Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Taky
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 562
    • Ola

    "Automaalauksen ja pohjatöiden pikaperusteet 2011"

    http://www.automaalit.net./WebRoot/G...t_net_2011.pdf
    Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
    Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

    Comment

    • Taky
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 562
      • Ola

      Originally posted by ///Mikki View Post
      Sen niminen tuote ku Bumber Brite.
      Kuumailmapuhallin ei tuota tyydyttävääkään tulosta, muovi muuttaa muotoaa ennenkuin jälki hyvää.

      Onko havaintoa mistä Bumber Briteä löytäisi pääkaupunkiseudulta tai joku vastaava tuote?
      Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
      Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

      Comment

      • ///Mikki
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 209

        Originally posted by Taky View Post
        Kuumailmapuhallin ei tuota tyydyttävääkään tulosta, muovi muuttaa muotoaa ennenkuin jälki hyvää.

        Onko havaintoa mistä Bumber Briteä löytäisi pääkaupunkiseudulta tai joku vastaava tuote?
        Jos se muovi on menny ihan kalpeaksi, niin siihen riittää, kun puhallinta näyttää vähän sinne päin. Näin siihen alkaa saamaan eloa. Mutta paras vaihtoehtohan on nämä siihen tarkoitetut tuotteen.

        Tuolta voi katsella nuita prestan myyntipisteitä: http://www.presco.fi/myyntipisteet.php
        e36 325 coupe ///M-Technic
        e46 330dA Touring "///M-Sport"

        Comment

        • Taky
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 562
          • Ola

          Originally posted by ///Mikki View Post
          Jos se muovi on menny ihan kalpeaksi, niin siihen riittää, kun puhallinta näyttää vähän sinne päin. Näin siihen alkaa saamaan eloa.
          E30:sen takarekisterikilven taustamuovia kokeilin kuumallailmalla mutta eipä siitä mitään järjellistä tullut.
          Ensin varovasti sitten hieman lämpimmällä mutta kapeita reunoja kun kokeilin niin muovi alkoi elää huolestuttavsti jolloin järki kehoitti lopettamaan vaurioiden estämikseksi.
          Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
          Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

          Comment

          • Nuke
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1266
            • Janakkala

            Kuumailmapuhaltimella kulahtaneen muovin uudistus ei ole hätäisen miehen hommia.
            Vaatii melko optimaalisen lämmön ja liikkeen nopeuden/etäisyyden.

            Kun pinta alkaa sulamaan (kirkastuu / näyttää "märältä"), tulee jo siirtyä eteenpäin. Jos puhaltaa liian läheltä kovalla ilmannopeudella alkaa pinta aaltoilemaan, ja sitten on soppa valmis.

            Kannattaa harjoitella jonnekkin näkymättömään paikkaan tai kokonaan eri osiin.
            Katsoo entisöitävän muovin materiaalin ja etsii vastaavaa tavaraa jostain ämpäristä tms. ja harjoittelee siihen.

            Jotkin muovit ei kestä kuumailmapuhallinta ollenkaan, vaan alkavat kuplia pinnasta ja kovettuvat koppuraksi.
            E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

            Comment

            • Mörökölli
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 1735
              • Turku

              Uskaltako Inerta 5:sen päälle kitata, vai pitäisikö turvallisuussyistä tehdä kittaus normaalisti ennen pohjamaalausta? Konehuoneen hitsaukset ja maalaus kyseessä, ja pari hankalassa paikkassa olisi ollut helpompi varmistua maalin uimisesta joka rakoon, kun olisi voinut suorittaa kittauksen maalauksen jälkeen.
              www.nenifab.com

              Comment

              • Rockford
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 8028
                • Pinsiö

                Originally posted by Mörökölli View Post
                Uskaltako Inerta 5:sen päälle kitata, vai pitäisikö turvallisuussyistä tehdä kittaus normaalisti ennen pohjamaalausta? Konehuoneen hitsaukset ja maalaus kyseessä, ja pari hankalassa paikkassa olisi ollut helpompi varmistua maalin uimisesta joka rakoon, kun olisi voinut suorittaa kittauksen maalauksen jälkeen.
                Epoksin päälle voidaan normaalisti kitata.
                Kitti siis aina puhtaalle pellille ja/tai karhennetulle vanhalle lakkapinnalle, sekä karhennetulle 2K-kamalle, kuten epoksi ja hiontaväri.
                -Dodge Charger -73
                -Mercedes-Benz GLK
                -VW Transporter

                Comment

                • riuska
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1160
                  • Lahti

                  mites jarrusatuloitten maalaus??
                  kävi tossa silmään jonkun halpahallin jarrusatulan maalaussetti:think tarvii vissiin maalin kestää vähän enemmän lämpöä??
                  F30 320d
                  F30 320i
                  E46 320i
                  E36 325i
                  E30 316

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    Originally posted by riuska View Post
                    mites jarrusatuloitten maalaus??
                    kävi tossa silmään jonkun halpahallin jarrusatulan maalaussetti:think tarvii vissiin maalin kestää vähän enemmän lämpöä??
                    Rockford kerto jossaki topikissa hyvän oloset ohjeet, ei toki kyseisen miehen ohjeissa ole ollut muutoinkaan moiteita, kaikki mitä olen hänen neuvoilla tehnyt niin on onnistunut, mukaan lukien nuo jarrusatulat. Ei vaan voi muistaa missä ne ohjeet olisi

