Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juho-85
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 753
    • Pirkkala

    Originally posted by Erh4be View Post
    Eilen kävin E39:n katsastamassa ja ennen katsastusta aattelin kyllä, että kone ja putkisto kannattaa ajaa kuumaksi ja heitinkin pienen lenkin. Nooh katsastuksessa kun päästiin päästöjen mittaukseen niin ei näyttänyt siltikään hyvältä, CO, HC ja lambda arvot aivan päin helvettiä ja aattelin, että hylsy tuli:think

    Siinä sitten inssi oli vähän sitä mieltä että saattaisi olla katti tiensä päässä ja lambda myös. Koitettiin kolme eri kertaa kattoo päästöjä, kun katsastajakin oli sitä mieltä että saattaisi arvot parantua kun paikat vähän lämpenee. Nooh kolmella ekalla kerralla ei mitää muutosta arvoissa, tämän jälkeen annettiin käydä vähän aikaa ja samalla kierrätettiin ja lyötiimpä siinä rajottimeenkin

    Sitten tuon jälkeen kuin taikaiskusta arvot putosi komeesti sallittuihin ja inssikin vielä oikein pari kertaa mittasi uudestaan ja leimahan sieltä sitten tuli

    Onko nyt oikeasti näin, että vaikka auto olisi kunnossakin niin nää on semmmosia vehkeitä, että pitää vetää pakoputki punaseksi ennekuin saa päästöistä läpi? Ihmetyttää kyllä tuollainen arvojen heittely, onneksi oli mukava inssi eikä vaan lyöny ekan mittauksen jälkeen kylmästi hylsyä lappuun.

    pikkuveljen 325i (m50b25) aivan samaa vikaa viime viikolla kun leimalla käytti. korjaamokin meinas että katit on paskana ja pitää vaihtaa. sen jälkeen soitto tampereella hatanpäällä olevaan päästömittauspaikkaan ja siellä sitten muutama minuutti paikallaan noin 4 tuhannen kierroksella ja sen jälkeen päästöt olikin aivan täydelliset. sanokin vielä että näissä on katit sen verran kaukana ettei niitä meinaa ajossa saada tarpeeks kuumaks. varsinkin jos on jotain viriviri putkee laitettu niinkun tässäkin tapauksessa oli.
    F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
    Tilattu i4 M50

    Exät:
    e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

    Comment

    • djtimse
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 712
      • jämsä

      Originally posted by djtimse View Post
      juu elikkä näillä lukemilla tuli hylsy tuohon e36 325i -94 m50b25 motilla olevaan kehonkuljettimeen


      CO: 4,40 / 4,35
      HC: 193 / 200
      Lambda: 0,88
      CO2: 12,10 / 12,10
      O2: 0,25 / 0,25


      eli jäi kiinni CO:sta, HC:sta ja lambdasta.. eli mistä lähtisi vikaa etsimään? voisiko olla lambda vika?
      juu lambdahan se oli paskana nyt on leima lapussa ja co laski 0.03 ja hc oli muistaakseni 9
      Last edited by djtimse; 08-04-2009, 12:37.
      e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

      Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

      -JKL-Connection-
      ------------------------------------------------

      BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Originally posted by Morkai View Post
        Kaikki arvot on kuin katittomasta M62:stä.. mutta josse co käyny noinkin korkeella testerissä, niin ongelma lienee kuitenkin muualla.

        Olet aivan oikeassa. Katit on ihan tyhjät!

        Vaihdoin uudet Boschin Lambdat ja kävin testerissä--> Arvot pysy aika hyvin kohdillaan, CO oli tyhjäkäynnillä 0,5-0,55 ja kierroksilla kävi 0,36:ssa alimmillaan. Voi olla että oli turha tuo lambdojen vaihto, mutta nyt ainakin pysy lukemat kohdillaan (pakko uskotella itselle ettei vituttais niin paljoa kun n. 250€ meni...). Työnsin lambdan reiästä rautalankaa ja katissa ei tunnu olevan mitään sisällä, myös kopajaa siihen malliin että tyhjiä on. Loppupäässä on G-Powerin vaimennin ja välivaimennin korvattu suoralla putkella.

        Megaflow:t tulee ens viikolla ja sit pitäis olla päästöt ok.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • dippaaja
          Bimmer Rookie
          • Feb 2009
          • 107
          • -

          missähän vois olla vika kun eivät katastuksessa saaneet päästöjä mitattua?

          tuon Co2 saivat ylös, mutta muita lukemia ei, eli voisko putki vuotaa tms, mitään syytä he eivät itse siihen osanneet sanoa.

          ja co2 oli sallittu, mut en muista paljo se oli. ja voiko hylky tulla tämän takia?

          e: muistaakseni tuo Co2 oli 8 eli paljo siinä on se raja?

          APUAAA!!!
          Last edited by dippaaja; 09-04-2009, 18:48. Reason: uuuh

          Comment

          • Fallu
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 1780
            • oulu

            C0:0.02
            CO2:13.3
            O2:2.80
            HC:0020

            pönttö taitaa vuotaa pahasti:think
            |Sotkamo Connection|

            Originally posted by Eetu
            Dry vodka auttaa tähänkin.

            Comment

            • Fallu
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 1780
              • oulu

              paljos se sallittu lambda arvo on:think
              |Sotkamo Connection|

              Originally posted by Eetu
              Dry vodka auttaa tähänkin.

