memebuy23buy

Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    523i -97

    Moro. Voisko olla mahdollista, että omassa autossani on webasto? Auto on ruotsintuonti. Tuli vain mieleen, kun ilmailin lämppäriä ja asensin lisäkiertopumpun, niin huomasien että yksi vesiletku lähtee kuskinpuolen ilmansuodatin kotelon alle ja siellä on vielä ilmausruuvikin. Jos autossa on webasto, niin kuinka sen pitäisi toimia?:think
    Last edited by janke; 13-10-2011, 20:13.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    minkäs paksuista tuon webaston bensiiniletkun pitäisi olla, tai siis sisähalkaisija. meinasint tehdä tuon siirto-operaation ja siirtää webaston tuohon sopivaan tilaan konepellin alle.

    Tarkennan siis Thermo top T. johon tulee / menee moottorilta bensan paluuletku
    Tuo on kyllä alunperin dieselimalli jos siinä on oma säiliö, miksei toki toimisi bensallakin jos poltin on modifioitu. Tuossa ei letkujen koolla ole merkitystä, muutoin tulisi käyttää letkun sijasta jäykkää muovista (tai metallista, metritavara jarruputkikin käy jos ei muuta ole) polttoianeputkea ainakin ennen weban pa pumppua, kasaanpainumisen ja ilmakuplien välttämiseksi. Liitokset toki lyhyillä letkuilla, ks tarkemmin webaston yleiset asennusohjeet (netistä).

    Jänniteraja on yleensä 9-10 voltin tienoilla joten ei tuommoisella pudotuksella pitäisi olla merkitystä.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    minkäs paksuista tuon webaston bensiiniletkun pitäisi olla, tai siis sisähalkaisija. meinasint tehdä tuon siirto-operaation ja siirtää webaston tuohon sopivaan tilaan konepellin alle.

    Tarkennan siis Thermo top T. johon tulee / menee moottorilta bensan paluuletku
    Last edited by kaikkone; 02-08-2011, 16:13.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Dodiin, tänään sitten sain webastoon taas diagnostiikka piuhan kiinni ja seurailin voltteja.

    Webaston oman mittarin mukaan oli about 11.6 - 11.8V
    suoraan akusta yleismittarilla 12.1+V
    Oisko tuo volttien pienuus mahdollisuus tuohon että webasto yleensä kiukuttelee jos laittaa päälle kun ei auto itse käy.

    Leave a comment:


  • mylläri
    replied
    dbw 46 webasto toiminta

    Lainaan topiccianne

    Elikkä autona e34 525 tds -93. Alkuperäinen DBW46 webasto.

    webasto toimi moitteettomasti kun ostin auton 2010 marraskuussa, vaihdoin webastolle uuden akun. sitten 2011 tammikuussa jostain syystä lakkasi toimimasta, inisee vain n. 30sec ja sitten ei mitään, punainen valo jää vilkkumaan. vaihdoin webastoon hehkun ja huovan. tämän jälkeen oli sulake takakontin vasemmalta puolelta verhoilujen alta palanut, sulakkeita on muistaakseni 3 semmoisessa "pienessä mötissä". lähellä webaston releboksia.
    25A sulakkeen siis vaihdoin.

    tämän jälkeen toimi parikertaa moitteetta. kunnes taas poltti sulakkeen. tekee samaa edelleen.

    mikähän mahtaisi olla vialla ?

    KIITOKSIA vastanneille.

    - Toni

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Onkohan paska säkä vai mikä kun ajoin toista tankillista E10:llä niin kyrvähti bensapumppu. Ilmakuplaa kattelin letkun läpi niin heilahtelee vaan eestaas puolisen senttiä suuntaansa.

    Leave a comment:


  • caltsu
    replied
    Uusi webasto toiminut hyvin mutta 1kk sitten pyysin elektromekaa palauttamaan vanhan kun se ei tullut kuntoon niin ei ole näkynyt?
    Pariin kertaan jo kysellyt.
    WSE1:lle tiedoksi.

