Kaikista vanhoista kolmelitrasista löytyy tuo.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Plenumin tilavuuden vähentäminen lisää yleensä alavääntöä. Suurentaminen ei sen sijaan välttämättä lisää huipputehoa, vaan kaasuun vastaavuus huononee ja luultavasti sylinterien täytöskin. Eli poistaminen luultavasti tekee koneesta huonomman, mutta tuurilla voi lisätä hiukan huipputehoa.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by jankko View PostAloin venttiilinkopan tiivisteitä vaihtamaan ja huomasin että 1-4 puolen nokkaketjua saa nostettua joku 3mm ja 5-8 on ihan timmi.... Minkälainen homma on kiristäjä vaihtaa ja kannattaako?
Kiristinhän on aina ketjun löysällä puolella siksi toinen on toisinpäin kuin toinen. Tarkistitko tämän havaintosi siis toisen kiristäjän kiristyspuolelta ja toisen siltä toiselta puolelta?
Kokeile liikkuuko molemmat kiristimet normaalisti kun niitä sieltä välistä painaa kasaan, jos liikkuu voit alkaa suunnittelemaan koppien takaisin asennusta.
Kiristäjän vaihdossa pitää kyllä purkaa ketjut edestä pois ellen ihan väärin muista.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostPyöritäppäs konetta kunkkupultista ja totea onko tilanne sama kaikissa nokka akselien asennoissa. Kiristys toimii öljynpaineella ja löysähköllä jousella joten ei ole sanottu etteikö kiristin toimi jos sammuksissa on löysä.
Kiristinhän on aina ketjun löysällä puolella siksi toinen on toisinpäin kuin toinen. Tarkistitko tämän havaintosi siis toisen kiristäjän kiristyspuolelta ja toisen siltä toiselta puolelta?
Kokeile liikkuuko molemmat kiristimet normaalisti kun niitä sieltä välistä painaa kasaan, jos liikkuu voit alkaa suunnittelemaan koppien takaisin asennusta.
Kiristäjän vaihdossa pitää kyllä purkaa ketjut edestä pois ellen ihan väärin muista.
Comment
-
-
Muutama kuukausi takana oman M62tu:n jakopääremontista, n. pari kolmetuhatta km ajettu josta ehkä kyläpyörittelyä 90%. Ajotietokoneen keskikulutus on nyt asettunut 13,2 litraan. Ennen kulutuslukemaksi näytti yli 15l. Nyt viikonlopun neljänsadan km matka-ajosuoritteen jälkeen talvinopeuksilla keskikulutuslukema näytti 8,7l. Ennen ei meinannut alle 10l päästä.Last edited by Thuppu; 07-12-2015, 16:00.
Comment
-
-
Originally posted by Gedd View PostKetjunkiristimenhän saa vaihdettua purkamatta mitään pois.
Jos konetta on käytetty niin missään ei pitäisi olla löysiä, jos ei ole käytetty niin sitten repsikan puolella kampuran ja nokan välinen eli juurikin kiristimen kohta on löysällä.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostTässä taidettiin tarkoittaa nokka-akseleiden välillä olevien lyhyiden ketjujen kiristimiä.
Toki nokan asennon koodejahan nuo kiristimet voisi aiheuttaa löysälle jäädessään.Last edited by Gedd; 08-12-2015, 02:04.
Comment
-
-
Originally posted by Gedd View PostAi hitto, niinpäs taidettiinkin, ei pitäis huudella puskista. Mutta joo, se jousikuormitus oli mulla ainakin varsin tiukka eli ei pitäisi niidenkään löysiä olla vaikkei painetta olisikaan. Toki yhdysketjun ei pitäisi päästä hyppäämään yli vaikka koko kiristin lentäisi mäkeen, itse ainakin jouduin ottamaan hammaspyörän irti että oli mitään toivoa vaihtaa ketjut. Toisin kuin tuo pääketju niin tuo yhdysketju on aika tiukalla sovituksella jo lähtökohtaisesti.
Toki nokan asennon koodejahan nuo kiristimet voisi aiheuttaa löysälle jäädessään.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Onko kenelläkään vielä ideoita mikä tuon satunnaisen paukuttelun voisi aiheuttaa?
Eli M62TU, ilman kuormaa kierroksista riippumatta paukauttelee satunnaisesti putkeen, muutaman sekunnin välein. Huomaa siitä että auto heilahtelee hieman ja avarammalla putkistolla kuulee vaimean poksumisen putkesta. Uudet tulpat, jakopää tehty, uudet nokkien ja kampuran anturit, uusi maf. Ei anna mitään koodeja.
Seuraavana listalla voisi olla uudet puolat..?
Comment
-
-
Originally posted by Gedd View PostOnko kenelläkään vielä ideoita mikä tuon satunnaisen paukuttelun voisi aiheuttaa?
Eli M62TU, ilman kuormaa kierroksista riippumatta paukauttelee satunnaisesti putkeen, muutaman sekunnin välein. Huomaa siitä että auto heilahtelee hieman ja avarammalla putkistolla kuulee vaimean poksumisen putkesta. Uudet tulpat, jakopää tehty, uudet nokkien ja kampuran anturit, uusi maf. Ei anna mitään koodeja.
Seuraavana listalla voisi olla uudet puolat..?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment