Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    Taas uskoisin että arvot putoavat kun on kunnolla lämmin. Älä missään nimessä vaihda vielä mitään! En vieläkään ymmärrä, miksi monet menevät suoraan katsastukseen, kannattaisi aina käydä jossain korjaamolla (itse suosin pienempiä pajoja tässä) printtaamassa lappu. Katsastusmiehen ei kuulukaan polkea ja odotella josko arvot olisivat kohdallaan!

    Edit: Itsellä on katsastusmiehen pätevyys mutta päivääkään en ole niissä hommissa ollut. Älkääkä kysykö miksi!

    Comment

    • Axel
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 67

      Näyttää tosiaan siltä, että korkeista päästöarvoista merkkihuoltamon/katsastusmiehen diagnoosi on aika herkästi että katti on rikki. Tulipa tuo nyt itsekin kokeiltua. Jos muuten pakopuolen venttiileissä ja/tai toiminnassa on vikaa, eikö se nosta juuri CO arvoja?
      Vaikuttaako muuten 95 tai 98 bensojen käyttö päästöarvoihin mitenkään?

      Mikäs sen tenun "sekoitussuhde" taas olekaan?

      EDIT: Ahaa, ilmanputsarin ja imusarjan välisessä haitarikumissa on pientä murtumaa. Silmämääräisesti siinä ei ole reikää, mutta ilmeisesti pienikin ilmareikä riittää sekoittamaan seossuhdemittauksen (?). Sieltähän se ilma kuitenkin tulee mistä sillä helpoin reitti on...
      Last edited by Axel; 05-07-2005, 13:25.

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        Tenua ei kannata mennä sekoittelemaan.
        95- ja 98-oktaanisen bensiinin välillä ei ole sellaista eroa, joka vaikuttaisi katsastuksessa mitattaviin päästöihin.

        Jos venttiili kantaa tai muuta vastaavaa, HC-arvo (palamattomat hiilivedyt) on äärimmäisen korkealla ja CO-arvo (hiilimonoksidi) todella pieni. Lisäksi moottorin puhti katoaa.

        Comment

        • toni78
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 285
          • Nousiainen

          no niin pientä ongelmaa päästöissä:

          Joutokäynti:

          CO 0,02
          HC 141
          O2 0,73
          CO2 15,75

          >2000r/min:

          CO 0,10
          HC 58
          O2 1,34
          CO2 15,75
          Lambda 1,054

          Moottori on s50b30
          uusia osia: lambdat, tulpat, puolat, suodattimet, moottorin ja vanoksen ohjainyksiköt, bensanpaineensäädin
          takana n. 4000km saksan baanoja (mm. yli 600 km yhtäjaksoista ajoa nopeudella 200+) alle viikon takaa... eli karstasta tai polkemisen puutteesta ei luulis olevan kyse

          bensanpaineet voi olla hitusen alhaiset muutta voiko esim. lambda arvo olla pelkästään siitä kiinni

          Comment

          • Lanttu
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 1643

            Onko ilmavuodot varmasti tarkistettu?

            Comment

            • Belfast81
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 204
              • SOUMI

              Unohtakaa oon Just heränny ehdotin jotain MItä Tuhat ihmistä on tänne jo kerennny ehdottaa.....

              LANTTU MIKSI? ET OLE KATSASTUSMIES?
              Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

              Comment

              • Luntti
                2Wheel Driver
                • Jul 2003
                • 5021
                • Yka

                Officetopik:
                Hylky tuli, taas.
                Lambda taas sökö. Ei kestänyt kuin 8 kuukautta.
                Varaosa takuu korvaa, onneksi. Kuitenkin sen verran arvokas toi anturi.

                Comment

                • Axel
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2005
                  • 67

                  Tuota.... miten noita antureita saa rikki? Siis useammin kuin kerran 300.000 kilometrissä?

                  Comment

                  • Jinx
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 49
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by RiiQuu
                    Ilmeisesti bensa palaa huonosti, mutta miksi. Pitkään se on vähän röpöttänyt ja tärissy hieman tyhjäkäynnillä, mutta hyvin on tehot tallella ja ei vie hirveästi bensaakaan.. Venttiilikoneisto säksättää aika paljon mutta vaikuttaako?

