Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    #76
    Originally posted by Nikke700 View Post
    terve

    kyseessä e39 540 ia vm 96 m62b44

    kyselisi vähän tuosta termostaatin toiminnasta että eikös se aukea aina vasta 108- jälkeen ja virtaa tulee vasta sen jälkeen sinne kun termarin on tarve aueta.
    Se termari aukeaa tuossa 108 asteessa ilman sähköohjausta, ja sähköllä sen saa aukeamaan aikaisemminkin.

    sitten tuosta vesipumpusta kans nii kun ollu tuo termari paikallaan niin ilmattu aina niin että paisari täyteen vettä ja ajettu pieni lenkki sit jäähdytetty autoa noin 3h ja lisätty nesteitä uusiks- jatkettu tarpeen tulle kunnes puhaltaa lämmintä ja jäähdytin on kuuma joka paikasta.

    mutta vaikka se on tuolla peraatteella ilmattu nii vesipumppu pamauttanu nesteet pihalle aina vesipumpu alaosasta jostain reijästä ja vesipumppu uusitta aina. toimii välillä sen 200km-1500km mitä päässy.
    No ei ihan mee oikein eikä voi alukoneita suositella käytettäväksi yhtään ilman nesteitä. Eli ilmaruuvi auki jolloin sitä nestettä pääsee koneeseen menemään, ja tuossahan taitaa olla kiertovesipumppu eli virrat päälle ja lämmöt täysille niin lämppärin kiertovesipumppu ilmaa systeemin. Ikinä ei pitäisi alublokikonetta käyttää yhtään jos ei ole varma että kierrossa on nestettä, on suuri vaara korkata blokin kierteet ylös.

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1985
      • Tampere

      #77
      Toimiikos vanhempi M60:n 404 DME (0261200404), jossa ei ole EWS II:ää ohjelmoituna, suoraan ilman muutoksia autossa, jossa on nykyään uudempi ecu (484 ) eli EWS II:lla ?

      Lähinnä jos virittelyleluksi ostais toisen, mutta säilyttäis alkuperäisen koskemattomana. Olen antanut itselleni ymmärtää, että 404:n karttoja, yms. on helpompi muokata kuin 484:n.

      Toinen vaihtoehto olis hommata 484 DME, mutta onko tietoa onnistuuko EWS synkkaus kuinka helposti ?
      Last edited by pheno; 07-11-2014, 12:53.

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        #78
        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Sieltä kannesta ulos tulevaan alumiiniseen vesiputkeen, joka yhdistää kansien vedet putkelle joka sitten painaa vettä kohti termaria jne. ? Se ainakin näyttää todellisen lukeman. Tee samalla m6x harrastajille palvelus ja hitsaa liitäntä molemmille reunoille ko. Putkeen ettäpääsee vertailemaan onko vesien lämpötilat samat kun tulevat kannesta ulos.

        Paatko vaikka tänne linkin sitten ku kansi on saapunut, jos on sopiva.
        Tänään oli postissa kansi. Huomenna jos pääsisi sovittamaan.



        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          #79
          Öljyn suotimen kansi sopii oikein mainiosti. Hieman joutui öljynsuodattimen yläosan reikää puukolla suurentamaan, että sai menemään tuohon napaan joka on siinä kannessa. Mulla on se suodatinmalli jossa on se huullos yläpinnassa joka tarttuu vakiokannen kynteisiin kiinni.
          Korko on hieman korkeampi tällä alukannella, mutta kannen kiristys painaa suodatinta hieman lyhemmäksi ja kansi meni pohjaan mukavasti. Pari milliä oli suodattimen alareuna pitemmällä tuolla alukannella.



          Tuohon paineanturille tarvii laittaa mutka, kun ottaa konepeltiin kiinni noin.

          1/8ntp on kierre ja käsittääkseni kartio? Mitä tiivisteeksi, hapiaa vai jotain muuta paremmin sopivaa? Lämpöanturin kierteestä tihku vähän öljyä kovilla kierroksilla, ei uskalla kiristää reilummin, kun nyt tuntuu jo tiukalle. Paineanturi kiristy/tiivisty melkein käsin potikasta kiertämällä, jakarilla pieni momentti perään.

          Harmi kun kerkesin ottaa pois liikenteestä eilen aamulla, niin ei nää ajossa lämpöjä ja paineita. Paikallaan pyörittelin.
          Kylmänä, nollakeli tyhjäkäyntipaine n. 4bar.
          Sain öljyt lämpeemään vajaaseen 80C ja silloin oli hieman alle 1,5bar. Kierroksilla nousee ainakin 5 bar, mutta en kovin korkeilla käyttäny kun lämpöanturista tihku sitä öljyä.
          Öljy Castrol SLX 0w-30.


