Tuli tänään vaihdettua tuo kiristin omaan ennalta ehkäisevästi, vaikka ei mitään ääntä jakopäästä kuulunutkaan. Olihan sen vanhan jousi aika paljon kuoleentunut, melko paljon oli uusi siis pidempi.
Vaihdoin vaan öljyt samalla, enkä käynnistänyt autoa välissä. Tyhjällä suodattimella tietysti kesti sekunnin kaksi nousta öljynpaineet ja kiristin tyhjänä... Ihan pikkuisen ketju lepatti sen pari sekuntia
Se öljyntäyttökorkista näkyvä laahain oli ainakin vielä kuosissa, mikä laahain se heikoin oli, oliko juuri tuo ? Minkä värinen on alkuperäinen laahain ? Tuo on musta.
Vaatiiko M62 jotain tietoa automaattilaatikolta toimiakseen kunnolla?
Ei starttaa jos ei saa jotain signaalia, tää tulee vastaan kun swappaa auton manuaaliksi. Muut epäkohdat kuten mittariston vaihdeilmasin ym. voi ohjelmoida pois.
Tuli tänään vaihdettua tuo kiristin omaan ennalta ehkäisevästi, vaikka ei mitään ääntä jakopäästä kuulunutkaan. Olihan sen vanhan jousi aika paljon kuoleentunut, melko paljon oli uusi siis pidempi.
Vaihdoin vaan öljyt samalla, enkä käynnistänyt autoa välissä. Tyhjällä suodattimella tietysti kesti sekunnin kaksi nousta öljynpaineet ja kiristin tyhjänä... Ihan pikkuisen ketju lepatti sen pari sekuntia
Se öljyntäyttökorkista näkyvä laahain oli ainakin vielä kuosissa, mikä laahain se heikoin oli, oliko juuri tuo ? Minkä värinen on alkuperäinen laahain ? Tuo on musta.
Tuttu juttu, se naputus on aika julmaa kuunneltavaa jos ei täytä uutta kiristintä öljyllä.
Ruskea alunperin. Kaikki laahaimet meni itsellä ihan sormin koskemalla murusiksi 350tkm ajettuna. Kriittisin moottorivaurion kannalta lienee keskimmäinen U-Laahain, sen hajottua ketju löystyy eniten?
Eniten taitaa laahaimien kestoon vaikuttaa öljynvaihdot tai kuinka pitkää matkaa ajettu (lämpötilavaihteluiden määrä?). Tuossa omassa vessassa näytetty vaihdetun öljyt melkein uudesta asti 5-7tkm välein ja ajettu varsin pitkää matkaa ja varmaan siksi kestänyt noinkin pitkään.
Mistä pystyisi ottamaan ölypainemittarille "signaalin" eli mihin siais sijoutettua nipan tai anturin. M62b44
Alkuperäisen anturin paikkaan varmaan voisi laittaa palikan jossa anturi valolle ja irtomittarille? Jos koko hoito on irrallaan voishan siitä tutkia onko tilaa tehä viereen toinen kierre ja onhan siinä muutama koneistusreiän tulppa josta painetiedon luultavasti saisi.
Ei starttaa jos ei saa jotain signaalia, tää tulee vastaan kun swappaa auton manuaaliksi. Muut epäkohdat kuten mittariston vaihdeilmasin ym. voi ohjelmoida pois.
Hyppylangalla parkki päälle nii starttaa. Yhden swapin tehneenä
Tuttu juttu, se naputus on aika julmaa kuunneltavaa jos ei täytä uutta kiristintä öljyllä.
Ruskea alunperin. Kaikki laahaimet meni itsellä ihan sormin koskemalla murusiksi 350tkm ajettuna. Kriittisin moottorivaurion kannalta lienee keskimmäinen U-Laahain, sen hajottua ketju löystyy eniten?