    Palvelusta ei ropise isoja pisteitä.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Ok, hyvä homma et tohon tuli varmistus. Jotenki tota epäilinkin ku muistelin et viimetalvena weba toimi kaikissa olosuhteissa. Nyt vaan on mykkänä joten tälle talvelle ei oo pystyny tota toteamaan.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    No näin myös mulle kehuttiin marmorilla kun tuli puheeksi noi webastot, ei olis joku akun säästö ominaisuus(aivopieru baijerilaisella suunnittelijalla?).
    Kumotaanpa taas jälleen kerran tämä urbaanilegenda. Mitään pakkasrajaa ei BMW eikä muissakaan webastoissa ole vielä tähän mennessä tullut vastaan. Eli kaikki toimivat vaikka Naruskassa tai Siperiassa kunhan toimintaan liittyvät asiat ovat kunnossa. Ainoa akun säästöominaisuus BMW webastossa on 10,76V katkaisuraja joka on yleismallin weban 9,76 V korkeampi ja tämän sekä pitkän johdotuksen akulta webastolle vuoksi BMW webasto vaatii toimiakseen paremman akun kuin yleismallin webasto. Webastohan katkaisee toiminnan mikäli jännite (webastolla) on yli 20s ko. rajan alapuolella, yleensä tämä tapahtuu hehkutustilanteessa jolloin kuormitusvirta on suurimmillaan. Jos jännite on lähtökohtaisesti ko. rajan alapuolella ei webasto ala tekemään mitään.
    Jos webasto ei toimi kylmänä, todennäköisin syy on huono / vajaa akku tai liian huonosti juokseva polttoaine. Muita syitä voivat olla vika ohjainkortilla, vika polttoainelinjastossa/pumpussa tai karstoittunut palopesä / viallinen hehku.

    Leave a comment:


  • RJH
    replied
    Originally posted by jake530d View Post
    Onkos toi totta vai mikäs ton lämpörajan sit määrittää? eikö väylä ohjaa webaa -25 muka? Kuullostaa kyllä aika ihmeelliseltä?

    Ei pitäisi olla lämpötilarajaa, eikä siinä kyllä olisi mitään logiikkaa, jos weba ei pelaa kylmässä. Ainakin minun E61:ssä on weba lähtenyt kaukosäädöllä päälle (ja myös pysynyt) vielä -37 asteessa. Kylmempää testilämpötilaa ei onneksi ainakaan vielä ole ollut

    Onko akku kunnossa/virtaa tarpeeksi? -> liian matala jännite tiputtaa weban pois pelistä

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    Yes, kiitos. Yritin kyllä käyttää hakuakin mutta...

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    vesiventtiilin POISTO!!!

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Missäs olikaan se ohje vesi-venttiilin tiivisteen poistosta (E6x) jotta myös motti lämpiää? Turha muuten lämmittää 30 asteen pakkasilla kun virta ei riitä kovin montaa kertaa starttaamaan jos kone ei lämpeä yhtään...
    tätäkö tarkoitit ?

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Kyllä meikäläisen ikivanha BBW46 polttaa lämpötilasta riippumatta kunhan sähköä vaan riittää.

    Leave a comment:


  • jake530d
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    No näin myös mulle kehuttiin marmorilla kun tuli puheeksi noi webastot, ei olis joku akun säästö ominaisuus(aivopieru baijerilaisella suunnittelijalla?).
    Onkos toi totta vai mikäs ton lämpörajan sit määrittää? eikö väylä ohjaa webaa -25 muka? Kuullostaa kyllä aika ihmeelliseltä?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Missäs olikaan se ohje vesi-venttiilin tiivisteen poistosta (E6x) jotta myös motti lämpiää? Turha muuten lämmittää 30 asteen pakkasilla kun virta ei riitä kovin montaa kertaa starttaamaan jos kone ei lämpeä yhtään...

    Leave a comment:

Working...
X