memebuy23buy

Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juppe
    replied
    2 on diagnostiikka, 6 vesipumpun ohjaus. Jos heräte on analoginen kokeile pinniä 5 vaikka oudolta se vaikuttaa... yleensä lisälämmitinheräte on kolmospinnissä ja ohjaus joko jännitteellä tai maadoittamalla kortista riippuen.
    Jos olet thermotestillä jo kortilla kiinni ja kokeilet herätettä, oikean pinnin ja ohjaustavan (jännite/maadoitus) löydyttyä täppä kyllä syttyy thermo testin näyttöön (mikäli kortin ohjelmaversiossa on diagnostiikka herätesignaalille) mutta uudemmat kortit eivät lähde analogisella herätteellä käyntiin silloin kun hermo test on kiinni. Täytyy ensin lokata ulos ja sitten käynnistää weba herätteellä ja sen jälkeen mennä kiinni korttiin mikäli haluaa tarkkailla toimintaa analogisella herätteellä.
    Jos taas korttiin pääsee kiinni vain Wbus moodissa herää se diagnostiikkapinnistä 1533 kellolla tai T91 / T100 htm Wbus versiolla kun ohjaus on kytketty w bus pinniin näissä.
    Mahtaisko olla tuossa webastossa vielä mitään väyläohjausta. On valmistettu 2005. Etiketin kyljessä merkinnät 2006, 2007, 2008. Täytyy koittaa tarjota herätettä vitospinniin ja katsoa lähteekö tulille. Diagnostiikka toimii oikein ja se varmaan meneekin sitten tohon kakkoseen. Täytyy testata mittarilla vielä.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Yritin searchilla hakea mutten löytänyt ongelmaani vastausta.

    Autossa E90 2008 on originaali bmw:n webasto, mutta nyt näyttää etten saa sitä käyntiin navista.
    vaikuttaa muuten aika-ajoin lämmittävän konetta.
    Onko siellä nyt joku vikatilassa?

    Jos niin miten saa nollattua...?

    Mikä lienee oem weban sulake jos sen käyttäisi irti reset tarkoituksessa.

    Pitääkö vain viedä vikakoodilukuun.

    Vai saako nollattua impalla? kuinka?

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Kyllä se c/z on. Heräte on nyt ykkösessä, mutta ei lähde. Koneen mukana tulleessa johtosarjan pätkässä ykkönen oli kokonaan tyhjä. Voin postailla kuvat siitä myöhemmin jos se auttaa. heräsi kuitenkin thermo testillä henkiin. Diagnoosijohdosta ei lähde maadoittamalla tulille. Eikös noissa PSA-versioissa diagnostiikka oo samassa karvassa kellon herätteen kanssa?

    Edit:
    Karvat menee ainoastaan pinneihin 2 (Valkoinen, sininen raita),5 (Sininen, oranssi raita),6 (punainen). Johtosarjassa lukee Fränkische (yhden muovisuojan päällä) ja webaston tarrassa numerosarja 9010754A.27006. Sillä ei auennut mitään kahan sivuilta.
    2 on diagnostiikka, 6 vesipumpun ohjaus. Jos heräte on analoginen kokeile pinniä 5 vaikka oudolta se vaikuttaa... yleensä lisälämmitinheräte on kolmospinnissä ja ohjaus joko jännitteellä tai maadoittamalla kortista riippuen.
    Jos olet thermotestillä jo kortilla kiinni ja kokeilet herätettä, oikean pinnin ja ohjaustavan (jännite/maadoitus) löydyttyä täppä kyllä syttyy thermo testin näyttöön (mikäli kortin ohjelmaversiossa on diagnostiikka herätesignaalille) mutta uudemmat kortit eivät lähde analogisella herätteellä käyntiin silloin kun hermo test on kiinni. Täytyy ensin lokata ulos ja sitten käynnistää weba herätteellä ja sen jälkeen mennä kiinni korttiin mikäli haluaa tarkkailla toimintaa analogisella herätteellä.
    Jos taas korttiin pääsee kiinni vain Wbus moodissa herää se diagnostiikkapinnistä 1533 kellolla tai T91 / T100 htm Wbus versiolla kun ohjaus on kytketty w bus pinniin näissä.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Originally posted by Ovlov View Post
    Onko normaali vaiko BMW-mallinen weba? Jos on BMW:n ohjauskortilla varustettu, niin INPAn kanssa saa todennäköisesti selville, mikä sitä riivaa. Yleismallin kanssa se kellotaulu saattaa osata kertoa jotain weban tilasta tai sitte pitää tutkia sitä webaa suoraan kaapelilla. Oletko koittanut webaa päälle uudestaan tai sitä weban nollausta sulakkeen irroittamalla? Joskushan kohtuullisesti toimiva weba saattaa aina välillä tehdä jonkin vikakoodin muistiin ja sitten kun niitä vikakoodeja on riittävän monta, niin se ei edes yritä käynnistyä.