Eniten taitaa laahaimien kestoon vaikuttaa öljynvaihdot tai kuinka pitkää matkaa ajettu (lämpötilavaihteluiden määrä?). Tuossa omassa vessassa näytetty vaihdetun öljyt melkein uudesta asti 5-7tkm välein ja ajettu varsin pitkää matkaa ja varmaan siksi kestänyt noinkin pitkään.
Ok, eli voimme olettaa, laahaimet lienee vaihdettu joskus. Mitään ääntä ei jakopäästä kuulu, joten ajellaan tyytyväisenä nyt kun on uusi kiristinkin.
Vaihdan e39 540 jäähdyttimen jonka jälkeen järjestelmä pitää ilmata. Autossa on webasto.
Onko oikein tehty:
Keula ylös ja mahd kokispullo teipattuna syylärin täyttöaukkoon.
Ilmaruuvi auki ja virrat päällä täyteen nestettä.
Käymään ja pumppailee letkuja.
Korkki kiinni, ajoa ja jäähdyttyään nestepinnan tarkistus?
M60 kaataa vaan litkut sisään ja kovaa ajoa
Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus www.mh-motor.fi0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Vaihdan e39 540 jäähdyttimen jonka jälkeen järjestelmä pitää ilmata. Autossa on webasto.
Onko oikein tehty:
Keula ylös ja mahd kokispullo teipattuna syylärin täyttöaukkoon.
Ilmaruuvi auki ja virrat päällä täyteen nestettä.
Käymään ja pumppailee letkuja.
Korkki kiinni, ajoa ja jäähdyttyään nestepinnan tarkistus?
M60 kaataa vaan litkut sisään ja kovaa ajoa
Kun sulla on pullossa vettä ja ilmausruuvi auki se pullo vaan valuu tyhjäksi ilmausruuvin kautta eli sillä pullolla et tee mitään.
Jos kiertovesipumppu toimii --> ilmausruuvi auki ja virrat päälle. Jos ei niin voi auton käydessä hetken pitää ilmausruuvia auki kunhan ottaa huomioon että moottorin normaali käyntilämpötila on yli 100 astetta.
Vaihdan e39 540 jäähdyttimen jonka jälkeen järjestelmä pitää ilmata. Autossa on webasto.
Onko oikein tehty:
Keula ylös ja mahd kokispullo teipattuna syylärin täyttöaukkoon.
Ilmaruuvi auki ja virrat päällä täyteen nestettä.
Käymään ja pumppailee letkuja.
Korkki kiinni, ajoa ja jäähdyttyään nestepinnan tarkistus?
M60 kaataa vaan litkut sisään ja kovaa ajoa
Ei nämä mitään pullo temppuja vaadi.
Virrat päälle, lämmöt täysille että vesiventtiilit on selällään, puhallin kiinni. Kiertovesipumpun pitäs hoitaa ilmaus -> korkki kiinni ja ajoa.
Jos webasto vaatii ilmauksen niin raikkarin kotelon alla on sille oma ruuvi.
Itellä ei oo tarvinnu ikinä sieltä ilmata jos ei oo webastoa käytetty irti.
Vaihdan e39 540 jäähdyttimen jonka jälkeen järjestelmä pitää ilmata. Autossa on webasto.
Onko oikein tehty:
Keula ylös ja mahd kokispullo teipattuna syylärin täyttöaukkoon.
Ilmaruuvi auki ja virrat päällä täyteen nestettä.
Käymään ja pumppailee letkuja.
Korkki kiinni, ajoa ja jäähdyttyään nestepinnan tarkistus?
M60 kaataa vaan litkut sisään ja kovaa ajoa
lämppäri täysillä ja tarkastaa että se sähköpumppu pyörii. Ite oon käyttäny aina lämpöseks ja antanu hetken olla ja sit uudelleen käyntiin ja tarkkaillu syylärin letkuista millon termari aukee ja sit oonkin jo uskonu että täynnä on. Näin siis vakion e34 540 järjestelmän kanssa, en tiedä miten e39 syyläri muuttaa asiaa. Siinä on täyttökorkki syylärissä ilmeisesti.
Comment