Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • J0akim
    replied
    Originally posted by kt0510 View Post
    Moi
    Merkkikohtaista Webastoa voi ohjata i-Driven kautta. Tällöin käytössä on kaksi ohjelmoitavaa kelloa. Siihen se hauskuus sitten loppuukin verrattuna jälkiasennus webaan. Kaukosäätimellä onnistuu myös käynnistys. Jos merkkiliikkeessä asennetaan tuo retrofit weba paketti niin weba lämmittää sitten vain hytin EI moottoria . Tuon tyhmän ominaisuuden pystyy kiertämään parilla eri kikalla. Jälkiasennettu weba tai eberi taas kytketään heti niin että lämmittää moottorin.
    Tuo merkkikohtainen webasto joka toimii i-drvien kautta on varmasti myös aika arvokas. Mutta olisihan se tietysti "hienompi" ettei tarvitsisi laittaa mitään näyttöä/ajastinta auton sisälle sille jälkiasennus webastolle. Vai tarviiko kaikki jälkiasennus webastot jonkin sortin ajastimen/näytön auton hyttiin? Vai pystyykö sen jättämään pois jos käyttäisi vain kaukoohjainta? Ja tuo moottorin lämmitys taitaa olla aika pakko suomessa diisselikoneelle.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by kt0510 View Post
    Moi
    Merkkikohtaista Webastoa voi ohjata i-Driven kautta. Tällöin käytössä on kaksi ohjelmoitavaa kelloa. Siihen se hauskuus sitten loppuukin verrattuna jälkiasennus webaan. Kaukosäätimellä onnistuu myös käynnistys. Jos merkkiliikkeessä asennetaan tuo retrofit weba paketti niin weba lämmittää sitten vain hytin EI moottoria . Tuon tyhmän ominaisuuden pystyy kiertämään parilla eri kikalla. Jälkiasennettu weba tai eberi taas kytketään heti niin että lämmittää moottorin.
    Miten nuo wepa jutut menee?
    Koskeeko tuo "tyhmä" kabiinin lämmitys wepalla kaikkia "alkuperäisiä BMW:n wepoja" ?
    Vai vain retrofitiä?

    Itselle tulossa jossainvälissä saksasta vm. 2008 325D jossa pitäisi olla original wepa with remote control. (S536A)

    Pitääkö tuota siis heti alkaa "puukottamaan" jollain tavalla, että saa moottorinkin lämpimäksi?
    Lisätietoja älkää kysykö kun en tiedä itsekään autosta vielä mitään
    Last edited by Nettipepe; 19-10-2011, 12:35. Reason: Lisätty varustenumero

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by _Jubi_ View Post
    Kenelläkää hajua webaston vikakoodeista? Mallin voin vielä tarkistaa, mutta joku thermo top se oli.

    Auto 525iA Touring 10/2001 Suomiauto, ja muuta lämmitintä ei webaston lisäksi ole.
    Herjaa vesiventtiiliä.

    Onko webasto mahdollisesti jotenkin kytketty vesiventtiilille? Virallinen webaston korjaaja/asentaja ei osannut sanoa mitään koska ei ollu koskaan nähnytkään tällaista vikakoodia. Hän oli sitä mieltä, että jos webasto on laakkosella asennettu niin se voi olla yhteydessä vesiventtiiliin?

    Vikakoodienluvun ja nollauksen jälkeen lähtee webasto hetkeksi pöhisemään, mutta toista kertaa ei tulille lähde ja antaa saman vikakoodin. Ja ei siis puhalla tällöinkään sisälle mitään.

    Liikkeessä josta auton ostin niin kovasti vakuuttelivat, että vesiventtiilin vaihdolla rupeaa webastoki pelaamaan. Turhaan vain en viitsisi osia vaihdella.
    Webastosi ohjainkortti ei siis ole yleismalli vaan jokin merkkikohtainen. On myös mahdollista että joku olisi asentanut autoosi jostakin syystä/tietämättään jonkin muun merkin ohjainkortin, toki tämä ohjainkortin tyyppi ja malli näkyy erittäin selvästi webaston testerillä.
    Vai herjasiko webasto kuitenkin vesipumppua?

