Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    #76
    Lykkää pakokaasuanalysaattori kii weban putkeen ja kato miten palaa. Mullakin pelas alkuun ihan hyvin, mutta analysaattorilla selvis, että HC liian korkealla. Pitäisi säätää uusiksi. Tilasin juuri weban diagnoosijohdon, niin pääsee säätelemään soppia laihemmalle. Sitä ei muuten pysty tekemään, kun veden lämpö on yli 50c joten aika huono ajaa korjaamolle pikaiseen säätöön. Kone jäähtyy ikuisuuksia ja kun sen laittaa päälle, että pääsis säätämään, on veden lämmöt hetkessä yli 50.

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      #77
      Toi voi tosiaan olla. Toi oli täysin diesel webasto. Tosin bensa autossa. Nyt laitoin siihe viimein bensahöyrystimen. Kylmänä se ainakin eilen tuntu pelaavan, nyt kokeilin niin et ajoin töistä kotia ja kotona sitten käytin ni eipäs pelannukka. auto oli jo kerinny lämmetä.

      Tosin jürgen sano et tuossa mallissa mikä mul on ni on olemassa kaks eri bensasyöttöä/pumppua, dieselissä eri ja bensassa eri. Tiedä sitä sitten onko niin että bensassa olisi pienempi syöttö

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        #78
        Missähän tuollasen BBW46 paloilmanpuhaltimen laakerin vaihattais tai korjais muutenvaan, muuten jees kunto mutta vinkuu ja vonkuu, rasvalla elpyy hetkeksi =)

        Comment

        • kaikkone
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 933
          • Villähde

          #79
          tilaamalla saksasta uuden osan jos keksit mikä varaosa ja vaihdat ite :>

          ..

          Ainiin. katselin yhden videon jonka nauhotin eilen ni tuli mieleen että onko ihan normaalia että webasto naksuu?, siis naksumalla sellai ihan ku siel sisäl joku naksus. en vaan keksiny mikä.
          ..
          edit: kah, youtubes jollai toisel pitää samanlaista naksuntaa. tosin se loppu aika nopeasti
          Last edited by kaikkone; 16-09-2010, 16:53.

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            #80
            Toi voi tosiaan olla. Toi oli täysin diesel webasto. Tosin bensa autossa. Nyt laitoin siihe viimein bensahöyrystimen. Kylmänä se ainakin eilen tuntu pelaavan, nyt kokeilin niin et ajoin töistä kotia ja kotona sitten käytin ni eipäs pelannukka. auto oli jo kerinny lämmetä.
            Tossa on sitten vielä semmonen juttu, että kolmen epäonnistuneen palotapahtuman jälkeen se menee vikatilaan. Lähtee kyllä olevinaan käynnistymään, mutta sammuttaa itsensä muutaman minuutin kuluttua vaikka kaikki pelaisikin oikein. Vikakoodit nollaamalla yrittää taas sitten pidempään poltella. Eberissä ei tätä "murhetta" ole, mutta toisaalta se sitten saattaa palaa ihan miten sattuu, ilman että käyttäjällä on siitä mitään käryä. 59e + e5 pk oli weban diagnostiikkasetti saksan ebayssä. Sanoisin, että maksaa itsensä aika nopeasti takaisin.

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #81
              Originally posted by kaikkone View Post
              tilaamalla saksasta uuden osan jos keksit mikä varaosa ja vaihdat ite :>

              ..

              Ainiin. katselin yhden videon jonka nauhotin eilen ni tuli mieleen että onko ihan normaalia että webasto naksuu?, siis naksumalla sellai ihan ku siel sisäl joku naksus. en vaan keksiny mikä.
              ..
              edit: kah, youtubes jollai toisel pitää samanlaista naksuntaa. tosin se loppu aika nopeasti

              Siellä sisällä naksuttaa just se pumppu joka sitä soppaa syöttää.
              Last edited by Jürgen_; 16-09-2010, 16:57.
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • kaikkone
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 933
                • Villähde

                #82
                Originally posted by Juppe View Post
                Tossa on sitten vielä semmonen juttu, että kolmen epäonnistuneen palotapahtuman jälkeen se menee vikatilaan. Lähtee kyllä olevinaan käynnistymään, mutta sammuttaa itsensä muutaman minuutin kuluttua vaikka kaikki pelaisikin oikein. Vikakoodit nollaamalla yrittää taas sitten pidempään poltella. Eberissä ei tätä "murhetta" ole, mutta toisaalta se sitten saattaa palaa ihan miten sattuu, ilman että käyttäjällä on siitä mitään käryä. 59e + e5 pk oli weban diagnostiikkasetti saksan ebayssä. Sanoisin, että maksaa itsensä aika nopeasti takaisin.
                Mjees, viittikkö kaivaa linkin siihe tuotteesee jonka tilasit jos sattus olemaa siin holill.

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #83
                  Originally posted by Juppe View Post
                  Tossa on sitten vielä semmonen juttu, että kolmen epäonnistuneen palotapahtuman jälkeen se menee vikatilaan. Lähtee kyllä olevinaan käynnistymään, mutta sammuttaa itsensä muutaman minuutin kuluttua vaikka kaikki pelaisikin oikein. Vikakoodit nollaamalla yrittää taas sitten pidempään poltella. Eberissä ei tätä "murhetta" ole, mutta toisaalta se sitten saattaa palaa ihan miten sattuu, ilman että käyttäjällä on siitä mitään käryä. 59e + e5 pk oli weban diagnostiikkasetti saksan ebayssä. Sanoisin, että maksaa itsensä aika nopeasti takaisin.
                  Kyllä se sen jälkeen kun vikatilassa(lukossa) on niin ei enää sano mitään, mut ei tarvi mitään vikakoodia nollata jotta saa taas yrittämään ja ihan samallatavalla lukkoon se Eberikin menee.
                  Se diagnostiikkasetti ei ole mikään autuaaksi tekevä vaan sitäkin pitää osata käyttää eli siis lukea oikein niitä arvoja ja diagnisoida se vika.
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #84
                    Webasto diagnose hakusanoilla löytyy.

