Mitä lankaa käytätte autopelti hommissa? Itse käytän töissä esabin ok autrod 12.50 1.0-mm lankaa ja se on todettu hyväksi kuumakaari alueilla. Mutta mitäs ammatikseen hitsaavat autopelti-hitsarit käyttää? Itsellä tuossa on jotain 0.8-mm vajaa kela ja meinasin että tilaanko esabbia 5kg 0.8-mm kelan vai haenko jostain jotain halppislankaa 5kg kelan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Yleinen korityö/hitsausketju
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by janke View PostItsellä tuossa on jotain 0.8-mm vajaa kela ja meinasin että tilaanko esabbia 5kg 0.8-mm kelan vai haenko jostain jotain halppislankaa 5kg kelan?
Originally posted by janke View PostOnko kokemusta?Last edited by conna; 25-02-2015, 04:57.%
Comment
-
-
Jos pelkkään auton hitsaukseen niin osta tota 0,6 lankaa. Töissä käytän 0,8 ja 1,0 esabbia tai lincolnia ja melkein laitan hommaan ku hommaan ton millisen, silläkin kumminkin hitsaa helposti millin kahen peltejä siinä missä nollakasillakin, isoilla virroilla taas tuo nollakasi vaan aiheuttaa vitutusta kuten tänään huomasin . 1.0 --> 0,6 tiputus taas helpottaa jo kummasti ohkasella pellillä ja jos tosiaan pelkkään ohkasten neppailuun niin ei kannata muita miettiä edes
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostJos pelkkään auton hitsaukseen niin osta tota 0,6 lankaa. Töissä käytän 0,8 ja 1,0 esabbia tai lincolnia ja melkein laitan hommaan ku hommaan ton millisen, silläkin kumminkin hitsaa helposti millin kahen peltejä siinä missä nollakasillakin, isoilla virroilla taas tuo nollakasi vaan aiheuttaa vitutusta kuten tänään huomasin . 1.0 --> 0,6 tiputus taas helpottaa jo kummasti ohkasella pellillä ja jos tosiaan pelkkään ohkasten neppailuun niin ei kannata muita miettiä edesBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Paras tapa olis vaihtaa uusi ovi. Mutta itte oon repiny saumamassan veke, aukonu sauman ja hiekkapuhaltanu ruosteet pois. Sit pohjamaalia, sauma kiinni, saumamassaa päälle ja perus maalailut loppuun. Aikaa menee yllättävän paljon, kun kunnolla tekee.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Pistetääs tämä tänne. E30stä porailin irti runkopalkin, mikä pitää takaturvavöiden kiinnikkeitä kiinni. Karseassa kunnossahan se oli, kuin myös pelti sen alta. Korjauspala pohjaan on helppo tehdä ja hitsata kiinni, mutta muutama asia vaivaa uuden runkopalkin tekemisen kanssa:
Onhan se inssille OK, että palkki ei ole alkuperäinen, mutta varmasti vahvempi? Ajattelin tehdä sen vakio runkopalkin kokoisesta profiilista n.1.5-2mm seinämävahvuudella. Vielä vahvike ''laput'' profiilin päihin niinkun vakionakin on pitkittäis runkopalkkien päällä.
Onko kiinnitys suotavaa tehdä 2-K koriliimalla ? Päistä ajattelin hitsata kiinni, kun pitkittäis runkopalkki on auki juurikin tuolta kohdalta tällä hetkellä. Tässä paikassa varsinkin haluaisin välttää hitsaamista. Voihan siihen toki vetää kunnon kerroksen hitsauspohjamaalia ja jälkeenpäin niin perkeleesti kotelosuojaa.
Muttakun sekin tahtoo kuiteskin aina vähän kärtsätä :/ Pensselöitävää tavaraa käytän.