    INPA löytyy, jos liikut Tampereen tai Etelä-Pohjanmaan läheisyydessä.
    Kiitos. Kellotaulun mukaan webasto oli muka päällä, taustavalo paloi ja liekin kuva. Mitään ei vain ollut tapahtunut, oli laite ihan mykkänä.. Painoin nappia ja näyyyö sammui, sitten painoin uudestaan päälle ja lähti normaalisti eloon. Outoa. Webasto retrofitti TT E. Webaston testausohjelma löytyy kyllä, uutta kaapelia odotellessa. Eiköhän koodeilla selviäisi jotain sitten. Kauanko nuo koodit pysyvät muistissa?

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Kyllä se c/z on. Heräte on nyt ykkösessä, mutta ei lähde. Koneen mukana tulleessa johtosarjan pätkässä ykkönen oli kokonaan tyhjä. Voin postailla kuvat siitä myöhemmin jos se auttaa. heräsi kuitenkin thermo testillä henkiin. Diagnoosijohdosta ei lähde maadoittamalla tulille. Eikös noissa PSA-versioissa diagnostiikka oo samassa karvassa kellon herätteen kanssa?

    Edit:
    Karvat menee ainoastaan pinneihin 2 (Valkoinen, sininen raita),5 (Sininen, oranssi raita),6 (punainen). Johtosarjassa lukee Fränkische (yhden muovisuojan päällä) ja webaston tarrassa numerosarja 9010754A.27006. Sillä ei auennut mitään kahan sivuilta.
    Last edited by Juppe; 19-11-2011, 20:08.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Mikäli se on ThermoTop C/Z niin pinni 1 ja ThermoTop V niin pinni 2. Ihan normipaikoissa ne pitäis olla :think

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Kertokaas joku, mistä pinnistä PSA-dieseleiden webasto herää. Mulla on semmonen kii mersussa ja tarttis toi heräte löytää. Johdot yllättäen eri järjestyksessä kuin normaalisti. Thermo testillä sain koneen diagnostiikkapinnistä käyntiin. Tossa mallissa ei ollu ollenkaan pinnejä vesipumpulle. Niinpä weban rele laitettiin ohjaamaan vesipumppua.

    Leave a comment:


  • Ovlov
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Tänä aamuna teki thermo-toppi tenät. Ei pihaustakaan kuulunut eikä ollut auto lämmin vaikka olis pitänyt olla jo vartin päällä weba. Kellotaulussa paloi taustavalo ja liekin kuva, mutta webasto oli täysin mykkä. Mitähän ihmettä? Alijännite?

