Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Osku View Post
    En tiedä onko vaarallista mutta ite pelaisin varman päälle ja tarkistaisin "mattamustan" et on varmasti AKRYYLIA,vaikka se hiotaankin pois kokonaan niin aina on riski :think

    Imeekö Polyesterikitit vettä jos sen vesihioo suoraan ??
    Usko pois, ei ole. Eli pinta joka tapauksessa on hiottava kauttaaltaan, muutenhan koko kontrollivärivaiheesta ei ole mitään hyötyä.
    Toisekseen, ei se spraymusta eroa perus värimassasta juurikaan, jolloin ei sillä ole mitään merkitystäkään vaikka sitä väripölyä vähän jäisikin pintaan.
    Korostan että tuohon hiontakotrolliin riittää todellakin ihan pölykerros, joka ei oikeastaan edes näy vaaleankaan hintavärin pinnasta ennen kuin sitä alkaa hiomaan.

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      Aihiona vito vm 05 jossa röstihommia

      Ruosteet otettu lamelilla pellille asti.

      Eli nyt paklaus,sitten happomaali ja hiontaväri jonka jälkeen hopeaväri ja lopuksi lakka ?

      Ei innostas rueta ruiskulla suhaan kun ei ole isoja alueita,takakaaret oven nurkkaan yms..

      Saako laaduukkaalla paukulla kestävän pinnan ?
      Vai onko suosiolla ruiskuhommaa ?

      Maalit ajattelin hakea paikallisesta Vianorilta..
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        Originally posted by veku View Post
        Aihiona vito vm 05 jossa röstihommia

        Ruosteet otettu lamelilla pellille asti.

        Eli nyt paklaus,sitten happomaali ja hiontaväri jonka jälkeen hopeaväri ja lopuksi lakka ?

        Ei innostas rueta ruiskulla suhaan kun ei ole isoja alueita,takakaaret oven nurkkaan yms..

        Saako laaduukkaalla paukulla kestävän pinnan ?
        Vai onko suosiolla ruiskuhommaa ?
        Ruosteita pahimmista kraatereista et sitten laikalla saa mitenkään 100% pois, ainoa vaihtoehto hiekkapuhaltaa paikat hopeaksi. Käy hakemassa säkistä imevä hiekkapuhalluspistooli esim. motonet/biltema ja jostain tukkufirmasta 0,1-0,6-santaa, niin alkaa syntymään tulosta.

        Happohan ei sitten auta yhtään mitään pakkelin päällä ja hapon päälle ei pakkeloida. Pakkeli ja happo aina puhtaalle pellille. Hiontavärin päälle voi kitata, jos siltä tuntuu.

        Enpä lähtisi mitään Viton kylkiä paukkupullolla turaamaan. Korillinen paukkupulloja, varasormia amputointi-klinikalta kramppien varalle.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by Rockford View Post
          Ruosteita pahimmista kraatereista et sitten laikalla saa mitenkään 100% pois, ainoa vaihtoehto hiekkapuhaltaa paikat hopeaksi. Käy hakemassa säkistä imevä hiekkapuhalluspistooli esim. motonet/biltema ja jostain tukkufirmasta 0,1-0,6-santaa, niin alkaa syntymään tulosta.

          Happohan ei sitten auta yhtään mitään pakkelin päällä ja hapon päälle ei pakkeloida. Pakkeli ja happo aina puhtaalle pellille. Hiontavärin päälle voi kitata, jos siltä tuntuu.

          Enpä lähtisi mitään Viton kylkiä paukkupullolla turaamaan. Korillinen paukkupulloja, varasormia amputointi-klinikalta kramppien varalle.
          Thank´s

          Eli jonkunlaiset hiekkapuhallusvermeet löytyy.

          Varmistan vielä puhalletut pellillä olevat kohdat -->Happo,,hiontaväri pakkeli ja pinnat ? oliko oikee järjestys

          Juu suattaapi olla että vetästään ruiskulla..on kyllä muutamat paukkupullot tullut kokeiltua traktoreiden kanssa..
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            Originally posted by veku View Post
            Thank´s

            Eli jonkunlaiset hiekkapuhallusvermeet löytyy.

            Varmistan vielä puhalletut pellillä olevat kohdat -->Happo,,hiontaväri pakkeli ja pinnat ? oliko oikee järjestys

            Juu suattaapi olla että vetästään ruiskulla..on kyllä muutamat paukkupullot tullut kokeiltua traktoreiden kanssa..
            Jep. Puhalluksen jälkeen suoraan pohjalle happo tai epoksi, tai lasikuitu - tai hiilikuitukitti suoraan. Riippuu hetkestä. Päälle satsit hinkkaväriä ja/tai kittaus.
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            • Osku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2005
              • 3324
              • Kouvola,Pilkanmaa

              Lipakkaa lakkapintaa pitäs saaha jotenkin..

