Originally posted by Lopaka
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
-
-
Päästöihin se kusi täälläki.
Tyhjäkäynnillä:
CO% 0,8 (sallittu 0,5)
CO2 0,5
HC 749 (sallittu 100)
O2 1,87
Kierroksilla:
CO% 0,69 (sallittu 0,3)
CO2 14.1
HC 321 (sallittu 100)
O2 1
Lambda 1.01
Eli rikkaalla käypi kone. Mistäs päi kannattaa vikaa lähtee etsimää? Ens viikon alussa vien paikalliseen huoltoon jos ei mitään järkevää ite saa aikaseks.
Comment
-
-
Kattia on tosiaan turha epäillä. Kunnossa oleva katti pudottaa n.70-100 HC:tä, eli tyhjäkäynnillä olisi silti aivan liikaa. imuvuodot jne katsottu?
Näköjäänhän nekin on katsottu.Last edited by Jolli; 17-09-2010, 17:39.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Originally posted by Jolli View PostKattia on tosiaan turha epäillä. Kunnossa oleva katti pudottaa n.70-100 HC:tä, eli tyhjäkäynnillä olisi silti aivan liikaa. imuvuodot jne katsottu?
Comment
-
-
Nyt tarveis pikasta helppiä!!
Eli päästöt kusi ja arvot tuossa pari postia ylempänä.
Vaihdettua osaa imuletku siitä imm:ltä imusarjalle, lambda ja tulpat. Imuvuodot tutkittu ja ainut oli toi imuletku eli ne pitäisi olla kunnossa. hc edelleen 300 huitteilla ja co 0.5 . Tänään tai huomenna kokeillaan toista kattia jos vaan saadaan lainaan yhestä paikkaa.
Autoa on kyllä poljettu tarpeeksi ennen mittaamista et kylmästä katista ei oo kiinni. Huoltomies puhus jotai et noi hc ja co arvot vastais katittoman auton päästöi. Nyt ois just hyvä päästä tesmaaman toimival katil et vaikuttaaks miten ku aika tyyris pala ostel turhan takia.
Ehdotuksii otetaa vastaa et mis vois vika oll et itel ei ainakaa tuu mielee mist seuraavaks lähtis kattelee?
Comment
-
-
Originally posted by Lopaka View PostIhan korjaamolla sitä tuossa 1.5h tarkastelivat eikä imuvuotoa löytynyt. Lukivat livedatasta MAFfin antavat arvot, jotka olivat kierroksista riippuen 0,6-1,6V. Nyt kiinnostaisi tietää, onko nämä lukemat ok? Ei nyt viitsisi useampaa saturaista MAFfiin iskeä kiinni, jos vika ei olisi siinä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by hatzi View PostNyt tarveis pikasta helppiä!!
Eli päästöt kusi ja arvot tuossa pari postia ylempänä.
Vaihdettua osaa imuletku siitä imm:ltä imusarjalle, lambda ja tulpat. Imuvuodot tutkittu ja ainut oli toi imuletku eli ne pitäisi olla kunnossa. hc edelleen 300 huitteilla ja co 0.5 . Tänään tai huomenna kokeillaan toista kattia jos vaan saadaan lainaan yhestä paikkaa.
Autoa on kyllä poljettu tarpeeksi ennen mittaamista et kylmästä katista ei oo kiinni. Huoltomies puhus jotai et noi hc ja co arvot vastais katittoman auton päästöi. Nyt ois just hyvä päästä tesmaaman toimival katil et vaikuttaaks miten ku aika tyyris pala ostel turhan takia.
Ehdotuksii otetaa vastaa et mis vois vika oll et itel ei ainakaa tuu mielee mist seuraavaks lähtis kattelee?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMikä kone? Ei vastaa katittoman arvoja jos muovimoottori, katin vaihto turhaa.. Auto 320i vm. -92. Jostain kirjasta oli noita arvoja kattellu.
Edit. Oli sittenki noi päästöt muuttunu hiukan enemmä mitä ymmärsin eli hc oli nyt 80 paikkeil eli se menis jo katsastuksest läpi mut se co pomppii edellee 0,8 huitteilla.Last edited by hatzi; 23-09-2010, 17:11.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostNoilla arvoilla ei tee yksinään mitään, jos imuvuodot on ok katso adaptaatioprosentteja. Jos kohollaan molemmissa pankeissa, pakoputki ei tukossa ja bensanpaineet ok -> maf vaihtoon.
Mitään imuvuodon oireita ei kyllä muuten ole. Autossa potku tallella (testasin piruuttani gps:llä 0-100km/h ja tasan 9 sekkaan meni) ja kulutus normaali.
Kenelläkään mitään "epätavallista" paikaa, josta tuota imuvuotoa voisi alkaa etsimään?Last edited by Lopaka; 24-09-2010, 12:39.
Comment
-
-
E34 535i käy rikkaalla - ei mene läpi päästömittauksista
Mikäköhän neuvoksi, kun sigun maamoottori käy pakokaasupäästömittausten mukaan aivan liian rikkaalla? Pakokaasu haisee suht voimakkaasti bensalta ja kulutuskin on ehkä hieman liian korkea (keskikulutus n. 14,6 l / 100 km). Kulkupuoli kuitenkin kunnossa kuten myös tyhjäkäynti. :think
Tulpat on vasta vaihdettu, ja entiset olikin aika mustat kärjistään. Ensimmäisessä mittauksessa CO- ja HC-arvot olivat koholla, mutta lambda-arvo hyvä. Sen jälkeen putsasin myös ilmamäärämittarin ja käänsin rullaa pari napsua vastapäivään - tuloksena seuraavassa mittauksessa se, että lambda-arvokaan ei enää ollut kohdillaan. Imuvuodot on tarkistettu eli ei niitäkään pitäisi olla. Lambda-anturiko porsinut?
EDIT: Ai niin, unohtui mainita, että autoa on luonnollisestikin sopivasti lämmitelty ennen mittauksia
EDIT 2: Ongelma ratkesi lambda-anturin vaihdolla ja putken paikkauksella. Kulutuskin vaikuttaa tippuneen n. 3 l / 100 km
Joutokäyntimittaus
-------------------------------
Lambda 0.749
CO 9.315
CO2 8.65
HC 678 ppm
O2 0.66
COcor 9.315
Korotettu joutokäynti
-------------------------------
Lambda 0.756
CO 9.193
CO2 8.98
HC 450 ppm
O2 0.46
COcor 9.193Last edited by mitrunhe; 23-10-2010, 15:09.E34 525i M50B25 '91 Nauticgrün
Ex: E39 530dT '01 M-Sport Cosmosschwartz metallic
Ex: E34 535i '91 Diamantschwarz metallic
Comment
-
Comment