Originally posted by kt0510
View Post
Webaston toiminnasta
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by kt0510 View PostMoi
Merkkikohtaista Webastoa voi ohjata i-Driven kautta. Tällöin käytössä on kaksi ohjelmoitavaa kelloa. Siihen se hauskuus sitten loppuukin verrattuna jälkiasennus webaan. Kaukosäätimellä onnistuu myös käynnistys. Jos merkkiliikkeessä asennetaan tuo retrofit weba paketti niin weba lämmittää sitten vain hytin EI moottoria. Tuon tyhmän ominaisuuden pystyy kiertämään parilla eri kikalla. Jälkiasennettu weba tai eberi taas kytketään heti niin että lämmittää moottorin.
Koskeeko tuo "tyhmä" kabiinin lämmitys wepalla kaikkia "alkuperäisiä BMW:n wepoja" ?
Vai vain retrofitiä?
Itselle tulossa jossainvälissä saksasta vm. 2008 325D jossa pitäisi olla original wepa with remote control. (S536A)
Pitääkö tuota siis heti alkaa "puukottamaan" jollain tavalla, että saa moottorinkin lämpimäksi?
Lisätietoja älkää kysykö kun en tiedä itsekään autosta vielä mitään
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _Jubi_ View PostKenelläkää hajua webaston vikakoodeista? Mallin voin vielä tarkistaa, mutta joku thermo top se oli.
Auto 525iA Touring 10/2001 Suomiauto, ja muuta lämmitintä ei webaston lisäksi ole.
Herjaa vesiventtiiliä.
Onko webasto mahdollisesti jotenkin kytketty vesiventtiilille? Virallinen webaston korjaaja/asentaja ei osannut sanoa mitään koska ei ollu koskaan nähnytkään tällaista vikakoodia. Hän oli sitä mieltä, että jos webasto on laakkosella asennettu niin se voi olla yhteydessä vesiventtiiliin?
Vikakoodienluvun ja nollauksen jälkeen lähtee webasto hetkeksi pöhisemään, mutta toista kertaa ei tulille lähde ja antaa saman vikakoodin. Ja ei siis puhalla tällöinkään sisälle mitään.
Liikkeessä josta auton ostin niin kovasti vakuuttelivat, että vesiventtiilin vaihdolla rupeaa webastoki pelaamaan. Turhaan vain en viitsisi osia vaihdella.
Vai herjasiko webasto kuitenkin vesipumppua?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by J0akim View PostSaakohan sitten tuon webaston tai eberin koodattua silleen että toimii i-drivesta? Ja eikös bmwllä ole jokin webaston tyyppinen tominto? olisiko nimi sitten auxilary heating tai independent heating vai mikä lie. Mistä kannataisi kysyä tarjouksia tuommoisten asennuksesta?
Merkkikohtaista Webastoa voi ohjata i-Driven kautta. Tällöin käytössä on kaksi ohjelmoitavaa kelloa. Siihen se hauskuus sitten loppuukin verrattuna jälkiasennus webaan. Kaukosäätimellä onnistuu myös käynnistys. Jos merkkiliikkeessä asennetaan tuo retrofit weba paketti niin weba lämmittää sitten vain hytin EI moottoria. Tuon tyhmän ominaisuuden pystyy kiertämään parilla eri kikalla. Jälkiasennettu weba tai eberi taas kytketään heti niin että lämmittää moottorin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by J0akim View PostSaakohan sitten tuon webaston tai eberin koodattua silleen että toimii i-drivesta? Ja eikös bmwllä ole jokin webaston tyyppinen tominto? olisiko nimi sitten auxilary heating tai independent heating vai mikä lie. Mistä kannataisi kysyä tarjouksia tuommoisten asennuksesta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kt0510 View PostJärjestä en tiedä mutta usein €:t ratkaisee kumpaan vaihtoehtoon kääntyy. Weba/Eberi on luonnollisesti hinnakkaampi mutta myös monikäyttöisempi.
Pysäköintilämmitys => moottorin jälkilämpö puhalletaan hyttiin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostJälkiasennetun (aftermarket) Webaston vikakoodeissa ei ole mitään vesiventtiliherjoja. Onko se vikakoodi luettu Webaston vai auton diagnoosipistokkeesta?Last edited by _Jubi_; 17-10-2011, 20:06.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _Jubi_ View PostKenelläkää hajua webaston vikakoodeista? Mallin voin vielä tarkistaa, mutta joku thermo top se oli.
Auto 525iA Touring 10/2001 Suomiauto, ja muuta lämmitintä ei webaston lisäksi ole.
Herjaa vesiventtiiliä.
Onko webasto mahdollisesti jotenkin kytketty vesiventtiilille? Virallinen webaston korjaaja/asentaja ei osannut sanoa mitään koska ei ollu koskaan nähnytkään tällaista vikakoodia. Hän oli sitä mieltä, että jos webasto on laakkosella asennettu niin se voi olla yhteydessä vesiventtiiliin?