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by J0akim View Post
    Saakohan sitten tuon webaston tai eberin koodattua silleen että toimii i-drivesta? Ja eikös bmwllä ole jokin webaston tyyppinen tominto? olisiko nimi sitten auxilary heating tai independent heating vai mikä lie. Mistä kannataisi kysyä tarjouksia tuommoisten asennuksesta?
    Moi
    Merkkikohtaista Webastoa voi ohjata i-Driven kautta. Tällöin käytössä on kaksi ohjelmoitavaa kelloa. Siihen se hauskuus sitten loppuukin verrattuna jälkiasennus webaan. Kaukosäätimellä onnistuu myös käynnistys. Jos merkkiliikkeessä asennetaan tuo retrofit weba paketti niin weba lämmittää sitten vain hytin EI moottoria . Tuon tyhmän ominaisuuden pystyy kiertämään parilla eri kikalla. Jälkiasennettu weba tai eberi taas kytketään heti niin että lämmittää moottorin.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by J0akim View Post
    Saakohan sitten tuon webaston tai eberin koodattua silleen että toimii i-drivesta? Ja eikös bmwllä ole jokin webaston tyyppinen tominto? olisiko nimi sitten auxilary heating tai independent heating vai mikä lie. Mistä kannataisi kysyä tarjouksia tuommoisten asennuksesta?
    Käsittääkseni autossasi pitäisi olla vakiona ajonaikana toimiva Webasto? Vai oonko nyt väärässä.

    Leave a comment:


  • J0akim
    replied
    Originally posted by kt0510 View Post
    Järjestä en tiedä mutta usein €:t ratkaisee kumpaan vaihtoehtoon kääntyy. Weba/Eberi on luonnollisesti hinnakkaampi mutta myös monikäyttöisempi.
    Pysäköintilämmitys => moottorin jälkilämpö puhalletaan hyttiin
    Saakohan sitten tuon webaston tai eberin koodattua silleen että toimii i-drivesta? Ja eikös bmwllä ole jokin webaston tyyppinen tominto? olisiko nimi sitten auxilary heating tai independent heating vai mikä lie. Mistä kannataisi kysyä tarjouksia tuommoisten asennuksesta?

    Leave a comment:


  • _Jubi_
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Jälkiasennetun (aftermarket) Webaston vikakoodeissa ei ole mitään vesiventtiliherjoja. Onko se vikakoodi luettu Webaston vai auton diagnoosipistokkeesta?
    webastosta siitä keltaisesta piuhasta. Siellä webastoliikkeessä luki ne vikakoodit. Myös autoliikkeessä lukivat sen saman koodin.
    Last edited by _Jubi_; 17-10-2011, 20:06.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by _Jubi_ View Post
    Kenelläkää hajua webaston vikakoodeista? Mallin voin vielä tarkistaa, mutta joku thermo top se oli.

    Auto 525iA Touring 10/2001 Suomiauto, ja muuta lämmitintä ei webaston lisäksi ole.
    Herjaa vesiventtiiliä.

    Onko webasto mahdollisesti jotenkin kytketty vesiventtiilille? Virallinen webaston korjaaja/asentaja ei osannut sanoa mitään koska ei ollu koskaan nähnytkään tällaista vikakoodia. Hän oli sitä mieltä, että jos webasto on laakkosella asennettu niin se voi olla yhteydessä vesiventtiiliin?

    Vikakoodienluvun ja nollauksen jälkeen lähtee webasto hetkeksi pöhisemään, mutta toista kertaa ei tulille lähde ja antaa saman vikakoodin. Ja ei siis puhalla tällöinkään sisälle mitään.

    Liikkeessä josta auton ostin niin kovasti vakuuttelivat, että vesiventtiilin vaihdolla rupeaa webastoki pelaamaan. Turhaan vain en viitsisi osia vaihdella.
    Jälkiasennetun (aftermarket) Webaston vikakoodeissa ei ole mitään vesiventtiliherjoja. Onko se vikakoodi luettu Webaston vai auton diagnoosipistokkeesta?

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by J0akim View Post
    Mikä olisi järkevin ratkaisu moottorin ja sisätilan lämmitykseen? Mutta kannattaako laittaa lohkolämmitin ja sisätilanlämmitin tai webasto/eber. Tai sitten bmw oma "pysäköintilämmitys" Auto on 530xdA (E60). Autossa on independent ventilation.
    Järjestä en tiedä mutta usein €:t ratkaisee kumpaan vaihtoehtoon kääntyy. Weba/Eberi on luonnollisesti hinnakkaampi mutta myös monikäyttöisempi.
    Pysäköintilämmitys => moottorin jälkilämpö puhalletaan hyttiin

    Leave a comment:


  • _Jubi_
    replied
    Laitetaanpas tännekki

    Kenelläkää hajua webaston vikakoodeista? Mallin voin vielä tarkistaa, mutta joku thermo top se oli.

