Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3196
    • Saarijärvi

    Kaikista vanhoista kolmelitrasista löytyy tuo.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • jankko
      BTCF Member
      • Aug 2009
      • 101
      • Sievi/Kouvola

      Originally posted by Morkai View Post
      Kaikista vanhoista kolmelitrasista löytyy tuo.
      Mitä hyötyä tollasesta on? Voiko sen poistaa?

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3196
        • Saarijärvi

        Plenumin tilavuuden vähentäminen lisää yleensä alavääntöä. Suurentaminen ei sen sijaan välttämättä lisää huipputehoa, vaan kaasuun vastaavuus huononee ja luultavasti sylinterien täytöskin. Eli poistaminen luultavasti tekee koneesta huonomman, mutta tuurilla voi lisätä hiukan huipputehoa.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • jankko
          BTCF Member
          • Aug 2009
          • 101
          • Sievi/Kouvola

          Aloin venttiilinkopan tiivisteitä vaihtamaan ja huomasin että 1-4 puolen nokkaketjua saa nostettua joku 3mm ja 5-8 on ihan timmi.... Minkälainen homma on kiristäjä vaihtaa ja kannattaako?

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5303
            • Pirkkala

            Originally posted by jankko View Post
            Aloin venttiilinkopan tiivisteitä vaihtamaan ja huomasin että 1-4 puolen nokkaketjua saa nostettua joku 3mm ja 5-8 on ihan timmi.... Minkälainen homma on kiristäjä vaihtaa ja kannattaako?
            Pyöritäppäs konetta kunkkupultista ja totea onko tilanne sama kaikissa nokka akselien asennoissa. Kiristys toimii öljynpaineella ja löysähköllä jousella joten ei ole sanottu etteikö kiristin toimi jos sammuksissa on löysä.
            Kiristinhän on aina ketjun löysällä puolella siksi toinen on toisinpäin kuin toinen. Tarkistitko tämän havaintosi siis toisen kiristäjän kiristyspuolelta ja toisen siltä toiselta puolelta?
            Kokeile liikkuuko molemmat kiristimet normaalisti kun niitä sieltä välistä painaa kasaan, jos liikkuu voit alkaa suunnittelemaan koppien takaisin asennusta.

            Kiristäjän vaihdossa pitää kyllä purkaa ketjut edestä pois ellen ihan väärin muista.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • jankko
              BTCF Member
              • Aug 2009
              • 101
              • Sievi/Kouvola

              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Pyöritäppäs konetta kunkkupultista ja totea onko tilanne sama kaikissa nokka akselien asennoissa. Kiristys toimii öljynpaineella ja löysähköllä jousella joten ei ole sanottu etteikö kiristin toimi jos sammuksissa on löysä.
              Kiristinhän on aina ketjun löysällä puolella siksi toinen on toisinpäin kuin toinen. Tarkistitko tämän havaintosi siis toisen kiristäjän kiristyspuolelta ja toisen siltä toiselta puolelta?
              Kokeile liikkuuko molemmat kiristimet normaalisti kun niitä sieltä välistä painaa kasaan, jos liikkuu voit alkaa suunnittelemaan koppien takaisin asennusta.

              Kiristäjän vaihdossa pitää kyllä purkaa ketjut edestä pois ellen ihan väärin muista.
              Enhän mä huomannu et kumpikin on eripäin... 5-8 liikkuu mut 1-4 ei taho kättä saada väliin jotta Sais puristettua kiristintä.. Tuntuu olevan molemmat kireältä puolelta timmit... Kiitti ohjeista

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                Muutama kuukausi takana oman M62tu:n jakopääremontista, n. pari kolmetuhatta km ajettu josta ehkä kyläpyörittelyä 90%. Ajotietokoneen keskikulutus on nyt asettunut 13,2 litraan. Ennen kulutuslukemaksi näytti yli 15l. Nyt viikonlopun neljänsadan km matka-ajosuoritteen jälkeen talvinopeuksilla keskikulutuslukema näytti 8,7l. Ennen ei meinannut alle 10l päästä.
                Last edited by Thuppu; 07-12-2015, 16:00.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • Gedd
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 479
                  • Tampere

                  Edit: Eipä mitään..
                  Last edited by Gedd; 08-12-2015, 02:05.

                  Comment

                  • kalevik
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 958
                    • Salo

                    Originally posted by Gedd View Post
                    Ketjunkiristimenhän saa vaihdettua purkamatta mitään pois.

