Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    Miten noi nakuanturit on sijoitettu?
    Siis jos inpasta katsoo ,niin missä päin on anturi 1, 2, 3 ja 4 fyysisesti.
    Livedatasta vittumaista nykinää yritettiin paikallistaa ja anturi 1 reagoi eniten kun nykiminen alkaa.
    Sytytyskatkoksia ilmoitti ensin 7 pyttyyn, vikakoodien nollausten jälkeen vikaa ilmoitti 6 pyttyyn.
    Vähän on kutina, että vois olla jopa kansipahvi vika, mutta tutkitaan nyt vielä muita vaihtoehtoja.
    Auto ei kestä yhtään vedättämistä tai äkkinäistä kaasua kun kierrokset on 1000-2500 alueella. Alkaa järjetön nykiminen jolloin oman arvion mukaan ainakin 2 pyttyä on vähintään kaput.

    Heittäkäähän jotain ehdotuksia.
    Nyt ei ole ehtinyt peliä vielä juurikaan tutkia, mitä nyt puolat/tulpat on eliminoitu pois vian aiheuttajaksi. Myös MAF on testattu.

    Paljonkos ruiskutus aika pitäisi olla vakiossa toimivassa m62b44tu koneessa?
    Tässä oli 3,07 lämpimällä koneella.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5257
      • Pirkkala

      Originally posted by Gedd View Post
      Mistäs tämmönen johtuu, menee raakaa läpi ja palaa putkessa kun virtaukset on vähän erilaiset kun tehtaalta tullessa?

      Minä en tiedä. Muistaakseni myös morkai raportoi joskus että näin näillä on tapana toimia.

      Saa kertoa jos tietää mistä johtuu. Yksi syy voi olla jos pakoputki ei ole aivan 100% tiivis ja saa palamiseen tarvittavan ilman sieltä. Bensaa menee ilmeisesti putkeen kun kaasu nostetaan ylös, ennenkuin syöttö menee nollaan.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Patriot
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 274

        Kohta alkaa..

        Hauska nähdä mitä OEM-osia jäi kaikesta tarkistelusta huolimatta tilaamatta. Työkalut on täältä: https://www.germanautosolutions.com/..._cam_tools.php






        E39 540iA M62TUB44

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3517
          • Raisio

          Originally posted by jannmann View Post
          Miten noi nakuanturit on sijoitettu?
          Siis jos inpasta katsoo ,niin missä päin on anturi 1, 2, 3 ja 4 fyysisesti.
          Livedatasta vittumaista nykinää yritettiin paikallistaa ja anturi 1 reagoi eniten kun nykiminen alkaa.
          Sytytyskatkoksia ilmoitti ensin 7 pyttyyn, vikakoodien nollausten jälkeen vikaa ilmoitti 6 pyttyyn.
          Vähän on kutina, että vois olla jopa kansipahvi vika, mutta tutkitaan nyt vielä muita vaihtoehtoja.
          Auto ei kestä yhtään vedättämistä tai äkkinäistä kaasua kun kierrokset on 1000-2500 alueella. Alkaa järjetön nykiminen jolloin oman arvion mukaan ainakin 2 pyttyä on vähintään kaput.

          Heittäkäähän jotain ehdotuksia.
          Nyt ei ole ehtinyt peliä vielä juurikaan tutkia, mitä nyt puolat/tulpat on eliminoitu pois vian aiheuttajaksi. Myös MAF on testattu.

          Paljonkos ruiskutus aika pitäisi olla vakiossa toimivassa m62b44tu koneessa?
          Tässä oli 3,07 lämpimällä koneella.
          Ohivuotomittaus ensin, näkee onko vuotoa johonkin suuntaan. Pelkääjän puoleltahan tämä aiemmin supsatti kuin pakosarjavammainen.

          Myös suuttimien testivaihto todistettavasti toimivilla vois olla asiaa?
          Last edited by ritariässä; 10-12-2015, 22:44.
          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

          Comment

          • Patriot
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 274

            Vanos/huohotus/jakopääremontti etenee. Pari ajatusta on tullut vastaan. Kirjaan tähän jos jollekin on avuksi.

            - Vanoksen teflonrengas ja ehkä koko yksikkö kannattaa lämmittää esim. ihan kuumailmapuhaltimella (lukee kyllä ohjeessakin). Rengas menee huomattavasti helpommin sisään. Beisanin tiivistekoukkutyökalut oli aivan ehdottomat, varmaan vastaavat muutkin kelpaa. Ensimmäinen varateflon meni hukkaan heti startissa, kun en hoksannut että se tulee paksun O-renkaan päälle.

