Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dantte
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 1532
    • Helsinki

    Nonii eli seuraava ongelma tapaus 320i e36 -93.

    Leimassa hylky seuraavin numeroin:

    tyhjäkäynti:

    CO% 1,95 HC 312 CO2 14,1

    2000rpm

    CO% 0,98 HC 202 CO2 14,5 lambda 0,96

    Katti vaihdettu jo kerran parivuotta sitten, mutta nyt taas onglema.

    Oisko ideaa näillä tuloksilla? Katti vai lambda?

    Comment

    • vilsku
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 729
      • Tampere

      Originally posted by tepi_ View Post
      Kertokaas mikä mättäs ku saatte vian paikallistettua,itellä tänään täysin samanlaisia arvoja leimalla. Hc oli tyhjäkäynnillä joku 150 luokkaa ja heijasi muutenkin melko laajalla alueella...
      Vaihdoin ilmamassamittarin jälkeisen haitariputken, sekä sytytystulpat -> leima läpi ja HC siellä normaalin 30-40 paikkeilla.

      Toimivuus todennettiin eri huoltamon laitteiden lisäksi vielä katsastusasemalla uudelleen, kun tuo huoltamo josta lapun hain ei ollut tehnyt jotain ilmoitusta AKE:lle.
      Ei se katsuri siitä lisähintaa ottanut, ja tulipa nähtyä samalla vempeleellä vielä, jos noissa nyt jotain pikku eroja sattuu olemaan.
      e61 525d (2006)
      ex: e36 328i M-Sport (1996)
      ex: e30 316i (1988)

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        Pikkusiskon VW Vento ABS-koneella ei ollut kuulemma mennyt pakokaasutestistä läpi. CO oli ollut 0,7 kierroksilla, tyhjäkäynnillä kaikki ok ja kierroksillakin muut arvot kohdillaan. (ei kertonut paljonko)

        Ihmetyttää kovasti, että CO tyhjäkäynnillä ok ja HC:tkin alle raja-arvojen. Voiskohan moinen laite ykspisteruiskulla mennä ilman kattia tollasiin arvoihin, katti kun ei rämise eikä kilise ollenkaan, niin vähän epäilyttää että sieltä olis karannu kenno. Normaalistihan noissa aina vähän irtorojua katin sisällä on, niin rämisee ja hyvin menee päästöistä läpi. Toisaalta autoon on vaihdettu ilmanputsarit tulpat yms. joskus 90-luvulla viimeks, mutta voisko ne mitenkään vaikuttaa niin radikaalisti CO-päästöihin kierroksilla muutoin hyvin toimivassa koneessa?

        Kannattaako opiskelijan olla viikko syömättä ja ostaa sillä rahalla tulpat ja ilmanputsari ihan arvalla, vaiko voiko joku kokemuksen perusteella täsmätä että korkea CO kierroksilla ilman muita oireita yleensä seurausta yli 100tkm ajetuista ykskärkitulpista tai liki tukossa olevasta ilmanputsarista (muusta syystä) Tai sitten että ne ei vaikuta CO päästöihin tällätavalla.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          Kun tässä noihin volkkareihin mentiin niin n. vuosi sitten vaihdoin kaverin pooloon uuden katin, vanha ei kilissyt eikä kolissut lainkaan koska siellä ei ollut sisällä yhtään mitään mikä olisi edes kertonut että se on ollut joskus katti

          ...eli saattaa tulla opiskelijalle pitempi syötilakko kuin viikko.
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            Originally posted by Jürgen_ View Post
            ...eli saattaa tulla opiskelijalle pitempi syötilakko kuin viikko.
            Ostaa tarvikeliikkeestä tarvike-katin, eikä tarvi aloittaa syömälakkoa.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              Originally posted by T3 View Post
              Ostaa tarvikeliikkeestä tarvike-katin, eikä tarvi aloittaa syömälakkoa.
              Katti on helppo korjaus, kun pystyn pikkusiskolle semmosen sponsoroimaan suoraan varastosta. Mutta vahva yleisön veikkaus vois kuitenkin olla se katti? M60 kone antaa ton suuntaiset arvot ilman kattia, mutta enpä uskonu että tommonen ykspisteruutta ilman jakajaa pysys kans noinkin kohillaan.. no eipä siinä, kait se on pakko pysyä että katti pysyy toiminta-alueella.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                Originally posted by T3 View Post
                Ostaa tarvikeliikkeestä tarvike-katin, eikä tarvi aloittaa syömälakkoa.
                Meinasin että viikon nälkälakolla jos hankkii tulpat ja suodattimen niin eikai ne kovinpaljoa kalliimmat voi olla kuin se katalysaattori :think

                ...vai onkohan tossa volkkarissa kalliimmat osat ku bemarissa?
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • Zones
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 58
                  • Tornio

                  päästöt 320i e36

                  Eli käytin konttorilla mutta pomppas päästöistä. joutokäynti hc arvo 1907(sallittu 100)lambda korotetuilla kierroksilla 1,12(sallittu 0,97-1,03) joutokäynti 02 arvo 6,60(sallittu 5,00).Sitten lukee vielä että (runsas happipitoisuus vääritstää päästöarvoja) Elikkä voisko vika ollu imupuolen vuodossa vai missä? Niin ja katsastus konttorilla katsastusmies huuatti vähän aikaa ja sammutti niin nesteitä pukkas vähän pihalle alavesiletkusta.lämpömittari näytti normaalia eikä flektikään lähtenyt päälle?