    Auto 525iA Touring 10/2001 Suomiauto, ja muuta lämmitintä ei webaston lisäksi ole.
    Herjaa vesiventtiiliä.

    Onko webasto mahdollisesti jotenkin kytketty vesiventtiilille? Virallinen webaston korjaaja/asentaja ei osannut sanoa mitään koska ei ollu koskaan nähnytkään tällaista vikakoodia. Hän oli sitä mieltä, että jos webasto on laakkosella asennettu niin se voi olla yhteydessä vesiventtiiliin?

    Vikakoodienluvun ja nollauksen jälkeen lähtee webasto hetkeksi pöhisemään, mutta toista kertaa ei tulille lähde ja antaa saman vikakoodin. Ja ei siis puhalla tällöinkään sisälle mitään.

    Liikkeessä josta auton ostin niin kovasti vakuuttelivat, että vesiventtiilin vaihdolla rupeaa webastoki pelaamaan. Turhaan vain en viitsisi osia vaihdella.

    Leave a comment:


  • J0akim
    replied
    Mikä olisi järkevin ratkaisu moottorin ja sisätilan lämmitykseen? Mutta kannattaako laittaa lohkolämmitin ja sisätilanlämmitin tai webasto/eber. Tai sitten bmw oma "pysäköintilämmitys" Auto on 530xdA (E60). Autossa on independent ventilation.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Tuon Webaston myötä ilmeisesti se, että hyttiin ei tule lämmintä johtuu juurikin tuosta, kun jos siellä webas on pumppu joka jumittaa niin estäiskö se tuon veden kierron kennoille? Eikö kukaan osaisi valaista kuinka lähteä vikaa etsimään/korjaamaan asiaa.?
    Kyllä se vesi kiertää siitä läpi ihan normaalisti kesät/talvet vaikka olisi rikkinäinenkin...

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Näkyihän siellä kuskin etulokasuojan sisällä möltti olevan. Pitäiskö se nyt lähtee toimimaan tuosta cd:n kellonkuvasta? Vai pitääkö sitä käyttää huollossa jotenkin kuittaamassa, kun en saanut ajastinta toimimaan?
    Tuon Webaston myötä ilmeisesti se, että hyttiin ei tule lämmintä johtuu juurikin tuosta, kun jos siellä webas on pumppu joka jumittaa niin estäiskö se tuon veden kierron kennoille? Eikö kukaan osaisi valaista kuinka lähteä vikaa etsimään/korjaamaan asiaa.?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Moro. Voisko olla mahdollista, että omassa autossani on webasto? Auto on ruotsintuonti. Tuli vain mieleen, kun ilmailin lämppäriä ja asensin lisäkiertopumpun, niin huomasien että yksi vesiletku lähtee kuskinpuolen ilmansuodatin kotelon alle ja siellä on vielä ilmausruuvikin. Jos autossa on webasto, niin kuinka sen pitäisi toimia?:think
    Näkyihän siellä kuskin etulokasuojan sisällä möltti olevan. Pitäiskö se nyt lähtee toimimaan tuosta cd:n kellonkuvasta? Vai pitääkö sitä käyttää huollossa jotenkin kuittaamassa, kun en saanut ajastinta toimimaan?

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Tuo on kyllä alunperin dieselimalli jos siinä on oma säiliö, miksei toki toimisi bensallakin jos poltin on modifioitu. Tuossa ei letkujen koolla ole merkitystä, muutoin tulisi käyttää letkun sijasta jäykkää muovista (tai metallista, metritavara jarruputkikin käy jos ei muuta ole) polttoianeputkea ainakin ennen weban pa pumppua, kasaanpainumisen ja ilmakuplien välttämiseksi. Liitokset toki lyhyillä letkuilla, ks tarkemmin webaston yleiset asennusohjeet (netistä).

    Jänniteraja on yleensä 9-10 voltin tienoilla joten ei tuommoisella pudotuksella pitäisi olla merkitystä.

    Tämähän on se ThermoTop jossa on oma säiliö johon paluuputkessa kulkeva polttoaine jää, ei erillistä annostelupumppua. Tosiaankin alunperin diisseli joka jälkeenpäin modattu pensalle. Polttoaineputkeksi ihan tavallinen pensankestävä kumiletku sis.halk. n. 8mm, eli samaa luokkaa kun auton oma paluuputkikin.
    Jännite kannattaa mitata hehkutuksen aikana, silloin kaikkein suurin jännitteen pudotus.

    Leave a comment:

Working...
X