              Tässä on nyt tullut hieman testailtua ja ruiskuteltua vähän kaiken näkösiä osia enemmän ja vähemmän hyvällä menestyksellä.

              Kaikki muu on onnistunut paitsi lakkaaminen "lasipinnaks"

              Eilen tuli kokeiltua välihionta P1000 paperilla veden kanssa suoraks/roskat pois ja uusintalakkaus.

              Hedelmäkoriin voisi piilottaa ton oven vieläkin kun appelsiinia muistuttaa tuo pinta :think

              Eli mitenkä porukka on tehnyt "kusilakkauksen" ??
              Tässä oma kokeiltu tyyli jolla en saavuttanut haluttua lopputulosta.

              Lakkana Troton 2K-MS Scratch resistantti TÄMÄ TUOTE SIIS

              -Lämpötila +25 - 40 astetta
              -Maalattava kappale lämmin
              -Ruiskuna DevillBiss SLG 1,3suutin ja painetta 3bar
              -Ruiskutettu harso+odotus+märkä kierros,märäksi vedon jälkeen pinta jää kuitenkin "reikäseks" eikä tasotu millään..

              Onko halpis tuote vaan soveltumaton tommoseen "tekniikkaan" vai mikä tässä voisi olla enää selitys ?

              Kaikki tuotteet oli lämpimiä ja ohenninta käytin +20%
              mutta silti pintaan sai "lapioida" yli 4dl lakkaa että siit tuli tasainen.

              Voisin vielä yhden kerran tehdä välihionnan ja raapasta pinnan 60% ohennetulla lakalla :think

              Kyseessä siis E34 Touringin etuoven päällipuoli ja E30 takakontin päällipuoli eli ei juurikaan neliöitä.

              Kuinka paljon tota K.O. lakkaa pitää ohentaa että sillä saa edes jotenkin hyväksyttävää pintaa ? Kukaan kokeillut ?

              Harmi kun ei ole kuvia selventämään tilannetta,tarvisi ottaa takaoven kanssa sitten vaikka alusta loppuun joka vaiheesta kuvia ja kertoa mitenkä teen koko maalaushomman.

              Aikasemmin kesällä vetelin E34 koppaan Mipan CC6 lakkaa 1,5litr (koko auto poislukien katto ja konepeitto) 15% ohennuksella.

              Sain juurikin sellasta jälkeä kun olin toivonut harson sai märäks kerrokseks helposti ja pinnasta tuli kiitettävä omasta mielestä.
              E30 24V 5D "Vakio"

              Originally posted by ///Make
              1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

              Comment

              • Yeppe
                BTCF Member
                • Jun 2006
                • 361
                • Finland

                Miksi se pitäisi saada heti aivan lasipinnaksi se lakka ja jos ei onnistu niin sitten on muka pilalla? Jos tulee appelsiinipinta niin ei muutakuin vesihiomaan ja sen jälkeen koneella kiillottamaan se aivan lasipinnaksi. Ei maalaus pilalla ole jos appelsiini pintaa tulee eli ei sen takia kannata alkaa uudestaan lakkaamaan

                Osa showautoistakin tehdään niin että ruiskulla paljon lakkaa pintaan ja sitten se hiotaan aivan lasiseksi pinnaksi

                Comment

                • Osku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2005
                  • 3324
                  • Kouvola,Pilkanmaa

                  Originally posted by Yeppe View Post
                  Miksi se pitäisi saada heti aivan lasipinnaksi se lakka ja jos ei onnistu niin sitten on muka pilalla? Jos tulee appelsiinipinta niin ei muutakuin vesihiomaan ja sen jälkeen koneella kiillottamaan se aivan lasipinnaksi. Ei maalaus pilalla ole jos appelsiini pintaa tulee eli ei sen takia kannata alkaa uudestaan lakkaamaan

                  Osa showautoistakin tehdään niin että ruiskulla paljon lakkaa pintaan ja sitten se hiotaan aivan lasiseksi pinnaksi
                  Koska on mahdollista saada ruiskusta suoraan "helpompi" pinta.. ilman kuvia tätä on pirun vaikea selittää mikä on minun mielestä "hyvä" ja mikä on minun mielestä "sellanen ku haluan" :think

                  Jos saisi edes semmosen pinnan kun tehtaalla on laskettu E90 pintaan niin äkkiähän sen sipasee P2000 abralonilla vesissä ja myllää ihan uskomattomaks