            - "Vanos lip pressing", joka on siis toinen osa näiden tiivisteiden vaihdon lisäksi, jäi vähän auki. Väänsin ilmoitettuun momenttiin ja vähän enemmänkin, mutta muovikehikko, jossa on 3 tarkistuspinniä pyöri edelleen. Ei tosin liikkunut ylös-alas kuten alunperin. Ilman ruuvipenkkiä ja Beisanin prässityökaluja vaikea kuvitella miten tuon muuten tekisi.

            - Vanosten rattaiden "ajoituksessa" käytetään yleismittaria, mutta mm. GAS:n ohjeessa sanotaan, että yleismittarin puutteessa riittää kun molemmat vääntää vastapäivään toiseen äärilaitaan. Tein yleismittarilla, mutta jäi vähän auki sen todellinen tarkoitus?

            - GAS:n vanoksen ajoituslevyjen ajoitustyökalu oli hyvä ja helppo käyttää, kunhan hoksaa laittaa työkalut eri puolille ratasta kuten kuvassakin.

            - Beisanin setissä tulee lisäilmapumpun syöttöputken päihin o-renkaat = tilasin turhaan OEM-renkaat. Väliketjujen kiristimiin tulee myös öljynsyötölle uudet o-renkaat.

            - OEM-laahaimien mukana tulee kaikki niihin liittyvät O-renkaat = tuli tilattu ajatuksissaan turhaan erillisinäkin..

            - Pienen ja ison vesiputken päissä olevat o-renkaat oli OK. Olikohan joskus vaihdettu.

            - Yläjakokoteloiden tiivisteet aivan kivikovat ja murtui käsiin. Uudethan onkin mukavan pehmeät kumiset.

            - Starttipölläyttelyn syy taisi löytyä: Jakopäässä olevasta öljynerottimesta on jonkinlainen kutistesukka varissut ajan saatossa pois. Toisessa laahaimessa on myös pultti, jonka pitäisi painaa erotin tiiviisti kiinni seinään = ei ollut enää läsnä. Öljynerotin kannattaa ehdottomasti vaihtaa samalla kun tekee jakopäärempan.


            Vielä jakokotelot, imusarja ja ja ja..loput osat kiinni niin pääsee jännityksellä katsomaan kuinka hommassa kävi!
            Last edited by Patriot; 21-12-2015, 07:25.
            E39 540iA M62TUB44

            Comment

            • BaTTman
              Bimmer Rookie
              • Oct 2014
              • 70
              • Pirkanmaa

              Sillä yleismittarilla mitataan että jääkö sinne vanoksen väliin öljykalvoa.
              Omalla kohdalla teki ensimmäinen puristus vähän mönkään, kun en huomannut rasvata kunnolla sitä prässimutteria.

              Ja lähes kaikki o-renkaat löytyy kyllä esim biltemasta myytävästä rengaslajitelmasta. Melkein kannattaa vaihtaa suosiolla kaikki, kun kerta auki on. Eipähän ainakaan vuoda sitten.

              Comment

              • Patriot
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 274

                Originally posted by peto2 View Post
                Älä tulppaa sitä! kun katsot rakennetta tarkemmin niin huomaat että sama letku hoitaa myös ylipaineventtiilin paluun virkaa.

                Itellä oli sama vika, vaihdoin koko suodatinjalan kun en keksinyt miten sen tyhjennysventtiilin saa irti.

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                onko näin?:think
                Näyttäisi kylllä, että ei ole. Tyhjennysventtiilin vieressä on ihan oma ylipaineventtiili.
                Last edited by Patriot; 22-12-2015, 22:06.
                E39 540iA M62TUB44

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Patriot View Post
                  Näyttäisi kylllä, että ei ole. Tyhjennysventtiilin vieressä on ihan oma ylipaineventtiili.
                  Kyllä mutta molempien paluu menee siihen samaan pikkuletkuun.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Patriot
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 274

                    Meneekö tuon ylipaineventtiilin kautta jatkuvasti öljyä, vai vasta kun esim. suodatin menee tukkoon eli toimiiko se paineensäätimenä?

