Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325Coupe93
    Newbiemmer
    • Dec 2007
    • 6
    • Hyvinkää

    Tämmöset arvot tuli e36 m50b25 -92

    CO 1,81 / 0,50 2,14 / 0,30 %
    HC 862 / 100 210 / 100 ppm
    lambda 0,96
    CO2 13,76 13,82
    02 1,12 /5,00 0,77 / 5,00

    Autoon vaihdettu nyt lambda, mutta arvot edelleen pielessä.
    Mitäs seuraavaksi kannattais tehdä?
    Keskiviikkona pääsen lukemaan vikakoodit.

    Comment

    • Betrunken
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 458
      • Vantaa

      Originally posted by 325Coupe93 View Post
      Tämmöset arvot tuli e36 m50b25 -92

      CO 1,81 / 0,50 2,14 / 0,30 %
      HC 862 / 100 210 / 100 ppm
      lambda 0,96
      CO2 13,76 13,82
      02 1,12 /5,00 0,77 / 5,00

      Autoon vaihdettu nyt lambda, mutta arvot edelleen pielessä.
      Mitäs seuraavaksi kannattais tehdä?
      Keskiviikkona pääsen lukemaan vikakoodit.
      Oletko katsonut ettei putkisto vuoda ennen lamdaa? tai ettei ole ilmavuotoja missään?

      Koska rikkaalla käy ja happea on jonkin verran :think
      Citroen ZX "Sacrebleu" edition
      EX:
      -Bmw E28 518i
      -Saab 9000
      -Lada 2105
      Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

      Comment

      • noppakarva
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 38
        • Vantaa

        Originally posted by Panu.K View Post
        Miten niin päivän ero ? Eikös noissa päivämäärissä ole kuukausi välissä. Inssi ilmeisesti antanut leiman ja antanut korjaus kehoitteen ruosteista.

        No jooh mutta miten on nykyään tallentuuko ne tiedot johonkin? Meinaan vaan että jos hukkais ton rek.otteen toisen osan ja koittas saada noilla kaarilla leiman?
        -E32 735ia. Ex e34 525ia, e28 520 ja e30 316

        Comment

        • KirsiH
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 35

          Originally posted by KirsiH View Post
          Eli katsastus hylätty päästöjen takia...

          Joutokäynti yli 2000rpm
          Mitattu/sallittu Mitattu/sallittu

          CO 0,35/0.50 0,50/0,30
          HC 135/100 74/100
          LAMBDA 0,98/0,97-1,03
          CO2 14,70 14,50
          O2 0/5 0/5


          Eli olisko nyt niin, että ilmamäärämittarin jousen säätö saattais auttaa?

          Nyt kun korjaamolla mitattiin päästäarvot uudestaan, kun olin ensin ajanut auton kunnolla lämpöiseksi, niin kaikki arvot jäi rajojen sisälle. Eli onko tuossa nyt mitään korjattavaa vai nyt auton ollessa varmasti lämmin katille menevä seos oli oikea jolloin, päästöt oli ok?
          nyk.Volvo S60 2,4T -02 ex.E39 523iA -96

          Comment

          • Betrunken
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 458
            • Vantaa

            Originally posted by KirsiH View Post
            Nyt kun korjaamolla mitattiin päästäarvot uudestaan, kun olin ensin ajanut auton kunnolla lämpöiseksi, niin kaikki arvot jäi rajojen sisälle. Eli onko tuossa nyt mitään korjattavaa vai nyt auton ollessa varmasti lämmin katille menevä seos oli oikea jolloin, päästöt oli ok?
            Vanhemissa autoissa jossa katti sijaitsee kauempana kun uusissa(uusissa se on melkein heti pakosarjan jälkeen) ja vanhemissa joutuu yleensä "monottamaan" kunnolla että päästöt laskee. Koska katti tarvitsee juuri sen oikean lämpötilan toimiakseen oikein ja kattikin vanhenee ajan myötä.

