Se pakosarjan vuoto on just riittävä sekoittamaan sen mittauksen arvot.
							
						
					Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by illu^^ View Poste32 730iA
 
 Päästöt tyhjäkäynnillä
 
 CO% 0.12
 CO2 6.5
 HC ppm 1761
 O2 11.7
 
 
 
 Tulpat ja virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu, imuvuotoa ei nopealla tutkimisella löytynyt. Tarvitsee lienee tutkia nuo imuvuodot uudestaan jos jotain löytyisi.. Lamdaahan ei ko. autossa edes ole ja putki ei vuoda, muuta en ainakaan itse osaa viaksi arvailla kun tuota imuvuotoa.. Auto muuten katsurin kehuma..Kyllähän sieltä imuvuoto löytyi sitten kun ajankanssa porukalla tutkittiin.. Pääsee imusarjantiivisteet vaihtamaan ja ykkösen tulpan johto antoi mitatessa erilaisia arvoja kun muut johdot, pitänee huomenna hakea tiivisteet ja tulpanjohdot, jospa niillä tokenisi. Putki ei vuoda, melko reilu tuo imuvuoto, eikä nuo mitatut päästöarvot ole oikein luotettavat kun ei vakaantuneet ollenkaan, seilasivat vaan kokoajan.Originally posted by Hemi View PostTuota.....happi 11.7!!! ....eikä putki vuoda, eikä imuvuotoja ole....juu???
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mullakin jäi e36 318i leima saamatta päästöjen takia..
 
 arvot yli 2000rpm:
 CO: 0 (0,3 sallittu)
 HC: 26 (100)
 Lambda: 1,00 (0,97-1,03)
 O2: 0 (5,00)
 
 Mutta sitten arvot joutokäynnillä:
 CO: 0,65 (0,50)
 HC: 799 (100)
 O2: 0,27 (5,00)
 
 Arvelivat että vika on sytytysjohdoissa.. tänään ku niitä tarkastelin ni näyttihän siellä olevan johdot pykimiä täynnä! laitoin nyt sitten koko johosarjan tilaukseen joten katsotaan auttaako ongelmaa.. Tämä vika taitaa myös selittää ihmeellisen epätasaisuuden tyhjäkäynnissä. Ei nämä minun päästöngelmat taida ainakaan katalysaattroista johtua kun alitti arvot noin hyvin yli kahden tonnin kierroksilla.f31 320d xDrive M-sport -16 Alpinweiß III
 Entiset:e90 320i -09 Schwarz II
 e46 316i Touring -03 Silbergrau metallic
 e34 525i -88 Delphin metallic
 e36 318i -91 Brokatrot metallic
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 auto katsastettu ja päästöjen syy oli ilmamassa mittarin ja imusasrjan välinen haitari kumi oli haljennutOriginally posted by ofcee View PostE36 328i hylätty päästöistä
 
 tyhjäkäynnillä
 CO 3,5 (0,5)
 HC 381 (100)
 O2 1,3
 CO2 134
 lambda
 mut kierroksillä kaikki oli hyvin
 
 eli mistäs kannatttais alottaa?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tiedän, ei BMW, mutta tilitetään silti. Audista nox-anturi rikki---->sytytti pakokaasujärjestelmän häiriövalon ja uusi anturi Laakkoselta 726 euroa+asennukset päälle. Parasta tietysti, ettei tunnu vaikuttavan auton toimintaan muuten kuin lisäämällä parilla desillä kulutusta. Katsastuksesta tuskin menee kyllä päästöjen puolesta läpi. Kenelläkään vinkkiä mistä voisi löytää vähän edukkaammin kyseisen anturin?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 moro
 
 Koneena toimii m50 b25
 
 
 Mikähön tossa ois vikana ku tuli tälläset arvot ja HYLKY
 
 
 joutokäynti
 
 Mitattu sallittu
 co 1.56 0.50
 hc 929 100
 lamda/ei mitattu
 co2 13.00
 o2 0.05 5.00
 
 
 yli 2000 rpm
 Mitattu sallittu
 co 3.59 0.30
 hc 386 100
 lamda/0.89 0.97-1-03
 co2 12.30
 o2 0.12 5.00
 
 Kaiken lisäksi oli helvetin hyvä ajettava, lähtee meinaa ku telkkä pöntöstä 
 
 Kiitoksia:thinkLast edited by nahkis; 13-07-2010, 11:29.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kulkee vitusti ja käy rikkaalla :P. Onko viritetty/lastutettu? Vikakoodit luettu?
 Lambda, ilmamassamittari ja lämpötila-anturi tulee ekana mieleen
 
 
 Originally posted by nahkis View Postmoro
 
 Koneena toimii m50 b25
 
 
 Mikähön tossa ois vikana ku tuli tälläset arvot ja HYLKY
 
 
 joutokäynti
 
 Mitattu sallittu
 co 1.56 0.50
 hc 929 100
 lamda/ei mitattu
 co2 13.00
 o2 0.05 5.00
 
 
 yli 2000 rpm
 Mitattu sallittu
 co 3.59 0.30
 hc 386 100
 lamda/0.89 0.97-1-03
 co2 12.30
 o2 0.12 5.00
 