          Edit:

          Tuossa linkki kikkareeseen:
          Affordable performance gauges. Boost, Oil pressure, Wideband Air fuel ratio AFR, Exhaust gas temp EGT, coolant temp, oil temp, volts, air pressure, dual intercooler temp, fuel level


          Ja tuosta sama halvemmalla, mistä itekin tilasin:
          Last edited by bemmeri; 09-11-2014, 16:17.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • samppup
            Bimmer Rookie
            • Dec 2011
            • 31
            • rauma

            #80
            Mihinkäs malliin ootte autoa keulasta purkanu ku ketjun kiristimiä ootte vaihdellu? Ei viittis turhaa työtä tehdä kyseessä siis e34 m60b30

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #81
              Originally posted by samppup View Post
              Mihinkäs malliin ootte autoa keulasta purkanu ku ketjun kiristimiä ootte vaihdellu? Ei viittis turhaa työtä tehdä kyseessä siis e34 m60b30
              Syyläri pois, niin mahtuu jos toimimaan.

              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8257
                • Järvikylä (Nakkila)

                #82
                Kiristimen vaihtoon ei tarvi ihan noin paljon purkaa mutta laahaimien vaihtoon kyllä.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Nikke700
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2011
                  • 90
                  • finland

                  #83
                  Paljonko e39 540 m62b44 maksaa osat suurin piirtein tuohon ketjuremonttii?

                  laahan ja ketkut+kiristimet vissii riittää et vaihtaa?

                  saako jostain jonkulaisia settejä suoraan ja mistä?

                  nopealla haulla ei oikein löytyny.

                  tiedot löydetty mitä tarvitsee tarkalleen.
                  Last edited by Nikke700; 13-11-2014, 16:19.

                  Comment

                  • samppup
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2011
                    • 31
                    • rauma

                    #84
                    e34 m60b30. Miiitenköhä öljynsuodattimen jalasta irtoo takana olevat kaks putkee. Joku 13mm mutteri siel on mut sinne ei kyl sovi mikää avain. Jalka siis muuten irti mut putket pitää kiinni

                    Comment

                    • kalevik
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 957
                      • Salo

                      #85
                      Originally posted by Nikke700 View Post
                      Paljonko e39 540 m62b44 maksaa osat suurin piirtein tuohon ketjuremonttii?

                      laahan ja ketkut+kiristimet vissii riittää et vaihtaa?

                      saako jostain jonkulaisia settejä suoraan ja mistä?

                      nopealla haulla ei oikein löytyny.

                      tiedot löydetty mitä tarvitsee tarkalleen.
                      Tuollainen tuli vastaan kun itse hain:



                      Tuo siis esimerkki, sivuilta löytyy muitakin..
                      E61 525i, Suzuki VS1400
                      Exät: Jaana, Susanna, Maija

                      Comment

                      • 2bar..ahhh
                        BTCF Honorary Member
                        • Nov 2004
                        • 3351
                        • haapavesi

                        #86
                        Originally posted by samppup View Post
                        e34 m60b30. Miiitenköhä öljynsuodattimen jalasta irtoo takana olevat kaks putkee. Joku 13mm mutteri siel on mut sinne ei kyl sovi mikää avain. Jalka siis muuten irti mut putket pitää kiinni
                        kyl sinne sa ihan hylsyn tai kiintolenkin saa! se mutteri irti niin sit lähtee osa nro8 irti ja putket samalla.

                        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                        Comment

                        • 2bar..ahhh
                          BTCF Honorary Member
                          • Nov 2004
                          • 3351
                          • haapavesi

                          #87
                          Originally posted by Nikke700 View Post
                          Paljonko e39 540 m62b44 maksaa osat suurin piirtein tuohon ketjuremonttii?

                          laahan ja ketkut+kiristimet vissii riittää et vaihtaa?

                          saako jostain jonkulaisia settejä suoraan ja mistä?

                          nopealla haulla ei oikein löytyny.

                          tiedot löydetty mitä tarvitsee tarkalleen.
                          Originally posted by kalevik View Post
                          Tuollainen tuli vastaan kun itse hain:



                          Tuo siis esimerkki, sivuilta löytyy muitakin..
                          tohon viel nokka kettingit ja kiristimet.. ja hammas rattaat kaikki
                          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            #88
                            Onko merkittävää etua tai muutakaan syytä jotta kannattaisi huohotinta muuttaa M60 koneesta?
                            Joskus täällä näin jollakin, että oli laittanu "sokean" levyn imusarjan takakanteen, josta oli nippa bensanpaineensäätimelle. Huohotus tais olla kerääjäsäiliön kautta suoraan pihalle(?).

                            Toimiiko nuo esim. "E-Vac Scavenger" -tyyliset pakoputkeen liitettävät härpäkkeet? Vetääkö öljyt perässään, tms., tai tuleeko edes imua? Putken teen pakosarjoilta lähtien uuden, niin siksi tuli tämä asia mieleen, että samalla laittais nipan kollektoriin joka yhdistää lohkot yhteen putkeen.

                            edit. tämmöinen:
                            Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • ike24
                              BTCF Member
                              • Mar 2011
                              • 957
                              • haapavesi

                              #89
                              Itellä ainaki letku vaan suoraan säiliölle. Onpahan ainaki yks vika vähempi ku ottaa pois sieltä imusarjasta. Itellä se takakansi alumiinistä jossa sitye lähöt kaikille tarpeellisille:-)

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                #90
                                Tuleeko säiliöön ihan öljyä, vai vaan sitä kondensiokuraa, tms.?
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