                    Jos konetta on käytetty niin missään ei pitäisi olla löysiä, jos ei ole käytetty niin sitten repsikan puolella kampuran ja nokan välinen eli juurikin kiristimen kohta on löysällä.
                    Tässä taidettiin tarkoittaa nokka-akseleiden välillä olevien lyhyiden ketjujen kiristimiä.
                    E61 525i, Suzuki VS1400
                    Exät: Jaana, Susanna, Maija

                    Comment

                    • Gedd
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 479
                      • Tampere

                      Originally posted by kalevik View Post
                      Tässä taidettiin tarkoittaa nokka-akseleiden välillä olevien lyhyiden ketjujen kiristimiä.
                      Ai hitto, niinpäs taidettiinkin, ei pitäis huudella puskista. Mutta joo, se jousikuormitus oli mulla ainakin varsin tiukka eli ei pitäisi niidenkään löysiä olla vaikkei painetta olisikaan. Toki yhdysketjun ei pitäisi päästä hyppäämään yli vaikka koko kiristin lentäisi mäkeen, itse ainakin jouduin ottamaan hammaspyörän irti että oli mitään toivoa vaihtaa ketjut. Toisin kuin tuo pääketju niin tuo yhdysketju on aika tiukalla sovituksella jo lähtökohtaisesti.

                      Toki nokan asennon koodejahan nuo kiristimet voisi aiheuttaa löysälle jäädessään.
                      Last edited by Gedd; 08-12-2015, 02:04.

                      Comment

                      • kalevik
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 958
                        • Salo

                        Originally posted by Gedd View Post
                        Ai hitto, niinpäs taidettiinkin, ei pitäis huudella puskista. Mutta joo, se jousikuormitus oli mulla ainakin varsin tiukka eli ei pitäisi niidenkään löysiä olla vaikkei painetta olisikaan. Toki yhdysketjun ei pitäisi päästä hyppäämään yli vaikka koko kiristin lentäisi mäkeen, itse ainakin jouduin ottamaan hammaspyörän irti että oli mitään toivoa vaihtaa ketjut. Toisin kuin tuo pääketju niin tuo yhdysketju on aika tiukalla sovituksella jo lähtökohtaisesti.

                        Toki nokan asennon koodejahan nuo kiristimet voisi aiheuttaa löysälle jäädessään.
                        Ainakin löysä yhdysketjun kiristin nostaa melutasoa ja toki rasittaa ketjuakin.
                        E61 525i, Suzuki VS1400
                        Exät: Jaana, Susanna, Maija

                        Comment

                        • Gedd
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 479
                          • Tampere

                          Onko kenelläkään vielä ideoita mikä tuon satunnaisen paukuttelun voisi aiheuttaa?

                          Eli M62TU, ilman kuormaa kierroksista riippumatta paukauttelee satunnaisesti putkeen, muutaman sekunnin välein. Huomaa siitä että auto heilahtelee hieman ja avarammalla putkistolla kuulee vaimean poksumisen putkesta. Uudet tulpat, jakopää tehty, uudet nokkien ja kampuran anturit, uusi maf. Ei anna mitään koodeja.

                          Seuraavana listalla voisi olla uudet puolat..?

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5303
                            • Pirkkala

                            Originally posted by Gedd View Post
                            Onko kenelläkään vielä ideoita mikä tuon satunnaisen paukuttelun voisi aiheuttaa?

                            Eli M62TU, ilman kuormaa kierroksista riippumatta paukauttelee satunnaisesti putkeen, muutaman sekunnin välein. Huomaa siitä että auto heilahtelee hieman ja avarammalla putkistolla kuulee vaimean poksumisen putkesta. Uudet tulpat, jakopää tehty, uudet nokkien ja kampuran anturit, uusi maf. Ei anna mitään koodeja.

                            Seuraavana listalla voisi olla uudet puolat..?
                            normaalia tuhjennetyllä putkella IMO
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • jakeluvesimies
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2010
                              • 2726
                              • On the road @ Laplandia

                              Onko faktaa kertoa mikä suutin kyseessä, jos 4 reikäinen ja kyseessä 1998 non vanos m62b35?

                              Comment

                              • Gedd
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2010
                                • 479
                                • Tampere

                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                normaalia tuhjennetyllä putkella IMO

                                Mistäs tämmönen johtuu, menee raakaa läpi ja palaa putkessa kun virtaukset on vähän erilaiset kun tehtaalta tullessa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