Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yleinen korityö/hitsausketju

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    Mitä lankaa käytätte autopelti hommissa? Itse käytän töissä esabin ok autrod 12.50 1.0-mm lankaa ja se on todettu hyväksi kuumakaari alueilla. Mutta mitäs ammatikseen hitsaavat autopelti-hitsarit käyttää? Itsellä tuossa on jotain 0.8-mm vajaa kela ja meinasin että tilaanko esabbia 5kg 0.8-mm kelan vai haenko jostain jotain halppislankaa 5kg kelan?
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • conna
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 324

      Originally posted by janke View Post
      Itsellä tuossa on jotain 0.8-mm vajaa kela ja meinasin että tilaanko esabbia 5kg 0.8-mm kelan vai haenko jostain jotain halppislankaa 5kg kelan?
      Koita esabin 0,6mm lankaa.

      Originally posted by janke View Post
      Onko kokemusta?
      Muutamia kymmeniä kiloja sitä on tullut kulutettua.
      Last edited by conna; 25-02-2015, 04:57.
      %

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Originally posted by conna View Post
        Koita esabin 0,6mm lankaa.
        Onko kokemusta?
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          Jos pelkkään auton hitsaukseen niin osta tota 0,6 lankaa. Töissä käytän 0,8 ja 1,0 esabbia tai lincolnia ja melkein laitan hommaan ku hommaan ton millisen, silläkin kumminkin hitsaa helposti millin kahen peltejä siinä missä nollakasillakin, isoilla virroilla taas tuo nollakasi vaan aiheuttaa vitutusta kuten tänään huomasin . 1.0 --> 0,6 tiputus taas helpottaa jo kummasti ohkasella pellillä ja jos tosiaan pelkkään ohkasten neppailuun niin ei kannata muita miettiä edes

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Originally posted by jukkae View Post
            Jos pelkkään auton hitsaukseen niin osta tota 0,6 lankaa. Töissä käytän 0,8 ja 1,0 esabbia tai lincolnia ja melkein laitan hommaan ku hommaan ton millisen, silläkin kumminkin hitsaa helposti millin kahen peltejä siinä missä nollakasillakin, isoilla virroilla taas tuo nollakasi vaan aiheuttaa vitutusta kuten tänään huomasin . 1.0 --> 0,6 tiputus taas helpottaa jo kummasti ohkasella pellillä ja jos tosiaan pelkkään ohkasten neppailuun niin ei kannata muita miettiä edes
            Ostin nyt hitsuu kaupasta jotain 0.6-lankaa. Katotaan kuinka toimii.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • samjin
              Newbiemmer
              • Sep 2014
              • 17
              • ESPOO

              Ovien alkava ruoste

              Mitenkäs ootte törmännyt näihin ovien saumojen ruostumiseen?
              Onko kukaan korjaillut omasta autostaan, vai meneekö jossain vaiheessa ovi vaihtoon? Kyse e39 530d 2000 vuosimallia jos joku haluu tietää

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11120
                • Oulu

                Paras tapa olis vaihtaa uusi ovi. Mutta itte oon repiny saumamassan veke, aukonu sauman ja hiekkapuhaltanu ruosteet pois. Sit pohjamaalia, sauma kiinni, saumamassaa päälle ja perus maalailut loppuun. Aikaa menee yllättävän paljon, kun kunnolla tekee.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • jake_
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2013
                  • 169
                  • Riihimäki

                  Pistetääs tämä tänne. E30stä porailin irti runkopalkin, mikä pitää takaturvavöiden kiinnikkeitä kiinni. Karseassa kunnossahan se oli, kuin myös pelti sen alta. Korjauspala pohjaan on helppo tehdä ja hitsata kiinni, mutta muutama asia vaivaa uuden runkopalkin tekemisen kanssa:
                  Onhan se inssille OK, että palkki ei ole alkuperäinen, mutta varmasti vahvempi? Ajattelin tehdä sen vakio runkopalkin kokoisesta profiilista n.1.5-2mm seinämävahvuudella. Vielä vahvike ''laput'' profiilin päihin niinkun vakionakin on pitkittäis runkopalkkien päällä.
                  Onko kiinnitys suotavaa tehdä 2-K koriliimalla ? Päistä ajattelin hitsata kiinni, kun pitkittäis runkopalkki on auki juurikin tuolta kohdalta tällä hetkellä. Tässä paikassa varsinkin haluaisin välttää hitsaamista. Voihan siihen toki vetää kunnon kerroksen hitsauspohjamaalia ja jälkeenpäin niin perkeleesti kotelosuojaa.
                  Muttakun sekin tahtoo kuiteskin aina vähän kärtsätä :/ Pensselöitävää tavaraa käytän.

                  Sitten ajattelin tehdä myös lisäpalkit 50x50 kyseisen runkopalkin ja taaimmaisen väliin, missä on perä ja vakaajat kiinni. Onhan tämäkin täysin ok leimalla ?
                  Ylemmistä jousilautasista vielä. Laserleikkautin uudet levyt ja putkenpätkästä tein tapin. Tuossa on niin paljon pinta-alaa että siinä varmaankin on ihan ok käyttää koriliimaa ?