            Eli luulisi että kaikki olisi kunnossa, katti vain vanhentunut ja näin ei toimi heti kun uutena. Eli joutuu polkee kuumaksi
            Citroen ZX "Sacrebleu" edition
            EX:
            -Bmw E28 518i
            -Saab 9000
            -Lada 2105
            Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

            Comment

            • Pekuz
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 687
              • Pirkanmaa

              Originally posted by KirsiH View Post
              Nyt kun korjaamolla mitattiin päästäarvot uudestaan, kun olin ensin ajanut auton kunnolla lämpöiseksi, niin kaikki arvot jäi rajojen sisälle. Eli onko tuossa nyt mitään korjattavaa vai nyt auton ollessa varmasti lämmin katille menevä seos oli oikea jolloin, päästöt oli ok?
              Jos autolla on paljon kilometrejä takana. katalysaattori vaati hiukan enemmän lämpöä, eli toisin sanoen ajoa. Jotta se puhdistaa riittävästi pakokaasuja. Eipä tuossa välttämättä ainakaan mikään sähköinen osa rikki ole katti on vaan nähnyt parhaat päivänsä.
              ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

              Comment

              • KirsiH
                Bimmer Rookie
                • Oct 2007
                • 35

                ...mutta kun katista lähti viime keväänä sisukset helisemään ja asennutin sinne uuden Magnaflow kesällä. Tokihan itse katti on kohtuu kaukana, joten ottaa aikaa lämmetäkseen ja itse auto on vanha kuin... taivas, kilometrjä (kai) 130tkm. Ajattelin vain, että parempi kysyä, kuin ajaa väärillä seoksilla ja rikkoa koko kone...
                nyk.Volvo S60 2,4T -02 ex.E39 523iA -96

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  M50b20 läpi, lambdaa ei vaihdettu 5 vuoteen.

                  Muistakaa huudattaa konettaa AJAMALLA, se ei auta välttämättä vaikka käyttää nopealla joutokäynnillä. Kone tarvii tosi vähän löpöä kun se käy vapaa, joten lämpöä ei synny niin paljon kuin ajossa jossa bensaa kuluu enemmän. Periaatteessa näin kylmällä kelillä pakokaasut voi olla aika kylmiä jos koneesta menee läpi paljon kylmää ilmaa ja vähän bensaa (tyhjäkäynti huudatus).

                  Tuo oli omaa maalaisjärkeilyä, voi mennä vikaakin.
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • amfe
                    BTCF Member
                    • Apr 2008
                    • 281
                    • 54500

                    Originally posted by amfe View Post
                    vika löytyi... katti paskana. tyhjäkäynti ja päästöt on nyt ok .mut pätkii vielkii vähän... mikähä pätkittää??:think

                    nyt sit selvis tuo pätkiminen... bosch:in uudet tulpat vaihdettin ngk:n tulppiin ni johan loppu nykiminen...

                    korjaaja osasi kertoa että joissakin autoissa ei nuo boschin tulpat vörkkis..
                    BMW 325 sedan vm 2005


                    ex-BMW 330i touring vm.2002
                    ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

                    ex-BMW 320i coupe vm.92
                    ex-BMW 316 sedan vm.91

                    Comment

                    • mikron
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2171
                      • Himas

                      Kävin mittauttamassa päästöt, ei mene enää raja-arvoihin. Auto 523i -96, moottori siis m52b25. Autoon vaihdettu ilmanputsari ja tulpat (tulpat oli turha vaihtaa), parin vuoden sisällä vaihdettu molemmat asentotunnistimet.

                      Tyhjäkäynnillä
                      CO 0,3/0,5 HC 180/100

                      Kierroksilla
                      CO 0,6/0,3 HC 75/100

                      Lambda-anturitko vaihtoon?
                      F11 530dA xDrive M-sport -13
                      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                      Ex: E38 740iA -98
                      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                      Ex: E39 523i -96
                      Ex: E34 520i -89

                      Comment

                      • bmw523i
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 42
                        • lahti

                        HC-pitoisuus korkea

                        Eli tänään kävin leimalla ja hylkäys tuli päästöistä ja autona -93 525 bensa. Mittarilukema 330tkm
                        mitatut arvot:
                        joutokäynti sallittu yli2000 sallittu
                        CO 0,02 0,5 0,06 0,3
                        HC 130 1oo 27 100
                        CO2 14,96 14,94
                        O2 0 5 0 5
                        Lambda 1,0
                        eli muuten arvot ok mut tyhjäkäynnill Hc hieman korkee. Inssi kyllä yritti lämmittää oikein kunnolla jotta ois saanut hyväksytyt arvot mut sitkeesti seilas 110-140 välillä. Meinasvat et tulppien ja ilmansuodattimen vahto saattais auttaa.....? Olisko muita ehdotuksia?

