Originally posted by jannmann
View Post
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tarkastakaas muuten poijjaat ohjaustehostimen pumpun kaikki 3 kiinnityspistettä että on ehjät ja tiukasti kiinni. Mulla oli se takana oleva vammaisen näköinen kiinnike löystynyt irti jonka jälkeen alemmasta etukiinnikkeestä korkkasi kierteet ja lopuksi koko paino oli viimeisellä kiinnikkeellä joka murtui rikki. Eikä uskoisi millanen härdelli konehuoneessa kun tuo lähti..
No korvalle löyty hitsaaja ja paketti takasin kasassa, mutta ettäs tiedätte. Ulkomaisilla palstoilla näkyi olevan enemmänkin näitä.
Comment
-
Itsellä irtosi tammikuussa. Edeltävänä kesänä olin vielä kokeillut, että kaikki pultit oli kiinni. Itsellä repesi toinen etukiinnike vaikka sen pultti oli vielä tiukasti kiinni. Noh uusi pumppu kiinni 12.9 pulteilla ja kierrelukitteella. Kiristin vain BMW ilmoittamaan momenttiin, koska pultit menee alumiiniin. Kovemmat pultit siksi, että ei napsahda avatessa poikki.Originally posted by Gedd View PostTarkastakaas muuten poijjaat ohjaustehostimen pumpun kaikki 3 kiinnityspistettä että on ehjät ja tiukasti kiinni. Mulla oli se takana oleva vammaisen näköinen kiinnike löystynyt irti jonka jälkeen alemmasta etukiinnikkeestä korkkasi kierteet ja lopuksi koko paino oli viimeisellä kiinnikkeellä joka murtui rikki. Eikä uskoisi millanen härdelli konehuoneessa kun tuo lähti..
No korvalle löyty hitsaaja ja paketti takasin kasassa, mutta ettäs tiedätte. Ulkomaisilla palstoilla näkyi olevan enemmänkin näitä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Kävin hakemassa auton pois, diagnoosina oli että jakopäästä kuuluu ääni ja että ketjut ovat löysällä. Öljykorkin kautta olivat katsoneet ja pyörittäneet konetta samalla.Originally posted by HTK12 View PostE38:ssa onkin reilusti enemmän tilaa kuin e39:ssä. Toki se onnistuu e39:ssäkin, mutta on melko ahdasta. Monet on sitten siinä ährätessään pyöräyttäneet pultin kannan pyöreäksi. Mikäli sen imusarjan irroittaa voi sen samalla puhdistaa. Toki ne öljyt sieltä imusarjasta pikkuhiljaa palaa pois vaikkei sitä puhdistaisi.
merbau:n asemassa itse ainakin veisin auton takaisin ja käskisin etsiä ja korjata vian, koska se toimi ennen remppaa. Toki jotkut tiivisteet nyt voi maksaa, jos niitä joutuu vaihtamaan, mutta muuten kyllä kuuluisi mennä korjaamoon piikkiin. Kyllä niiden kuuluu työlleen antaa takuu.
Onkohan Tampereen / Hämeenlinnan alueella kukaan halukas ja osaava kuuntelemaan tuon laitteen käyntiä ja antamaan apua vian määrittämisessä? Olen valmis tietty laittamaan auton kuntoon, kunhan oltaisiin korjaamassa oikeaa vikaa. Myös vinkkejä mahdollisista asiantuntevista korjaamoista otetaan kiitollisuudella vastaan.
Edit: Kävin käyttämässä autoa parin päivän seisotuksen jälkeen, ja suoritin epätoivoisen starttipilotti-diagnoosin mahdollisten imuvuotojen metsästyksessä. Eihän tuo tietty johtanut mihinkään. Öljykorkin kun ottaa pois, niin koneen käynti huononee hieman mutta ei sammu. Öljytikun reiässä on pieni alipaine koneen käydessä.
Tyhjäkäynti seilaa siten, että noin 5-7 sekunnin välein kone nostaa kierroksia hieman (noin +200), mutta laskee ne hetken päästä normitasolle noin 500 kierrokseen.540iA -00 M-sport
Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.
Comment
-
Ja ketjun 'löysyys' ilmeni vasta venttiilikopan tiivisteiden vaihdon jälkeen:thinkOriginally posted by merbau View PostKävin hakemassa auton pois, diagnoosina oli että jakopäästä kuuluu ääni ja että ketjut ovat löysällä. Öljykorkin kautta olivat katsoneet ja pyörittäneet konetta samalla.
Onkohan Tampereen / Hämeenlinnan alueella kukaan halukas ja osaava kuuntelemaan tuon laitteen käyntiä ja antamaan apua vian määrittämisessä? Olen valmis tietty laittamaan auton kuntoon, kunhan oltaisiin korjaamassa oikeaa vikaa. Myös vinkkejä mahdollisista asiantuntevista korjaamoista otetaan kiitollisuudella vastaan.
Edit: Kävin käyttämässä autoa parin päivän seisotuksen jälkeen, ja suoritin epätoivoisen starttipilotti-diagnoosin mahdollisten imuvuotojen metsästyksessä. Eihän tuo tietty johtanut mihinkään. Öljykorkin kun ottaa pois, niin koneen käynti huononee hieman mutta ei sammu. Öljytikun reiässä on pieni alipaine koneen käydessä.
Tyhjäkäynti seilaa siten, että noin 5-7 sekunnin välein kone nostaa kierroksia hieman (noin +200), mutta laskee ne hetken päästä normitasolle noin 500 kierrokseen.
Nyt pienempi öljypohja auki ja katsomaan löytyykö ohjaimen paloja. Ei siis enää mitään kuunnella eikä konetta muutenkaan käytetä.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
Originally posted by merbau View PostKävin hakemassa auton pois, diagnoosina oli että jakopäästä kuuluu ääni ja että ketjut ovat löysällä. Öljykorkin kautta olivat katsoneet ja pyörittäneet konetta samalla.
Onkohan Tampereen / Hämeenlinnan alueella kukaan halukas ja osaava kuuntelemaan tuon laitteen käyntiä ja antamaan apua vian määrittämisessä? Olen valmis tietty laittamaan auton kuntoon, kunhan oltaisiin korjaamassa oikeaa vikaa. Myös vinkkejä mahdollisista asiantuntevista korjaamoista otetaan kiitollisuudella vastaan.
Edit: Kävin käyttämässä autoa parin päivän seisotuksen jälkeen, ja suoritin epätoivoisen starttipilotti-diagnoosin mahdollisten imuvuotojen metsästyksessä. Eihän tuo tietty johtanut mihinkään. Öljykorkin kun ottaa pois, niin koneen käynti huononee hieman mutta ei sammu. Öljytikun reiässä on pieni alipaine koneen käydessä.
Tyhjäkäynti seilaa siten, että noin 5-7 sekunnin välein kone nostaa kierroksia hieman (noin +200), mutta laskee ne hetken päästä normitasolle noin 500 kierrokseen.
Kuten kalevik sanoi, niin nyt on aika kurkistaa sinne öljypohjan. Eli Auto pukeille, öljyt pois ja alempi öljypohja pois. Mikäli käytössä on akkupora alemman öljypohjan irroittaa muutomassa minuutissa sen jälkeen kun öljyt on laskettu pois. Itsekkään en autolla enää ajelisi, koska tulee melko kallis lasku, jos se ketju nyt on oikeasti löysällä.
Itsekin hieman ihmettelen tuota, että ilmeni heti venttiilikopan tiivisteiden vaihdon jälkeen.. :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Se ompi siäl lohokosa pakosarjooje al. En ny millään tahro muistaa että kummalla puolella mahtoo olla.
Googlea kannattaa myös joskus kokeilla ja google kertoo mikä kone ja onko nicasil jos sitä haet takaa?Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
Koneen oikealla puolella (vasemmalla edestä katsottuna) pakosarjan alla jäähdytysnesteen tyhjennyspropun vieressäOriginally posted by sarvijärvi View Postosaisko kukaan kertoa mistäpäin m60 moottorin valmistenumero/tiedot löytyy?
KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
Löydin seuraavat numerot: 0180/3 1725963h ja sit pystysuunnassa stanssattuna 404131
Kone menossa vääränmerkkiseen autoon enkä saa laittaa kun 3litrasen kasin luvallisesti. Olis tarkotus naamioida tämä kone litraa pienemmäksi
Comment
-
Casting Number Cylinder Block VersionOriginally posted by sarvijärvi View PostLöydin seuraavat numerot: 0180/3 1725963h ja sit pystysuunnassa stanssattuna 404131
Kone menossa vääränmerkkiseen autoon enkä saa laittaa kun 3litrasen kasin luvallisesti. Olis tarkotus naamioida tämä kone litraa pienemmäksi
1725970-1714212 M60 B30 Nikasil
1745871 M60 B30 Alusil
1725963-1742998 M60 B40 Nikasil
1745872 M60 B40 Alusil
1745873 M62 B44 AlusilKIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
M62B35 Kerää painetta jäähd.järjestelmään
e39 535iA -97 pullauttanu nyt pari kertaa ylävesiletkun pihalle. Toinen näistä kovemmassa vedossa.. paisarinkorkki ja klemmari vaihdettu. ei syö nestettä ja käy tasasesti että tuskin kannenvälistä vuotaa? mikähän vois olla :thinke36 320 Cäbi, e46 328C, e46 320C, e38 740, e38 728, e39 530d, e39 535iA, e39 530da, e61 525da
Comment
Comment