              Comment

              • djtimse
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 712
                • jämsä

                Originally posted by walle View Post
                paljos Se Sallittu Lambda Arvo On:think
                0.97-1.03
                e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                -JKL-Connection-
                ------------------------------------------------

                BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                Comment

                • jontte111
                  Newbiemmer
                  • May 2007
                  • 17

                  Originally posted by Karva View Post
                  Ei vittu mikä monttööri. Jos CO-arvo on päästömittauksessa yli 1% on vikaa väkisin muualla(kin) kuin katalysaattorissa. Tällöin seos on liian rikas ja hapettumista ei voi tapahtua. Lambda-anturi on tietysti ensimmäinen tarkastettava asia tällaisessa tapauksessa, mutta ei suinkaan ainoa mahdollinen vikakohde.

                  Uskomatonta että "ammattimiehet" ei vieläkään ymmärrä aivan perusasioita.
                  Vikakoodinhan se anto lambdasta ja uuden se korjaaja asensi. Lambdassa onneksi se kahden vuoden takuu niin mitään ei tarvinut maksaa. Korjaaja vaan mumisi jotain et osa on kallistunut 40e vuoden aikana.

                  Eikä päästöt vieläkään ollut ok. Co ja HC korkealla. Imuvuodot joskus tutkin päältä ja sivulta brake cleanerilla eikä ollut. Eilen sit ruuvasin haitariputken irti imm ja imusarjan välistä ja sieltä alta sen aukon vierestä johon tulee joku letku löyty 2cm pitkä halkeema.

                  Nyt täytyy jostain löytää uus haitariputki ja sit mennä taas päästöjä mittailemaan. Ja jos ei päästöt mene niin sit vois ruveta katteja tutkimaan.

                  Comment

                  • jontte111
                    Newbiemmer
                    • May 2007
                    • 17

                    Tutkin tossa lisää imuvuotoja brake cleanerilla mitä nyt siitä yläkautta pääsee ruiskii. Kierrokset ei noussu missään vaiheessa mutta kun menin autoon niin asc-luistonesto valo oli mennyt päälle eikä sammunut napista. Sammutin auton ja käynnistin niin toimi taas.

                    Meneekö imupuolelta jotain letkuja luistonestolle ja miten se kliinerin ruiskuttelu voi vaikuttaa siihen?

                    auto on e36 325i -94 cupee.

                    Comment

                    • Kimmo_M
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 508
                      • Suomi

                      Moottori m20b25 ei vähäpäästöinen ja ilman kattia. Miten saan tuon CO:n kohdilleen? Pitäis käydä maanantaina päästölaput, että saa leiman otteeseen.

                      Joutokäynnillä:

                      CO-pitoisuus: 5,53 sallittu: 3,50
                      Hc-pitoisuus: 235 sallittu: 600
                      Co2-pitoisuus: 11,00
                      O2-pitoisuus: 1,47 sallittu: 5,00

                      Comment

                      • Kimmo_M
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 508
                        • Suomi

                        Originally posted by Kimmo_M View Post
                        Moottori m20b25 ei vähäpäästöinen ja ilman kattia. Miten saan tuon CO:n kohdilleen? Pitäis käydä maanantaina päästölaput, että saa leiman otteeseen.

                        Joutokäynnillä:

                        CO-pitoisuus: 5,53 sallittu: 3,50
                        Hc-pitoisuus: 235 sallittu: 600
                        Co2-pitoisuus: 11,00
                        O2-pitoisuus: 1,47 sallittu: 5,00
                        Vika korjaantui itsestään. Vein vain päästömittaukseen ja CO-pitoisuus oli 0,356% mistä lie johtunut tuo aijempi.
                        Last edited by Kimmo_M; 27-04-2009, 22:03.

                        Comment

                        • DerMeister
                          BTCF Member
                          • Nov 2007
                          • 485
                          • Seinäjoki

                          koneena m20b20 (l-jet?) CO 4.65 sallittu 3.5, HC 1329 sallittu 600.
                          Mitä tehdä koneelle että sais kohdilleen?. Koneessa on jyrkempi nokka (ei tietoa mikä) eli se varmaan vaikuttaa paljon HC-arvoihin.
                          F11 535d xDrive Individual Twilight purple
                          IG: f11twilight_purple

                          Comment

                          • -weke-
                            BTCF Member
                            • Oct 2008
                            • 97
                            • Pohjois-Pohjanmaa

                            Originally posted by DerMeister View Post
                            koneena m20b20 (l-jet?) CO 4.65 sallittu 3.5, HC 1329 sallittu 600.
                            Mitä tehdä koneelle että sais kohdilleen?. Koneessa on jyrkempi nokka (ei tietoa mikä) eli se varmaan vaikuttaa paljon HC-arvoihin.
                            Sytytyspuoli kannattaa tarkistaa ja venttiilit säätää, vaikuttaa ainakin tuohon HC:hen.

                            Comment

                            • dippaaja
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2009
                              • 107
                              • -

                              eli miten sais o2 sallituille rajoille kun se oli 8,0 ja sallittu pitäs vissiin olla alle 5,0?? mitkä tekijät vaikuttaa tuohon o2 eli mitä pitäs vaihtaa?:think

                              ja auto e36 325 -91
                              Last edited by dippaaja; 03-05-2009, 11:42. Reason: aauto

                              Comment

                              • arska84
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 1356
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by dippaaja View Post
                                eli miten sais o2 sallituille rajoille kun se oli 8,0 ja sallittu pitäs vissiin olla alle 5,0?? mitkä tekijät vaikuttaa tuohon o2 eli mitä pitäs vaihtaa?:think

                                ja auto e36 325 -91
                                Tiivistät pakoputken..
                                BMW PREMIUM

                                BMW E46 318

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