Sitten ajattelin tehdä myös lisäpalkit 50x50 kyseisen runkopalkin ja taaimmaisen väliin, missä on perä ja vakaajat kiinni. Onhan tämäkin täysin ok leimalla ?
Ylemmistä jousilautasista vielä. Laserleikkautin uudet levyt ja putkenpätkästä tein tapin. Tuossa on niin paljon pinta-alaa että siinä varmaankin on ihan ok käyttää koriliimaa ?
Tällästä tälläkertaa.E30 318iS
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by jake_ View PostPistetääs tämä tänne. E30stä porailin irti runkopalkin, mikä pitää takaturvavöiden kiinnikkeitä kiinni. Karseassa kunnossahan se oli, kuin myös pelti sen alta. Korjauspala pohjaan on helppo tehdä ja hitsata kiinni, mutta muutama asia vaivaa uuden runkopalkin tekemisen kanssa:
Onhan se inssille OK, että palkki ei ole alkuperäinen, mutta varmasti vahvempi? Ajattelin tehdä sen vakio runkopalkin kokoisesta profiilista n.1.5-2mm seinämävahvuudella. Vielä vahvike ''laput'' profiilin päihin niinkun vakionakin on pitkittäis runkopalkkien päällä.
Onko kiinnitys suotavaa tehdä 2-K koriliimalla ? Päistä ajattelin hitsata kiinni, kun pitkittäis runkopalkki on auki juurikin tuolta kohdalta tällä hetkellä. Tässä paikassa varsinkin haluaisin välttää hitsaamista. Voihan siihen toki vetää kunnon kerroksen hitsauspohjamaalia ja jälkeenpäin niin perkeleesti kotelosuojaa.
Muttakun sekin tahtoo kuiteskin aina vähän kärtsätä :/ Pensselöitävää tavaraa käytän.
Sitten ajattelin tehdä myös lisäpalkit 50x50 kyseisen runkopalkin ja taaimmaisen väliin, missä on perä ja vakaajat kiinni. Onhan tämäkin täysin ok leimalla ?
Ylemmistä jousilautasista vielä. Laserleikkautin uudet levyt ja putkenpätkästä tein tapin. Tuossa on niin paljon pinta-alaa että siinä varmaankin on ihan ok käyttää koriliimaa ?
Tällästä tälläkertaa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by jake_ View PostJoo, yritän saada aikaseksi noei, soittelen sulle tässä joku päivä. Iltasella tais olla sulle parempi ?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
En tiedä onko oikea paikka mutta vähän koritöihin kallistuu. Olis tollanen muuten aika järjissää oleva e30 hommattuna, mutta joku vatipää on nostellut autoa suoraan pohjapelleistä, edestä ja takaa.
Onkos ehdotuksia mikä on helpohko tapa suoristaa nuo lattiat? Ei ole mätää eikää reikiä eli ei ole tarvetta leikkoa auki mitään.
Rakentaako siihen jonkun kehikon minkä saa ujutettua ylä ja alapuolelle ja esim pullotunkilla/portolla painaa suoraks? Kori on 2d joten takalattia voi olla haastavampi.
Peltihommat kyllä onnistuu yleisesti mutta pohjalevyä ei sen suuremmin oo tarvinu ennen oikoa.
Kiitoksia.e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostEiks noi tule alas ihan vaan polkasemalla kunnolla? Loput vaikka muovinuijallae46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Ohhoh! Ite tunkkaan kans edessä runkopalkista mutta sieltä etunurkasta ja takaa apurungon kiinnikkeistä. Jos pakko helmoista niin on lankku mihin ajettu moottorisahalla ura mihin helman kantti uppoaa eikä painu länään ainakaan/muutenkaan kärsi.
Mutta tohon sun oikomishommaan vois pelata lankku poikittain auton sisälle ja liina auton alta lankun päihin ja pullotunkki siihen nousseen kohdan ja lankun väliin. Tommonen tuli parissa sekunnissa ekana mieleen..
Comment
-
Comment