diagnisoida se vika.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostTossa on sitten vielä semmonen juttu, että kolmen epäonnistuneen palotapahtuman jälkeen se menee vikatilaan. Lähtee kyllä olevinaan käynnistymään, mutta sammuttaa itsensä muutaman minuutin kuluttua vaikka kaikki pelaisikin oikein. Vikakoodit nollaamalla yrittää taas sitten pidempään poltella. Eberissä ei tätä "murhetta" ole, mutta toisaalta se sitten saattaa palaa ihan miten sattuu, ilman että käyttäjällä on siitä mitään käryä. 59e + e5 pk oli weban diagnostiikkasetti saksan ebayssä. Sanoisin, että maksaa itsensä aika nopeasti takaisin.
Jos laitteessa ei ole mitään elonmerkkiä ja virrat kuitenkin tulevat on se lukossa tai vikatila sellainen ettei se edes yritä käynnistyä. Jos polttoainepumppu ei ala nakuttamaan vika ei ole yleensä pumpussa tai sen ohjauksessa vaan laitteen meneminen vikatilaan ennen polttoaineensyötön alkua pysäyttää käynnistysprosessin siihen ja aiheuttaa tuuletuksen. Jos tuuletus huutaa koko ajan tai satunnaisesti on paloilmapuhaltimen ohjaus kortilla vialla. Dieselpumpulla ei ole suositeltavaa pumpata bensiiniä koska pumpun käyttöikä voi lyhentyä merkittävästi. Bensiinipumpulla voi pumpata kumpaa tahansa.
Comment
-
-
Jahas. Tässänäi ny kokeilin, Laitoin kaukkarilla hyrräämään ja hyrräili about 10min. Kyllä sisälle tuli lämmintä mutta toi miten toi käy ei ole normaalia. Ei ole sellanen tasanen pöhinä vaan röpöttää. ihan niinku tavaraa ei höyrystys tarpeeks nopeasti. vaan jotenki annoksittain.
Ku alotin niin ekalla "kiihdytyksellä" tuo kiihtyi melkein täyteen tehoon kunnes kaiketi sammui, siirtyi hiljasemmalle puhallukselle ja sen jälkeen uudella kiihdytyksellä pysyi pitkään päällä mutta röpöttäen ja kun kokeilin pakokaasujen lämpöä niin se ei minusta ollut ihan niin kuuma kuin sieltä täysin toimivana pitäisi tulla. EN kyllä ole täysin varma kuinka kuumana sieltä pitäisi pöhinän tullakaan.
EDIT: lämpimänä kun yritti pistää tuota päälle niin kolme kertaa kiihdytyksen yritti tehä ja sitten hyytyi, kolmannen kerran jälkeen sammutus.Last edited by kaikkone; 16-09-2010, 18:09.
Comment
-
Comment