Kuumailmapuhallin ei tuota tyydyttävääkään tulosta, muovi muuttaa muotoaa ennenkuin jälki hyvää.
Onko havaintoa mistä Bumber Briteä löytäisi pääkaupunkiseudulta tai joku vastaava tuote?
Jos se muovi on menny ihan kalpeaksi, niin siihen riittää, kun puhallinta näyttää vähän sinne päin. Näin siihen alkaa saamaan eloa. Mutta paras vaihtoehtohan on nämä siihen tarkoitetut tuotteen.
Jos se muovi on menny ihan kalpeaksi, niin siihen riittää, kun puhallinta näyttää vähän sinne päin. Näin siihen alkaa saamaan eloa.
E30:sen takarekisterikilven taustamuovia kokeilin kuumallailmalla mutta eipä siitä mitään järjellistä tullut.
Ensin varovasti sitten hieman lämpimmällä mutta kapeita reunoja kun kokeilin niin muovi alkoi elää huolestuttavsti jolloin järki kehoitti lopettamaan vaurioiden estämikseksi.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuumailmapuhaltimella kulahtaneen muovin uudistus ei ole hätäisen miehen hommia.
Vaatii melko optimaalisen lämmön ja liikkeen nopeuden/etäisyyden.
Kun pinta alkaa sulamaan (kirkastuu / näyttää "märältä"), tulee jo siirtyä eteenpäin. Jos puhaltaa liian läheltä kovalla ilmannopeudella alkaa pinta aaltoilemaan, ja sitten on soppa valmis.
Kannattaa harjoitella jonnekkin näkymättömään paikkaan tai kokonaan eri osiin.
Katsoo entisöitävän muovin materiaalin ja etsii vastaavaa tavaraa jostain ämpäristä tms. ja harjoittelee siihen.
Jotkin muovit ei kestä kuumailmapuhallinta ollenkaan, vaan alkavat kuplia pinnasta ja kovettuvat koppuraksi.
Uskaltako Inerta 5:sen päälle kitata, vai pitäisikö turvallisuussyistä tehdä kittaus normaalisti ennen pohjamaalausta? Konehuoneen hitsaukset ja maalaus kyseessä, ja pari hankalassa paikkassa olisi ollut helpompi varmistua maalin uimisesta joka rakoon, kun olisi voinut suorittaa kittauksen maalauksen jälkeen.
Uskaltako Inerta 5:sen päälle kitata, vai pitäisikö turvallisuussyistä tehdä kittaus normaalisti ennen pohjamaalausta? Konehuoneen hitsaukset ja maalaus kyseessä, ja pari hankalassa paikkassa olisi ollut helpompi varmistua maalin uimisesta joka rakoon, kun olisi voinut suorittaa kittauksen maalauksen jälkeen.
Epoksin päälle voidaan normaalisti kitata.
Kitti siis aina puhtaalle pellille ja/tai karhennetulle vanhalle lakkapinnalle, sekä karhennetulle 2K-kamalle, kuten epoksi ja hiontaväri.
mites jarrusatuloitten maalaus??
kävi tossa silmään jonkun halpahallin jarrusatulan maalaussetti:think tarvii vissiin maalin kestää vähän enemmän lämpöä??
mites jarrusatuloitten maalaus??
kävi tossa silmään jonkun halpahallin jarrusatulan maalaussetti:think tarvii vissiin maalin kestää vähän enemmän lämpöä??
Rockford kerto jossaki topikissa hyvän oloset ohjeet, ei toki kyseisen miehen ohjeissa ole ollut muutoinkaan moiteita, kaikki mitä olen hänen neuvoilla tehnyt niin on onnistunut, mukaan lukien nuo jarrusatulat. Ei vaan voi muistaa missä ne ohjeet olisi
Rockford kerto jossaki topikissa hyvän oloset ohjeet, ei toki kyseisen miehen ohjeissa ole ollut muutoinkaan moiteita, kaikki mitä olen hänen neuvoilla tehnyt niin on onnistunut, mukaan lukien nuo jarrusatulat. Ei vaan voi muistaa missä ne ohjeet olisi
löytyy kyllä normi ruisku ja kynä.. sekä tietenkin kompura...
jonkunlainen hiekkapuhallus pönttökin löytyy mutta sillä ei tee kyllä mitään.. jostain halpahallista..
E: vähän toi kiinnostas mitä sinne kannattaa laittaa alle ku kumminkin lämpenee jonkin verran..
löytyy kyllä normi ruisku ja kynä.. sekä tietenkin kompura...
jonkunlainen hiekkapuhallus pönttökin löytyy mutta sillä ei tee kyllä mitään.. jostain halpahallista..
E: vähän toi kiinnostas mitä sinne kannattaa laittaa alle ku kumminkin lämpenee jonkin verran..
Itse tein homman yksinkertaisesti, putsasin satulat yms. osat irroitettuna porakoneen piikkilaikalla ja pesin lakkabensiinillä. Maaliksi Hammerliten vasaralakkaa pensselillä päälle, tasoittuu hyvin ja kestää lämpöä sekä ruostumista yllättävän hyvin, yli vuosi toimenpiteestä ja maalipinta kuin uusi.
Parempiakin konsteja ja maaleja toki varmaan löytyy mutta näinkin se käy...
G30 530e, E61 523ia
ex e60 525da
ex e90 320Si
ex e91 320d
ex e46 330 Ci
ex e46 330D touring
ex e46 323 sedan
ex e36 320 Coupe
Yms lajiin kuulumattomia...
Itse tein homman yksinkertaisesti, putsasin satulat yms. osat irroitettuna porakoneen piikkilaikalla ja pesin lakkabensiinillä. Maaliksi Hammerliten vasaralakkaa pensselillä päälle, tasoittuu hyvin ja kestää lämpöä sekä ruostumista yllättävän hyvin, yli vuosi toimenpiteestä ja maalipinta kuin uusi.
Parempiakin konsteja ja maaleja toki varmaan löytyy mutta näinkin se käy...
Kaveri ainakin paljon pistäny "hammeriteä kylkeen". Eli lohkoja, tukivarsia, jarrusatuloita ja rumpuja ym. maalaillu ja on kyllä ihan toimivaa tavaraa.
Itsekkin olen normaalilla hammeritellä maalannut pari lohkoa. Tuota vasaralakka versiota kun ei muistaakseni montaa eri sävyä ole saatavilla.
325i Coupe
Ex BMW:t
E34 530iA V8 touring
E36 316i
E34 535i
E30 316i
Kannattaa muistaa jarrusatuloiden maalauksessa lämmönkesto. Miranoli pysy kaverilla hyvin jarrusatuloissa kunnes meni radalle ajamaan, sitten tulikin hyttiin sellanen haju että meinas henki lähteä..
Ite raepuhalsin oman auton satulat ja maalasin motipin 2K-satulamaalilla. Yllättäen yhden talven jälkeen ruoste puski jo läpi paikotellen.
''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
Comment