                  Onnistuu tuo vesihionnalla tasaaminen ja kiillottaa sitten lopuksi mutta se hiominen pitäs näissä tapauksissa alottaa P600-800-1000-1200-1500-2000-3000 ja myllytys koska pinta on suora musta

                  Ja se vast onkin nakki homma tehdä

                  Tarvinee siis ottaa kuvia mitä haen ja mitä oon saanu aikaseksi
                  E30 24V 5D "Vakio"

                  Originally posted by ///Make
                  1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Osku View Post
                    Tässä on nyt tullut hieman testailtua ja ruiskuteltua vähän kaiken näkösiä osia enemmän ja vähemmän hyvällä menestyksellä.

                    Kaikki muu on onnistunut paitsi lakkaaminen "lasipinnaks"

                    Eilen tuli kokeiltua välihionta P1000 paperilla veden kanssa suoraks/roskat pois ja uusintalakkaus.

                    Hedelmäkoriin voisi piilottaa ton oven vieläkin kun appelsiinia muistuttaa tuo pinta :think

                    Eli mitenkä porukka on tehnyt "kusilakkauksen" ??
                    Tässä oma kokeiltu tyyli jolla en saavuttanut haluttua lopputulosta.

                    Lakkana Troton 2K-MS Scratch resistantti TÄMÄ TUOTE SIIS

                    -Lämpötila +25 - 40 astetta
                    -Maalattava kappale lämmin
                    -Ruiskuna DevillBiss SLG 1,3suutin ja painetta 3bar
                    -Ruiskutettu harso+odotus+märkä kierros,märäksi vedon jälkeen pinta jää kuitenkin "reikäseks" eikä tasotu millään..

                    Onko halpis tuote vaan soveltumaton tommoseen "tekniikkaan" vai mikä tässä voisi olla enää selitys ?

                    Kaikki tuotteet oli lämpimiä ja ohenninta käytin +20%
                    mutta silti pintaan sai "lapioida" yli 4dl lakkaa että siit tuli tasainen.

                    Voisin vielä yhden kerran tehdä välihionnan ja raapasta pinnan 60% ohennetulla lakalla :think

                    Kyseessä siis E34 Touringin etuoven päällipuoli ja E30 takakontin päällipuoli eli ei juurikaan neliöitä.

                    Kuinka paljon tota K.O. lakkaa pitää ohentaa että sillä saa edes jotenkin hyväksyttävää pintaa ? Kukaan kokeillut ?

                    Harmi kun ei ole kuvia selventämään tilannetta,tarvisi ottaa takaoven kanssa sitten vaikka alusta loppuun joka vaiheesta kuvia ja kertoa mitenkä teen koko maalaushomman.

                    Aikasemmin kesällä vetelin E34 koppaan Mipan CC6 lakkaa 1,5litr (koko auto poislukien katto ja konepeitto) 15% ohennuksella.

                    Sain juurikin sellasta jälkeä kun olin toivonut harson sai märäks kerrokseks helposti ja pinnasta tuli kiitettävä omasta mielestä.
                    Jätä se ohennin kokonaan pois toisesta+kolmannesta rundista, jos kiiltävää haluat.
                    Eli harso 20% ohennettuna, 20min vetäytyminen, toinen kierros reilusti märkä ohentamattomalla ja odottele muutama minuutti lakan vetäytymistä jonka jälkeen "homokiiltoinen" kerros/paikkuu(eli kaiken kaikkiaan 2 1/2 kierrosta).

                    Comment

                    • Hynde
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 338
                      • Rovaniemi

                      Oskulle:

                      Käytän nykyään vain ja ainoastaan enää tuota lakkaa, koska omien kokemusten mukaan yksi parhaista harrastelijoille tehdyistä tuotteista hintaluokassaan. Toimii viileähkössä, tasoittuu helposti ja kuivaa nopeasti jättäen kovan pinnan eikä meinaa valua millään...

                      Pari vinkkiä, joilla ainakin omasta pinnasta ko. tuotteella tulee hyvä. Lämpö pitää olla lähempänä +20, kuin +25. Lämmin tila kuivattaa tuon auttamatta liian nopeasti, että ehtisi vetäytyä sileäksi. Kuumassa törmäät tähän kakuttamisongelmaan, jolloin tuntuu, että pitää laskea kerros toisensa perään lakkaa. Kovetteena veikkaan sinunkin käyttävän tuota nopeaa, mitä saa nettikaupasta. Kokonaisen auton kanssa sillä saa jo laittaa juoksuksi ja lämpimässä todella hankala kohde.