Vikakoodienluvun ja nollauksen jälkeen lähtee webasto hetkeksi pöhisemään, mutta toista kertaa ei tulille lähde ja antaa saman vikakoodin. Ja ei siis puhalla tällöinkään sisälle mitään.
Liikkeessä josta auton ostin niin kovasti vakuuttelivat, että vesiventtiilin vaihdolla rupeaa webastoki pelaamaan. Turhaan vain en viitsisi osia vaihdella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by J0akim View PostMikä olisi järkevin ratkaisu moottorin ja sisätilan lämmitykseen? Mutta kannattaako laittaa lohkolämmitin ja sisätilanlämmitin tai webasto/eber. Tai sitten bmw oma "pysäköintilämmitys" Auto on 530xdA (E60). Autossa on independent ventilation.
Pysäköintilämmitys => moottorin jälkilämpö puhalletaan hyttiin
Leave a comment:
-
-
Laitetaanpas tännekki
Kenelläkää hajua webaston vikakoodeista? Mallin voin vielä tarkistaa, mutta joku thermo top se oli.
Auto 525iA Touring 10/2001 Suomiauto, ja muuta lämmitintä ei webaston lisäksi ole.
Herjaa vesiventtiiliä.
Onko webasto mahdollisesti jotenkin kytketty vesiventtiilille? Virallinen webaston korjaaja/asentaja ei osannut sanoa mitään koska ei ollu koskaan nähnytkään tällaista vikakoodia. Hän oli sitä mieltä, että jos webasto on laakkosella asennettu niin se voi olla yhteydessä vesiventtiiliin?
Vikakoodienluvun ja nollauksen jälkeen lähtee webasto hetkeksi pöhisemään, mutta toista kertaa ei tulille lähde ja antaa saman vikakoodin. Ja ei siis puhalla tällöinkään sisälle mitään.
Liikkeessä josta auton ostin niin kovasti vakuuttelivat, että vesiventtiilin vaihdolla rupeaa webastoki pelaamaan. Turhaan vain en viitsisi osia vaihdella.
Leave a comment:
-
-
Mikä olisi järkevin ratkaisu moottorin ja sisätilan lämmitykseen? Mutta kannattaako laittaa lohkolämmitin ja sisätilanlämmitin tai webasto/eber. Tai sitten bmw oma "pysäköintilämmitys" Auto on 530xdA (E60). Autossa on independent ventilation.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostTuon Webaston myötä ilmeisesti se, että hyttiin ei tule lämmintä johtuu juurikin tuosta, kun jos siellä webas on pumppu joka jumittaa niin estäiskö se tuon veden kierron kennoille? Eikö kukaan osaisi valaista kuinka lähteä vikaa etsimään/korjaamaan asiaa.?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostNäkyihän siellä kuskin etulokasuojan sisällä möltti olevan. Pitäiskö se nyt lähtee toimimaan tuosta cd:n kellonkuvasta? Vai pitääkö sitä käyttää huollossa jotenkin kuittaamassa, kun en saanut ajastinta toimimaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostMoro. Voisko olla mahdollista, että omassa autossani on webasto? Auto on ruotsintuonti. Tuli vain mieleen, kun ilmailin lämppäriä ja asensin lisäkiertopumpun, niin huomasien että yksi vesiletku lähtee kuskinpuolen ilmansuodatin kotelon alle ja siellä on vielä ilmausruuvikin. Jos autossa on webasto, niin kuinka sen pitäisi toimia?:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by WSE1 View PostTuo on kyllä alunperin dieselimalli jos siinä on oma säiliö, miksei toki toimisi bensallakin jos poltin on modifioitu. Tuossa ei letkujen koolla ole merkitystä, muutoin tulisi käyttää letkun sijasta jäykkää muovista (tai metallista, metritavara jarruputkikin käy jos ei muuta ole) polttoianeputkea ainakin ennen weban pa pumppua, kasaanpainumisen ja ilmakuplien välttämiseksi. Liitokset toki lyhyillä letkuilla, ks tarkemmin webaston yleiset asennusohjeet (netistä).
Jänniteraja on yleensä 9-10 voltin tienoilla joten ei tuommoisella pudotuksella pitäisi olla merkitystä.
Tämähän on se ThermoTop jossa on oma säiliö johon paluuputkessa kulkeva polttoaine jää, ei erillistä annostelupumppua. Tosiaankin alunperin diisseli joka jälkeenpäin modattu pensalle. Polttoaineputkeksi ihan tavallinen pensankestävä kumiletku sis.halk. n. 8mm, eli samaa luokkaa kun auton oma paluuputkikin.
Jännite kannattaa mitata hehkutuksen aikana, silloin kaikkein suurin jännitteen pudotus.
Leave a comment:
-
Leave a comment: