Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yleinen korityö/hitsausketju

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • meteor
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 123
    • Hämeenlinna

    Tähän voi lisätä vielä Telwin technomig 210 dual synergic, vastaavilla toiminnoilla kun kempin evo200, todella hyvä, suosittelen.

    Comment

    • baier4ever
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 560
      • Jurva

      Tälläistä paljastui E21 sisustaa purkaessa, heittäkään joku pelkistetty resepti mitä tehdään.

      Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
      Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

      Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
      ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
      E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

      Comment

      • Skarpa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 3406
        • Kotka

        Originally posted by baier4ever View Post
        Tälläistä paljastui E21 sisustaa purkaessa, heittäkään joku pelkistetty resepti mitä tehdään.

        Matto pois, bitumit pois, Rälläkän teräsharjalaikalla ruoste pois, että näkee laajuuden. Alapuolelta massat pois (kuumailmapuhallin tai toho ja taltta tai sitten se rälläkkä harjalaikalla. Ruostunut alue pois ja hitsaten uutta peltiä tilalle, hionta, karhennus, rasvanpoisto ja sitten pohjamaali ja pintamaali päälle. Lopuksi alapuolelle massa.
        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

        E30 Armo "330i"

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16457
          • Asikkala

          Originally posted by Skarpa View Post
          Matto pois, bitumit pois, Rälläkän teräsharjalaikalla ruoste pois, että näkee laajuuden. Alapuolelta massat pois (kuumailmapuhallin tai toho ja taltta tai sitten se rälläkkä harjalaikalla. Ruostunut alue pois ja hitsaten uutta peltiä tilalle, hionta, karhennus, rasvanpoisto ja sitten pohjamaali ja pintamaali päälle. Lopuksi alapuolelle massa.
          Siinähän se, ei tuossa muuta konstia ole. Ja kaikille neljälle reiälle sama käsittely...

          Comment

          • baier4ever
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 560
            • Jurva

            Näin mielessäni ajattelinkin, joku 2k maali vai riittääkö joku peruspohjamaali ja pintamaali.
            Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
            Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

            Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
            ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
            E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3406
              • Kotka

              Originally posted by baier4ever View Post
              Näin mielessäni ajattelinkin, joku 2k maali vai riittääkö joku peruspohjamaali ja pintamaali.
              2k maalit tietysti kestävimpiä ja parhaita, mutta todennäköisesti aika pitkään kestää riittävällä kalvopaksuudella hyvälaatusilla 1-k -maaleillakin. Pääasia, että homman tekee kunnolla, eikä vaan tyylillä, että ratsupaikka ruosteen päälle ja spraypurkista pelkkää massaa päälle. 1-k maalilla on isompi riski kiehua esim. sen spraymassan alla, joten 1-k-maalien kanssa käyttäisin jotain liuottimetonta massaa.
              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • Eepo
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 5388
                • Tampere

                Originally posted by Skarpa View Post
                Matto pois, bitumit pois, Rälläkän teräsharjalaikalla ruoste pois, että näkee laajuuden. Alapuolelta massat pois (kuumailmapuhallin tai toho ja taltta tai sitten se rälläkkä harjalaikalla. Ruostunut alue pois ja hitsaten uutta peltiä tilalle, hionta, karhennus, rasvanpoisto ja sitten pohjamaali ja pintamaali päälle. Lopuksi alapuolelle massa.
                Miks siihen pitää hitsata paikka, miksei siihen voi ja kaikkiin muihinkin reikiin laittaa siihen kuuluvaa pelti"tulppaa"
                -Harley Davidson Sportster - 89-
                -Harley Davidson softail -89-
                -Suzuki PV50 -86-

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3406
                  • Kotka

                  Originally posted by Eepo View Post
                  Miks siihen pitää hitsata paikka, miksei siihen voi ja kaikkiin muihinkin reikiin laittaa siihen kuuluvaa pelti"tulppaa"
                  Jos reiän reunat on lujat, niin mikä ettei voikin, mutta ulkonäön perusteella veikkaan, että kun irtoruosteet poistaa, niin reikä näyttää hyvällä tuurilla tältä:


                  Ja huonolla tuurilla tältä:


                  Haluaako siihen liimata päälle peltitulpan, on tietysti makuasia. Ylemmässä vaihtoehdossa, jos reiän hiekkapuhaltaa ja maalaa ennen sitä ja vetää tiivistemassan tulpan ympärille, niin kestää todennäköisesti taas vuosikymmeniä. Alemmassa kestää parin katsastuksen verran. Jos reiän reunoja joutuu korjailemaan, niin silloin en oikein näe järkeä panna alkuperäistä peltitulppaa, kun samalla vaivalla vetää koko reiän umpeen. Ei niillä maalinpoistoaukoilla enää jälkikäteen mitään käyttöä ole.
                  Last edited by Skarpa; 10-11-2016, 14:47.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    Niinpä. Tehtaan pappa on käsitellyt koko korin upottamalla sen kuvan esittämällä tavalla...

                    ...ja noista aukoista (lätkä) ylimääräinen korisuoja on päässyt valumaan pois.