                      Itse lakkaan tällä seuraavasti:
                      - harso
                      - märkä 10 - 15% ohennin
                      - 2. kerros 20 % ohennin.
                      - ihailua...

                      Toki itsekin hion ja myllytän ainakin omien ja kavereiden autot, jotta pinnasta tulisi todella viimeistelty, mutta ymmärrän tuskan hyvin, jos tarvitaan helvitillinen hionta appelsiinin poistamiseksi ennen myllytystä. Ei mitään herkkua, jos tehdään todella hyvin.

                      Myllytys aina, jotta saadaan se kiilto takaisin, joka aina vähän häviää kuivumisprosessin aikana.

                      Sen verran tuntuu jo olevan kokemusta, että ruiskunsäädöistä en sano mitään, vaan oletan niiden olevan kunnossa.
                      Kaikki liha tottelee kuria...

                      Comment

                      • Osku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2005
                        • 3324
                        • Kouvola,Pilkanmaa

                        Testaan hommaa toisen valmistajan lakalla,jos pystyn saamaan paremman lopputuloksen käyttämällä 1/3 siitä lakkamäärästä mitä tota "halvempaa" saa lapioida niin eikös se kokonaiskustannus jää halvemmaksi jos tuotteiden litrahinnoissa ei kovin isoa eroa ole ?

                        17€/litra kamaa menee 3dl kun taas 22€/litr kamaa 1,5-2dl.
                        Molemmilla saa saman lopputuloksen toinen vaatii vaan 15h enemmän työtä ja yhden työvaiheen enemmän.
                        Et vitosen säästää rahassa mut menettää 2päivää töissä :think

                        Tota trotonia nyt sattuu olemaan tallilla ja sillä en ole saanut tehtyä semmosta kun sain toisella tehtyä.

                        Eikä muuten pitäis olla tekijästäkään kiinni.. samoil vehkeillä samat tilat jnejne ammattimies kahvassa ja jälki oli samaa luokkaa kun itellä :think

                        Ennemmin parempi työnjälki "kalliimmalla" kamalla kun halvalla luokatonta. Riippuu tietysti mitä tehdään ja kenelle tehdään.

                        En ala väittämään että tuo olisi huono tuote,siinä on vaan eri tyyli mikä ei mulle henk.koht tunnu helpolta.
                        Ja teen siksi mieluummin sillä millä olen saanut jo kerran tehtyä "parasta" jälkeä tähän mennessä

                        Ite olen vaan erittäin kriittinen jos tehdään maalaushommaa niin se pitää sitten vaatia iteltä hieman enemmän mihin pystyy niin sillon alkaa tuloksia tulemaan

                        Sit ihan asiaakin omien mielipiteiden lisäks.

                        Mitenkä suhtautuu posti tms jos haluan tilata saksanmaalta Asetonia ja Tinnereitä Pesukamaa yms..?

                        Vaihelootaöljyt tuli paris päivässä ja normaali "rahtina" mitenkä tuommonen räjähdyspomminkuva pönttö ?

                        Pohjamaalia yms kattelin myöskin että saisin "repullisen" hyvään hintaan.

                        Tuleeko ne peruspostilla vai onko niissä joku erityiskuljetus juttu ??

                        Olis nimittäin huomattavasti halvempia kun täällä kotimaassa,10L pänikkä asetonia 20€ Vs. motonetin 6,90€/litra

                        Noissa perustarpeissa vaan olis helppoa säästää pirusti ja voi panostaa sitten muihin kamoihin enemmän.
                        E30 24V 5D "Vakio"

                        Originally posted by ///Make
                        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by Osku View Post
                          Testaan hommaa toisen valmistajan lakalla,jos pystyn saamaan paremman lopputuloksen käyttämällä 1/3 siitä lakkamäärästä mitä tota "halvempaa" saa lapioida niin eikös se kokonaiskustannus jää halvemmaksi jos tuotteiden litrahinnoissa ei kovin isoa eroa ole ?

                          17€/litra kamaa menee 3dl kun taas 22€/litr kamaa 1,5-2dl.
                          Molemmilla saa saman lopputuloksen toinen vaatii vaan 15h enemmän työtä ja yhden työvaiheen enemmän.
                          Et vitosen säästää rahassa mut menettää 2päivää töissä :think

                          Tota trotonia nyt sattuu olemaan tallilla ja sillä en ole saanut tehtyä semmosta kun sain toisella tehtyä.

                          Eikä muuten pitäis olla tekijästäkään kiinni.. samoil vehkeillä samat tilat jnejne ammattimies kahvassa ja jälki oli samaa luokkaa kun itellä :think

                          Ennemmin parempi työnjälki "kalliimmalla" kamalla kun halvalla luokatonta. Riippuu tietysti mitä tehdään ja kenelle tehdään.