                    Ennakko pielessä, venttiilin välykset?? Olenko oikealla tiellä.. Vai onko vika enemmänkin ilmamäärämittarin suuntaan tai jotain. Tuntuu että auto toimii varaohjelmalla koko ajan.
                    Joko on ongelma ratkennut ? Oma kone oireilee samalla lailla, ja mietin, että mistäköhän sitä aloittaisi ongelmanratkaisun... HC huitelee tyhjäkäynnillä 3-sadassa ja happiarvokin on korkealla. On se kumma, kun rikkinäisellä putkella (haitariputki melkein poikki) tulee leima ja kun putken vaihtaa ehjään, niin johan narahti ! Onneksi käytin "muuten vaan"-päästötesteissä, nytpähän taas tietää uuden ongelman autosta
                    Tällä hetkellä: E39 525d ´04
                    Kauniina muistona:E30 325i
                    ///M-Technic II vm. -89
                    Muut sotaratsut:E34 525i '90, E30 '89 316i, '88 325i, '89 316
                    E34 '89
                    525i.

                    Comment

                    • roadrunner
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 155
                      • Rovaniemi

                      itellä oli kans arvot mitä sattuu, ja rupesivat väittämään että katti sökö... kävin heittämäs muutamankilsan lenkin ja poljin autoa kun viimeistäpäivää... sit siitä suoraan mittariin ku auto oli TODELLA kuuma, ja arvot oli täysin kohdallaan...=)
                      E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
                      E61 530xd m-sport edition titansilber -09

                      E91 320d -06
                      E46cab 330i m-sport titansilver -01
                      E39touring tds -97
                      E91 320d m-sport lemansblue -06
                      E39 m5 avusblue -99
                      E39 tds m5replica -97
                      E36 320i -92

                      Comment

                      • jam75
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 654
                        • Tornio

                        Originally posted by roadrunner
                        itellä oli kans arvot mitä sattuu, ja rupesivat väittämään että katti sökö... kävin heittämäs muutamankilsan lenkin ja poljin autoa kun viimeistäpäivää... sit siitä suoraan mittariin ku auto oli TODELLA kuuma, ja arvot oli täysin kohdallaan...=)
                        Omaan autoon ku saatiin se tyhjäkäyntihässäkkä korjattua eli boksiin meni uus ohjelma ja se lambda vaihdettiin niin ei ole tarvinnu huudattaa putkistoa enään tulikuumaksi. Normaali ajo vain katsastukseen ja mulla on tammikuun pakkasilla katsastus aina. Sitä ennenku lambda sekoili niin tuo kuumaksi huudatus autto eli oisko autossa jotain muuta feelua. Ei tuo voi olla normaalia että pitäis käydä vetämässä kortinlähdön uhalla aina motarilla ku katsastus on edessä

                        Comment

                        • Lanttu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 1643

                          Originally posted by jam75
                          Ei tuo voi olla normaalia että pitäis käydä vetämässä kortinlähdön uhalla aina motarilla ku katsastus on edessä
                          Ei tarvitse aina viides vaihde olla se vedätysvaihde...

                          Comment

                          • jam75
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 654
                            • Tornio

                            Originally posted by Lanttu
                            Ei tarvitse aina viides vaihde olla se vedätysvaihde...

                            No vähän oli huonosti sanottu, mutta kuitenkin pointti oli että jos auto on kunnossa (vanhempikin) niin ei sitä tarvi pää punasena käydä pommittamassa että katsastus menee läpi. Jouduin tekeen omaan joskus samaa

                            Comment

                            • Kimmo_M
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2003
                              • 508
                              • Suomi

                              e32 735 -87

                              Kertokaahan tietäjät mitä ensimmäisenä tehdä/tarkistaa, kun arvot olivat seuraavat:
                              Co= 0,01 ja 0,23
                              Hc= 193 ja 38
                              Lamda= 1,01
                              Co2=13,33 ja 15,28
                              o2= 2,62 ja 0,38

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Tukkia putken vuodot...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