                        Eli vika korjaantui kun vaihdoin tulpat ja ilmansuodattimen ja päästöt kirkkaasti alle raja-arvojen.
                        Last edited by bmw523i; 20-02-2009, 19:04. Reason: vika löytyi

                        Comment

                        • marko.m
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 333
                          • Keminmaa

                          Meni kyllä läpi pakokaasutestistä mutta viime vuodesta oli happi noussut kierroksilla lähelle 5, joka on maksimi. Tyhjäkäynti noin 0,5. Viime vuonna oli happi tyhjäkäynnillä ja kierroksilla jotain 0,5 luokkaa. Mikähän on saanut hapen nousemaan noin ylös? Putkeakin olen paikkaillut viime vuodesta ja vaihtanut uudet tiivisteet.

                          Vikakoodiksi antaa kaasuläpän asentotunnistimen ja mittasin sen ja näyttää toimivan aivan normaalisti. Vastus nousee ja laskee lineaarisesti. Mihin tuo asentotunnistin vaikuttaa M50b25 koneessa?

                          Kun öljykorkin ottaa pois niin ei tapahdu käynnissä juuri mitään.
                          316i e46 -04.
                          Ex. 525i e34 -91

                          Comment

                          • Carl0s
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2007
                            • 138
                            • Espoo - Kivenlahti

                            Lainataampa topikkia vähäsen, ja kokeillaas jos entinen (ja tuleva) heimoveli sais vähän apuja

                            Kävin tota tänhetkistä käyttistä, (vw jetta vm -91) ja eihän se perkele läpi menny. Jarruputki meni leimalla paskaksi, ja päästöt:


                            Tyhjäkäynnilla:

                            CO%: 2.27 (yli)
                            HC ppm: 220 (yli)
                            O2: 0.07 (läpi)
                            CO2: 13.7 (läpi)

                            Kierrokset >2000rpm

                            CO%: 3.66 (yli)
                            HC ppm: 140 (yli)
                            O2: 0.07 (läpi)
                            CO2: 12.6 (läpi)
                            Lambda: 0.84 (yli)

                            Ittelleni nää päästöt on aina ollu ihan hepreaa joten mitäs tolle pitäisi tehä? Miellään jotain halpaa opiskelija kun olen

                            Auto on pierupurkin sähkösellä kaasuttimella, lambdalla sekä katilla...
                            Last edited by Carl0s; 03-03-2009, 17:20.

                            Comment

                            • Matti_83
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2004
                              • 491
                              • Korpilahti

                              Omassa e32 750i:ssa näytti konttorin mittarit lähes minimi arvoja ja autolla ajettu 245tkm alkuperäiset katit paikoillaan, mikähän tätä mahtaa vaivata:think
                              BMW E38 730 manuaali
                              ex E30 318i -91 cabrio

                              Comment

                              • Cooppper
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2008
                                • 217
                                • Kuopio

                                Tännekin tartteis neuvoo että missä kusee

                                Kävin tänään käyttämässä autoo leimalle ja hylättyhän sieltä tuli päästöistä.

                                CO-pitoisuus, joutokäynnillä CO ja HC joutokäynnillä liian
                                korkeat: takana Hylätty

                                CO ja HC sekä joutokäynnillä että kierroksilla yli sallitun, sekä Lambda poikkeaa sallitusta.

                                Pakokaasupäästöt

                                RPM ________________ Joutok. ________________ Korotettu

                                CO_________%________3.51____________________4.39
                                HC________ppm________333____________________203
                                CO2________%_______ 12.69___________________11.89
                                O2 ________%__________0.4____________________0.5
                                λ_____________________________________________0.89


                                Pitääkö lambda vaihtaa vai käydä vaan säätämässä jossain liikkeessä?
                                Last edited by Cooppper; 04-03-2009, 18:43.
                                Sutimisen iloa.
                                Bmw e36 316i Sedan -91
                                Ex Bmw e36 325i Coupé -92
                                Ex Bmw e36 325i Sedan -91 M-Look
                                Ex Bmw
                                e36 325i Sedan -94
                                Ex Bmw e30 316i Coupé -89

                                ******************
                                http://jrauto.1g.fi/kuvat/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