                    EDIT: Näyttää toimivan paineensäätimenä. Omasta hajosi (mureni osiin) tuo drain valve -> pitää hankkia koko säiliö nyt jostain.
                    Last edited by Patriot; 23-12-2015, 09:09.
                    E39 540iA M62TUB44

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5257
                      • Pirkkala

                      Originally posted by Patriot View Post
                      Meneekö tuon ylipaineventtiilin kautta jatkuvasti öljyä, vai vasta kun esim. suodatin menee tukkoon eli toimiiko se paineensäätimenä?

                      EDIT: Näyttää toimivan paineensäätimenä. Omasta hajosi (mureni osiin) tuo drain valve -> pitää hankkia koko säiliö nyt jostain.
                      Pumpussa ainakin on venttiili joka itse luulen olevan paineensäätöön tarkoitettu. Ihan pieni ei siihen käyttöön kyllä riitä. Tuo varmaan estää säiliötä räjähtämästä pakkasilla...
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • 24venttiiliä
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 33
                        • Vantaa

                        Seuraavanlainen ongelma ilmeni pari päivää sitten: auto pätki vähän kiihdyttäessä ja tuntui, että kaikki vedot eivät ole tallessa. Eilen ei käynyt tyhjäkäynnillä kaikkilla paitsi painamalla kaasua ja kierrokset pomppivat jonkin verran ja tänään taas pätkimistä ja tehot vähän kateissa ja tyhjäkäynnillä kierrokset heijaa ja välillä sammuu mistä lähteä etsimään vikaa? Moottorina m60b30
                        E34 530i -94
                        Ex.E34 5251 -90

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by 24venttiiliä View Post
                          Seuraavanlainen ongelma ilmeni pari päivää sitten: auto pätki vähän kiihdyttäessä ja tuntui, että kaikki vedot eivät ole tallessa. Eilen ei käynyt tyhjäkäynnillä kaikkilla paitsi painamalla kaasua ja kierrokset pomppivat jonkin verran ja tänään taas pätkimistä ja tehot vähän kateissa ja tyhjäkäynnillä kierrokset heijaa ja välillä sammuu mistä lähteä etsimään vikaa? Moottorina m60b30
                          Katso onko tulpankoloissa kauheasti öljyä.

                          Comment

                          • 24venttiiliä
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2013
                            • 33
                            • Vantaa

                            Nyt auto seisoi vuorokauden lämpimässä tallissa käytin moottorin tyhjäkäynnillä lämpimäksi ja kävin n.10km ajamassa ilman minkäänlaisia oireita. Sitten jätin auton ulos muutamaksi tunniksi ja lähdin ajamaan, niin samat oireet jatkuivat aluksi vain hieman pätkimistä, mutta lämpimällä moottorilla pätkiminen huomattavasti rajumpaa. Voiko siis kosteus vaikuttaa jotenkin? Tulppia en vielä katsonut, mutta sen aion tehdä tänään.
                            E34 530i -94
                            Ex.E34 5251 -90

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by 24venttiiliä View Post
                              Nyt auto seisoi vuorokauden lämpimässä tallissa käytin moottorin tyhjäkäynnillä lämpimäksi ja kävin n.10km ajamassa ilman minkäänlaisia oireita. Sitten jätin auton ulos muutamaksi tunniksi ja lähdin ajamaan, niin samat oireet jatkuivat aluksi vain hieman pätkimistä, mutta lämpimällä moottorilla pätkiminen huomattavasti rajumpaa. Voiko siis kosteus vaikuttaa jotenkin? Tulppia en vielä katsonut, mutta sen aion tehdä tänään.
                              Ihan yleisimpiä näihin pätkimisiin on imuvuoto ja öljyssä uivat tulpat.

                              Kosteuskin varmasti aiheuttaa omat häiriönsä mutta ei se pahemmin vielä kastu parissa tunnissa jos ei nyt ihan pelti pystyssä seiso sateessa.

                              Comment

                              • [fuse]
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 299
                                • Kerava

                                Mites muuten paras/helpoin/hermoja säästävin tapa irrottaa toi v8 pannu e39 konehuoneesta? Vielä kun pitää pakosarjojen sopiminen tsekata samalla.

                                Koko keula irti, puskuri, törmäyspuskuri jäähyt jne.? Vai lähteekö etuapurunko kohtuudella, tää ois varmaan se paras pakosarjoja ajatellen? Ohjaussimpukka vittumainen?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