                    Comment

                    • riuska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1160
                      • Lahti

                      Originally posted by isoR View Post
                      Rockford kerto jossaki topikissa hyvän oloset ohjeet, ei toki kyseisen miehen ohjeissa ole ollut muutoinkaan moiteita, kaikki mitä olen hänen neuvoilla tehnyt niin on onnistunut, mukaan lukien nuo jarrusatulat. Ei vaan voi muistaa missä ne ohjeet olisi
                      löytyy kyllä normi ruisku ja kynä.. sekä tietenkin kompura...

                      jonkunlainen hiekkapuhallus pönttökin löytyy mutta sillä ei tee kyllä mitään.. jostain halpahallista..

                      E: vähän toi kiinnostas mitä sinne kannattaa laittaa alle ku kumminkin lämpenee jonkin verran..
                      Last edited by riuska; 19-03-2011, 00:12.
                      F30 320d
                      F30 320i
                      E46 320i
                      E36 325i
                      E30 316

                      Comment

                      • huitoja2
                        BTCF Member
                        • Dec 2007
                        • 226
                        • Porvoo

                        Originally posted by riuska View Post
                        löytyy kyllä normi ruisku ja kynä.. sekä tietenkin kompura...

                        jonkunlainen hiekkapuhallus pönttökin löytyy mutta sillä ei tee kyllä mitään.. jostain halpahallista..

                        E: vähän toi kiinnostas mitä sinne kannattaa laittaa alle ku kumminkin lämpenee jonkin verran..
                        Itse tein homman yksinkertaisesti, putsasin satulat yms. osat irroitettuna porakoneen piikkilaikalla ja pesin lakkabensiinillä. Maaliksi Hammerliten vasaralakkaa pensselillä päälle, tasoittuu hyvin ja kestää lämpöä sekä ruostumista yllättävän hyvin, yli vuosi toimenpiteestä ja maalipinta kuin uusi.
                        Parempiakin konsteja ja maaleja toki varmaan löytyy mutta näinkin se käy...
                        G30 530e, E61 523ia
                        ex e60 525da
                        ex e90 320Si
                        ex e91 320d
                        ex e46 330 Ci
                        ex e46 330D touring
                        ex e46 323 sedan
                        ex e36 320 Coupe
                        Yms lajiin kuulumattomia...

                        Comment

                        • Aguél
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 515
                          • Siuntio/Lohja

                          Originally posted by huitoja2 View Post
                          Itse tein homman yksinkertaisesti, putsasin satulat yms. osat irroitettuna porakoneen piikkilaikalla ja pesin lakkabensiinillä. Maaliksi Hammerliten vasaralakkaa pensselillä päälle, tasoittuu hyvin ja kestää lämpöä sekä ruostumista yllättävän hyvin, yli vuosi toimenpiteestä ja maalipinta kuin uusi.
                          Parempiakin konsteja ja maaleja toki varmaan löytyy mutta näinkin se käy...
                          Kaveri ainakin paljon pistäny "hammeriteä kylkeen". Eli lohkoja, tukivarsia, jarrusatuloita ja rumpuja ym. maalaillu ja on kyllä ihan toimivaa tavaraa.
                          Itsekkin olen normaalilla hammeritellä maalannut pari lohkoa. Tuota vasaralakka versiota kun ei muistaakseni montaa eri sävyä ole saatavilla.
                          325i Coupe
                          Ex BMW:t
                          E34 530iA V8 touring
                          E36 316i
                          E34 535i
                          E30 316i

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Originally posted by riuska View Post
                            löytyy kyllä normi ruisku ja kynä.. sekä tietenkin kompura...

                            jonkunlainen hiekkapuhallus pönttökin löytyy mutta sillä ei tee kyllä mitään.. jostain halpahallista..

                            E: vähän toi kiinnostas mitä sinne kannattaa laittaa alle ku kumminkin lämpenee jonkin verran..
                            Oma projekti pääpiirteissä näin: sitruuna hapolla/harjaamalla puhtaaksi, pari ohutta kerrosta sinkki pohjamaali, ja pari kertaa vasaralakka päälle.

                            Comment

                            • Pekuz
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 687
                              • Pirkanmaa

                              Kannattaa muistaa jarrusatuloiden maalauksessa lämmönkesto. Miranoli pysy kaverilla hyvin jarrusatuloissa kunnes meni radalle ajamaan, sitten tulikin hyttiin sellanen haju että meinas henki lähteä..

                              Ite raepuhalsin oman auton satulat ja maalasin motipin 2K-satulamaalilla. Yllättäen yhden talven jälkeen ruoste puski jo läpi paikotellen.
                              ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                              Comment

                              • Axum
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 4416
                                • Kuopio

                                noobie kysymys: miten karkealla hiomapaperilla (320?)pitää hioa ennen hiontaväriä?
                                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                                - E39 528ia
                                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                                Puretaan 520ia -97
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