                  Comment

                  • Nic0
                    Newbiemmer
                    • Mar 2008
                    • 9
                    • Vantaa

                    E36 318IS tyhjäkäyntiongelma

                    Kävin vuosittaisessa katsastuksessa ja tulos oli hylätty, kun tyhjäkäynnin HC ppm arvo oli 141 ja katsastusmies kertoi, että lukema nousi vain lisää. 2000r/min HC ppm arvo taas oli ihan kunnossa, eikä muissakaan arvoissa ollut mitään moitittavaa.

                    Jokin vika siis jossain oli, ja tarkistutinkin vikakoodit, se hoitui kivuttomasti ( Supra^ ) laitteistolla. Vikakoodeja onneksi löytyi ja ne ilmenivät ainoastaan tyhjäkäynnillä. Vikakoodit nollattiin, mutta kun auto käynnistettiin niin viat tulivat hetken päästä takaisin ja samat vikakoodit.

                    Autona toimii siis vm.98 e36 318is M44B19. Vikakoodit ovat saksankielisiä, mutta sain apua kaverilta, joka suomensi asian näin: eli tässä tämä aussetzererkennung on selitetty saksaks: http://rb-k.bosch.de/glossary/bgloss...0046_0100.html , mutta sen mukaan tuo tarkoittaa sitä, että polttoaine ei ole täydellisesti palannut sylintereissä ja sitä pääsee katalysaattoriin. katalysaattori polttaa tämän polttoaineen, jonka seurauksena katalysaattori vanhenee nopeammin ja se voi myös mennä paskaks nopeammin. Tämän seurauksena päästöt myös kasvavat.
                    eli noi sun neljä virhettä siis johtunevat siitä, että sylinterit (3,4,2) jättävät polttamatta osan bensasta
                    .
                    Korvakuulolla käynti ei ole täysin tasaista, mutta kierrokset eivät heittele ja mittauslaite näyttikin että 3,4,2- sylintereille pitää antaa enemmän polttoainetta...

                    Eli jos joku viisaampi osaa neuvoa, niin kiitos etukäteen.
                    Attached Files

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Joku pytty pois pelistä aika lahjakkaasti, eikä tietenkään käytössä ole mitään huomannut?

                      Katso imuvuodot ja onko venakopan tiiviste vuotanut tulpankolot täyteen öljyä.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Zones
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 58
                        • Tornio

                        joskus kyllä on vähän tehoton mutta suurimman osan pelannut normaalisti. pitääpä kattoa.ainaki on tiivisteen välistä pakosarjan päälle sillon tällöin tippassu.ja valkosta savua välillä pöläyttelee sakeasti.

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16361
                          • Leppävirta

                          eihän kannen tiiviste ois vaihdon edessä?
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • Zones
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 58
                            • Tornio

                            käväsin kattoon,ei ollut tulpankoloissa yhtään öljyä.Saattas olla kannentiivistekkin koska nesteet häviää minusta johonkin,mutta öljyä ei oo hävinnyt yhtään öljynvaihdon jälkeen.

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              Originally posted by Morkai View Post
                              Pikkusiskon VW Vento ABS-koneella ei ollut kuulemma mennyt pakokaasutestistä läpi. CO oli ollut 0,7 kierroksilla, tyhjäkäynnillä kaikki ok ja kierroksillakin muut arvot kohdillaan. (ei kertonut paljonko)

                              Ihmetyttää kovasti, että CO tyhjäkäynnillä ok ja HC:tkin alle raja-arvojen. Voiskohan moinen laite ykspisteruiskulla mennä ilman kattia tollasiin arvoihin, katti kun ei rämise eikä kilise ollenkaan, niin vähän epäilyttää että sieltä olis karannu kenno. Normaalistihan noissa aina vähän irtorojua katin sisällä on, niin rämisee ja hyvin menee päästöistä läpi. Toisaalta autoon on vaihdettu ilmanputsarit tulpat yms. joskus 90-luvulla viimeks, mutta voisko ne mitenkään vaikuttaa niin radikaalisti CO-päästöihin kierroksilla muutoin hyvin toimivassa koneessa?

                              Kannattaako opiskelijan olla viikko syömättä ja ostaa sillä rahalla tulpat ja ilmanputsari ihan arvalla, vaiko voiko joku kokemuksen perusteella täsmätä että korkea CO kierroksilla ilman muita oireita yleensä seurausta yli 100tkm ajetuista ykskärkitulpista tai liki tukossa olevasta ilmanputsarista (muusta syystä) Tai sitten että ne ei vaikuta CO päästöihin tällätavalla.

                              Vaihdoin tuohon sitten VR6:n katin, kun semmonen oli jäänyt jemmaan. Vanhassa katissa näytti olevan moottoria lähin ohut kenno kiinni ja loput palat hävinneet johonkin. Eikös siellä kolme keraamista osaa ole normaalisti? uudella käytetyllä katilla leima sitten irtosi. Pitää kaivaa ne päästölaput vielä esiin jossain kohtaa, niin saa vertailutulokset huono katti vs hyvä katti.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              • Zones
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2009
                                • 58
                                • Tornio

                                huomenna pitäs alkaa nuita imuvuotoja ettiin mutta voiko ne vaikuttaa nuin paljon päästöihin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