Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Patriot
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 274

    Mihin suuntaan öljy menee osassa 17 ja mikä on sen tarkoitus? Jossain oli puhetta mäntien öljyruiskuista.

    E39 540iA M62TUB44

    Comment

    • _jazze_
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 356
      • Lohja

      Vaatiiko M62 jotain tietoa automaattilaatikolta toimiakseen kunnolla?
      sigpic
      BMW e36 320i cabriolet
      BMW e36 325i sedan
      BMW e23 728iA

      VW Golf Variant 1.9tdi 4Motion
      ex.Seat Leon 1.9tdi TS150, BMW e36 325ti, BMW e46 320dA, BMW e34 525i, BMW e46 320d touring, VW Golf mk II vr6t 4Motion, BMW e36 325i 4D, Opel Rekord -64, BMW e30 320i 4d 2,5

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        Originally posted by Patriot View Post
        Mihin suuntaan öljy menee osassa 17 ja mikä on sen tarkoitus? Jossain oli puhetta mäntien öljyruiskuista.


        Voin irtolohkosta tuon katsoa. En muista enää mihin menee.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          Tuli tänään vaihdettua tuo kiristin omaan ennalta ehkäisevästi, vaikka ei mitään ääntä jakopäästä kuulunutkaan. Olihan sen vanhan jousi aika paljon kuoleentunut, melko paljon oli uusi siis pidempi.

          Vaihdoin vaan öljyt samalla, enkä käynnistänyt autoa välissä. Tyhjällä suodattimella tietysti kesti sekunnin kaksi nousta öljynpaineet ja kiristin tyhjänä... Ihan pikkuisen ketju lepatti sen pari sekuntia

          Se öljyntäyttökorkista näkyvä laahain oli ainakin vielä kuosissa, mikä laahain se heikoin oli, oliko juuri tuo ? Minkä värinen on alkuperäinen laahain ? Tuo on musta.
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • Gedd
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 479
            • Tampere

            Originally posted by _jazze_ View Post
            Vaatiiko M62 jotain tietoa automaattilaatikolta toimiakseen kunnolla?
            Ei starttaa jos ei saa jotain signaalia, tää tulee vastaan kun swappaa auton manuaaliksi. Muut epäkohdat kuten mittariston vaihdeilmasin ym. voi ohjelmoida pois.

            Comment

            • Gedd
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 479
              • Tampere

              Originally posted by Peltsii View Post
              Tuli tänään vaihdettua tuo kiristin omaan ennalta ehkäisevästi, vaikka ei mitään ääntä jakopäästä kuulunutkaan. Olihan sen vanhan jousi aika paljon kuoleentunut, melko paljon oli uusi siis pidempi.

              Vaihdoin vaan öljyt samalla, enkä käynnistänyt autoa välissä. Tyhjällä suodattimella tietysti kesti sekunnin kaksi nousta öljynpaineet ja kiristin tyhjänä... Ihan pikkuisen ketju lepatti sen pari sekuntia

              Se öljyntäyttökorkista näkyvä laahain oli ainakin vielä kuosissa, mikä laahain se heikoin oli, oliko juuri tuo ? Minkä värinen on alkuperäinen laahain ? Tuo on musta.
              Tuttu juttu, se naputus on aika julmaa kuunneltavaa jos ei täytä uutta kiristintä öljyllä.

              Ruskea alunperin. Kaikki laahaimet meni itsellä ihan sormin koskemalla murusiksi 350tkm ajettuna. Kriittisin moottorivaurion kannalta lienee keskimmäinen U-Laahain, sen hajottua ketju löystyy eniten?

              Eniten taitaa laahaimien kestoon vaikuttaa öljynvaihdot tai kuinka pitkää matkaa ajettu (lämpötilavaihteluiden määrä?). Tuossa omassa vessassa näytetty vaihdetun öljyt melkein uudesta asti 5-7tkm välein ja ajettu varsin pitkää matkaa ja varmaan siksi kestänyt noinkin pitkään.
              Last edited by Gedd; 02-01-2016, 02:06.

              Comment

              • mantamane
                Bimmer Rookie
                • Dec 2012
                • 58
                • Taipalsaari

                Mistä pystyisi ottamaan ölypainemittarille "signaalin" eli mihin siais sijoutettua nipan tai anturin. M62b44

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5257
                  • Pirkkala

                  Originally posted by mantamane View Post
                  Mistä pystyisi ottamaan ölypainemittarille "signaalin" eli mihin siais sijoutettua nipan tai anturin. M62b44
                  Alkuperäisen anturin paikkaan varmaan voisi laittaa palikan jossa anturi valolle ja irtomittarille? Jos koko hoito on irrallaan voishan siitä tutkia onko tilaa tehä viereen toinen kierre ja onhan siinä muutama koneistusreiän tulppa josta painetiedon luultavasti saisi.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Gemmi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 3355
                    • Espoo

                    Originally posted by Gedd View Post
                    Ei starttaa jos ei saa jotain signaalia, tää tulee vastaan kun swappaa auton manuaaliksi. Muut epäkohdat kuten mittariston vaihdeilmasin ym. voi ohjelmoida pois.
                    Hyppylangalla parkki päälle nii starttaa. Yhden swapin tehneenä

                    Comment

                    • MH motorsport
                      BTCF Member
                      • Sep 2011
                      • 2301
                      • Turku

                      tohon öljynpaineanturit http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ja-2000034117/
                      Autopalvelu MH-motor
                      Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                      Maxxecu myynti ja asennus
                      www.mh-motor.fi
                      0503218217
                      Kulkineet:
                      E6 2000 touring
                      E6 2002 touring
                      E30 318is ///Mtechnic 2
                      E34 ///M5 nürburgring
                      E34 S62b50 turbo dct
                      E39 523i ///Msport
                      F30 320d

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7061
                        • Turenki

                        Originally posted by Gedd View Post
                        Tuttu juttu, se naputus on aika julmaa kuunneltavaa jos ei täytä uutta kiristintä öljyllä.