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3406
                      • Kotka

                      Jos taas museovehjettä tekee, niin silloin tietysti alkuperäisen rakenteen mukaan.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Jos tohon jaksaa sovittaa paikkauksen päittäin ei ratsuun, ja muistaa maalata kabiinin JA asvaltin puolen kunnollisella kamalla ni on jo pitkällä. On sitte entisöimässä tai ei.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • baier4ever
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 560
                          • Jurva

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Jos tohon jaksaa sovittaa paikkauksen päittäin ei ratsuun, ja muistaa maalata kabiinin JA asvaltin puolen kunnollisella kamalla ni on jo pitkällä. On sitte entisöimässä tai ei.

                          Ei ole eikä tule museo vehjettä, mutta yritetään kuitenkin tehdä hyvin.
                          Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
                          Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

                          Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
                          ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
                          E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

                          Comment

                          • petterihi
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2015
                            • 622
                            • Kerava

                            Edellinen omistaja harrastanut urakalla ja "poistanut ruosteen" E39 touringin takaluukusta. Luukku on muutoin aika ok, alasauma siisti jne mutta lasinalusen kulmasta oli kuplinut. Tämä herra oli jollain hionut pinnan pois ja levittänyt Hammeritea tai vastaavaa päälle. Muuten hyvä, mutta...

                            A) ei ollut poistanut muoveja, joiden alla oli tunkio ja vähän lisää kuplaa. Mudat siivottu nyt.

                            B) Oli hionut pellin puhki, ja paikannut noin 7mm reiän saniteettisilikonilla.

                            Koska luukku on muutoin käyttökelpoinen, niin mitäs tuolle kannattaisi tehdä? Käyttöauto kyseessä. Leikata reikä pois ja hitsata pala? Vai liimailla sopivalla tavaralla paikka? Vai lasikuitua
                            E39 523iA Touring -00
                            --
                            E39 523 osia edullisesti
                            Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11120
                              • Oulu

                              Originally posted by petterihi View Post
                              Edellinen omistaja harrastanut urakalla ja "poistanut ruosteen" E39 touringin takaluukusta. Luukku on muutoin aika ok, alasauma siisti jne mutta lasinalusen kulmasta oli kuplinut. Tämä herra oli jollain hionut pinnan pois ja levittänyt Hammeritea tai vastaavaa päälle. Muuten hyvä, mutta...

                              A) ei ollut poistanut muoveja, joiden alla oli tunkio ja vähän lisää kuplaa. Mudat siivottu nyt.

                              B) Oli hionut pellin puhki, ja paikannut noin 7mm reiän saniteettisilikonilla.

                              Koska luukku on muutoin käyttökelpoinen, niin mitäs tuolle kannattaisi tehdä? Käyttöauto kyseessä. Leikata reikä pois ja hitsata pala? Vai liimailla sopivalla tavaralla paikka? Vai lasikuitua
                              No sen voi joko antaa olla sellaisenaan ja se pysyy käyttökelpoisena, mutta rumana sen aikaa mitä pysyy. Tai sit purkaa luukun, hiekkapuhaltaa ja hitsaa ruosteet pois, minkä jälkeen kunnon maalaus luukulle. Mitään lisäpatentteja en rupeais tekemään, koska niiden kesto on kuitenkin hyvin lyhyt.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Rockford
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 8028
                                • Pinsiö

                                Originally posted by petterihi View Post
                                Edellinen omistaja harrastanut urakalla ja "poistanut ruosteen" E39 touringin takaluukusta. Luukku on muutoin aika ok, alasauma siisti jne mutta lasinalusen kulmasta oli kuplinut. Tämä herra oli jollain hionut pinnan pois ja levittänyt Hammeritea tai vastaavaa päälle. Muuten hyvä, mutta...

                                A) ei ollut poistanut muoveja, joiden alla oli tunkio ja vähän lisää kuplaa. Mudat siivottu nyt.

                                B) Oli hionut pellin puhki, ja paikannut noin 7mm reiän saniteettisilikonilla.

                                Koska luukku on muutoin käyttökelpoinen, niin mitäs tuolle kannattaisi tehdä? Käyttöauto kyseessä. Leikata reikä pois ja hitsata pala? Vai liimailla sopivalla tavaralla paikka? Vai lasikuitua
                                Hyvin tyypillinen ongelma E39 Touringissa. Takaluukku pahimmillaan hyvinkin pehmeä ja mätänemistä on auttanut aina jonkun "pikafiksit", silikonit ja massailut. Ruoste jatkaa muhimistaan ja näyttää jonkun ajan kuluttua vieläkin kamalemmalta.

                                Kuten edellä tulikin, oikotietä onneen ei ole. Ainoastaan takaluukun purkaminen, ruosteiden hiekkapuhallus ja hapottaminen, sekä puhki menneiden kohtien paikkaaminen uudella pellillä pitää ruosteet vaurioituneelta alueelta pois.
                                -Dodge Charger -73
                                -Mercedes-Benz GLK
                                -VW Transporter

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