                  Tällästä tälläkertaa.
                  E30 318iS
                  E30 316

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by jake_ View Post
                    Pistetääs tämä tänne. E30stä porailin irti runkopalkin, mikä pitää takaturvavöiden kiinnikkeitä kiinni. Karseassa kunnossahan se oli, kuin myös pelti sen alta. Korjauspala pohjaan on helppo tehdä ja hitsata kiinni, mutta muutama asia vaivaa uuden runkopalkin tekemisen kanssa:
                    Onhan se inssille OK, että palkki ei ole alkuperäinen, mutta varmasti vahvempi? Ajattelin tehdä sen vakio runkopalkin kokoisesta profiilista n.1.5-2mm seinämävahvuudella. Vielä vahvike ''laput'' profiilin päihin niinkun vakionakin on pitkittäis runkopalkkien päällä.
                    Onko kiinnitys suotavaa tehdä 2-K koriliimalla ? Päistä ajattelin hitsata kiinni, kun pitkittäis runkopalkki on auki juurikin tuolta kohdalta tällä hetkellä. Tässä paikassa varsinkin haluaisin välttää hitsaamista. Voihan siihen toki vetää kunnon kerroksen hitsauspohjamaalia ja jälkeenpäin niin perkeleesti kotelosuojaa.
                    Muttakun sekin tahtoo kuiteskin aina vähän kärtsätä :/ Pensselöitävää tavaraa käytän.

                    Sitten ajattelin tehdä myös lisäpalkit 50x50 kyseisen runkopalkin ja taaimmaisen väliin, missä on perä ja vakaajat kiinni. Onhan tämäkin täysin ok leimalla ?
                    Ylemmistä jousilautasista vielä. Laserleikkautin uudet levyt ja putkenpätkästä tein tapin. Tuossa on niin paljon pinta-alaa että siinä varmaankin on ihan ok käyttää koriliimaa ?

                    Tällästä tälläkertaa.
                    Tuu kattoon mun autosta mallia kun olet samalta kylältä ja olen nuo kaikki edeltämainitut rakentanut uusiksi koppaan
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • jake_
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2013
                      • 169
                      • Riihimäki

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Tuu kattoon mun autosta mallia kun olet samalta kylältä ja olen nuo kaikki edeltämainitut rakentanut uusiksi koppaan
                      Joo, yritän saada aikaseksi noei, soittelen sulle tässä joku päivä. Iltasella tais olla sulle parempi ?
                      E30 318iS
                      E30 316

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by jake_ View Post
                        Joo, yritän saada aikaseksi noei, soittelen sulle tässä joku päivä. Iltasella tais olla sulle parempi ?
                        Joo. Se on helposti kello seittemän ennen kun oon tallilla.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • janituz
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 858
                          • nummi-pusula

                          En tiedä onko oikea paikka mutta vähän koritöihin kallistuu. Olis tollanen muuten aika järjissää oleva e30 hommattuna, mutta joku vatipää on nostellut autoa suoraan pohjapelleistä, edestä ja takaa.

                          Onkos ehdotuksia mikä on helpohko tapa suoristaa nuo lattiat? Ei ole mätää eikää reikiä eli ei ole tarvetta leikkoa auki mitään.

                          Rakentaako siihen jonkun kehikon minkä saa ujutettua ylä ja alapuolelle ja esim pullotunkilla/portolla painaa suoraks? Kori on 2d joten takalattia voi olla haastavampi.

                          Peltihommat kyllä onnistuu yleisesti mutta pohjalevyä ei sen suuremmin oo tarvinu ennen oikoa.

                          Kiitoksia.
                          e46 330da -01
                          E46 320d -00
                          E30 323i -85 "pommikone"
                          Projekti: E30 325i -86
                          Projekti: E21 315 -83
                          Ex: E30 318i mit m10i -89

                          Comment

                          • pazq
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 3167
                            • 47200

                            Eiks noi tule alas ihan vaan polkasemalla kunnolla? Loput vaikka muovinuijalla

                            Comment

                            • janituz
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 858
                              • nummi-pusula

                              Originally posted by pazq View Post
                              Eiks noi tule alas ihan vaan polkasemalla kunnolla? Loput vaikka muovinuijalla
                              Takalattiat saattaa mennäkkin, mutta etulattiat nostettu niin että "palkkikin" noussut hiukan.
                              e46 330da -01
                              E46 320d -00
                              E30 323i -85 "pommikone"
                              Projekti: E30 325i -86
                              Projekti: E21 315 -83
                              Ex: E30 318i mit m10i -89

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3167
                                • 47200

                                Ohhoh! Ite tunkkaan kans edessä runkopalkista mutta sieltä etunurkasta ja takaa apurungon kiinnikkeistä. Jos pakko helmoista niin on lankku mihin ajettu moottorisahalla ura mihin helman kantti uppoaa eikä painu länään ainakaan/muutenkaan kärsi.

                                Mutta tohon sun oikomishommaan vois pelata lankku poikittain auton sisälle ja liina auton alta lankun päihin ja pullotunkki siihen nousseen kohdan ja lankun väliin. Tommonen tuli parissa sekunnissa ekana mieleen..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