                        Ruskea alunperin. Kaikki laahaimet meni itsellä ihan sormin koskemalla murusiksi 350tkm ajettuna. Kriittisin moottorivaurion kannalta lienee keskimmäinen U-Laahain, sen hajottua ketju löystyy eniten?

                        Eniten taitaa laahaimien kestoon vaikuttaa öljynvaihdot tai kuinka pitkää matkaa ajettu (lämpötilavaihteluiden määrä?). Tuossa omassa vessassa näytetty vaihdetun öljyt melkein uudesta asti 5-7tkm välein ja ajettu varsin pitkää matkaa ja varmaan siksi kestänyt noinkin pitkään.
                        Ok, eli voimme olettaa, laahaimet lienee vaihdettu joskus. Mitään ääntä ei jakopäästä kuulu, joten ajellaan tyytyväisenä nyt kun on uusi kiristinkin.
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • MH motorsport
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 2301
                          • Turku

                          Vaihdan e39 540 jäähdyttimen jonka jälkeen järjestelmä pitää ilmata. Autossa on webasto.
                          Onko oikein tehty:

                          Keula ylös ja mahd kokispullo teipattuna syylärin täyttöaukkoon.
                          Ilmaruuvi auki ja virrat päällä täyteen nestettä.
                          Käymään ja pumppailee letkuja.
                          Korkki kiinni, ajoa ja jäähdyttyään nestepinnan tarkistus?

                          M60 kaataa vaan litkut sisään ja kovaa ajoa
                          Autopalvelu MH-motor
                          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                          Maxxecu myynti ja asennus
                          www.mh-motor.fi
                          0503218217
                          Kulkineet:
                          E6 2000 touring
                          E6 2002 touring
                          E30 318is ///Mtechnic 2
                          E34 ///M5 nürburgring
                          E34 S62b50 turbo dct
                          E39 523i ///Msport
                          F30 320d

                          Comment

                          • pope
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 687
                            • Harjavalta

                            Originally posted by Pikkuvelii View Post
                            Vaihdan e39 540 jäähdyttimen jonka jälkeen järjestelmä pitää ilmata. Autossa on webasto.
                            Onko oikein tehty:

                            Keula ylös ja mahd kokispullo teipattuna syylärin täyttöaukkoon.
                            Ilmaruuvi auki ja virrat päällä täyteen nestettä.
                            Käymään ja pumppailee letkuja.
                            Korkki kiinni, ajoa ja jäähdyttyään nestepinnan tarkistus?

                            M60 kaataa vaan litkut sisään ja kovaa ajoa
                            Kun sulla on pullossa vettä ja ilmausruuvi auki se pullo vaan valuu tyhjäksi ilmausruuvin kautta eli sillä pullolla et tee mitään.

                            Jos kiertovesipumppu toimii --> ilmausruuvi auki ja virrat päälle. Jos ei niin voi auton käydessä hetken pitää ilmausruuvia auki kunhan ottaa huomioon että moottorin normaali käyntilämpötila on yli 100 astetta.
                            e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                            Comment

                            • anteroro
                              BTCF Member
                              • Jan 2009
                              • 434
                              • oulu

                              Originally posted by Pikkuvelii View Post
                              Vaihdan e39 540 jäähdyttimen jonka jälkeen järjestelmä pitää ilmata. Autossa on webasto.
                              Onko oikein tehty:

                              Keula ylös ja mahd kokispullo teipattuna syylärin täyttöaukkoon.
                              Ilmaruuvi auki ja virrat päällä täyteen nestettä.
                              Käymään ja pumppailee letkuja.
                              Korkki kiinni, ajoa ja jäähdyttyään nestepinnan tarkistus?

                              M60 kaataa vaan litkut sisään ja kovaa ajoa
                              Ei nämä mitään pullo temppuja vaadi.
                              Virrat päälle, lämmöt täysille että vesiventtiilit on selällään, puhallin kiinni. Kiertovesipumpun pitäs hoitaa ilmaus -> korkki kiinni ja ajoa.

                              Jos webasto vaatii ilmauksen niin raikkarin kotelon alla on sille oma ruuvi.
                              Itellä ei oo tarvinnu ikinä sieltä ilmata jos ei oo webastoa käytetty irti.
                              E30 325 M-tech II DCT
                              9.97s/238kmh

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5257
                                • Pirkkala

                                Originally posted by Pikkuvelii View Post
                                Vaihdan e39 540 jäähdyttimen jonka jälkeen järjestelmä pitää ilmata. Autossa on webasto.
                                Onko oikein tehty:

                                Keula ylös ja mahd kokispullo teipattuna syylärin täyttöaukkoon.
                                Ilmaruuvi auki ja virrat päällä täyteen nestettä.
                                Käymään ja pumppailee letkuja.
                                Korkki kiinni, ajoa ja jäähdyttyään nestepinnan tarkistus?



                                M60 kaataa vaan litkut sisään ja kovaa ajoa
                                lämppäri täysillä ja tarkastaa että se sähköpumppu pyörii. Ite oon käyttäny aina lämpöseks ja antanu hetken olla ja sit uudelleen käyntiin ja tarkkaillu syylärin letkuista millon termari aukee ja sit oonkin jo uskonu että täynnä on. Näin siis vakion e34 540 järjestelmän kanssa, en tiedä miten e39 syyläri muuttaa asiaa. Siinä on täyttökorkki syylärissä ilmeisesti.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