Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    Originally posted by afafaf View Post
    Osaisko joku vielä heittää että miksi e30 etupalkin alle tarvii korokkeet,onko voimansiirron linjauksen takia vai se että saa konepellin kiinni,vai kummankin?

    Nuitahan on sekä 10 /20mm ja varmaan siitä väliltäki,mitkähän sinne pitää heittää,epytecin korvilla ja pitäs osata vielä nuiden palikoiden korkeus päättää...
    Siks et ne on helpoin keino asentaa moottori.
    99% v8:sin asentajista ei välitä miten päin persettä tukivarret sillon on ja sillon toi on se aidan matalin kohta.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Bode86
      BTCF Member
      • Aug 2009
      • 569
      • Kajaani

      Olis tossa vesipumppu remppaa tulossa niin moniasteisia termostaatteja porukka on näihin laitellu?
      nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
      ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
      Sotkamo connection

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        Originally posted by Bode86 View Post
        Olis tossa vesipumppu remppaa tulossa niin moniasteisia termostaatteja porukka on näihin laitellu?
        Sigustasi päätellen m60 kyseessä? 85 asteinen on mulla että olisko se sitte se kuumien maiden malli. Mut käy sinne mikä vaan muukin saatavilla ollut ja jos kone on vakio niin mitä sitä muuksi muuttamaan ku vakioksi.

        Edit: laitahan alkuperäinen vesipumppu niin saat päästää lopun elämää vailla murheita.
        Last edited by Urpo_rotta; 24-08-2016, 02:22.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Tarjottiin rikkinäisellä koneella olevaa 540i manuaalia. On vanos koneella.

          Onko tehtävissä järkevästi, jos alun perin vanoskoneelliseen e39 540i laittaa M62 non vanos koneen?
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by bemmeri View Post
            Tarjottiin rikkinäisellä koneella olevaa 540i manuaalia. On vanos koneella.

            Onko tehtävissä järkevästi, jos alun perin vanoskoneelliseen e39 540i laittaa M62 non vanos koneen?
            Ei. Eri moottorinohjaus, johtosarja, muut sähköt jne.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Originally posted by HTK12 View Post
              Ei. Eri moottorinohjaus, johtosarja, muut sähköt jne.
              Juu, tiiän kyllä nuo erot kun kumpiakin ollu itellä ja siksi mietin olisko tehtävissä m62 non vanos johtosarjalla ja dmellä, sekä mitä muuta tarvii?
              Tai saako helpommin pelaamaan jollain aftermarket eculla, niin säädättäminenkin olisi helpompaa.
              Sais maksaakin jonkun verran kun aihio halpa.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                No miks ei sitten tehokkaampi vanoskone? 4.6 tai 4.8, x5/alpina :think
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  No miks ei sitten tehokkaampi vanoskone? 4.6 tai 4.8, x5/alpina :think
                  X5 4.8l taitaa jo n62 ja erilainen monilta osin. Alpinan 4.6 ja ja X5 4.6 vähemmän tarjolla.

                  Helpommalla ois osia, yms saanu 4.4l ja ei pari desiä meinaa hirveästi. Enemmän nokilla, yms saisi. Onhan noita useilla m60b44 kombeja ja melkein samat irtoo kuin alpinan 4.6l.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5257
                    • Pirkkala

                    Originally posted by bemmeri View Post
                    X5 4.8l taitaa jo n62 ja erilainen monilta osin. Alpinan 4.6 ja ja X5 4.6 vähemmän tarjolla.

                    Helpommalla ois osia, yms saanu 4.4l ja ei pari desiä meinaa hirveästi. Enemmän nokilla, yms saisi. Onhan noita useilla m60b44 kombeja ja melkein samat irtoo kuin alpinan 4.6l.

                    Miten sen oma kone on porsinu? Ei tuu kalua millään?
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3514
                      • Raisio

                      Arvaus, rapisevalla jakoketjulla täyslevitetty kone täyteen liian vahvaa alumiinipitoista Rvs ihmeainetta
                      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        En tiiä sen tarkemmin. Rikki kuulemma on ja ei kannata korjaus.
                        Pitää kysellä tarkemmin kunhan saa myyjän kiinni.

                        Veikkaan jotain ketjuun liittyvää minäkin. Ihme kun on ihan kohtuumetreillä vielä ollu, reilu 200tkm ja omistajan mukaan pitäis paikkansa. Kyllähän noilla paljon enemmän on menty useimmilla.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5257
                          • Pirkkala

                          Kylmät kelit ja pitkät öljynvaihtovälit se ei muuta tarvii ni alkaa laahaimet mennä.

                          Jos puoletkin kuulemistani kilometreistä pitää paikkansa niin tuossa kahdensadan jälkeen alkaa pakkasen purema m62 lahoamaan. Mutta sehän onkin jo korkea aika uusia rojut.

                          Aika moni kone on pelastettavissa. Omakin koneeni on tehty ketjupoikki mallisesta.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by bemmeri View Post
                            Juu, tiiän kyllä nuo erot kun kumpiakin ollu itellä ja siksi mietin olisko tehtävissä m62 non vanos johtosarjalla ja dmellä, sekä mitä muuta tarvii?
                            Tai saako helpommin pelaamaan jollain aftermarket eculla, niin säädättäminenkin olisi helpompaa.
                            Sais maksaakin jonkun verran kun aihio halpa.
                            No ongelma on siinä, että sähköt ei oikein pelaa yhteen. Mainitaan nyt vaikka, että ilmastoinnin flekti ei tule toimimaan sillä non-vanos moottorinohjauksella (moottorinohjaus ohjaa ilmastoinnin flektiä). Ajonesto ei toimi, ABS, DSC jne jne. Toki nämä kaikki on ratkaistavissa, mutta vaatii melkoista säätämistä.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              Originally posted by bemmeri View Post
                              Juu, tiiän kyllä nuo erot kun kumpiakin ollu itellä ja siksi mietin olisko tehtävissä m62 non vanos johtosarjalla ja dmellä, sekä mitä muuta tarvii?
                              Tai saako helpommin pelaamaan jollain aftermarket eculla, niin säädättäminenkin olisi helpompaa.
                              Sais maksaakin jonkun verran kun aihio halpa.
                              Pectelin eculla onnistuu kun sillä sais noi can väylätkin toimimaan. Toki n.10000€ hinta varmaan rajoittaa.

                              Neulot vaan sen vanos koneen nippuun niin hyvä tulee.
                              4,6 akselilla sais kyl kivasti pikku viilailulla varmasti kivan kevyen virikoneen . Tämä itsellä harkinnassa nyt kun sain edullisen "vara 4,6 akselin"..
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                Ajonestolla ei niin väliä olisi ollut, mutta nuo abs, yms kyllä tarvii.
                                Jotenkin järkeilin aikaisemmin että toisella johtosarjalla, eculla, mekaanisella kaasupedalilla, yms., sekä koodaamalla tarpeettomia "ominaisuuksia" pois saisi tuon vanhemman tekniikan pelaamaan.


                                Tuon 4.6l lohkon kammen kanssa pitäisi olla ne saman koneen kepit... Niillä kun saapi 4.4l:een vähän vetoa lisää. Ne taitaa muutenkin olla ainoa vaihtoehto jos tu-koneeseen mielii nokkia vaihdella. :think
                                Last edited by bemmeri; 30-08-2016, 02:38.
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