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #85
                      Originally posted by Juppe View Post
                      Tossa on sitten vielä semmonen juttu, että kolmen epäonnistuneen palotapahtuman jälkeen se menee vikatilaan. Lähtee kyllä olevinaan käynnistymään, mutta sammuttaa itsensä muutaman minuutin kuluttua vaikka kaikki pelaisikin oikein. Vikakoodit nollaamalla yrittää taas sitten pidempään poltella. Eberissä ei tätä "murhetta" ole, mutta toisaalta se sitten saattaa palaa ihan miten sattuu, ilman että käyttäjällä on siitä mitään käryä. 59e + e5 pk oli weban diagnostiikkasetti saksan ebayssä. Sanoisin, että maksaa itsensä aika nopeasti takaisin.
                      Normi weban lukkotila poistuu käyttämällä sitä virrattomana. Tämän jälkeen toimii oikein jos todellinen vika on korjattu. Ei tietenkään toimi jos vika on edelleen olemassa. Jos sammuttaa itsensä muutaman minuutin kuluttua ei palotapahtuman mittaus onnistu oikein -> Thermo top cssä yleinen vika, referenssivastuksen arvo ohjainkortilla muuttunut. Korjaantuu uusimalla vastus. Joskus, n 1 tapaus kymmenestä, itse hehku on vialla. Tässä topikissa käsitelty DW tai BW 50 on sen sijaan eri laite ja omaa erillisen hehkun ja palolämpötunnistimen. vanhemmat BBW tai DBW laitteet toimivat aika lailla samalla periaatteella kuin BW tai DW mutta rakenne on erilainen. Uudemmat TTZ ja TTC laitteet tarkkailevat palotapahtumaa hehkun resistanssiarvoa mittaamalla. Muuten perustoimintaperiaate on kaikissa samankaltainen. Mikäli laitteessa on jokin vika, etenee käynnistys tai palotapahtuma jos laite pääsee sinne asti, vikatilaan saakka jonka jälkeen käynnistyy parin minuutin tuuletus.
                      Jos laitteessa ei ole mitään elonmerkkiä ja virrat kuitenkin tulevat on se lukossa tai vikatila sellainen ettei se edes yritä käynnistyä. Jos polttoainepumppu ei ala nakuttamaan vika ei ole yleensä pumpussa tai sen ohjauksessa vaan laitteen meneminen vikatilaan ennen polttoaineensyötön alkua pysäyttää käynnistysprosessin siihen ja aiheuttaa tuuletuksen. Jos tuuletus huutaa koko ajan tai satunnaisesti on paloilmapuhaltimen ohjaus kortilla vialla. Dieselpumpulla ei ole suositeltavaa pumpata bensiiniä koska pumpun käyttöikä voi lyhentyä merkittävästi. Bensiinipumpulla voi pumpata kumpaa tahansa.

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        #86
                        Mjahas. Kokeilempas vielä kerran tuola autolla -> raportoin sitten taas :P

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          #87
                          Jahas. Tässänäi ny kokeilin, Laitoin kaukkarilla hyrräämään ja hyrräili about 10min. Kyllä sisälle tuli lämmintä mutta toi miten toi käy ei ole normaalia. Ei ole sellanen tasanen pöhinä vaan röpöttää. ihan niinku tavaraa ei höyrystys tarpeeks nopeasti. vaan jotenki annoksittain.
                          Ku alotin niin ekalla "kiihdytyksellä" tuo kiihtyi melkein täyteen tehoon kunnes kaiketi sammui, siirtyi hiljasemmalle puhallukselle ja sen jälkeen uudella kiihdytyksellä pysyi pitkään päällä mutta röpöttäen ja kun kokeilin pakokaasujen lämpöä niin se ei minusta ollut ihan niin kuuma kuin sieltä täysin toimivana pitäisi tulla. EN kyllä ole täysin varma kuinka kuumana sieltä pitäisi pöhinän tullakaan.


                          EDIT: lämpimänä kun yritti pistää tuota päälle niin kolme kertaa kiihdytyksen yritti tehä ja sitten hyytyi, kolmannen kerran jälkeen sammutus.
                          Last edited by kaikkone; 16-09-2010, 18:09.

                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            #88
                            Kun ahtimeen ei saa webastokauppiaalta varaosia (koko setti 360e) kiinnostais tosiaan et korjaako noita joku jossain? WSE1? Kommenttia? BBw46 on malli.

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              #89
                              Mulla taas ampuu pakoputkeen. No kunhan saan noi softat niin pääsee rukkaamaan seoksia. Penkissä toimi tismalleen oiken, mutta silloin pakoputkessa oli äänenvaimennin. Nyt sitä ei tilasyistä ole...

                              Comment

                              • kaikkone
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 933
                                • Villähde

                                #90
                                En siis ole varma että onko toi ny sitä että sais liikaa naftaa vai liian vähän. köhii kumminkin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