    Onko normaali vaiko BMW-mallinen weba? Jos on BMW:n ohjauskortilla varustettu, niin INPAn kanssa saa todennäköisesti selville, mikä sitä riivaa. Yleismallin kanssa se kellotaulu saattaa osata kertoa jotain weban tilasta tai sitte pitää tutkia sitä webaa suoraan kaapelilla. Oletko koittanut webaa päälle uudestaan tai sitä weban nollausta sulakkeen irroittamalla? Joskushan kohtuullisesti toimiva weba saattaa aina välillä tehdä jonkin vikakoodin muistiin ja sitten kun niitä vikakoodeja on riittävän monta, niin se ei edes yritä käynnistyä.

    INPA löytyy, jos liikut Tampereen tai Etelä-Pohjanmaan läheisyydessä.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Tänä aamuna teki thermo-toppi tenät. Ei pihaustakaan kuulunut eikä ollut auto lämmin vaikka olis pitänyt olla jo vartin päällä weba. Kellotaulussa paloi taustavalo ja liekin kuva, mutta webasto oli täysin mykkä. Mitähän ihmettä? Alijännite?

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    voisko eberiä ohjata auton taukojähyttimen ajastuksen kautta? Eberihän ei tartte käyntiin lähtemiseen muuta kuin herätteen jostain.. :think
    Eihän se tarvi kun katkaisimen millä sen herätteen saa annettua sille Eberille...

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by -Markus- View Post
    No tuota ei ainakaan kannata tehdä. Ostaa mielummin vaikka tämän:



    Riittää se kantavuus....
    ähh... Miksi tota ei koskaan muista..... =D

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    Vai maksetaanko suosiolla 400€ siiitä kaukosäätimestä?:think
    No tuota ei ainakaan kannata tehdä. Ostaa mielummin vaikka tämän:



    Riittää se kantavuus....

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    onkos kukaan pähkäilly asiaa? Itellä e38 740 '99 ja pitäis eberi laittaa mut kaukosäätimet ja kello mun mielestä maksaa turhaa ovat kyllä hyvät mut voisko eberiä ohjata auton taukojähyttimen ajastuksen kautta? Eberihän ei tartte käyntiin lähtemiseen muuta kuin herätteen jostain.. Jos heräte tulisi auton tauko lämmittimen kautta niin onko ihan mahoton ajatus? Vai maksetaanko suosiolla 400€ siiitä kaukosäätimestä?:think

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Esim. veneily ja matkailuauto tarvikkeista löytyy valmis relepaketti kaksoisakku järjestelmään. Halvempia esim. motonet, biltema yms.



    http://www.biltema.fi/Documents/manu...25-230_man.pdf
    Toi vaikuttaa iha pätevältä. Nyt hölmö kyssäri, eikös tuossa E39:ssä ole joko 120A tai 140A laturi?, ni täytyykö tällöin tuon releen kestää yli 140A vai vai miten tuo nyt kantsii laskea. Kun kattelee noita järeämpiä erotusreleitä ni hintaki on kova.
    Eli siis mikä on todellinen latausvirta?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by api-75 View Post
    Koitin noita eri webasto -aiheisia ketjuja lueskella, mutta en löytänyt etsimääni vastausta.

    Eli onko mahdollista jotenkin koodata tai kytkeä niin, ettei webasto lähde heti käyntiin, kun auton käynnistää pakkasella ja moottori on normilämmöissä?

    Tällä haen vaan sitä, että ajaessani töihin, joudun ensin pysäköimään autoni parkkihallin ulkopuolelle ja pääsen siirtämään autoni parkkihalliin vasta hetken kulutta. Tämän siirtämisen aikana tuntuu tuo webasto lähtevän ihan turhaan tulille, vaikka moottori on ns. normilämpöinen.

    Webasto koodattu esilämmittimeksi ja toimii muuten ihan normaalisti...
    Tuollainen ominaisuus ei onnistu koodaamalla. Saa toki pysyvästi pois lisälämmitysominaisuuden. Jos lämpötila-asetukset laittaa minimiin (16 C), niin Weba ei lähde päälle. Toinen vaihtoehto on rakentaa kytkin Weban jännite- tai väyläpiuhaan.

    Leave a comment:

Working...
X