 Kaiken lisäksi oli helvetin hyvä ajettava, lähtee meinaa ku telkkä pöntöstä 
 
 Kiitoksia:think
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 odottelen että joku vastais tohon mun ilmotukseen tuolla toisella osiolla , ,
 Mittailin tossa maffia pikkasen ja näytti joutokäynillä 1.5v,:think
 Lamdan meinasin ostaa alkuperäsenä ja kokeilen jos putsais maffin, Jos ei ala toimii nii sitte pitää ostaa uus
 
 
 Mutta kiitoksia vinkistä  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Elikkä ny on vaihettu uusi lamda (Zirkoni) ja ilmamassamittari ja vika vaan paheni,
 Kävin kattoo kaverin luona päästöt nii joutokäynnilla oli hyvät hc arvot, mutta kun nosti kiekat 2000rpm nii helähti tappiin hc
 Mitäs raati ois mieltä mitkä suraavaks vaihtoo. Voiko puolat hajota tollein että kieroksilla ei enään anna kipinää???
 
 
 Kiitoksia jälleen kerran Last edited by nahkis; 18-07-2010, 20:12. Last edited by nahkis; 18-07-2010, 20:12.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by nahkis View PostElikkä ny on vaihettu uusi lamda (Zirkoni) ja ilmamassamittari ja vika vaan paheni,
 Kävin kattoo kaverin luona päästöt nii joutokäynnilla oli hyvät hc arvot, mutta kun nosti kiekat 2000rpm nii helähti tappiin hc
 Mitäs raati ois mieltä mitkä suraavaks vaihtoo. Voiko pulat hajota tollein että kieroksilla ei enään antaa kipinää???
 
 
 Kiitoksia jälleen kerran 
 Mikä oli lambda-arvo kierroksilla? Kävikö edelleen rikkaalla?
 Katit lämpimät? Ei helise? Ajettu sopeutusajoa uusilla/puhdistetuilla antureilla?
 Mittasitteko vain 2000rpm päästöt vai koititteko esim 2500 tai 3000, jos ois menny läpi?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by arska86 View PostMikä oli lambda-arvo kierroksilla? Kävikö edelleen rikkaalla?
 Katit lämpimät? Ei helise? Ajettu sopeutusajoa uusilla/puhdistetuilla antureilla?
 Mittasitteko vain 2000rpm päästöt vai koititteko esim 2500 tai 3000, jos ois menny läpi?
 
 Lamda arvoa en muistanut kattoa,
 muistin ajaa sopeutusajoa n.10km , katit muistin lämmittää ja katit ei helissy , katit muistin lämmittää ja katit ei helissy
 mitattiin ainoastaan 2000rpm:think
 
 Mutta huomenna selviää mikä kinnerii vaivaa, sain com portillisen läppärin lainaan (IBM RULAA) (IBM RULAA)
 
 
 Kiitoksia jälleen
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 yllätys yllätys, eipä menny päästöistä läpi,
 eli arvot oli:
 
 tyhjäk.
 co%: 0,07
 hc ppm: 81
 O2: 10.3
 CO2: 7.9
 
 2000 rpm
 co%: 0,24
 HC ppm: 89
 O2: 1,16
 CO2: 14.7
 lambda: 1,042
 
 ja katsuri sano että putkessa on reikä. meniskö sallittuihin rajoihin pelkästään reiän paikkaamalla vai onko isompaakin remppaa tiedossa?Last edited by coupe320; 19-07-2010, 14:51.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Reikä löytynee putken loppupäästä, koska ei näytä juurikaan vaikuttavan moottorin oikeisiin päästöihin, häiritsee vaan päästömittaria. Co, sekä HC näyttäis olevan arvoissaan.Originally posted by coupe320 View Postyllätys yllätys, eipä menny päästöistä läpi,
 eli arvot oli:
 
 tyhjäk.
 co%: 0,07
 hc ppm: 81
 O2: 10.3
 CO2: 7.9
 
 2000 rpm
 co%: 0,24
 HC ppm: 89
 O2: 1,16
 CO2: 14.7
 lambda: 1,042
 
 ja katsuri sano että putkessa on reikä. meniskö sallittuihin rajoihin pelkästään reiän paikkaamalla vai onko isompaakin remppaa tiedossa?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jep. Putki kuntoon ja leima paperiin.
 
 Originally posted by coupe320 View Postyllätys yllätys, eipä menny päästöistä läpi,
 eli arvot oli:
 
 tyhjäk.
 co%: 0,07
 hc ppm: 81
 O2: 10.3
 CO2: 7.9
 
 2000 rpm
 co%: 0,24
 HC ppm: 89
 O2: 1,16
 CO2: 14.7
 lambda: 1,042
 
 ja katsuri sano että putkessa on reikä. meniskö sallittuihin rajoihin pelkästään reiän paikkaamalla vai onko isompaakin remppaa tiedossa?
 Comment
Comment