                          En ala väittämään että tuo olisi huono tuote,siinä on vaan eri tyyli mikä ei mulle henk.koht tunnu helpolta.
                          Ja teen siksi mieluummin sillä millä olen saanut jo kerran tehtyä "parasta" jälkeä tähän mennessä

                          Ite olen vaan erittäin kriittinen jos tehdään maalaushommaa niin se pitää sitten vaatia iteltä hieman enemmän mihin pystyy niin sillon alkaa tuloksia tulemaan

                          Sit ihan asiaakin omien mielipiteiden lisäks.

                          Mitenkä suhtautuu posti tms jos haluan tilata saksanmaalta Asetonia ja Tinnereitä Pesukamaa yms..?

                          Vaihelootaöljyt tuli paris päivässä ja normaali "rahtina" mitenkä tuommonen räjähdyspomminkuva pönttö ?

                          Pohjamaalia yms kattelin myöskin että saisin "repullisen" hyvään hintaan.

                          Tuleeko ne peruspostilla vai onko niissä joku erityiskuljetus juttu ??

                          Olis nimittäin huomattavasti halvempia kun täällä kotimaassa,10L pänikkä asetonia 20€ Vs. motonetin 6,90€/litra

                          Noissa perustarpeissa vaan olis helppoa säästää pirusti ja voi panostaa sitten muihin kamoihin enemmän.
                          Nykyään näissä lakoissa vain on aika vähän eroja täytön suhteen hinnasta riippumatta, koska EU pitkälti määrittelee kuiva-ainepitoisuudet/ohenteen/ohenteiden määrät).
                          Itse en näistä enään nykypäivänä ole mitään maata mullistavia eroja löytänyt, vaikka en nyt ihan kaikkia markkinoilla olevia ole viime vuosina toki kokeillutkaan?.

                          Saako Saksasta tinneriä lähetyskuluineen merkittävästi halvemmalla kuin tuo täältä saatava Viiman purkittama ja jota löytyy täältä ihan "markettien" hyllystä?(19€/5l ):

                          Last edited by Hemi; 25-11-2013, 16:14.

                          Comment

                          • Osku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2005
                            • 3324
                            • Kouvola,Pilkanmaa

                            Nitropesutinneriä 25L pänikkä

                            alta 2€ litra :think Toimituskulut ja saako sen toimitettua suomeen ratkaisee melko paljon että mitä se loppujen lopuks maksaakaan.

                            asetonia siitä

                            Joku joka tietää, niin saa kertoa tuon kuljettamisesta enemmän :think

                            Ja maksaahan se ajelu ettimässä tota markettipönttöä.. jos hyväs tapauksessa DHL ajaa rappusille pöntöt :think
                            E30 24V 5D "Vakio"

                            Originally posted by ///Make
                            1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                            Comment

                            • basso72
                              BTCF Member
                              • Dec 2004
                              • 1837
                              • Ylä-Pinsiö

                              Originally posted by Osku View Post
                              Nitropesutinneriä 25L pänikkä

                              alta 2€ litra :think Toimituskulut ja saako sen toimitettua suomeen ratkaisee melko paljon että mitä se loppujen lopuks maksaakaan.

                              asetonia siitä

                              Joku joka tietää, niin saa kertoa tuon kuljettamisesta enemmän :think

                              Ja maksaahan se ajelu ettimässä tota markettipönttöä.. jos hyväs tapauksessa DHL ajaa rappusille pöntöt :think
                              Ensimmäisessä ilmoituksessa lukee isolla: - Kein Versand ins Ausland möglich -

                              Laillisesti eivät kulje ohenteet ja kovetteet yms. normaali postissa.

                              Paikallisesta maalikaupasta vaan tinkaamaan tinnerikannulle hintaa,muistelisin että esim. Nokian väristä taisi viimeksi olla 20L kannu "yleistinneriä" n.70-80€.
                              sigpic
                              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                              320i -77

                              Comment

                              • Rockford
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 8028
                                • Pinsiö

                                Originally posted by basso72 View Post

                                Paikallisesta maalikaupasta vaan tinkaamaan tinnerikannulle hintaa,muistelisin että esim. Nokian väristä taisi viimeksi olla 20L kannu "yleistinneriä" n.70-80€.
                                +1

                                Jep, jotain tuota luokkaa. Ei paljon tarvitse tilailla mitään kemikaaleja maailmalta, sillä onhan meillä Nokian Väri ja Simppa
                                -Dodge Charger -73
                                -Mercedes-Benz GLK
                                -VW Transporter

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